ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 5/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se nadležnost, organizacija i način rada, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstven organ.

Član 3

Sedište Gradske uprave je u Kraljevu, Trg Jovana Sarića broj 1.

Član 4

Gradska uprava ima svoj pečat, u skladu sa zakonom.

Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom ispisanim po obodu: Republika Srbija - Kraljevo, i u unutrašnjem krugu: Grad Kraljevo - Gradska uprava, koji je ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i sa grbom Republike Srbije u sredini.

Gradska uprava može imati i mali pečat.

Član 5

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva.

II NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE

1. Samostalnost i zakonitost

Član 6

Gradska uprava je samostalna u vršenju svojih poslova i obavlja ih na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Kraljeva i drugih propisa i opštih akata.

Pored poslova iz izvorne nadležnosti Grada, Gradskoj upravi se zakonom može poveriti obavljanje i pojedinih poslova iz okvira prava i dužnosti Republike. Za obavljanje poverenih poslova Republika obezbeđuje sredstva.

Na zaposlenog u Gradskoj upravi i na postavljeno lice niko ne sme vršiti uticaj da nešto čini ili ne čini suprotno propisima.

2. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost

Član 7

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.

Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica, u obavljanju propisanih poslova, ne mogu se rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati, a dužni su da svakome omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

3. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka

Član 8

Gradska uprava je dužna da strankama omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

4. Srazmernost i poštovanje stranaka

Član 9

Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, Gradska uprava je dužna da koristi ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se njima postiže svrha i cilj propisa.

Gradska uprava je dužna da poštuje ličnost i dostojanstvo stranaka.

5. Javnost rada

Član 10

Rad Gradske uprave je javan i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava je dužna da javnosti omogući uvid u svoj rad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

III POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 11

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donose Skupština grada Kraljeva (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. vodi evidenciju i stara se o imovini koja je javna svojina Grada, u skladu sa zakonom;

7. obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

8. dostavlja izveštaj o svom radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću po potrebi, a najmanje jednom godišnje;

9. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

IV ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE

Član 12

Za obavljanje srodnih poslova iz određenih oblasti, u Gradskoj upravi se obrazuju unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova, čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblastima za koje se obrazuju.

Član 13

Unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave su kabinet Gradonačelnika, odeljenja i služba.

Član 14

U okviru unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave odeljenja i službe, mogu da se obrazuju odseci, kao uže organizacione jedinice.

Odseci se obrazuju prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

1. Unutrašnje organizacione jedinice

Član 15

U Gradskoj upravi unutrašnje organizacione jedinice su:

1. Kabinet gradonačelnika;

2. Kabinet predsednika Skupštine grada Kraljeva;

3. Odeljenje za skupštinske poslove;

4. Odeljenje za opštu upravu;

5. Odeljenje za društvene delatnosti;

6. Odeljenje za privredu i finansije;

7. Odeljenje za upravljanje imovinom i informacione tehnologije;

8. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti;

9. Odeljenje za zajedničke poslove;

10. Odeljenje za inspekcijske poslove;

11. Odeljenje za poresku administraciju;

12. Odeljenje komunalne policije;

13. Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije i inženjersko-geološke i seizmičke poslove;

14. Služba za upravljanje projektima i lokalno-ekonomski razvoj.

2. Pomoćnici Gradonačelnika

Član 16

U Gradskoj upravi, za pojedine oblasti od značaja za Grad koje su utvrđene Statutom grada, Gradonačelnik može postaviti najviše pet pomoćnika Gradonačelnika.

Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove po nalogu Gradonačelnika.

Pomoćnici Gradonačelnika se postavljaju na period koji odgovara periodu obavljanja dužnosti Gradonačelnika.

Član 17

Pomoćnik Gradonačelnika je samostalan izvršilac izvan unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave.

Pomoćnik Gradonačelnika je samostalan u radu i za svoj rad odgovara Gradonačelniku.

Gradonačelnik može razrešiti pomoćnika i pre isteka vremena na koji je postavljen.

Član 18

Kabinet gradonačelnika vrši poslove za potrebe Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika koji se odnose na: pripremu akata i pružanje administrativno-tehničke i stručne pomoći Gradonačelniku pri predlaganju načina rešavanja pitanja o kojima odlučuje Skupština grada; pripremu akata koje Gradonačelnik donosi ili predlaže Gradskom veću i Skupštini grada; pripremu i obradu materijala za rad Gradonačelnika i materijala za njegovo učestvovanje u radu Skupštine grada; saradnju Gradonačelnika sa državnim organima i organizacijama, drugim gradovima i opštinama, predstavnicima stranih država i međunarodnih organizacija i institucija, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad i drugim institucijama; organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada; ostvarivanje saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizovanja konferencija za štampu i ostale poslove vezane za informisanje i odnose sa javnošću; poslove koji proizilaze iz statusa javnih vlasti - postupanje po zahtevima za davanje informacijama od javnog značaja, staranje o zaštiti podataka o ličnosti, poštovanje zabrane sukoba interesa, obaveze u vezi sa sprečavanjem korupcije i slično; poslove pripreme radnih i drugih sastanaka; poslove praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza; prijeme stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku i postupanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama; poslove tehničkog sekretara Gradonačelnika, obrade i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika; druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika, u skladu sa zakonom.

