PRAVILNIK

O FORMI I SADRŽINI KREDITNOG ZAHTEVA I FORMI I SADRŽINI DOKUMENTACIJE O KREDITNOJ SPOSOBNOSTI NARUČIOCA

("Sl. glasnik RS", br. 31/2013)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuje forma i sadržina kreditnog zahteva i forma i sadržina dokumentacije o kreditnoj sposobnosti naručioca u postupku javne nabavke finansijske usluge kredita.

II FORMA I SADRŽINA KREDITNOG ZAHTEVA

Član 2

Kreditni zahtev se podnosi u pisanom obliku.

Član 3

Kreditni zahtev sadrži elemente koji su neophodni za pripremu ponude u postupku javne nabavke finansijske usluge kredita, i to:

1) podatke o naručiocu;

2) pravni osnov zaduživanja;

Pravni osnov zaduživanja je pravni akt na osnovu koga je naručilac ovlašćen da ugovori kredit i koji je dat u prilogu konkursne dokumentacije.

3) podatke o krajnjem korisniku kredita;

Krajnjeg korisnika kredita naručilac navodi ako se zaduživanje vrši za račun korisnika budžetskih sredstava koji nemaju sopstvenu kreditnu sposobnost, a ako je krajnji korisnik javno preduzeće navode se i podaci o osnivaču.

4) podatke o nameni kredita;

Ako je namena kredita finansiranje investicionih projekata navode se:

- ukupni rashodi projekta u dinarima bez poreza na dodatu vrednost i sa porezom na dodatu vrednost, izvori finansiranja projekta iz budžeta, transferna sredstva iz budžeta Republike Srbije, donacije, kredit i dr.;

- dokumentacija, odnosno izvod iz dokumentacije neophodne za realizaciju projekta, u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja.

5) rok korišćenja kredita;

Naručilac navodi period u kome će kredit u celosti biti vraćen, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javni dug.

6) period počeka (grace period);

Naručilac navodi vreme za koje se odlaže početak otplate glavnice kredita. Period odlaganja otplate glavnice kredita ne može biti duži od perioda ulaganja u investicioni projekat.

7) plan povlačenja kredita;

Naručilac u kreditnom zahtevu navodi iznose i rokove povlačenja tranši kredita.

8) iznos kredita u domaćoj valuti i procenat ukupnih rashoda investicionog projekta bez poreza na dodatu vrednost;

9) dinamiku otplate kredita;

Naručilac određuje rokove u kojima će plaćati kamatu i otplaćivati glavnicu kredita.

10) instrumente obezbeđenja kredita;

Instrumenti obezbeđenja kredita mogu biti:

1. hipoteka, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina;

2. jemstvo drugog pravnog lica sa odgovarajućim bonitetom;

3. ručna zaloga hartija od vrednosti ili drugih pokretnih stvari;

4. sredstva budžetskog fonda za otplatu kredita, deponovana na specijalnom računu kod banke, ukoliko je otplata kredita garantovana opštim prihodima budžeta.

Ako je sredstvo obezbeđenja kredita hipoteka na imovini, navodi se vrsta i vrednost imovine.

Ako je sredstvo obezbeđenja jemstvo drugog pravnog lica sa odgovarajućim bonitetom, navodi se naziv i adresa, odnosno poslovno ime tog pravnog lica (jemca).

Ako je sredstvo obezbeđenja ručna zaloga hartija od vrednosti ili drugih pokretnih stvari, navodi se vrsta i vrednost hartija od vrednosti ili pokretnih stvari.

Član 4

Kreditni zahtev može da sadrži i druge elemente, s obzirom na namenu kredita (specifičnost investicionog projekta i sl.) i očekivani kredit, koji se odnose na:

1) obaveze naručioca i obaveze banke,

2) ograničenje naknada i drugih troškova koji padaju na teret naručioca (naknada na nepovučena sredstva, naknada za puštanje kredita u tečaj, naknada za obradu kredita i dr.);

3) prevremenu otplatu kredita;

4) plasiranje viška likvidnosti i dr.

