ODLUKA

O MESNIM ZAJEDNICAMA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 8/2010 - prečišćen tekst i 2/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se obrazovanje, spajanje, ukidanje, poslovi, odlučivanje, organizacija i finansiranje mesnih zajednica, kao oblika mesne samouprave, kao i druga pitanja rada mesnih zajednica.

Član 2

Mesna zajednica je oblik mesne samouprave, u kojoj lokalno stanovništvo zadovoljava svoje potrebe i interese.

Član 3

Mesna zajednica ima naziv, koji može imati geografsko, etnografsko, istorijsko i drugo obeležje, kao i ime istorijske ili neke druge znamenite ličnosti.

Skupština grada utvrđuje naziv mesne zajednice.

Naziv mesne zajednice utvrđen ovom odlukom može se promeniti po prethodno pribavljenom mišljenju saveta mesne zajednice.

Inicijativu za promenu naziva mesne zajednice može pokrenuti savet mesne zajednice.

Član 4

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u pogledu prava i obaveza utvrđenih zakonom, statutom i ovom odlukom.

Mesna zajednica ima svoj statut, koji donosi savet mesne zajednice, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Saglasnost na statut mesne zajednice daje Skupština grada.

Mesna zajednica ima svoj pečat i štambilj.

Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm. Ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom, sa sledećom sadržinom i izgledom:

U spoljašnjem krugu pečata ispisuje se naziv "Republika Srbija".

U drugom i trećem krugu ispisuje se "Grad Požarevac-Mesna zajednica _____________".

U dnu pečata ispisuje se sedište mesne zajednice.

Iznad sedišta mesne zajednice ispisuje se redni broj pečata, odnosno rimska cifra.

Štambilj je pravougaonog oblika, veličine 50x40 mm u kome u horizontalnim redovima ispisuje se, ćiriličnim pismom, sledeća sadržina.

Republika Srbija
Grad Požarevac
Mesna zajednica "____________"
Broj___________
_________20____ godine
(Sedište mesne zajednice)

Mesna zajednica ima račun.

Član 5

Mesna zajednica može imati praznik, koji se utvrđuje statutom mesne zajednice.

Član 6

Imovinu mesne zajednice čine sredstva za rad, pokretne stvari i prava.

Član 7

U svakom seoskom naselju mesna zajednica nosi naziv naseljenog mesta.

U seoskim naseljima, mesne zajednice su: "Bare", "Batovac", "Beranje", "Bradarac", "Bratinac", "Brežane", "Bubušinac", "Dragovac", "Drmno", "Dubravica", "Živica", "Kasidol", "Kličevac", "Lučica", "Maljurevac", "Nabrđe", "Poljana", "Prugovo", "Rečica", "Trnjane" i "Ćirikovac".

U gradu Požarevcu mesne zajednice su:

1. Mesna zajednica "BRAĆA VUJOVIĆ", u koju spadaju sledeće ulice:

Svetosavska, Dositejeva, Knez Milošev venac, Braničevski skver, Radomira Milenića "Rusa", Trg Radomira Vujovića (samo neparni brojevi), Deligradska, Braničevska, Dimitrija Tucovića, Sopotska, Prilepska, Karađorđeva, Skopljanska, Grgura Vujovića, dr Nikole Hadži-Nikolića i Moše Pijade (svi parni brojevi i neparni od 11 do kraja).

2. Mesna zajednica "BULEVAR", u koju spadaju sledeće ulice:

Ljubovijska, Draže Markovića, Triše Kaclerovića, Jugovićeva, Vojvođanska, Zetska, Krajinska, Vase Čarapića, Izvorska, Pionirski trg (osim lamela 13, 15 i 17), Boškova, dr Voje Dulića, Nikole Tesle, Ilije Petrovića, Knićaninova, Visoka, Tršćanska, Bože Dimitrijevića, Njegoševa, Veljka Dugoševića, Takovska, Gradsko sokače, Davorjanke Paunović, Lenjinova, Stanoja Glavaša, Uglješina, Sremska, Jovana Šerbanovića (samo neparni brojevi od 19-25), Cvetka Pavlovića, Milene Pavlović-Barili, 23. srpske divizije, Danila Kiša, Miloša Crnjanskog, Sent Andrejska, Kapetan Mišina, Voje Vujovića, Jovana Cvijića, Vuka Karadžića (parni brojevi od 2-30 i neparni brojevi 1-21), Vojske Jugoslavije (parni brojevi 2-14 i neparni brojevi 1-17), Save Kovačevića, Nemanje Tomića (parni brojevi od 24 do kraja i neparni brojevi od 21 do kraja), Ivana Milutinovića, Vladimira Nazora, Miloša Obilića (parni brojevi od 56 do kraja i neparni brojevi od 63 do kraja), Koste Stamenkovića i Milana Jovanovića.

3. Mesna zajednica "BURJAN", u koju spadaju sledeće ulice:

Veljka Vlahovića, Miodraga Markovića, Bojane Prvulović, Cerska, Petrovačka, Slobodana Jovića, Drvarska, Vidinska, Partizanska (svi neparni brojevi i parni od broja 16 do kraja), Ratarska, Radnička, Ljube Stepića, Aleksandra Pavlovića, Brežanska, Stiška, Dunavska (parni brojevi do 120 i neparni brojevi do 193), Borska, Miodraga Vasića, Golubačka, Filipa Filipovića, Zmaj Jovina, Đerdapska, Rasadnička, Vršačka, Bate Bulića, Nušićeva, Moravska, Balkanska, 8. marta, Prvomajska, Rudarska, Nemanjina (parni brojevi od 24 do kraja i neparni brojevi od 15 do kraja), Vlajka Pavlovića, Vojislava Ilića, Stevana Sremca, Vladimira Karića, Kosmajskog odreda, Koste Racina, Branka Mitića, Bilećka, Aćima Medovića, Dimitrija Pavlovića, Dragoslava Đorđevića-Goše, Manasijska, Živorada Lazarevića, Milana Rakića, Čegarska, Udarnička, Viteška, Jefimije, Nadežde Petrović, Isidore Sekulić, Studenička, Žička, Mileševska, Francuska, Drugog srpskog ustanka, Devet Jugovića, Dunavske divizije, Težačko sokače, Jovana Skerlića, Vere Miletić, Krušedolska, Molijerova, Kneginje Ljubice, Nikole Pašića, Kosovke devojke, Kneza Višeslava, Srpskih Vladara, Gospodara Jevrema, Ljubostinjska, Svetogorska, Kolarčeva, Dobračina, Grčić Milenka, Petra Trifunovića, Palmotićeva, Vrtlarska, Vojvode Dragomira, Majke Jevrosime, Katanićeva, Kalinićeva, Zvečanska, Masarikova, Ravanička, Janka Veselinovića, Gračanička, Braće Dobrnjac, Prohorska i Trg Milivoja Živanovića.

4. Mesna zajednica "VASA PELAGIĆ", u koju spadaju sledeće ulice:

Industrijska, Mlavska, Sime Simića (od ul. Čede Vasovića do ul. Šumadijske), Mačvanska, Vase Pelagića, Boška Vrebalova, Kninska, Vardarska, Šumadijska, Lole Ribara, Dalmatinska, Bosanska, Đurđa Brankovića, Beogradska, Proleterska, Sitnička, Vlade Gandija, Industrijsko sokače, Đurđeve rupe, Zelengorska (parni brojevi od 38 do kraja i neparni brojevi od 45 do kraja), Partizanska (samo parni brojevi 2-14), Trg Radomira Vujovića (svi parni brojevi) i Ilije Gojkovića.

