PRAVILNIK
O POPUNJAVANJU RADNIH MESTA U STRUČNOJ SLUŽBI POVERENIKA ZA ZAŠTITU RAVNOPRAVNOSTI

("Sl. glasnik RS", br. 29/2013)

Sadržina Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom se bliže uređuje popunjavanje izvršilačkih radnih mesta i položaja u Stručnoj službi Poverenika za zaštitu ravnopravnosti (u daljem tekstu: Stručna služba Poverenika), merila za izbor i imenovanje konkursne komisije, stručne osposobljenosti, znanja i veštine koje se vrednuju u izbornom postupku, kao i način njihove provere.

Popunjavanje radnih mesta

Član 2

Popunjavanje izvršilačkog radnog mesta u Stručnoj službi Poverenika može se izvršiti premeštajem zaposlenog iz druge unutrašnje jedinice unutar Stručne službe Poverenika, po odluci Poverenika za zaštitu ravnopravnosti (u daljem tekstu: Poverenik), ako za to postoje uslovi; premeštajem na osnovu sporazuma o preuzimanju iz drugog državnog organa; premeštajem iz drugog državnog organa po sprovedenom internom ili javnom konkursu i zasnivanjem radnog odnosa ako je na javnom konkursu izabran kandidat koji nije državni službenik.

Kada nema mogućnosti da se radno mesto popuni premeštajem, sprovešće se konkurs.

Radi popunjavanja položaja sprovodi se interni ili javni konkurs.

Član 3

Interni konkurs za popunjavanje radnog mesta oglašava se na internet prezentaciji Poverenika ili na drugi način koji odredi Poverenik.

Rok za podnošenje prijava je osam dana od dana oglašavanja internog konkursa.

Kada interni konkurs nije uspeo ili nije sproveden, sprovodi se javni konkurs.

Javni konkurs se oglašava u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u jednom od dnevnih listova u izdanju za celu Republiku.

Rok za podnošenje prijava na javni konkurs je osam dana, počev od narednog dana od dana oglašavanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Konkursna komisija

Član 4

Konkurs sprovodi konkursna komisija.

Konkursna komisija ima najmanje tri člana: predsednika i članove komisije.

Članove konkursne komisije imenuje Poverenik iz reda državnih službenika zaposlenih u Stručnoj službi Poverenika, a po potrebi i iz reda državnih službenika zaposlenih u drugom državnom organu i iz reda stručnih lica za određenu oblast.

Član konkursne komisije koji nije iz Stručne službe Poverenika ima pravo na naknadu za rad u konkursnoj komisiji za svaki sprovedeni konkurs, u visini od 8.000,00 dinara.

Naknadu iz stava 4. ovog člana obezbeđuje Poverenik.

Član 5

Poverenik određuje sastav konkursne komisije u zavisnosti od uslova za rad na radnom mestu koje se popunjava, vodeći računa da jedan član komisije bude neposredni rukovodilac unutrašnje jedinice u kojoj se vrši popuna, odnosno prijem, dok ostali članovi komisije treba da imaju najmanje isti stepen obrazovanja, stručnih sposobnosti, znanja i veština, kao i kandidat u izbornom postupku.

Član 6

Po uvidu u podnete prijave, članovi konkursne komisije daju pisane izjave Povereniku da oni ili s njima povezana lica nemaju interes za sprovođenje konkursa, odnosno da kod njih ne postoji sukob interesa.

Član konkursne komisije koji ima interes za sprovođenje konkursa, odnosno sukob interesa, izuzima se iz konkursne komisije i umesto njega imenuje se novi.

Krugom povezanih lica sa članovima konkursne komisije smatraju se: bračni ili vanbračni drug, srodnici po krvi u pravoj liniji bez obzira na stepen, u pobočnoj liniji i tazbini zaključno sa drugim stepenom srodstva, ako su u odnosu staratelja, štićenika, usvojioca, usvojenika, hranitelja ili hranjenika, kao i lica čija delatnost može imati uticaja na nepristrasno i odgovorno sprovođenje izbornog postupka i na imovno stanje članova konkursne komisije.

Član 7

Konkursna komisija donosi odluke većinom glasova.

Konkursna komisija vodi zapisnik o svom radu.

Članovi konkursne komisije dužni su da čuvaju podatke do kojih su došli tokom sprovođenja konkursa.

Vrednovanje stručnih osposobljenosti, znanja i veština

Član 8

Konkursna komisija vrednuje stručnu osposobljenost kandidata u izbornom postupku, ocenjujući sposobnost kandidata da uspešno obavlja poslove konkretnog radnog mesta, polazeći od uslova datih u oglasu, odnosno sistematizovanog radnog mesta koje se popunjava i radnog iskustva kandidata na istovrsnim poslovima.

Konkursna komisija vrednuje znanje kandidata tako što proverava poznavanje delokruga rada Poverenika, oblasti organizacije i rada državnih organa, kao i ceneći stručno znanje kandidata iz oblasti rada na radnom mestu koje popunjava, a uzimajući u obzir i mišljenje prethodnog poslodavca o njegovom odnosu prema poslu i kvalitetu rada.

