ODLUKA

O PROMENI ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "KOMUNALNE SLUŽBE"

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom odlukom vrši se promena Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća " Komunalne službe" ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 3/09 - prečišćen tekst), kojom je organizovano kao Javno komunalno preduzeće "Komunalne službe", upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD. 5902/2005 od 21. marta 2005. godine, u cilju usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12).

Ciljevi osnivanja

Član 2

Javno komunalno preduzeće "Komunalne službe" Požarevac (u daljem tekstu: JKP "Komunalne službe") je osnovano i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga, a posebno:

1. održavanje čistoće na površinama javne namene, pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih površina javne namene, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na površinama javne namene kao i održavanje javnih česmi, bunara, fontana, kupališta, plaža i toaleta;

2. održavanje javnih zelenih površina, tekuće i investiciono održavanje i sanacija zelenih rekreativnih površina i priobalja;

3. upravljanje pijacama, komunalno opremanje, održavanje i organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda;

4. upravljanje i održavanje groblja i objekata, koji se nalaze u sklopu groblja (mrtvačnica, kapela i krematorijuma), sahranjivanje ili kremiranje, održavanje pasivnih grobalja i spomen obeležja, kao i prevoz posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju ili do krematorijuma;

5. dimničarske usluge čišćenja i kontrole dimovodnih i ložnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja;

6. hvatanje, zbrinjavanje, veterinarska nega i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje, lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje, kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka, neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, sprovođenje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene.

Predmet odluke

Član 3

Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i JKP "Komunalne službe" u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1. naziv i sedište osnivača;

2. poslovno ime i sedište JKP "Komunalne službe";

3. pretežna delatnost JKP "Komunalne službe";

4. prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema JKP "Komunalne službe" i JKP "Komunalne službe" prema osnivaču;

5. uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

6. uslovima i načinu zaduživanja JKP "Komunalne službe";

7. zastupanje JKP "Komunalne službe";

8. iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

9. organi JKP "Komunalne službe";

10. imovina koja se ne može otuđiti;

11. raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu JKP "Komunalne službe" u skladu sa zakonom;

12. zaštita životne sredine;

13. druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva JKP "Komunalne službe".

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač JKP "Komunalne službe" je:
grad Požarevac, ulica Drinska br. 2, matični broj 07162634.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

JKP "Komunalne službe" ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

JKP "Komunalne službe" u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 6

JKP "Komunalne službe" za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze JKP "Komunalne službe", osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 7

JKP "Komunalne službe" zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 8

JKP "Komunalne službe" posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Komunalne službe" Požarevac.

Skraćeno poslovno ime je: JKP "Komunalne službe".

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor JKP "Komunalne službe", uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 9

Sedište JKP "Komunalne službe" je u Požarevcu, ulica Jug Bogdanova br. 22.

O promeni sedišta JKP "Komunalne službe" odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 10

JKP "Komunalne službe" poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište JKP "Komunalne službe".

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište JKP "Komunalne službe" i mesto za datum i broj.

JKP "Komunalne službe" ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište JKP "Komunalne službe", a koji će biti definisan Statutom JKP "Komunalne službe".

Upis javnog preduzeća u registar

Član 11

JKP "Komunalne službe" se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 12

JKP "Komunalne službe" posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora JKP "Komunalne službe" uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 13

Pretežna delatnost JKP "Komunalne službe" je:

- 38.11 - skupljanje otpada koji nije opasan.

Osim navedene pretežne delatnosti, JKP "Komunalne službe" će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:

- 03.10 - gajenje sadnog materijala

- 38.12 - tretman i odlaganje otpada koji nije opasan

- 38.22 - ponovna upotreba razvrstanih materijala

- 39.00 - sanacija, rekultivacija i druge usluge u oblasti upravljanja otpadom

- 46.77 - trgovina na veliko otpacima i ostacima

- 47.78 - ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalnim prodavnicama

- 49.39 - ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju

- 68.20 - iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljivanje nekretnina i upravljanje njima

- 75.00 - veterinarska delatnost

- 81.22 - usluge ostalog čišćenja zgrade i opreme

- 81.29 - usluge ostalog čišćenja

- 81.30 - usluge uređenja i održavanje okoline

- 93.03 - pogrebna i srodna delatnost

- 96.09 - ostale ne pomenute lične uslužne delatnosti

- 93.29 - ostale zabavne i rekreativne delatnosti.