Član 19

Kabinet predsednika Skupštine grada vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada Kraljeva koji se odnose na:

- predstavljanje Skupštine grada Kraljeva u odnosima prema pravnim i fizičkim licima, u zemlji i inostranstvu;

- koordinaciju rada u saradnji sa gradovima i opštinama u Srbiji, okruzima i nadležnim republičkim organima;

- praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada Kraljeva;

- koordiniranje aktivnosti na ostvarenju javnosti rada, saradnje sa medijima radi informisanja šire javnosti o radu i aktivnostima Skupštine grada;

- prijem stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku i zameniku predsednika Skupštine grada, i njihovo povezivanje sa potrebnim službama nadležnim za postupanje po njihovim zahtevima;

- poslove protokola predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada Kraljeva;

- izdaje saopštenja za javnost i vrši korespondenciju za potrebe predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada Kraljeva;

- raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada Kraljeva;

- sređivanje dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada.

Član 20

Odeljenje za skupštinske poslove vrši stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće, a naročito: poslove u vezi sa pripremom i održavanjem radnih sednica Skupštine grada i Gradskog veća i njihovih radnih tela; obradu materijala sa sednica; pripremanje propisa i drugih akata iz oblasti lokalne samouprave, kao i iz drugih oblasti koje nisu u delokrugu drugih odeljenja; praćenje sprovođenja propisa i akata; vođenje evidencija i zapisnika o održanim sednicama i druge poslove iz ove oblasti; stručne i administrativne poslove po podnetim zahtevima za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata koje donose Skupština grada i Gradsko veće; uređivanje i izdavanje "Službenog lista grada Kraljeva"; pružanje stručne i administrativno-tehničke pomoći odbornicima i odborničkim grupama u Skupštini grada, kao i narodnim poslanicima u Narodnoj skupštini Republike Srbije; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 21

Odeljenje za opštu upravu vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: poslove ličnih stanja građana - poslove u vezi sa ličnim stanjima građana, vođenje matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih lica i knjiga državljana, izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, rešavanje o promeni ličnog imena, naknadni upisi i ispravke u matičnim knjigama, prijave i obavljanje venčanja, prijave smrti lica i sačinjavanje smrtovnica, popis i procenu zaostavštine i drugo; poslove u vezi sa vođenjem jedinstvenog biračkog spiska - vršenje promena u biračkom spisku (upisi, brisanje, izmene, dopune i ispravke) po službenoj dužnosti ili na zahtev stranaka do zaključenja biračkog spiska, kao i druge poslove utvrđene Zakonom o jedinstvenom biračkom spisku; pružanje pravne pomoći građanima - organizovanje službe pravne pomoći građanima za potrebe ostvarivanja njihovih prava, obaveza i pravnih interesa; izdavanje radnih knjižica - izdavanje novih radnih knjižica i duplikata, upis promena i unošenje podataka u radne knjižice; izdavanje uverenja i potvrda (o kojima vode službenu evidenciju, kada su takva uverenja i potvrde neophodne za dokazivanje određenih činjenica, u skladu sa zakonom); overe potpisa, rukopisa i prepisa dokumenata; poslove uslužnog centra - davanje informacija, primanje podnesaka, pružanje pomoći strankama, davanje obaveštenja o rešavanju predmeta, prijem primedbi i pritužbi na rad organa Grada i drugo; organizaciju uprave - poslovi unapređivanja organizacije Gradske uprave, praćenje ažurnosti njenog rada; poslovi upravljanja ljudskim resursima - planiranje ljudskih resursa, sistematizovanje radnih mesta, priprema opisa poslova, prikupljanje i analiza podataka neophodnih za upravljanje ljudskim resursima, selekcija i izbor kandidata, obuke zaposlenih, razvoj i ocenjivanje zaposlenih, nagrađivanje i kažnjavanje zaposlenih, definisanje radnih odnosa i posredovanje u kolektivnom pregovaranju, motivacija zaposlenih, kreiranje povoljnih uslova za rad i obezbeđivanje neophodne opreme, radni odnosi zaposlenih u Gradskoj upravi; kancelarijsko poslovanje - prijem i razvrstavanje pošte, otpremanje pošte, evidentiranje predmeta, arhiviranje i čuvanje dokumenata i drugo; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 22