Poznavanje prava Evropske unije i poznavanje stranog jezika konkursna komisija proverava u zavisnosti od opisa poslova radnog mesta koje se popunjava.

Veštine kandidata konkursna komisija vrednuje ceneći veštinu komunikacije, logičkog i analitičkog rezonovanja, organizatorske sposobnosti, veštinu rukovođenja, veštinu rada na računaru, kao i druge veštine koje su prethodno utvrđene kao potrebne za obavljanje poslova na tom radnom mestu.

Način provere stručnih osposobljenosti, znanja i veština

Član 9

Stručne osposobljenosti, znanja i veštine mogu se proveravati usmeno, pisano, proverom znanja za rad na računaru, s tim što je razgovor sa kandidatom uvek obavezan.

Način na koji se stručne osposobljenosti, znanja i veštine proveravaju, određuje konkursna komisija imajući u vidu radno mesto koje se popunjava.

O načinu provere kandidati se obaveštavaju u oglasu za popunjavanje radnog mesta.

Ako se popunjava izvršilačko radno mesto, konkursna komisija, u saradnji sa državnim službenikom koji je zadužen za kadrove u Stručnoj službi Poverenika, određuje koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se proveravaju.

Ako se popunjava položaj, pre objavljivanja oglasa, konkursna komisija će pribaviti i uzeti u obzir mišljenje Poverenika o potrebnoj stručnoj osposobljenosti, znanju i veštinama koje će se kod kandidata vrednovati i o načinu njihove provere.

Član 10

Usmenu proveru stručnih osposobljenosti, znanja i veština komunikacije kandidata, konkursna komisija obavlja kroz razgovor sa kandidatima.

Konkursna komisija, pre početka razgovora, određuje koji su joj podaci o kandidatima potrebni i koja će pitanja postavljati.

Kandidatima se postavljaju ista pitanja, po istom redosledu, s tim da konkursna komisija može u toku razgovora postaviti dopunska pitanja, ako su neophodna radi dobijanja dodatnih objašnjenja ili obaveštenja.

Razgovor može da sadrži simulaciju konkretnog problema koji se javlja na radnom mestu, a koji kandidat treba da reši. Svim kandidatima koji konkurišu za isto radno mesto zadaje se identičan problem za rešavanje.

Član 11

Pisanu proveru stručnih osposobljenosti, znanja i veština kandidata, konkursna komisija obavlja davanjem testa i/ili zadatka za pisani rad kandidata.

U slučaju testiranja, kandidati odgovaraju na pitanja tako što biraju jedan od više ponuđenih odgovora.

U slučaju davanja zadatka kandidatima, konkursna komisija priprema identičan zadatak za sve kandidate koji konkurišu na isto radno mesto.

Razgovor sa kandidatima konkursna komisija obavlja posle pisane provere.

Merila za izbor kandidata

Član 12

U izbornom postupku se, prilikom testiranja, rezultati kandidata vrednuju tako što se određuje procenat tačnih odgovora. Samo kandidati sa više od 50% tačnih odgovora mogu da učestvuju dalje u izbornom postupku.

U izbornom postupku, prilikom obavljanja razgovora i davanja pisanog zadatka kandidatu, svaki član konkursne komisije vrednuje ocenama od 1 do 3 odgovore kandidata na pitanja koja su mu postavljena, odnosno pisani rad kandidata, prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred odredi.

Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve za izbor, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji ne ispunjava zahteve za izbor.

Rezultat kandidata dobija se tako što se izračunava prosečna vrednost ocena kojima je kandidat vrednovan. Prosečna vrednost ocena računa se samo onom kandidatu kojeg je svaki član konkursne komisije vrednovao ocenom 2 ili 3.

Samo kandidati koje su svi članovi komisije vrednovali ocenom 2 ili 3 mogu da učestvuju dalje u izbornom postupku.

Lista za izbor kandidata

Član 13

Nakon utvrđenih rezultata svih kandidata, konkursna komisija sačinjava listu za izbor.

Ako više kandidata ima jednak rezultat, konkursna komisija može da ponovi razgovor sa prva tri kandidata, kako bi odredila koji od njih najviše odgovara zahtevima radnog mesta.

Razgovor sa kandidatima sa liste može da obavi i Poverenik, ukoliko oceni da je razgovor potreban radi donošenja odluke.

Posebne odredbe za položaje

Član 14

Prilikom izbornog postupka za popunjavanje položaja, shodno se primenjuju pravila za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta, a naročito se proveravaju veština rukovođenja, organizacione sposobnosti, veština komunikacije i logičnog i analitičkog rezonovanja kandidata.

Članovi komisije glasaju posebno o svakom kandidatu.

Sa tri kandidata koja su imala najviše glasova, konkursna komisija može dodatno da razgovara kako bi utvrdila koji od njih najviše odgovara zahtevima radnog mesta.

Razgovor sa kandidatima sa liste može da obavi i Poverenik, ukoliko oceni da je razgovor potreban radi donošenja odluke.

Završna odredba

Član 15

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".