JKP "Komunalne službe" može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti JKP "Komunalne službe", kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 14

JKP "Komunalne službe" može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

JKP "Komunalne službe" može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 13. ove odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

JKP "Komunalne službe" prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Požarevac, kao osnivač prema JKP "Komunalne službe".

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni kapital JKP "Komunalne službe" iznosi 1.000,00 dinara.

1) Novčani kapital - upisan: 1.000,00 dinara i uplaćen: 1.000,00 dinara.

2) Nenovčani ulog - ne postoji.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu JKP "Komunalne službe" čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu JKP "Komunalne službe", uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Požarevca.

JKP "Komunalne službe" može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze JKP "Komunalne službe" sa jedne i grada Požarevca, kao osnivača, sa druge strane.

Nepokretna imovina JKP "Komunalne službe" se ne može otuđiti, odnosno za njeno raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) je potrebna saglasnost osnivača.

Druga imovina koja se ne može otuđiti odnosno za čije je raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) potrebna saglasnost osnivača čine:

1) građevinski objekti sa uređajima, instalacijama, opremom;

2) specijalna vozila i mašine koje služe isključivo ili pretežno za obavljanje delatnosti odstranjenja otpadaka i smeća i održavanje čistoće u gradovima i naseljima na području grada Požarevca;

3) zemljište na kome se nalaze građevinski objekti sa instalacijom i opremom za vršenje delatnosti preduzeća.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital JKP "Komunalne službe" u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad Požarevac stiče udele u JKP "Komunalne službe", kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u JKP "Komunalne službe" podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala JKP "Komunalne službe" odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

JKP "Komunalne službe", u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) prodajom proizvoda i usluga;

2) iz kredita;

3) iz donacija i poklona;

4) iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

5) iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Određivanje cene usluga javnog preduzeća

Član 21

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga JKP "Komunalne službe" uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima ("Službeni glasnik RS", br. 88/11).

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 22

JKP "Komunalne službe" je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 24. ove odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, JKP "Komunalne službe" može i tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena dostavljaju se Skupštini grada.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 23

Unapređenje rada i razvoja JKP "Komunalne službe" zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj JKP "Komunalne službe", određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada JKP "Komunalne službe" moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi JKP "Komunalne službe" i Strategiji upravljanja otpadom.

Planovi i programi

Član 24

Planovi i programi poslovanja JKP "Komunalne službe" su:

1) plan i program razvoja Javnog preduzeća,

2) finansijski planovi i

3) drugi planovi i godišnji programi poslovanja.

Planovi i godišnji programi poslovanja JKP "Komunalne službe" dostavljaju se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i godišnji programi poslovanja se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 25

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu JKP "Komunalne službe", grad Požarevac, kao osnivač ima sledeća prava:

1) pravo upravljanja JKP "Komunalne službe" na način utvrđen Statutom JKP "Komunalne službe";

2) pravo na učešće u raspodeli dobiti JKP "Komunalne službe";

3) pravo da budu informisani o poslovanju JKP "Komunalne službe";

4) pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka JKP "Komunalne službe" stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

5) druga prava u skladu sa zakonom.