5. Mesna zajednica "GORNJA MALA", u koju spadaju sledeće ulice:

Zelengorska (od ul. Kosovske do ul. Čede Vasovića), Koste Abraševića, Nevesinjska, Kraljevića Marka, Zviška, Zaječarska, Cincar Janka, Crnotravska, Leskovačka, Pirotska, Žiže Lazarević, 4. jula, Vukice Stanković, Mihajla Pupina, Avalska, Resavska, Svetozara Markovića, Starine Novaka, Gradištanska, 25. maja, Smederevska, Vranjska, Žabarska, Alekse Nenadovića, 27. aprila, Kučevačka, Žagubička, Čede Vasovića, Sime Simića (od ul. Kosovske do ul. Čede Vasovića), 7. jula, Đure Đakovića, Braće Baruh, Blaže Jovanovića, Đure Daničića, Đure Salaja, Narodnog fronta, Sedam sekretara SKOJ-a, Đoke Pajkovića, Mladog radnika, Branka Krsmanovića, Prva proleterska, Georgi Dimitrova, Alekse Dundića, Barska, 8. juna, Viktora Bubnja, Aleksandra Ivanovića, Milivoja Živanovića, Jovana Dragaševića, Ive Marinkovića, Dečanska, Hilandarska, Anafa Solomona - Žike, Roksande Ignjatović-Dimitrijević, Avrama Trifunovića, Oslobodilaca Požarevca, Svetozara Đorđevića, Nikole Sikimića, Miloša Savića, Suvoborska, Kosovska, Dečanska, dr Mladena Stojanovića, Milentija Popovića, Vlastimira Carevca, Šeste ličke divizije (samo parni brojevi), Baje Sekulića, Strahinjića bana, Župska, Kneza Danila, Železnička, Ljubičevska, Raška, Cara Uroša, Prizrenska, Humska, Prokupačka, Dinarska, Kruzijska, Kruševačka, Milatovačka, Pendina i Gornja mala.

6. Mesna zajednica "ZABELA", u koju spadaju:

Naselje Zabela i ul. Dunavska (parni brojevi od 122 do kraja i neparni brojevi od 195 do kraja).

7. Mesna zajednica "LJUBIČEVO", u koju spada naselje Ljubičevo.

8. Mesna zajednica "PARK", u koju spadaju sledeće ulice:

15. oktobra, Moše Pijade (samo neparni brojevi 1-9), Trg oslobođenja, Drinska, Stari korzo, Hajduk Veljkova, Kolubarska, Omladinska, Svetislava Uroševića, Radoja Domanovića, Crveni krst, Majakovskog, Radovana Dragovića, Vojvode Mišića, Homoljska, Vojvode Stepe, Porečka, Miroslava Jovanovića, Vinogradska, Tolstojeva, Vojvode Putnika, Roze Luksemburg, Jovana Popovića, Slobodana Penezića - Krcuna, Aleksandra Paunovića, Vojvode Petra Bojovića, dr Arčibalda Rajsa, Vidovdanska, Vidosave Stanković, Milice Janković, Mladosti, Jesenjinova, Lorkina, Dragojla Dudića, Jovana Šerbanovića (svi parni brojevi i neparni od 1-17), Tabačka čaršija (svi neparni brojevi), Aleksandra Zlatkovića, Trg Stevana Maksimovića, Prof. Đorđa Janjića, Devete Srpske narodno-oslobodilačke udarne brigade, Dušana Radovića, dr Milomira Brankovića, Puk. Milivoja Stojanovića, Milana Ajvaza, Desanke Prvanović i Šesta.

9. Mesna zajednica "RADNA MALA", u koju spadaju sledeće ulice:

Vuka Karadžića (parni brojevi od 32 do kraja i neparni brojevi od 23 do kraja), Timočka, Jadranska, Mišarska, Makedonska, Alekse Šantića, Krfska, Metohijska, Sarajevska, Durmitorska, Kosmajska, Kočina, Vojvode Milenka, Rade Slobode, Kostolačka, Ohridska, Bratstva Jedinstva (parni brojevi 2-124 i neparni brojevi 1-117), Skadarska, Solunska, Vojvode Dobrnjca (parni brojevi od 8 do kraja i neparni brojevi od 13 do kraja), Đorđa Jovanovića, Pionirski trg (samo lamela 13, 15 i 17) i Branislava Todorovića.

10. Mesna zajednica "SOPOT", u koju spadaju sledeće ulice:

Ivana Gorana-Kovačića, Žikice Jovanovića-Španca, Jelene Ćetković, Radmile Trifunović, Skojevska, Filipa Kljajića, Vojske Jugoslavije (parni brojevi od 16 do kraja i neparni brojevi od 21 do kraja), Senjanina Ive, Đure Jakšića, Prištinska, Uzun Mirkova, Miloša Obilića (parni brojevi od 2-54 i neparni brojevi od 1-61), Miloša Pocerca, Ilije Birčanina, Nemanje Tomića (parni brojevi od 2-22 i neparni brojevi od 1-19), Vojvode Dobrnjca (parni brojevi 2-6 i neparni brojevi 1-11), Bratstva Jedinstva (parni brojevi od 126 do kraja i neparni brojevi od 119 do kraja), Radnih brigada, Voje Damnjanovića, Žarka Zrenjanina, Josipa Pančića, Jove Uroševića, Kadinjača, Lamartinova, Klare Cetkin, Pariske Komune, Internacionalnih brigada, Maksima Gorkog, Dostojevskog, Prote Mateje, Margum, Viminacijum, Živana Cvejića, Radisava Cvejića, Ive Andrića, Petra Kočića, Branka Radičevića, Milovana Glišića, 28. marta, Ernesta Hemingveja, Branka Ćopića, Simonide, Miloša B. Jankovića, Majora Dragutina Gavrilovića, Narodna, Feliksa Kanica, Dragoljuba Đurića, Miodraga Bogdanovića-Pljuce, Pećka, Miodraga Nikolića, Slovenska, Desanke Maksimović, Marije Kiri, Miloša Obrenovića, Pasterova, Laze Kostića, Stevana Prvovenčanog, Stevana Mokranjca, Gornjačka i Laze Lazarevića.

11. Mesna zajednica "ĆEBA", u koju spadaju sledeće ulice:

Tabačka čaršija (svi parni brojevi), Sinđelićeva, Jug Bogdanova, Topličina, Ćebina, Kosančićeva, Kneza Lazara, Užička, Veljka Dugoševića (samo neparni brojevi) i Nemanjina (parni brojevi 2-22 i neparni brojevi 1-17).