Obaveza naručioca može da bude da dostavlja:

1) usvojene odluke o budžetu sa planiranim aproprijacijama za otplatu kredita;

2) odluke o završnom računu budžeta, odnosno finansijskih izveštaja, za prethodnu godinu;

3) polugodišnji izveštaj o izvršenju budžeta, nakon dostavljanja navedenih izveštaja ministarstvu nadležnom za poslove finansija i privrede;

4) novi plan povlačenja kredita, u slučaju kašnjenja u realizaciji investicionog projekta za čije je finansiranje kredit ugovoren.

Obaveza banke može da bude da redovno obaveštava naručioca (zajmoprimca) o svim promenama na računu kredita i računima obaveza po kreditu.

Član 5

Elementi sadržani u kreditnom zahtevu ne mogu se menjati od strane ponuđača, moraju biti sadržani u ponudi kredita i u ugovoru o kreditu, u skladu sa zakonom.

Član 6

Kreditni zahtev ne može da sadrži elemente koji bi značili diskriminaciju među ponuđačima, u skladu sa zakonom.

III FORMA I SADRŽINA DOKUMENTACIJE O KREDITNOJ SPOSOBNOSTI NARUČIOCA

Član 7

Uz kreditni zahtev naručilac podnosi dokumentaciju o kreditnoj sposobnosti.

Član 8

Kada je naručilac javne nabavke kredita korisnik budžetskih sredstava, organizacija za obavezno socijalno osiguranje i njeni korisnici, u smislu zakona kojim se uređuje budžetski sistem, dokumentacija o kreditnoj sposobnosti naručioca sadrži:

1) podatke o naručiocu;

2) osnivački akt;

3) statut;

4) odluku nadležnog organa o zaduživanju;

5) mišljenje ministarstva nadležnog za poslove finansija i privrede o zaduživanju;

6) odluku o pokretanju postupka javne nabavke kredita;

7) odluku o završnom računu budžeta i finansijski izveštaji za prethodne dve budžetske godine;

8) odluku o planu budžeta za tekuću godinu;

9) usvojenu projekciju budžeta u periodu otplate kredita.

Dokumentacija o kreditnoj sposobnosti Republike Srbije, kao naručioca javne nabavke kredita, sadrži podatke iz tač. 1, 4. i 6. ovog člana.

Član 9

Kada je naručilac javne nabavke kredita javno preduzeće ili pravno lice koje obavlja delatnost od opšteg interesa dokumentacija o kreditnoj sposobnosti sadrži:

1) naziv i adresu, odnosno poslovno ime;

2) ime i adresu zastupnika, granice njegovih ovlašćenja i specimen potpisa;

3) akt o osnivanju, odnosno statut; akt o registraciji; matični broj i poresko-identifikacioni broj (PIB);

4) podatke o unutrašnjoj organizaciji i ovlašćenjima delova u pravnom prometu sa trećim licima;

5) opis pretežne delatnosti i perspektive (opis proizvoda, odnosno usluga, opis korisnika usluga i dobavljača, opis ponude i tražnje za proizvodom, odnosno uslugom i dr.);

6) podatak o visini kapitala i strukturu vlasništva;

7) pregled imovine;

8) politiku utvrđivanja i naplate tarife za poslednje dve poslovne godine (odluka o cenama, tarifni sistem i dr.);

9) finansijske izveštaje za poslednje dve fiskalne godine, sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

10) biznis plan u periodu otplate kredita.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 10

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o formi i sadržini kreditnog zahteva i formi i sadržini dokumentacije o kreditnoj sposobnosti naručioca u slučaju javne nabavke kredita kao finansijske usluge ("Službeni glasnik RS", broj 91/09).

Član 11

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".