Grad Požarevac kao osnivač, propisuje, uređuje i u granicama svojih obaveza i odgovornosti obezbeđuje uslove za obavljanje komunalnih delatnosti iz člana 13. ove odluke.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 26

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je JKP "Komunalne službe" osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

1) Statut JKP "Komunalne službe";

2) davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu JKP "Komunalne službe", veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

4) ulaganja kapitala;

5) statusne promene;

6) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

7) druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Član 27

Gradsko veće daje saglasnost na:

1) Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

2) Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 28

JKP "Komunalne službe" je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 29

JKP "Komunalne službe" je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 30

U slučaju poremećaja u poslovanju JKP "Komunalne službe", Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

1) razrešenje Nadzornog odbora i direktora;

2) ograničenje prava ogranka JKP "Komunalne službe" da istupa u pravnom prometu sa trećim licima;

3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 31

U slučaju poremećaja u poslovanju JKP "Komunalne službe", Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito promenu unutrašnje organizacije JKP "Komunalne službe".

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 32

JKP "Komunalne službe" posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 33

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, JKP "Komunalne službe" svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Požarevca.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana JKP "Komunalne službe" obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti

Član 34

Dobit JKP "Komunalne službe", utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.

Poslovni rezultat JKP "Komunalne službe" utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.

JKP "Komunalne službe" samostalno u granicama propisanim zakonom, ovom odlukom i Statutom preduzeća, utvrđuje i raspoređuje dobit ostvarenu obavljanjem delatnosti za koje je osnovano i snosi rizik lošeg poslovanja preduzeća.

Grad kao osnivač, učestvuje u dobiti u slučaju pozitivnog finansijskog poslovanja i u delu dobiti koja se ostvari posebnim ulaganjem Grada u izgradnju, proširenje, rekonstrukciju ili modernizaciju objekata, opreme i uređaja, voznog parka i ostalog, prvenstveno na taj način što će preko Nadzornog odbora i direktora preduzeća obezbediti korišćenje tih sredstava za namene koje odredi.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 35

Upravljanje u JKP "Komunalne službe" je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) direktor.

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 36

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana. Predsednike i članove Nadzornog odbora imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom JKP "Komunalne službe".

Nadzorni odbor za svoj rad odgovara Skupštini grada Požarevca.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 37

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;

4) najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 38

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;

2) osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća;

3) propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 39

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora:

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, Statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 40

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja JKP "Komunalne službe".

2) Direktor

Član 41

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.

Direktor JKP "Komunalne službe" zasniva radni odnos na određeno vreme.

Direktor preduzeća za svoj rad odgovara Nadzornom odboru i Skupštini grada.

Nadležnosti direktora

Član 42

Direktor JKP "Komunalne službe":

1) predstavlja i zastupa preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 43

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Mandat direktora

Član 44

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 45

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 46

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 47

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 48

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 49

U slučaju poremećaja u poslovanju JKP "Komunalne službe", Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje JKP "Komunalne službe" i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije JKP "Komunalne službe";

2) razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa JKP "Komunalne službe";

3) ograničenje prava pojedinih delova JKP "Komunalne službe"da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

4) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 50

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U JKP "Komunalne službe" pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka zaposlenih JKP "Komunalne službe", mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 51

Statutom, opštim aktima i drugim aktima JKP "Komunalne službe" bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje JKP "Komunalne službe", u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Radni odnosi

Član 52

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom JKP "Komunalne službe" u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor JKP "Komunalne službe" mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 53

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima JKP "Komunalne službe" ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 54

JKP "Komunalne službe" je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom JKP "Komunalne službe" detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 55

Rad JKP "Komunalne službe" je javan.

Za javnost rada JKP "Komunalne službe"odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 56

Dostupnost informacija od javnog značaja JKP "Komunalne službe" vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 57

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora JKP "Komunalne službe" čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju JKP "Komunalne službe" i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 58

Opšti akti JKP "Komunalne službe" su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt JKP "Komunalne službe".

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom JKP "Komunalne službe".

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u JKP "Komunalne službe", moraju biti u skladu sa opštim aktima JKP "Komunalne službe".

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 59

JKP "Komunalne službe" je dužno da Statut usaglasi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Ostali opšti akti nadležni organi JKP "Komunalne službe" su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta JKP "Komunalne službe".

Član 60

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju JKP "Komunalne službe" ("Službeni glasnik grada Požarevca ", br. 3/09 - prečišćen tekst).

Član 61

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".