U okviru Odeljenja za opštu upravu, kao detaširane organizacione jedinice Gradske uprave za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, na seoskom području se obrazuju mesne kancelarije:

1. Mesna kancelarija Adrani, za naseljena mesta: Adrani, Jarčujak i Popovići;

2. Mesna kancelarija Bogutovac, za naseljena mesta: Bogutovac, Bresnik, Zamčanje, Lopatnica i Maglič;

3. Mesna kancelarija Vitanovac, za naseljena mesta: Vitanovac, Milavčići i Šumarice;

4. Mesna kancelarija Vitkovac, za naseljena mesta: Vitkovac, Milakovac, Pečenog, Zakuta, Sibnica i Petropolje;

5. Mesna kancelarija Vrba, za naseljena mesta: Vrba i Zaklopača;

6. Mesna kancelarija Vrdila, za naseljena mesta: Vrdila i Drakčići;

7. Mesna kancelarija Godačica, za naseljena mesta: Godačica, Gledić, Drlupa, Leševo i Ravanica;

8. Mesna kancelarija Žiča, za naseljeno mesto Žiča;

9. Mesna kancelarija Kovači, za naseljeno mesto Kovači;

10. Mesna kancelarija Konarevo, za naseljena mesta: Konarevo i Progorelica;

11. Mesna kancelarija Lađevci, za naseljena mesta: Lađevci, Miločaj, Obrva, Tavnik i Cvetke;

12. Mesna kancelarija Mataruška Banja, za naseljena mesta: Mataruška Banja i Mataruga;

13. Mesna kancelarija Međurečje, za naseljena mesta: Borovo, Međurečje, Gokčanica, Predole i Rudnjak;

14. Mesna kancelarija Mrsać, za naseljeno mesto Mrsać;

15. Mesna kancelarija Ratina, za naseljena mesta: Ratina, Dragosinjci i Metikoš;

16. Mesna kancelarija Ribnica, za naseljena mesta: Ribnica, Kovanluk, Kamenica, Meljanica i Brezna;

17. Mesna kancelarija Roćevići, za naseljena mesta: Dedevci, Pekčanica, Stanča i Roćevići;

18. Mesna kancelarija Rudno, za naseljena mesta: Rudno, Bzovik, Dražiniće i Reka;

19. Mesna kancelarija Samaila, za naseljena mesta: Samaila, Bapsko Polje, Bukovica, Musina Reka i Lazac;

20. Mesna kancelarija Sirča, za naseljena mesta: Sirča, Oplanići i Trgovište;

21. Mesna kancelarija Stubal, za naseljeno mesto Stubal;

22. Mesna kancelarija Studenica, za naseljena mesta: Brezova, Vrh, Dolac, Đakovo, Zasad, Savovo, Mlanča, Miliće i Orlja Glava;

23. Mesna kancelarija Tolišnica, za naseljeno mesto: Tolišnica;

24. Mesna kancelarija Ušće, za naseljena mesta: Ušće, Bojanići, Bare, Kamenjani, Lozno, Plana, Polumir, Tadenje, Tepeče i Cerje;

25. Mesna kancelarija Čukojevac, za naseljeno mesto Čukojevac.

Član 23

Mesna kancelarija obavlja određene poslove iz nadležnosti Gradske uprave koji se odnose na: vođenje matičnih knjiga; vođenje evidencija o državljanstvu; sastavljanje smrtovnica, popis i procenu zaostavštine; overu potpisa, prepisa i rukopisa; prijem podnesaka; ažuriranje podataka za birački spisak; druge poslove opšte uprave, u skladu sa zakonom.

Član 24

Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: osnivanje ustanova iz oblasti kulture, fizičke kulture, društvene brige o deci, turizma, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, praćenje njihovog rada i obezbeđivanje materijalno-finansijskih uslova za njihovo funkcionisanje; osnivanje kancelarije za mlade, usvajanje i realizaciju lokalne omladinske politike i programa i projekata u tim oblastima; podsticanje i sufinansiranje aktivnosti udruženja građana iz različitih oblasti od javnog interesa za Grad; obezbeđivanje materijalno-finansijskih uslova za funkcionisanje ustanova iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog obrazovanja i vaspitanja; obavljanje poslova iz oblasti učeničkog i studentskog standarda; finansiranje zaštite kulturnih dobara od značaja za Grad; podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma; vođenje poslova posebnih računa i podračuna dečjeg dodatka, porodiljskog odsustva, boračko-invalidske zaštite; poslove vezane za besplatnu i povlašćenu vožnju u autobuskom saobraćaju na teritoriji Grada; utvrđivanje prava na dečji dodatak, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta, naknade troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja i za decu sa smetnjama u razvoju, poslove utvrđivanja prava na jednokratnu novčanu naknadu za prvorođeno dete i novčanu naknadu za nezaposlene porodilje; poslove koordinatora rada Interresorne komisije grada Kraljeva; poslove povereništva Komesarijata za izbeglice i migracije; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 25