12. Mesna zajednica "ČAČALICA", u koju spadaju sledeće ulice:

Bitoljska, Bore Stankovića, Voje Bogdanovića - Seljaka, Vladimira Rolovića, Vlade Zečevića, Veselina Masleše, Goranska, Dragana Milojkovića, Branislava Radovanovića, Viktora Igoa, Sestroljinska, Ivana Mažuranića, Ivana Cankara, Josipa Cazija, Kneza Rajice, Koče Racina, Kozaračka, Kajmakčalanska, Lovćenska, Ljutice Bogdana, Milice Srpkinje, Marka Miljanova, Mitra Trifunovića, Miodraga Morisavljevića, Novosadska, Nadežde Veljković, Prešernova, Požarevačkog partizanskog odreda, Pavla Jurišića - Šturma, Prvog srpskog ustanka, Rodoljuba Čolakovića, Stevana Jakovljevića, Slobodarska, Svetislava Ivanovića - Kobasa, Podgorička, Tanaska Rajića, Ćirila i Metodija, Uskočka, Fruškogorska, Filipa Višnjića, Hajdučka, Sokobanjska, Crnogorska, Cane Babović, Cara Dušana, Zlatarska, Šekspirova, 6. ličke divizije (samo neparni brojevi), Alekse Galibarde, Starca Vujadina i Uroša Predića.

II OBRAZOVANJE, SPAJANJE I UKIDANJE MESNIH ZAJEDNICA

Član 8

Radi zadovoljavanja potreba od neposrednog zajedničkog interesa za građane na određenom području, koje predstavlja teritorijalnu i funkcionalnu celinu i na kojem postoji međusobna povezanost građana u svakodnevnom životu i mogućnost neposrednog dogovaranja i odlučivanja o ostvarivanju zajedničkih interesa u zadovoljavanju svojih potreba, može se obrazovati nova mesna zajednica.

Član 9

O obrazovanju nove, promeni područja i ukidanju mesne zajednice, odlučuje Skupština grada većinom ukupnog broja odbornika.

Predlog za obrazovanje nove, promenu područja i ukidanje mesne zajednice mogu podneti Gradsko veće, najmanje 1/3 odbornika, savet mesne zajednice, ili više od 50% građana birača sa područja na koje se predlog odnosi, putem građanske inicijative.

Skupština grada dužna je da pre donošenja odluke o obrazovanju nove, promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi mišljenje građana sa dela teritorije grada na koji se predlog odnosi putem zbora građana. Skupština grada dužna je da pre donošenja odluke obavezno pribavi i mišljenje saveta mesne zajednice, na koju se predlog odnosi.

Član 10

Predlog za obrazovanje mesne zajednice mora sadržati:

- svojeručno potpisan spisak građana koji predlažu obrazovanje mesne zajednice, sa njihovim prezimenima i imenima i adresom stanovanja;

- područje (opis i granice) mesne zajednice i broj stanovnika područja;

- način finansiranja mesne zajednice; i

- druga pitanja od interesa za život i rad mesne zajednice.

Član 11

Predlog iz prethodnog člana ove odluke podnosi se Skupštini grada, koja ocenjuje da li postoje uslovi da građani mogu:

- najneposrednije izvršavati, usklađivati i zadovoljavati zajedničke interese i potrebe;

- obezbeđivati materijalnu osnovu za zadovoljavanje zajedničkih interesa i potreba; i

- razvijati saradnju u rešavanju pitanja od zajedničkog interesa sa preduzećima i ustanovama, organima i organizacijama na teritoriji mesne zajednice i sa drugim mesnim zajednicama.

Član 12

Akt o osnivanju na osnovu predloga iz člana 10. ove odluke donosi Skupština grada i obaveštava podnosioca predloga.

Ako Skupština utvrdi da ne postoje uslovi za obrazovanje mesne zajednice, doneće o tome odgovarajuću odluku i obavestiti podnosioca predloga.

Član 13

Odluka o obrazovanju mesne zajednice sadrži:

- naziv naseljenog mesta, odnosno dela naseljenog mesta za koje se obrazuje mesna zajednica i tačan opis područja za koje se obrazuje; i

- naziv mesne zajednice.

Član 14

Pravne posledice ukidanja mesne zajednice regulišu se u skladu sa zakonom i posebnom odlukom kojom se mesna zajednica ukida.

Član 15

Mesna zajednica ima statut.

Statut sadrži odredbe o:

1. poslovima mesne zajednice;

2. organima i načinu njihovog rada i načinu na koji se vrši njihov izbor;

3. oblicima neposrednog izjašnjavanja građana (zbor građana, građanska inicijativa, referendum);

4. načinu sazivanja i rada zborova građana;

5. postupku donošenja akata mesne zajednice;

6. nazivu i sedištu mesne zajednice;

7. zastupanju;

8. načinu sticanja i raspolaganja sredstvima;

9. upotrebi pečata;

10. obezbeđivanju javnosti rada saveta mesne zajednice; i

11. drugim pitanjima od značaja za mesnu zajednicu.

Član 16

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada i obaveštavanje građana obezbeđuje se:

- javnim raspravama na zborovima građana o predlozima finansijskog plana i završnog računa mesne zajednice, godišnjim izveštajima o radu mesne zajednice, kao i u drugim slučajevima kada organi grada i mesne zajednice to odluče;

- isticanjem dnevnog reda i materijala za sednicu saveta mesne zajednice, kao i predloga odluka grada i mesne zajednice na oglasnoj tabli, odnosno oglasnom prostoru koji je dostupan najvećem broju građana, isticanjem usvojenih oduka i drugih akata, kao i obaveštavanjem građana o sednicama saveta mesne zajednice, o zborovima građana i drugim skupovima od lokalnog interesa, najmanje 8 dana pre dana njihovog najavljenog održavanja; i

- pravom građana da ostvaruju uvid u zapisnike i akte saveta mesne zajednice i prisustvuju sednicama saveta mesne zajednice.

Javnost rada i obaveštavanje građana se bliže uređuje statutom mesne zajednice.

III POSLOVI MESNE ZAJEDNICE

Član 17

Građani u mesnoj zajednice svoje potrebe i interese zadovoljavaju i ostvaruju u sledećim oblastima:

- prostornog, urbanističkog planiranja i uređenja naseljenog mesta;

- komunalnog razvoja i komunalne izgradnje;

- ekologije i zaštite čovekove okoline;

- kulture i sporta;

- odbrane i zaštite od elementarnih nepogoda;

- društvene brige o deci i građanima različitih socijalnih grupa;

- vaninstitucionalne brige o socijalnim kategorijama stanovništva;

- socijalne i zdravstvene zaštite i obrazovanja; i

- samodoprinosa.

Član 18

U vršenju poslova mesne zajednice, građani i organi mesne zajednice:

- daju inicijative za izmene planskih akata;

- organizuju zborove građana, javne rasprave, ankete i pokreću razne inicijative;

- organizuju izjašnjavanje građana o pitanjima od značaja za grad i mesnu zajednicu;

- sprovode humanitarne akcije na svojoj teritoriji;

- organizuju rad radnih tela mesne samouprave;

- daju mišljenja o urbanističkim planovima;

- daju predloge o donošenju programa komunalne izgradnje;

- učestvuju u raspravama o održavanju čistoće, održavanju zelenih površina, uređenja parkova, održavanju fudbalskih igrališta i dr.;

- ostvaruju uticaj na korišćenje gradskog poslovnog prostora i postavljanje objekata male privrede na izgrađenom i neizgrađenom ostalom građevinskom zemljištu;

- ostvaruju saradnju sa gradskim javnim preduzećima;

- brinu se o uređenju naselja;

- obezbeđuju komunalni razvoj naselja (izgradnja puta, trotoara, vodovoda, električne mreže i dr.);

- odlučuju o korišćenju prostora kojim raspolaže mesna zajednica i održavanju objekata na području mesne zajednice, čiji su oni korisnici;

- sprovode izbore za organe mesne zajednice;

- izvršavaju i druge poslove utvrđene ustavom, zakonom i Statutom grada.

