ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA URBANIZAM I UREĐENJE OPŠTINE PROKUPLJE("Sl. list opštine Prokuplje", br. 4/2013) |
Osniva se Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje osniva se i posluje radi obavljanja delatnosti i to:
1) U oblasti uređivanja i korišćenja građevinskog zemljišta
- Priprema srednjoročne i godišnje programe uređivanja građevinskog zemljišta, koji sadrže izgradnju komunalnih objekata, ulične rasvete i vodovodne i kanalizacione instalacije, koje donosi Skupština opštine;
- obezbeđuje uređivanje građevinskog zemljišta, u kom cilju organizuje izradu planske dokumentacije, blagovremeno rešavanje imovinsko-pravnih odnosa i vršenje drugih poslova i zadataka koji se odnose na organizovanje uređivanja građevinskog zemljišta;
- radi na poslovima poveravanja uređenja građevinskog zemljišta i izgradnju komunalnih objekata u skladu sa utvrđenim programom, o čemu odlučuje Opštinsko veće Skupštine opštine Prokuplje;
- vrši kontrolu izvršenja radova na realizaciji programa, a koji su povereni drugim pravnim licima;
- podnosi izveštaj Skupštini o izvršenju programa uređenja građevinskog zemljišta i izvršenju drugih poslova i zadataka;
- vodi evidenciju podataka o zemljištu i prati troškove uređivanja građevinskog zemljišta, priprema Odluku o visini naknade za uređivanje zemljišta koju donosi Skupština i organizuje stručne i tehničke poslove u vezi sa uređivanjem i korišćenjem gradskog građevinskog zemljišta.
2) U oblasti urbanizma-planiranja i uređenja prostora i naselja:
- praćenje i proučavanje pojava i promena u prostoru i naselju i obezbeđenje obavljanja prethodnih radova za potrebe izrade urbanističke dokumentacije;
- pripremanje, izrada i sprovođenje regulacionih planova, planova parcelacije, preparcelacije i urbanističkih projekata;
- izrada podloga za izdavanje lokacijske dozvole i informacija o lokaciji;
- prikupljanje, sređivanje, obrada, čuvanje i publikovanje podataka od značaja za naselja i uređenje prostora i vođenje informacione osnove o prostoru;
- projektovanje građevinskih objekata, osim u slučaju kada je na osnovu zakona i ove odluke ovlašćeno javno preduzeće da utvrdi neki od uslova sadržanih u lokacijskoj dozvoli za izgradnju objekata, za koje se tehnička dokumentacija izrađuje, s tim što može vršiti projektovanje za svoje potrebe, potrebe opštine i preduzeća čiji je osnivač Opština Prokuplje;
- nadzor na izvođenju građevinskih objekata.
3) U oblasti izgradnje, održavanja, zaštite, korišćenja i upravljanja lokalnim i nekategorisanim putevima, ulicama i putnim građevinskim objektima:
- donosi dugoročne i srednjoročne programe održavanja, zaštite i razvoja lokalnih i nekategorisanih puteva, ulica i putnih građevinskih objekata;
- donosi godišnji program održavanja, zaštite i izgradnje puteva i ulica, uz saglasnost Skupštine opštine;
- organizuje vršenje tehničke i finansijske kontrole izvršavanja godišnjeg programa radova na održavanju, zaštiti i izgradnji puteva, ulica i putnih građevinskih objekata;
- utvrđuje obim i cene radova na redovnom održavanju, zaštiti i izgradnji puteva i ulica;
- poverava odgovarajućim preduzećima projektovanje, izgradnju i rekonstrukciju lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica, putnih građevinskih objekata i druge radove na putevima i putnim građevinskim objektima (mostovima, nadvožnjacima, i sl.);
- vrši investitorske poslove izvođenja radova;
- vrši izvođenje radova u okviru tehničkih mogućnosti, donosi kriterijume i vrši raspodelu sredstava namenjenih za održavanje i izgradnju puteva, ulica i putnih građevinskih objekata putem javnih nabavki;
- vodi evidenciju o lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama u naseljima i tehničkim podacima puteva i ulica;
- obavlja i druge poslove i zadatke koji se Javnom preduzeću stave u delokrug rada.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje;
- pretežna delatnost Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje i Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje;
- zastupanje Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje.
Osnivač Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje je:
Opština Prokuplje, ulica Tatkova 2, matični broj 06867812.
Prava osnivača ostvaruje Skupština opštine.
Pravni status javnog preduzeća
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javnog preduzeća
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje zastupa i predstavlja direktor.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje posluje pod sledećim poslovnim imenom: "Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje."
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje.
Sedište Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje je u Prokuplju, ulica Ratka Pavlovića broj 2.
O promeni sedišta Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličkim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje i mesto za datum i broj.
Upis javnog preduzeća u registar
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog preduzeća
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje je:
- 71.11 Arhitektonska delatnost
Osim navedene pretežne delatnosti, Javno preduzeće za urbanizam i uređenje će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:
- 41.10 Razrada građevinskih projekata;
- 42.11 Izgradnja puteva i autoputeva;
- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje;
- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize;
- 81.10 Usluge održavanja objekata;
- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Osnovni kapital Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje iznosi 50.000,00 dinara u novčanom iznosu.
Imovinu Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini opštine Prokuplje.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje sa jedne i opštine Prokuplje, kao osnivača, sa druge strane.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine opštine.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana opština stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom preduzeću za urbanizam i uređenje podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje odlučuje opština, kao osnivač u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Unapređenje rada i razvoja preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje zasniva se na godišnjem i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće za urbanizam i uređenje.
Planovi i programi Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje su:
- plan i program razvoja Javnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi,
Planovi i programi Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje dostavljaju se Skupštini Opštine najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština opštine.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, opština, kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim preduzećem za urbanizam i uređenje na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog preduzeća i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće za urbanizam i uređenje osnovano, Skupština opštine daje saglasnost na:
- Statut Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Opštinsko veće daje saglasnost na:
1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, Skupština opštine preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, Opštinsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Dobit Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine opštine.
Poslovni rezultat Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine opštine.
Upravljanje u Javnom preduzeću za urbanizam i uređenje je organizovano kao jednodomno.
Organi preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) direktor
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština opštine, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća;
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora:
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća.
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje.
Direktora preduzeća imenuje Skupština opštine na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", broj 24/05, 61/05 i 64/09).
Direktor Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje:
1) predstavlja i zastupa preduzeća;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština opštine.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština opštine može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština opštine donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Skupština opštine imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci. U naročito opravdanim slučajevima Skupština opštine može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, Skupština opštine može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom preduzeću za urbanizam i uređenje pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština opštine, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje uređuju se Zakonom o radu i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju opštim aktima Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje ili ugovorom o radu.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje je javan.
Za javnost rada Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće za urbanizam i uređenje vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje.
Javno preduzeće za urbanizam i uređenje je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostale opšte akte nadležni organi Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Prokuplje".