Odeljenje za privredu i finansije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: obavljanje izvornih i poverenih poslova u oblasti privrede; unapređenje i razvoj privrednih delatnosti, poljoprivrede i ruralnog razvoja, razvoj turizma, ugostiteljstva, zanatstva i trgovine i druge poslove od značaja za privredni razvoj iz nadležnosti Grada; podsticanje i pomoć razvoju zadrugarstva; praćenje promena i formiranja cena kod javnih preduzeća koja obavljaju komunalne delatnosti na području Grada; davanje saglasnosti na cene komunalnih usluga; praćenje robnih rezervi; poslove vezane za donošenje budžeta i završnog računa Grada - poslove planiranja i izrade nacrta budžeta Grada u skladu sa budžetskim kalendarom, izrade završnog računa budžeta Grada, praćenje izvršenja budžeta Grada i podnošenje izveštaja, izradu nacrta odluka i rešenja koji se odnose na budžet Grada; poslove trezora - pripremu i evidentiranje zahteva korisnika budžeta, finansijsko planiranje i upravljanje sredstvima u trezoru, upravljanje dugom i praćenje namenskog trošenja sredstava; budžetsko računovodstvo i izveštavanje - ažuriranje računovodstvenih promena i izradu računovodstvenih izveštaja; praćenje kretanja mase zarada u javnim preduzećima i dostavljanje izveštaja; poslove za potrebe Fondacije i fondova; naplatu zakupa za poslovni prostor; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 26

Odeljenje za upravljanje imovinom i informacione tehnologije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: popis i upis imovine Grada - prikupljanje pravne i tehničke dokumentacije, utvrđivanje knjigovodstvene revalorizovane vrednosti imovine, utvrđivanje tržišne vrednosti imovine, usaglašavanje knjigovodstvenih evidencija i izvora finansiranja, prikupljanje podataka o fizičkom stanju nepokretnosti, formiranje baze podataka, unošenje podataka o nepokretnostima, pribavljanje podataka Službe za katastar nepokretnosti, javnih preduzeća i ustanova, uporedna analiza podataka po strukturi (pravnih, tehničkih, knjigovodstvenih), ažuriranje baze podataka, formiranje dokumentacije za upis prava javne svojine u registar nepokretnosti, podnošenje zahteva za dobijanje potvrde Republičke direkcije za imovinu da su nepokretnosti prijavljene za jedinstvenu evidenciju nepokretnosti u državnoj svojini, podnošenje evidencione prijave na propisanom obrascu i dobijanje potvrde od Direkcije za imovinu, podnošenje zahteva (za upis prava javne svojine grada, za konverziju prava korišćenja na izgrađenom i neizgrađenom građevinskom zemljištu koje koriste pravni subjekti čiji je osnivač Grad) Službi za katastar nepokretnosti; poslove evidencije nepokretnosti - vođenje evidencije o nepokretnostima koje koristi Grad i javna preduzeća i ustanove čiji je on osnivač, evidencije tereta na nepokretnostima, preuzimanje nepokretnosti stečene nasleđem, ugovorom ili drugim pravnim poslom, pribavljanje potrebne dokumentacije i sastavljanje zapisnika o stanju imovine, davanje podataka iz evidencije imovine u svojini Grada; imovinsko-pravne poslove upravljanja imovinom - priprema nacrta odluka i ugovora o pribavljanju, upravljanju, korišćenju i raspolaganju imovinom, prikupljanje dokumentacije za upis imovine u odgovarajuće javne registre, vođenje jedinstvenog registra nepokretnosti u javnoj svojini Grada, vođenje i ažuriranje portfolija imovine u javnoj svojini Grada; pojedine poslove vezane za korišćenje građevinskog zemljišta i javnih površina; stručno-tehničke poslove upravljanja imovinom - procena stanja imovine, predlaganje investicionog i tekućeg održavanja, praćenje investicija, učestvovanje u pripremi plana javnih investicija, izrada predmera i predračuna radova; ekonomsko-finansijske poslove upravljanja imovinom - procena vrednosti imovine primenom odgovarajućih metodologija, analiza ulaganja u nepokretnosti, praćenje učinka javnih investicija, analiza efekata ulaganja u javne investicije putem javnih nabavki, javno-privatnog partnerstva i koncesija; imovinsko-pravne poslove poverene zakonom - poslove vezane za eksproprijaciju i samovlasna zauzeća, otkup stanova u svojini Grada, vraćanje utrina i pašnjaka selima, vraćanje imovine zadrugama, stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za vraćanje zemljišta po Poljoprivrednom zemljišnom fondu, određene normativne poslove, poslove izdavanja dozvola i vođenja evidencija u oblasti vodoprivrede, zaštite od erozije i regulacije vodotokova; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja; poslove planiranja razvoja, održavanja i funkcionisanja računarsko-komunikacione infrastrukture u Gradskoj upravi; razvoj informacionih tehnologija Grada; održavanje i ažuriranje zvaničnog veb sajta Grada; praćenje funkcionisanja hardvera i softvera; programiranje softverskih aplikacija; instalaciju, konfiguraciju i održavanje servera; organizovanje i uspostavljanje internet i intranet komunikacija; poslove na uspostavljanju e-uprave; poslove prikupljanja i upravljanja geoprostornim podacima (Geografski Informacioni Sistem - GIS); druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 27

Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: prostorno i urbanističko planiranje - donošenje prostornog plana Grada, generalnog urbanističkog plana, planova generalne regulacije i planova detaljne regulacije, administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije za planove; izdavanje urbanističkih akata - izdavanje lokacijske dozvole za određene objekte, izdavanje informacije o lokaciji za određene objekte, potvrđivanje urbanističkih projekata i projekata parcelacije i preparcelacije; izdavanje građevinskih dozvola za određene objekte; izmene rešenja zbog promene investitora ili promena u toku građenja; izdavanje privremenih građevinskih dozvola; vođenje registra investitora; izdavanje upotrebnih dozvola - tehnički pregled objekata i izdavanje rešenja o upotrebnim dozvolama na osnovu izvršenog pregleda; legalizacija objekata - naknadno izdavanje građevinske i upotrebne dozvole za objekte u nadležnosti lokalne samouprave, koji su izgrađeni ili rekonstruisani bez građevinske dozvole; normativne poslove u oblasti komunalnih delatnosti; upravne poslove u oblasti komunalnih delatnosti - vođenje upravnih postupaka i izdavanje različitih vrsta rešenja i drugih upravnih akata o raskopavanju javnih površina, o zauzeću javnih površina, izdavanje rešenja kojim se odobrava izvođenje radova na uređenju i održavanju javnih zelenih površina, kao i zauzimanje zelenih površina, donošenje određenih rešenja iz oblasti komunalne higijene (postavljanje kontejnera i sl.) i drugo; praćenje poslovanja javnih preduzeća čiji je osnivač Grad - poslovi vezani za davanje saglasnosti na programe poslovanja javnih preduzeća i praćenje njihovog poslovanja; vođenje evidencija o načinu organizovanja poslova održavanja i bezbednosti korišćenja stambenih zgrada; iseljenja bespravno useljenih stanova; izvorne i poverene poslove iz oblasti saobraćaja i putne privrede; administrativno-stručne poslove za potrebe budžetskog Fonda za saobraćaj; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 28

Odeljenje za zajedničke poslove obavlja stručne i tehničke poslove za Gradsku upravu koji se odnose na: kontrolu novčanih dokumenata (likvidatura); finansijsko-računovodstvene i knjigovodstvene poslove; blagajničko poslovanje; obračun zarada; poslove interne kontrole; izradu završnih računa, finansijskih i drugih izveštaja i finansijskih planova direktnih budžetskih korisnika; izradu završnih računa i finansijskih izveštaja za budžetske fondove; izradu finansijskih izveštaja i pripremu dokumentacije za plaćanje po odobrenim projektima; formiranje dokumentacije za isplatu; fakturisanje i slične poslove; finansijsko-računovodstvene i knjigovodstvene poslove za potrebe budžetskih Fondova; staranje o imovini Gradske uprave i poslove nabavke opreme, sitnog inventara i kancelarijskog materijala; pripremu i izradu plana nabavki i javnih nabavki; pripremu dokumentacije za pokretanje nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki; učestvovanje u izradi konkursne dokumentacije; izradu izveštaja o sprovedenim javnim nabavkama; predlaganje izbora ponuđača i sklapanja ugovora; praćenje realizacije javnih nabavki; izradu pravnih i drugih akata vezanih za javne nabavke; pružanje stručne pomoći komisijama za javne nabavke; stručnu pomoć budžetskim korisnicima u realizaciji javnih nabavki; tekuće i investiciono održavanje poslovnog prostora i opreme; održavanje higijene u poslovnim prostorijama organa Grada; korišćenje i održavanje voznog parka; korišćenje i održavanje telefonske centrale; fotokopiranje i umnožavanje materijala; rad bifea; predlaganje mera za poboljšanje uslova rada, kao i praćenje i kontrolisanje primene mera za bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Odeljenje za zajedničke poslove obavlja i poslove koji se odnose na: kontrolu novčanih dokumenata mesnih zajednica; finansijsko-računovodstvene i knjigovodstvene poslove mesnih zajednica; izradu finansijskih izveštaja i završnih računa mesnih zajednica; blagajničko poslovanje i formiranje dokumentacije za isplatu zarada i drugih ličnih primanja u mesnim zajednicama; pružanje stručno-tehničke podrške mesnim zajednicama pri sprovođenju postupaka javnih nabavki; pomoć pri izradi finansijskih planova mesnih zajednica; evidencije o učešćima građana pri sufinansiranju infrastrukturnih radova; fakturisanje i druge obračune; normativno-pravne poslove iz oblasti rada mesnih zajednica; pribavljanje neophodne projektno-tehničke dokumentacije, potrebnih saglasnosti i odobrenja; poslove vezane za legalizaciju seoskih vodovoda; realizaciju investicionih programa mesnih zajednica i druge slične poslove iz oblasti rada mesnih zajednica, u skladu sa zakonom.