IV ODLUČIVANJE U MESNOJ ZAJEDNICI

Član 19

Građani organizovani u mesnoj zajednici odlučuju o svojim zajedničkim interesima putem:

- referenduma;

- pisanog izjašnjavanja;

- zbora građana;

- građanske inicijative, predloga i mišljenja; i

- izabranih predstavnika u organima mesne zajednice.

Građani u mesnoj zajednici mogu pokrenuti narodnu inicijativu u skladu sa Statutom grada, statutom mesne zajednice i zakonom.

Referendum

Član 20

Referendumom u mesnoj zajednici građani se izjašnjavaju o određenim pitanjima o kojima odlučuje Skupština grada, kao i o određenim poslovima od zajedničkog interesa za građane u mesnoj zajednici (samodoprinosu i dr.).

Referendum se raspisuje za područje cele mesne zajednice ili njenog dela, odnosno naselja ili dela naselja.

Zahtev za raspisivanje referenduma mogu podneti:

- zbor građana;

- 20% birača koji su upisani u birački spisak na dan predaje zahteva građana savetu mesne zajednice;

- Gradsko veće; i

- savet mesne zajednice.

Spisak potpisnika građana - birača za raspisivanje referenduma, mora da sadrži prezime i ime, lični broj, prebivalište i svojeručni potpis.

Odluku o raspisivanju referenduma u mesnoj zajednici donosi Skupština grada.

Referendum se obavezno raspisuje radi odlučivanja o pitanjima utvrđenim statutom mesne zajednice, ovom odlukom i zakonom.

Od dana raspisivanja do dana održavanja referenduma ne može proteći manje od 15 ni više od 90 dana.

Gradska uprava je dužna da mesnoj zajednici pruži svu stručnu pomoć oko sprovođenja referenduma (izrada obrazaca i dr.).

Pisano izjašnjavanje

Član 21

Pisano izjašnjavanje se sprovodi na isti način i po istom postupku kao i za referendum.

Zbor građana

Član 22

Zbor građana se može održati za područje cele mesne zajednice, dela mesne zajednice, naselja ili dela naselja.

Zbor građana razmatra:

- pitanja od zajedničkog interesa za građane u mesnoj zajednici;

- izveštaje i pitanja iz delokruga rada Skupštine grada, za koje se traži rasprava na zborovima građana;

- i sva druga pitanja od interesa za građane na području mesne zajednice, koja budu predviđena statutom mesne zajednice.

Član 23

Zbor građana mesne zajednice može sazvati predsednik Skupštine grada, Gradsko veće i savet mesne zajednice, radi razmatranja pitanja iz nadležnosti Skupštine grada i mesne zajednice.

Predlog za sazivanje zbora građana u mesnoj zajednici mogu podneti:

- najmanje 50 birača;

- najmanje 5 odbornika u Skupštini grada; i

- Gradsko veće.

O sazvanom zboru građani se obaveštavaju isticanjem akta o sazivanju zbora na oglasnoj tabli, preko sredstava informisanja, ili na drugi uobičajeni način.

Sazivač je obavezan da obavesti Gradsku upravu o održavanju zbora.

Zborom građana predsedava sazivač ili lice koje on ovlasti.

Odluke na zboru građana donose se većinom prisutnih građana sa pravom odlučivanja.

Gradska uprava dužna je da mesnoj zajednici, odnosno građanima pruži stručnu pomoć u vezi održavanja zbora i pri formulisanju predloga, odnosno zahteva zbora građana, a pre njihovog upućivanja nadležnim organima grada ili savetu mesne zajednice.

Zbor građana mesne zajednice, radi razmatranja pitanja od interesa za celu mesnu zajednicu, može se održati ako prisustvuje najmanje 10% građana - birača.

Ukoliko na zboru ne prisustvuje broj birača iz prethodnog stava ovog člana, zbor se može održati po proteku vremena od 15 minuta i sa brojem prisutnih birača koji ne može biti manji od 2% upisanih birača, ni manji od 50 birača.

Zbor građana raspravlja i daje predloge o pitanjima iz nadležnosti organa grada i mesne zajednice.

Zbor građana, javnim glasanjem, većinom glasova prisutnih usvaja zahteve i predloge i upućuje ih Skupštini, pojedinim organima i službama grada ili savetu mesne zajednice.

Organi i službe grada dužni su da u roku od 60 dana od održavanja zbora gađana, razmotre zahteve i predloge građana i o njima zauzmu stav, odnosno donesu odgovarajuću odluku ili meru i o tome obaveste građane.

Građanska inicijativa

Član 24

Građani putem građanske inicijative predlažu Skupštini grada donošenje akta kojim će se urediti određeno pitanje iz nadležnosti grada, promenu statuta ili drugih akata i raspisivanje referenduma u skladu sa zakonom i statutom.

O predlogu iz stava 1. ovog člana Skupština je dužna da održi raspravu i da dostavi obrazložen odgovor građanima u roku od 60 dana od dobijanja predloga.

Za punovažno pokretanje građanske inicijative potreban je potpis najmanje 10% birača sa područja mesne zajednice, koji su upisani u birački spisak na dan predaje akta o građanskoj inicijativi.

Spisak potpisnika građana-birača za pokretanje građanske inicijative mora da sadrži prezime i ime, lični broj, prebivalište i svojeručni potpis.

Član 25

Za sprovođenje građanske inicijative građani obrazuju inicijativni odbor, koji može obrazovati posebne odbore za prikupljanje potpisa.

Članovi inicijativnog odbora sačinjavaju i potpisuju predlog građanske inicijative o kome će sakupljati potpise birača i sprovode dalji postupak ostvarivanja građanske inicijative na način propisan zakonom.

V ORGAN MESNE ZAJEDNICE

Član 26

Organ mesne zajednice je savet, koji se bira na četiri godine.

U mesnim zajednicama koje imaju do 2000 birača savet ima predsednika i 10 članova; u mesnim zajednicama koje imaju od 2001 do 5000 birača savet ima predsednika i 14 članova i u mesnim zajednicama koje imaju preko 5000 birača savet ima predsednika i 20 članova.

Član 27

U mesnoj zajednici obrazuje se savet mesne zajednice.

Savet mesne zajednice je predstavničko telo mesne zajednice, koje obavlja sledeće poslove i zadatke:

1. donosi statut mesne zajednice;

2. donosi finansijski plan i završni račun mesne zajednice;

3. donosi program rada i polugodišnji i godišnji izveštaj o radu;

4. donosi poslovnik o radu;

5. pokreće inicijativu za uvođenje samodoprinosa;

6. vrši nadzor nad sprovođenjem programa realizacije uvedenog samodoprinosa;

7. pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa grada;

8. sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;

9. stara se o sprovođenju referenduma koji se raspisuje na teritoriji grada, za delove grada, mesnu zajednicu, ili delove mesne zajednice;

10. saziva zbor građana i imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;

11. usvaja jednogodišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

12. obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i ovom odukom; i

13. vrši i druge poslove utvrđene zakonom.

Član 28

Izbore za savete mesnih zajednica raspisuje predsednik Skupštine grada Požarevca odlukom kojom se određuje dan održavanja izbora, kao i dan od koga počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.

Izbori za članove saveta mesnih zajednica u svim mesnim zajednicama na teritoriji grada Požarevca obavljaće se na način propisan ovom odlukom.

