ODLUKAO USKLAĐIVANJU ODLUKE O ORGANIZOVANJU DP "MLADOST" PANČEVO U JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE ZA UREĐENJE I ODRŽAVANJE SPORTSKIH TERENA I OBJEKATA "MLADOST" PANČEVO("Sl. list grada Pančeva", br. 2/2013) |
Ovom Odlukom vrši se usklađivanje osnivačkog akta - Odluke o organizovanju DP "Mladost" Pančevo u Javno komunalno preduzeće za uređenje i održavanje sportskih terena i objekata "Mladost" Pančevo ("Službeni list grada Pančeva" broj 26/11 - prečišćen tekst i 27/11), kojim je organizovano kao Javno komunalno preduzeće za uređenje i održavanje sportskih terena i objekata "Mladost" Pančevo (u daljem tekstu: Javno preduzeće), a koje je upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem broj BD 38967/2005 od 27.06.2005. godine, a radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS" broj 119/12).
Osnivač Javnog preduzeća je grad Pančevo (u daljem tekstu: osnivač).
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština grada).
Sedište osnivača je u Pančevu, ulica Trg Kralja Petra I broj 2-4.
III POSLOVNO IME I SEDIŠTE JAVNOG PREDUZEĆA
Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno komunalno preduzeće za uređenje i održavanje sportskih terena i objekata "Mladost" sa potpunom odgovornošću Pančevo.
Skraćeno naziv je JKP "Mladost" Pančevo.
Sedište Javnog preduzeća je u Pančevu, ulica Masarikova 1a.
O promeni poslovnog imena i sedišta odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata i štambilja utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.
Javno preduzeće za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje se u registar kojim se uređuje položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
IV OVLAŠĆENJA PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Javno preduzeće za obaveze prema trećim licima nastale u poslovanju odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Javno preduzeće predstavlja i zastupa direktor.
Rad Javnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
V PRETEŽNA DELATNOST JAVNOG PREUZEĆA
Pretežna delatnost Javnog preduzeća, radi obavljanja poslova od opšteg interesa, su:
- usluge uređenje i održavanje okoline (uređenje i održavanje sportskih terena i objekata),
- kao i druge poslove koje mu poveri Skupština grada posebnim odlukama.
Javno preuzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom, koje nemaju karakter delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće može da promeni svoju delatnost (dopuni, proširi ili smanji) ako se za to ispune uslovi predviđeni zakonom, Statutom i ovom odlukom.
O promeni delatnosti Javnog preduzeća, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
VI PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA JAVNOM PREDUZEĆU I JAVNOG PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU
Osnivač obezbeđuje uslove za obavljanje komunalne delatnosti u skladu sa odredbama Zakona o komunalnim delatnostima.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština grada, daje saglasnost na:
1. statut;
2. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini javnog preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;
5. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
6. ulaganje kapitala;
7. statusne promene;
8. akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
9. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa, osnivačkim aktom i ovom odlukom.
Javno preduzeće je dužno da komunalnu delatnost obavlja na način i pod uslovima propisanim posebnom odlukom Skupštine grada, da obezbedi određeni kvalitet i kontinuitet u obavljanju komunalnih delatnosti i vrstu i obim komunalnih usluga prema potrebama korisnika i druge uslove utvrđene Zakonom o komunalnim delatnostima.
Javno preduzeće je dužno da delatnosti koje nisu od opšteg interesa iz člana 12. stav 2. ove odluke, obavlja na način koji obezbeđuje nesmetano obavljanje komunalne delatnosti.
Javno preduzeće je dužno da za svaku kalendarsku godinu donese godišnji program poslovanja i dostavi ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.
Usvojeni program se dostavlja nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzima mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća u obavljanju komunalne delatnosti.
Iznos upisanog osnovnog kapitala Javnog preduzeća Pančevo je 1.000 (hiljadu) dinara.