Član 29

Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na obavljanje inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada i poverenih poslova posebnim materijalnim propisima iz oblasti: građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom objekata za koje dozvolu izdaje Grad, da li se objekat gradi prema odobrenoj dokumentaciji i standardima, poštovanje propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, utvrđivanje da objekat predstavlja opasnost po zdravlje i život ljudi, vodi postupak po prijavama građana i po službenoj dužnosti i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja i drugo; komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, poštovanja komunalnog reda, seče stabala, održavanje stambenih zgrada, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, pojedini poslovi tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta i drugo; inspekcije za saobraćaj i puteve - kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto-taksi prevoza, parkiranja, kao i nadzor nad državnim putevima koji prolaze kroz naselja na teritoriji Grada, opštinskim putevima i nekategorisanim putevima i ulicama u delu stanja, održavanja, rekonstrukcije, zaštiti, izgradnji puteva i objekata na njima, kontrolu nad ispravnošću horizontalne i vertikalne signalizacije na putevima i ulicama i drugo; prosvetne inspekcije - nadzor u osnovnim, srednjim, specijalizovanim školama, obrazovnim i vaspitnim ustanovama (predškolskim), ispunjenost uslova za obavljanje obrazovno-vaspitne delatnosti, pripremljenost škola i ustanova za školsku godinu, odnosno planski period, sprovođenje postupka verifikacije za proširenje delatnosti i uvođenje novih obrazovnih profila, nadzor nad radom i postupanjem ustanova, kontrolu ostvarivanja zaštite prava deteta, učenika, roditelja i zaposlenih od zlostavljanja, zanemarivanja, diskriminacije, stranačkog organizovanja i delovanja i drugo; inspekcije za zaštitu životne sredine - nadzor nad sprovođenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita voda od zagađivanja, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, kontrola sprovođenja studija o proceni uticaja, postupanja sa naročito opasnim hemikalijama, zaštita od nejonizujućeg zračenja, izdavanja mera i uslova za objekte za koje nije potrebna procena uticaja; staranja o zaštiti životne sredine - planiranje i koordinacija, informisanje i edukacija, kao i nalaganje mera zaštite životne sredine, donošenje programa korišćenja i zaštite prirodnih dobara i programa za zaštitu životne sredine, ocenjivanje i davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja određenih projekata na životnu sredinu, davanje mišljenja i saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni uticaja, izdavanje dozvola o integrisanoj kontroli i sprečavanju zagađenja, izdavanje dozvola za upravljanje neopasnim otpadom, izdavanje dozvola za promet i korišćenje naročito opasnih hemikalija, izdavanje mera i uslova zaštite od buke, vođenje lokalnog registra zagađivača, izdavanje saglasnosti i dozvola za rad određenih postrojenja za obavljanje aktivnosti, donošenje lokalnih akcionih i sanacionih planova, izrada i realizacija Lokalnog ekološkog akcionog plana (LEAP) i drugih planova, programa i projekata, utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređivanje životne sredine, poslovi upravljanja budžetskim Fondom za zaštitu životne sredine, praćenje i kontrola stanja životne sredine, određeni poslovi praćenja i kontrole kvaliteta vazduha i voda, nivoa komunalne buke i drugih pokazatelja kvaliteta životne sredine, evidentiranje i obrada podataka i obaveštavanje javnosti o stanju kvaliteta životne sredine, izveštavanje Ministarstva i Agencije za zaštitu životne sredine o izdatim dozvolama i stanju životne sredine; izvršenja rešenja - pripremne radnje za sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja Odeljenja za inspekcijske poslove i Odeljenja za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti, sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja prinudnim putem nakon sprovođenja postupka javne nabavke za te usluge, pribavljanje dokumentacije za donošenje zaključka o troškovima izvršenja rešenja, dostavljanje podataka Javnom pravobranilaštvu Grada radi naplate troškova od izvršenika u sudskom postupku i drugo; poslove energetskog menadžera - sprovođenje energetske politike i uspostavljanje energetskog planiranja na lokalnom nivou, donošenje plana razvoja potrebe za energijom na području Grada, utvrđivanje uslova i načina obezbeđivanja neophodnih energetskih kapaciteta u skladu sa državnom strategijom, dostavljanje podataka nadležnom ministarstvu u cilju izrade energetskog bilansa; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 30