Od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesnih zajednica od strane predsednika Skupštine grada pa do dana održavanja izbora, ne može proteći manje od 30 ni više od 60 dana.

Izborna propaganda preko sredstava javnog obaveštavanja i javnih skupova i objavljivanje procene rezultata izbora zabranjeni su 48 časova pre dana održavanja izbora i na dan održavanja izbora, sve do zatvaranja biračkih mesta.

Na biračkom mestu i na 50 metara od biračkog mesta zabranjeno je isticanje simbola političkih stranaka i drugog propagandnog materijala.

Biračka mesta se otvaraju u 7,00 časova, a zatvaraju u 20,00 časova. U toku tog vremena biračko mesto mora biti neprekidno otvoreno.

Član 29

Pravo da bira i da bude biran za člana saveta mesne zajednice ima građanin Republike Srbije, koji ima državljanstvo Republike Srbije koji je navršio 18 godina života, poslovno je sposoban i ima prebivalište u mesnoj zajednici čiji se savet bira.

Pravo da bude biran za člana saveta mesne zajednice ima i zaposleni Gradske uprave grada Požarevca, odbornik Skupštine grada Požarevca, kao i poslanici.

Član 30

Organi za sprovođenje izbora za članove saveta mesne zajednice su Gradska izborna komisija u Požarevcu u stalnom sastavu (u daljem tekstu: Komisija) i birački odbor u stalnom sastavu.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu ove odluke i propisa donetih na osnovu ove odluke.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Predsednik, članovi, sekretar i njihovi zamenici Komisije se ne mogu kandidovati na izborima za člana saveta mesnih zajednica.

Predsednicima, članovima i njihovim zamenicima biračkog odbora prestaje funkcija u ovom organu kada prihvate kandidaturu za člana saveta, a najkasnije potvrđivanjem izborne liste na kojoj su predloženi kao kandidati, u kom slučaju Komisija donosi rešenje o razrešenju i imenovanju novog lica, po predlogu političke partije iz koje je to lice imenovano.

Predsednici, članovi i njihovi zamenici biračkog odbora moraju imati prebivalište u mesnoj zajednici čiji se savet bira.

Članovi i zamenici članova biračkog odbora ne mogu biti lica koja su međusobno u tom organu srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, kao ni bračni drugovi.

Rodbinske veze unutar biračkog odbora se rešavaju po propisima Republičke izborne komisije.

Član 31

Komisija:

1. stara se o zakonitosti sprovođenja izbora članova saveta;

2. određuje biračka mesta, najkasnije 20 dana pre dana određenog za održavanje izbora, ali tako da biračka mesta budu istovetna sa biračkim mestima za izbor odbornika Skupštine grada Požarevca;

3. određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;

4. daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora članova saveta;

5. propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za članove saveta;

6. utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru članova saveta;

7. proglašava izborne liste;

8. utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;

9. utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora članova saveta;

10. podnosi izveštaj savetu mesne zajednice o sprovedenim izborima za članove saveta; i

11. obavlja i druge poslove određene propisima o izboru članova saveta.

U svom radu Komisija primenjuje svoja uputstva i druge akte, koji se odnose na sprovođenje izbora za odbornike.

Član 32

Birački odbor radi samo u stalnom sastavu.

Birački odbor u stalnom sastavu čine predsednik i 4 člana, koje imenuje Komisija, na osnovu predloga 5 stranaka ili koalicije stranaka koje imaju najveći broj odbornika u Skupštini grada.

Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.

Birački odbor imenuje se najkasnije 10 dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Rešenje o imenovanju biračkih odbora dostavlja se svim podnosiocima potvrđenih izbornih lista, u roku od 48 časova od dana donošenja rešenja.

Član 33

Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove određene ovom odlukom.

Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja. Bliža pravila o radu biračkog odbora određuje Komisija.

Kandidovanje

Član 34

Kandidate za članove saveta mogu predlagati, posebno ili zajedno, političke stranke, koalicije i druge političke organizacije, koje svojim potpisima podrži najmanje 10 birača po predlogu za jednog kandidata ili najmanje 30 birača po izbornoj listi, odnosno po predlogu za 2 ili više kandidata.

Kandidate za članove saveta može predložiti i grupa građana, koju svojim potpisima podrži najmanje 10 birača po predlogu za jednog kandidata ili najmanje 30 birača po izbornoj listi, odnosno po predlogu za 2 ili više kandidata.

U ime političke stranke ili grupe građana, predloge iz stava 1. i 2. ovog člana može podneti samo lice koje je politička stranka ili grupa građana ovlastila.

U ime koalicije stranaka, predlog iz stava 1. i 2. ovog člana podnose najviše dva ovlašćena lica.

Član 35

Izborna lista dostavlja se Komisiji najkasnije 15 dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Izborna lista sadrži sledeće podatke:

- redni broj, prezime i ime, datum rođenja, zanimanje i prebivalište i adresu stanovanja.

Uz izbornu listu Komisiji dostavlja se sledeća dokumentacija:

1. ovlašćenje lica koje podnosi listu;

2. potpisi birača sa teritorije mesne zajednice koji podržavaju određenu izbornu listu;

3. kopija važeće lične karte kandidata, ili kopija drugog važećeg dokumenta sa fotografijom (vozačke dozvole, putne isprave i sl.); i

4. pisana izjava kandidata da prihvata kandidaturu za člana saveta.

Spisak birača koji podržavaju izbornu listu sadrži sledeće podatke: redni broj, prezime i ime, datum rođenja, zanimanje, prebivalište i adresu stanovanja, lični broj i svojeručni potpis.

Kandidati za članove saveta mesnih zajednica ne mogu svojim potpisima podržati izbornu listu na kojoj se nalaze.

Kad izbornu listu predlaže koalicija stranaka uz izbornu listu se obavezno podnosi i pisani koalicioni sporazum kojim se uređuje način raspodele mandata, u skladu sa ovom odlukom.

Član 36

Jedno lice može biti kandidat za člana saveta samo na jednoj izbornoj listi.

Podnosilac izborne liste određuje redosled kandidata na listi.

Kad po donošenju rešenja o proglašenju izborne liste kandidat bude pravosnažnom sudskom odukom lišen poslovne sposobnosti, izgubi državljanstvo Republike Srbije, odustane od kandidature, ili ako nastupi njegova smrt, podnosilac izborne liste gubi pravo da predloži novog kandidata.

Položaj na izbornoj listi kandidata iz stava 3. ovog člana zauzima kandidat koji je po redosledu sledeći na izbornoj listi.

Podnosilac izborne liste može povući listu najdocnije do dana utvrđivanja zbirne izborne liste.

Član 37

Naziv izborne liste određuje se prema nazivu političke stranke ili grupe građana koja podnosi listu, a u naziv se može uključiti jedno ime i prezime lica koje politička stranka ili grupa građana odredi, kao nosioca izborne liste.

Ako dve ili više političkih stranaka podnesu zajedničku izbornu listu, naziv izborne liste i najviše dva nosioca izborne liste određuju se sporazumno.

Uz naziv izborne liste grupe građana podnosilac određuje bližu oznaku te liste, a u naziv se može uključiti ime i prezime lica koje grupa građana odredi kao nosioca izborne liste.

Lice određeno kao nosilac izborne liste može biti kandidat za člana saveta, odnosno prvi kandidat na izbornoj listi.