Osnivač se obavezuje da u roku od 30 dana, od dana stupanja na snagu ove odluke, uplati upisani iznos osnovnog kapitala.
Udeo osnivača u osnovnom kapitalu je 100% (sto odsto).
Ukupan upisani novčani deo osnovnog kapitala Javnog preduzeća iznosi 1.000 (hiljadu) dinara.
Ukupan uplaćeni novčani deo osnovnog kapitala Javnog preduzeća iznosi 1.000 (hiljadu) dinara.
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje osnivač, u skladu sa zakonom.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana osnivač stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Imovinu Javnog preduzeća čini pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja se mogu preneti u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i osnivača, sa druge strane.
Upis prava svojine Javnog preduzeća na nepokretnostima koje će u skladu sa zakonom biti imovina preduzeća ne može se izvršiti, bez saglasnosti osnivača.
Javno preduzeće ne može da izvrši upis prava svojine na:
1. prirodnim bogatstvima;
1. dobrima u opštoj upotrebi;
2. mrežama u javnoj svojini;
3. nepokretnostima koja je osnivač poverio Javnom preduzeću radi davanja u zakup, odnosno na korišćenje;
4. nepokretnostima koje koriste organi i organizacije nosioca prava javne svojine;
5. poljoprivrednom i građevinskom zemljištu i drugim nepokretnostima koje nisu uložene niti se mogu uložiti u kapital preduzeća, odnosno koje može biti isključivo u javnoj svojini.
Javno preduzeće obezbeđuje sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti iz:
- budžeta osnivača;
- prihoda od prodaje komunalnih usluga;
- prihoda od komunalne naknade;
- prihoda od koncesionih nakanda za obavljanje komunalnih delatnosti;
- prihoda od namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;
- drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost Javnog preduzeća finansira se na osnovu godišnjih programa poslovanja.
VIII USLOVI I NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI, ODNOSNO NAČIN POKRIĆA GUBITKA I SNOŠENJE RIZIKA
Dobit Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, može se rasporediti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenom zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Javna preduzeća se zadužuju u skladu sa zakonom.
Cene komunalnih usluga određuju se na osnovu načela i elemenata utvrđenih zakonom.
Osnivač je u obavezi da prati kretanje cena komunalnih usluga, a naročito usklađenost cena komunalnih usluga u skladu sa principima zakona kojim je uređena komunalna delatnost.
Na Odluku o promeni cena, koju je doneo Nadzorni odbor, saglasnost daje nadležni organ osnivača.
Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.
- Organi Javnog preduzeća su:
- Nadzorni odbor
- Direktor.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda manje zastupljenog pola.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanja od najmanje četiri godine;
3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće;
4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6. da nije osuđivan na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
1. Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;
2. osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća;
3. propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojim je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
- utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
- usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
- donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
- nadzire rad direktora;
- vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem
- uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
- utvrđuje finansijske izveštaje javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
- donosi statut uz saglasnost osnivača;
- odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
- donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
- daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
- zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;
- vrši druge poslove u skladu sa zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
- Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.
Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora Javnog preduzeća imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene Zakonom o radu i Statutom Javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor Javnog preduzeća:
2. predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
3. organizuje i rukovodi procesom rada;
4. vodi poslovanje Javnog preduzeća;
5. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
6. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
7. predlaže finansijske izveštaje;
8. izvršava odluke Nadzornog odbora;
9. vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom Javnog preduzeća.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Direktor Javnog preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja, koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada.
Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća može podneti Nadzorni odbor.
Predlog za razrešenje direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora, u sledećim slučajevima:
1. ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2. ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3. u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.
U naročito opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenje direktora.
Aktom direktora Javnog preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova, koji se dostavlja na saglasnost osnivaču.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju aktima Javnog preduzeća.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom i drugim aktima.
U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da Statut i druge opšte akte usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".
Redakcija je zadržala numeraciju pojedinih delova teksta kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Pančeva", br.2/2013.