Član 38

Komisija propisuje oblik i sadržaj obrasca za potpis birača koji podržavaju izbornu listu i stavlja ga na raspolaganje učesnicima u izborima.

Zabranjeno je prikupljanje potpisa na radnim mestima, kao i svaki vid vršenja pritiska na građane da svojim potpisom podrže izbornu listu.

Birač može svojim potpisom podržati izbornu listu samo jednog predlagača.

Član 39

Komisija proglašava izbornu listu jedne političke stranke (stranačka izborna lista), listu dve ili više političkih stranaka (koaliciona izborna lista) ili listu grupe građana (izborna lista grupe građana), odmah po prijemu izborne liste i odgovarajuće dokumentacije, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema izborne liste.

Rešenje o proglašenju izborne liste iz stava 1. ovog člana Komisija dostavlja bez odlaganja podnosiocu.

Član 40

Kad Komisija utvrdi da izborna lista nije podneta blagovremeno, doneće rešenje o njenom odbacivanju.

Kad komisija utvrdi da izborna lista sadrži nedostatke koji su smetnja za proglašenje izborne liste u skladu sa ovom odlukom, doneće u roku od 24 časa od prijema izborne liste, zaključak kojim se podnosiocu izborne liste nalaže da najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka otkloni te nedostatke. Tim zaključkom istovremeno će se podnosiocu izborne liste ukazati na radnje koje treba da obavi radi otklanjanja nedostataka.

Kad Komisija utvrdi da izborna lista sadrži nedostatke predviđene ovom odlukom, ili kad utvrdi da nedostaci izborne liste nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u predviđenom roku, doneće u narednih 24 časa rešenje kojim se odbija proglašenje izborne liste.

Član 41

Zbirnu izbornu listu utvrđuje Komisija i ona sadrži sve izborne liste, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

Redosled izbornih lista, sa imenima svih kandidata na zbirnoj izbornoj listi utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Zbirnu izbornu listu Komisija objavljuje na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim prigodnim mestima, najkasnije deset dana pre dana održavanja izbora.

Svaki podnosilac izborne liste ima pravo da u roku od 48 časova od dana objavljivanja zbirne izborne liste izvrši, preko lica koje ovlasti, uvid u sve podnete izborne liste i dokumentaciju podnetu uz njih.

Građani imaju pravo da budu obavešteni o izbornim listama.

Ukoliko podnosilac izborne liste nije zadovoljan zbirnom izbornom listom protiv iste može uložiti žalbu Komisiji, u roku od 48 časa od dana njenog isticanja na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Član 42

Komisija je dužna da za svaki birački odbor blagovremeno pripremi materijal za glasanje, a naročito potreban broj glasačkih listića, izvod iz biračkog spiska, kao i obrazac zapisnika o radu biračkog odbora.

Glasačke listiće priprema Komisija.

Komisija utvrđuje ukupan broj glasačkih listića, koji mora biti jednak broju birača upisanih u birački spisak u gradu.

Komisija kontroliše pripremu i overu glasačkih listića.

Glasački listići štampaju se na jednom mestu.

Komisija bliže utvrđuje sadržinu, oblik i izgled glasačkih listića, način i kontrolu njihovog štampanja i dostavljanje i rukovanje glasačkim listićima.

Član 43

Primopredaja izbornog materijala vrši se najkasnije 24 časa pre dana održavanja izbora.

Komisija preko Gradske uprave stara se o uređivanju biračkih mesta i priprema za svaki birački odbor potreban broj glasačkih kutija s priborom za njihovo pečaćenje i priborom za pisanje.

Na dan izbora, pre početka glasanja, birački odbor utvrđuje da li je pripremljeni izborni materijal za to biračko mesto potpun i ispravan, da li je biračko mesto uređeno na način kojim se obezbeđuje tajnost glasanja i da li glasanje može početi, što unosi u zapisnik o svom radu.

Član 44

Glasački listić sadrži:

1. redni broj koji se stavlja ispred naziva izborne liste;

2. nazive izbornih lista, prema redosledu utvrđenom na zbirnoj listi, sa ličnim imenom prvog kandidata sa liste; i

3. napomenu da se glasa samo za jednu izbornu listu, zaokruživanjem rednog broja ispred naziva te liste ili naziva liste.

Član 45

Zbirna izborna lista, s nazivima izbornih lista i imenima svih kandidata, mora za vreme glasanja biti vidno istaknuta na biračkom mestu.

Sadržaj, oblik i način isticanja zbirne izborne liste iz stava 1. ovog člana propisuje Komisija.

 

Član 46

Predstavnici podnosilaca izbornih lista i kandidati za članove saveta imaju pravo uvida u izborni materijal, naročito u izvode iz biračkih spiskova, zapisnike biračkog odbora, zapisnike Komisija i glasačke listiće. Uvid se vrši u službenim prostorijama Komisije, kao i kod organa kod koga se izborni materijal nalazi. Uvid u izborni materijal može se izvršiti u roku od pet dana od dana održavanja izbora.

Član 47

Birač glasa na biračkom mestu na kome je upisan u birački spisak.

Birač glasa lično.

Birač može glasati samo za jednu od izbornih lista sa glasačkog listića.

Glasa se zaokruživanjem rednog broja ispred naziva izborne liste za koju se glasa ili zaokruživanjem naziva izborne liste.

Birač sam presavija glasački listić, tako da se ne vidi za koju je izbornu listu glasao i ubacuje ga u glasačku kutiju i odmah napušta biračko mesto.

Član 48

Po završenom glasanju birački odbor pristupa utvrđivanju rezultata glasanja na biračkom mestu.

Birački odbor utvrđuje broj neupotrebljenih glasačkih listića i stavlja ih u poseban omot koji pečati, s naznakom na omotu da se radi o neupotrebljenim glasačkim listićima.

Na osnovu izvoda iz biračkog spiska, birački odbor utvrđuje ukupan broj birača koji su glasali.

Kad se glasačka kutija otvori, posle provere kontrolnog lista, važeći glasački listići odvajaju se od nevažećih.

Birački odbor konstatuje broj nevažećih glasačkih listića, unosi ga u zapisnik i nevažeće glasačke listiće pečati u poseban omot, s naznakom da se radi o nevažećim glasačkim listićima, a potom utvrđuje broj važećih listića i broj glasova za svaku izbornu listu, što takođe unosi u zapisnik.

Važeći glasački listići stavljaju se za svaku izbornu listu u poseban omot sa naznakom da se radi o važećim glasačkim listićima, koji se potom pečati.

Nevažeći glasački listić jeste nepopunjeni glasački listić, listić koji je popunjen tako da se ne može utvrditi za koju se izbornu listu glasalo i listić na kome je zaokruženo više od jedne izborne liste.

Kad je na glasačkom listiću zaokruženo ime i prezime prvog kandidata na izbornoj listi ili je zaokružen naziv ili deo naziva izborne liste, odnosno ako su istovremeno zaokruženi redni broj i naziv izborne liste i ime i prezime prvog kandidata, takav izborni listić smatra se važećim.

Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, birački odbor se raspušta i imenuje novi, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.

Član 49

Birački odbor, po utvrđivanju rezultata glasanja, u zapisnik o svom radu unosi: broj primljenih glasačkih listića; broj neupotrebljenih glasačkih listića; broj nevažećih glasačkih listića; broj važećih glasačkih listića; broj glasova datih za svaku izbornu listu; broj birača prema izvodu iz biračkog spiska i broj birača koji su glasali.

U zapisnik o radu biračkog odbora unose se i primedbe i mišljenja članova biračkog odbora, podnosilaca izbornih lista i zajedničkih predstavnika podnosilaca izbornih lista, kao i sve druge činjenice od značaja za glasanje.

Zapisnik o radu biračkog odbora potpisuju svi članovi biračkog odbora.

Član 50

Zapisnik o radu biračkog odbora izrađuje se na propisanom obrascu koji se štampa u šest primeraka.

Prvi primerak zapisnika s utvrđenim izbornim materijalom dostavlja se Komisiji.

Drugi primerak zapisnika ističe se na biračkom mestu na javni uvid.

Preostala četiri primerka zapisnika uručuju se predstavnicima podnosilaca izbornih lista koje su osvojile najveći broj glasova na tom biračkom mestu i to odmah ukoliko podnosilac izborne liste ima predstavnika u biračkom odboru.

Član 51

Kad utvrdi rezultate glasanja, birački odbor će bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam časova od zatvaranja biračkih mesta, dostaviti Komisiji zapisnik o utvrđivanju rezultata glasanja na biračkom mestu, izvod iz biračkog spiska, važeće glasačke listiće u zapečaćenom posebnom omotu, neupotrebljene glasačke listiće u zapečaćenom posebnom omotu, nevažeće glasačke listiće u zapečaćenom posebnom omotu, kao i preostalu izbornu dokumentaciju.

O primopredaji izborne dokumentacije sastavlja se zapisnik koji potpisuje predstavnik Komisije i najmanje dva člana biračkog odbora koji su predali izbornu dokumentaciju.

Član 52

Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta Komisija, u roku od 24 časa od zatvaranja biračkih mesta, utvrđuje: ukupan broj birača upisanih u birački spisak; broj birača koji je glasao na biračkim mestima; ukupan broj primljenih glasačkih listića; ukupan broj nevažećih glasačkih listića; ukupan broj važećih glasačkih listića i broj glasova datih za svaku izbornu listu, odnosno utvrđuje rezultate glasanja na biračkim mestima.

Član 53

Komisija utvrđuje rezultate izbora i o tome sačinjava poseban zapisnik.

Svakoj izbornoj listi pripada broj mandata koji je srazmeran broju dobijenih glasova.

Komisija raspodeljuje broj mandata koji pripada svakoj izbornoj listi.

Komisija raspodeljuje mandate svakoj izbornoj listi, tako što se ukupan broj važećih glasova, koji je osvojila pojedina izborna lista, deli ukupnim brojem važećih glasova koje su osvojile sve izborne liste. Tako dobijen broj se, potom, množi brojem članova saveta, koji se bira u pojedinoj mesnoj zajednici.

Svakoj izbornoj listi dodeljuje se onoliko mandata koliko celih brojeva proizilazi iz ove proporcije.

Ukoliko jedan ili više mandata ostane neraspoređen, oni se dodeljuju izbornim listama prema najvećim delovima razlomka, dok ne bude raspodeljen i poslednji mandat, a ukoliko dve ili više izbornih lista bude imalo isti ili sledeći najveći deo razlomka, mandat se dodeljuje izbornoj listi koja je osvojila veći broj mandata.

Ukoliko jedna izborna lista osvoji više mandata nego što ima kandidata na toj listi ti mandati pripadaju listi koja je osvojila najveći broj mandata.

Član 54

Mandati koji pripadaju određenoj izbornoj listi dodeljuju se odlukom kandidatima sa te liste, u skladu sa odredbama ove odluke.

Od kandidata se pre utvrđivanja mandata pribavlja pisana saglasnost da prihvata mandat.

Komisija će sve dobijene mandate sa liste dodeliti kandidatima sa te liste prema njihovom redosledu na listi.

Ako podnosilac izborne liste ne dostavi pisane saglasnosti za sve kandidate da prihvataju mandat, ili dostavi izjave kandidata da ne prihvataju mandat ili odustaju od mandata, mandati koje je osvojila ta izborna lista pripadaju listi koja je osvojila najveći broj mandata.

Komisija objavljuje rezultate izbora u roku od 24 časa od zatvaranja biračkih mesta.

Prestanak mandata i ponovni izbori

Član 55

Članu saveta prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) podnošenjem ostavke;

2) ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice, u koju je izabran za člana saveta;

5) gubljenjem državljanstva;

6) ako nastupi smrt člana saveta; i

7) ako dva puta uzastopno ne dođe na sednicu saveta, a svoj izostanak ne opravda, tako što će do početka sednice usmeno ili u pisanoj formi obavestiti predsednika saveta o opravdanosti odsustvovanja sa sednice.

Članu saveta prestaje mandat danom nastupanja slučaja iz stava 1. ovog člana.

Dan prestanka mandata konstatuje savet mesne zajednice na prvoj narednoj sednici posle prijema obaveštenja o razlozima za prestanak mandata.

Ukoliko savet mesne zajednice ne zaseda duže od 90 dana raspisaće se novi izbori.

Član 56

Ponovni izbori sprovode se ako Komisija poništi izbore zbog nepravilnosti u sprovođenju izbora, u slučajevima utvrđenim odlukom.

Ako se izbori ponište na pojedinom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.

Na biračkim mestima na kojima izborni postupak nije sproveden u skladu s ovom odlukom, izbori se ponavljaju u roku od 15 dana od dana utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.

Ponovne izbore raspisuje Komisija.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Član 57

Kada članu saveta prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, mandat pripada izbornoj listi sa koje je izabran. Taj mandat Komisija dodeljuje kandidatu za koga podnosilac izborne liste nije dobio mandat.

Kada članu saveta prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, a na izbornoj listi sa koje je član saveta bio izabran, nema kandidata za koje podnosilac izborne liste nije dobio mandat, mandat pripada podnosiocu izborne liste koji ima sledeći najveći deo razlomka, a za njega nije dobio mandat.

Ako dve ili više izbornih lista imaju isti sledeći najveći deo razlomka, mandat pripada izbornoj listi koja je dobila najveći broj mandata, a ukoliko dve ili više izbornih lista bude dobilo isti najveći broj mandata, mandati se dodeljuju izbornoj listi koja je dobila veći broj glasova.

Mandat novog člana saveta traje do isteka mandata člana saveta kome je prestao mandat.

Od kandidata se pre utvrđivanja mandata pribavlja pismena saglasnost da prihvata mandat.

Zaštita izbornog prava

Član 58

Svaki birač, kandidat za člana saveta i podnosilac izborne liste može Komisiji uložiti prigovor zbog povrede izbornog prava ili izbornog postupka.

Svaki član biračkog odbora može uložiti prigovor Komisiji zbog povrede izbornog prava ili izbornog postupka do koje je došlo na biračkom mestu.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Član 59

Komisija će doneti rešenje u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.

Ako Komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju.

Ako Komisija po prigovoru ne donese rešenje u rokovima predviđenim ovom odlukom, smatraće se da je prigovor usvojen.

Član 60

Protiv svake odluke Komisije (rešenja, zaključka i dr.) pa i one kojom je usvojen prigovor može se izjaviti žalba Komisiji.

Protiv odluke Komisije donete po žalbi ne može se podneti nova žalba niti voditi upravni spor.

Član 61

Sredstva za sprovođenje izbora za izbor članova saveta obezbeđuju se u budžetu Grada i ista se mogu koristiti za naknadu za rad predsednika, članova, sekretara i njihovih zamenika Komisije za rad biračkih odbora, za izradu biračkih spiskova, štampanje zapisnika o radu biračkih odbora i glasačkih listića, za nabavku kancelarijskog materijala, za plaćanje zakupa poslovnih prostorija, naknadu lica koja budu obezbeđivala poslovne prostorije i naknadu za zaposlene Gradske uprave, ukoliko budu angažovana na pružanju stručne i tehničke pomoći pri sprovođenju izbora za savete mesnih zajednica, o čemu odluke donosi Komisija.

Konstituisanje saveta mesne zajednice

Član 62

Po sprovedenim izborima za savete mesnih zajednica u roku od 20 dana održaće se konstitutivne sednice saveta mesnih zajednica, na kojima će članovi saveta konstatovati koji su izabrani članovi saveta, birati predsednika saveta i jednog ili više zamenika predsednika saveta mesne zajednice iz reda članova saveta, većinom glasova ukupnog broja članova saveta, javnim glasanjem.

Prvu, konstitutivnu sednicu saveta, posle završenih izbora, saziva predsednik saveta iz prethodnog saziva.

Ukoliko predsednik saveta iz prethodnog saveta ne sazove sednicu novog saziva u roku iz stava 1. ovog člana, sednicu novog saziva sazvaće najstariji član saveta, u roku od 10 dana od isteka roka iz stava 1. ovog člana.

Konstitutivnoj sednici saveta do izbora predsednika saveta predsedava najstariji član saveta, kome u radu pomaže sekretar mesne zajednice.

Ukoliko se novi saziv saveta ne konstituiše u roku iz stav 1. i 3. ovog člana, a najkasnije za 90 dana, raspisaće se novi izbori za savet mesne zajednice.

Po konstituisanju saveta primopredaju dužnosti između starog i novog saveta mesne zajednice vrši zapisničkim putem komisija, koju imenuje novi savet, a zapisnik potpisuju članovi komisije i prethodni i novoizabrani predsednik saveta mesne zajednice.

Član 63

Predsednik, jedan ili više zamenika predsednika i članovi saveta mesne zajednice, postupaju isključivo u javnom interesu.

Donošenje odluka na nivou mesne zajednice ne sme da bude motivisano obezbeđivanjem lične, imovinske ili neimovinske koristi donosiocima odluka, njihovim srodnicima, institucijama ili političkim partijama. Predsednik, zamenik predsednika i članovi saveta mesne zajednice u obavezi su da obaveste savet o svakoj stvari u kojoj imaju privatni interes, koji utiče ili može uticati na njihovu nepristrasnost u donošenju odluka.

Član 64

Savet mesne zajednice odlučuje većinom glasova, na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova saveta.

Savet mesne zajednice odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova saveta kada donosi statut, program razvoja mesne zajednice, finansijski plan i završni račun mesne zajednice.

Član 65

Mesna zajednica ima sekretara mesne zajednice.

Sekretar obavlja stručne poslove za potrebe saveta mesne zajednice, komisija i drugih radnih tela mesne zajednice.

Sekretar može obavljati poslove za više mesnih zajednica.

VI STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 66

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela: komisije, odbore i slično, u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

U odluci o obrazovanju radnog tela, savet mesne zajednice, odrediće broj, strukturu, nadležnost, mandat, podnošenje izveštaja, kao i druga pitanja.

Član 67

Stalna i povremena radna tela mesne zajednice imaju predsednika i najmanje 6 članova, od kojih su najmanje trećina građani, koji nisu članovi saveta mesne zajednice. Članovi stalnih i povremenih radnih tela mogu imati svoje zamenike.

Radno telo odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

VII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Član 68

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

1. sredstava utvrđenih odlukom o budžetu grada, uključujući i samodoprinos;

2. donacija; i

3. prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću.

Mesna zajednica donosi finansijski plan, na koji saglasnost daje Gradsko veće grada Požarevca.

Savet mesne zajednice je dužan da sva sredstva koristi u skladu sa zakonom, programom i planovima.

Savet mesne zajednice je dužan da novčanim sredstvima raspolaže u skladu sa načelima zakonitosti, efikasnosti i celishodnosti.

Član 69

Sredstva za finansiranje zarada zaposlenih u gradskim mesnim zajednicama obezbeđuju se u budžetu grada po istim merilima i kriterijumima, kao i za zaposlene na odgovarajućim poslovima u Gradskoj upravi.

Broj zaposlenih za sve gradske mesne zajednice utvrđuje Gradsko veće i isti se ne može povećavati bez izričite saglasnosti Gradskog veća.

Sredstva za finansiranje materijalnih troškova gradskih mesnih zajednica obezbeđuju se u budžetu grada za svaku posebno, zavisno od veličine mesne zajednice (teritorije i broja stanovnika), veličine poslovnog prostora koji koriste i vrste komunalnih usluga koje koriste.

Visinu materijalnih troškova za sve gradske mesne zajednice utvrđuje Gradsko veće posebnom odlukom za svaku budžetsku godinu, a na osnovu izveštaja svake mesne zajednice o ostvarenim prosečnim troškovima za poslednja tri meseca koja prethode budžetskoj godini.

Sve eventualne promene u visini plata i materijalnim troškovima u toku godine u Gradskoj upravi primenjivaće se analogno i na mesne zajednice.

Knjigovodstvene i računovodstvene poslove za potrebe mesnih zajednica obavljaće Odeljenje za privredu i finansije Gradske uprave.

Član 70

Mesna zajednica dužna je da na zahtev nadležnih organa grada, podnese izveštaj o svom radu, ostvarivanju programa mesne zajednice i korišćenju sredstava koja joj je grad preneo.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše zakonom određeni organi i budžetska inspekcija Gradske uprave.

Član 71

Sva sredstva, imovinu, prava i obaveze Gradske mesne zajednice "Kostolac" preuzima Gradska opština Kostolac.

Član 72

Saveti mesnih zajednica u postojećem sastavu nastavljaju sa radom do dana izbora, odnosno konstituisanja novih saveta mesnih zajednica.

Član 73

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama - prečišćen tekst ("Službeni glasnik opštine Požarevac", br. 5/06, 6/06 i 3/07).

 

Samostalni član Odluke o dopuni
Odluke o mesnim zajednicama

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/2013)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o mesnim zajednicama obuhvata:
1. Odluku o mesnim zajednicama ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 4/08), koja je stupila na snagu 13.12.2008. godine;
Iz ove odluke u prečišćen tekst nije unet član 31. koji je brisan, član 72. kojim su bile obavezane postojeće mesne zajednice da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke donesu svoje statute i druga opšta akta u skladu sa ovom odlukom i član 75. kojim je rečeno kada ta odluka stupa na snagu;
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o mesnim zajednicama ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 5/2010), koja je stupila na snagu 30.6.2010. godine.
Iz ove odluke u prečišćen tekst nije unet član 4., kojim je brisan član 31., član 18, kojim su obavezani saveti mesnih zajednica grada Požarevca da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke usklade svoje statute sa istim, član 19. kojim je ovlašćena Komisija za propise da utvrdi prečišćen tekst odluke i član 20. kojim je rečeno kada ta odluka stupa na snagu.