Odeljenje za poresku administraciju vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: utvrđivanje i naplatu lokalnih javnih prihoda - poslove prijema poreskih prijava, donošenje rešenja o porezu na imovinu i poreza na katastarski prihod od poljoprivredne delatnosti, donošenje rešenja o lokalnim komunalnim taksama, donošenje rešenja o naknadi za zaštitu i unapređivanje životne sredine, naknadi za korišćenje građevinskog zemljišta, rešenja za naplatu samodoprinosa i drugih upravnih akata; poresku inspekciju - poslove kontrole poreskih prijava, kancelarijsku i terensku kontrolu; poslove poreskog izvršenja - preduzimanje mera u cilju naplate poreskog duga, izdavanje rešenja o prinudnoj naplati, odlučivanje po zahtevima za odlaganje plaćanja javnih prihoda, poslove redovne i prinudne naplate; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 31

Odeljenje komunalne policije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštitu životne sredine; zaštitu kulturnih dobara; zaštitu lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje imovine i dobara, izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 32

Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: poslove izrade planova odbrane organa Grada (kao sastavnog dela Plana odbrane Republike Srbije); preduzimanje mera za usklađivanje priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima iz svoje nadležnosti sa Planom odbrane Republike Srbije; preduzimanje mera za funkcionisanje Grada u ratnom i vanrednom stanju; sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju; organizovanje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara, kao i stvaranje uslova za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje; donošenje odluke o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite; donošenje planova i programa za vanredne situacije; poslove vezane za obrazovanje i funkcionisanje Gradskog štaba za vanredne situacije; formiranje i opremanje jedinica civilne zaštite; organizovanje i razvoj lične i kolektivne zaštite; obezbeđenje određenih sredstava za osmatranje i uzbunjivanje; otklanjanje posledica zemljotresa; rad na klasifikaciji i analizi pregledanih oštećenja na objektima; formiranje i ažuriranje baze podataka o objektima oštećenim u zemljotresu; izradu karte seizmičke regionalizacije i mikrorejonizacije područja Grada; davanje stručnog mišljenja na projektnu dokumentaciju za izgradnju i rekonstrukciju objekata u pogledu njihove seizmičke stabilnosti; poslove poverene Gradu Zakonom o rudarstvu i geološkim istraživanjima; druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 33

Služba za upravljanje projektima i lokalno-ekonomski razvoj vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: poslove upravljanja procesima strateškog planiranja - sprovođenje administrativnih poslova u procesima strateškog planiranja, pripreme akcionih planova i drugih razvojnih programa Grada, praćenje usklađenosti strateških dokumenata Grada sa nacionalnim strategijama, praćenje i izveštavanje o realizaciji usvojenih strategija, staranje da sva usvojena planska dokumenta budu dostupna građanima na zvaničnom sajtu Grada; poslove upravljanja projektnim ciklusom - pripremu predloga projekata u skladu sa strateškim dokumentima i razvojnim programima Grada, redovno informisanje javnih preduzeća i ustanova o otvorenim javnim pozivima po kojima mogu da konkurišu za dodelu sredstava za realizaciju svojih projekata, pomoć i podrška javnim preduzećima i ustanovama u procesu pripreme predloga projekata, redovno ažuriranje baze podataka infrastrukturnih projekata Grada, upravljanje projektima odobrenih od donatora čiji je nosilac Grad ili Gradska uprava, pripremu periodičnih i konačnih finansijskih i narativnih izveštaja, uspostavljanje i održavanje partnerske projektne saradnje sa regionalnim i prekograničnim partnerima; poslove lokalnog ekonomskog razvoja - saradnja i podrška lokalnoj poslovnoj zajednici, podrška poljoprivrednicima, izrada baza podataka i redovno ažuriranje Profila grada Kraljeva, priprema promotivnog materijala i organizovanje nastupa Grada na sajmovima investicija, održavanje saradnje i kontakata sa nadležnim ministarstvima, regionalnim i drugim organizacijama i institucijama od značaja za lokalni ekonomski razvoj, redovno ažuriranje informacija na zvaničnom sajtu Grada koje su od značaja za promociju potencijala i lokalni ekonomski razvoj Grada; druge poslove, u skladu sa zakonom.

V RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM

Član 34

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću, u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.

Član 35

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na 5 godina, većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Član 36

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje je diplomirani pravnik - master ili diplomirani pravnik koji je stekao visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, ima položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.

Član 37

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 38

Gradsko veće može razrešiti načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave, na osnovu obrazloženog predloga Gradonačelnika, najmanje 2/3 članova Gradskog veća i njihovog obrazloženog predloga ili najmanje 1/3 odbornika Skupštine grada i njihovog obrazloženog predloga.

Član 39

Načelnik Gradske uprave:

1. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave;

2. donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, uz saglasnost Gradskog veća;

3. donosi opšte akte o radnim odnosima, o disciplinskoj odgovornosti zaposlenih, o ocenjivanju zaposlenih, o zaštiti na radu zaposlenih i druga normativna akta, u skladu sa zakonom;

4. raspoređuje zaposlene u Gradskoj upravi;

5. rešava o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;

6. vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi;

7. podnosi Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o radu Gradske uprave;

8. rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;

9. vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom grada i drugim aktima Grada stavljeni u nadležnost.

Član 40

Odeljenjem rukovodi načelnik odeljenja, službom rukovodi rukovodilac službe, kabinetom šef kabineta i odsekom šef odseka.

Član 41

Za načelnika odeljenja i rukovodioca službe može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.

Za šefa kabineta može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu, položen državni stručni ispit i najmanje 4 godine radnog iskustva u struci.

Za šefa odseka može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu, položen državni stručni ispit i najmanje 3 godine radnog iskustva u struci.

Zaposlene iz ovog člana raspoređuje načelnik Gradske uprave, a bliži uslovi za njihovo raspoređivanje, kao i raspoređivanje ostalih zaposlenih, utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 42

Načelnik odeljenja, rukovodilac službe, odnosno šef kabineta u Gradskoj upravi:

1. rukovodi radom odeljenja, službe, odnosno radom kabineta i organizuje, usmerava i objedinjava rad organizacionih delova odeljenja, službe i kabineta;

2. stara se o pravilnoj primeni zakona i drugih propisa iz nadležnosti odeljenja, odnosno službe;

3. potpisuje akta iz nadležnosti odeljenja, odnosno službe;

4. stara se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih;

5. vrši i druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Načelnik odeljenja za svoj rad i rad odeljenja odgovoran je načelniku Gradske uprave.

Rukovodilac službe u radu naročito sarađuje sa pomoćnicima Gradonačelnika, a za svoj rad i rad službe odgovoran je Gradonačelniku i načelniku Gradske uprave.

Šef kabineta za svoj rad i rad kabineta odgovoran je Gradonačelniku i načelniku Gradske uprave.

Član 43

Načelnik Gradske uprave obrazuje kolegijum načelnika odeljenja u cilju stvaranja uslova za organizovanje i obezbeđivanje zakonitog i efikasnog obavljanja poslova Gradske uprave.

Kolegijum radi u sednicama koje saziva načelnik Gradske uprave.

Po potrebi, načelnik Gradske uprave može pozvati i druga izabrana, imenovana ili postavljena lica, kao i zaposlene u Gradskoj upravi, da prisustvuju i učestvuju u radu kolegijuma.

Član 44

Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju poslova.

VI ODNOSI GRADSKE UPRAVE

1. Odnosi Gradske uprave prema drugim organima Grada

Član 45

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava obavezna je da organe Grada obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga i da daje potrebna obaveštenja, objašnjenja i podatke iz delokruga svog rada.

Član 46

Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Gradonačelnik, radi sprovođenja odluka i drugih akata organa Grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za rad.

Član 47

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačna akta Gradske uprave iz izvornog delokruga grada nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom Skupštine grada, Gradsko veće može takve akte poništiti ili ukinuti i naložiti donošenje novih akata.

2. Odnosi Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 48

Gradska uprava je dužna da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća i ustanova rešava u propisanim rokovima, a za slučaj prekoračenja tih rokova da obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.

Član 49

Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke, da poštuju dostojanstvo tih lica i da čuvaju ugled Gradske uprave.

VII PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 50

Gradska uprava donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktima Gradske uprave ne mogu se za građane i pravna lica utvrđivati prava i obaveze koja nisu zasnovana na zakonu.

Član 51

Gradska uprava donosi pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

Član 52

U postupku pred Gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuju se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada.

VIII IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA I JAVNOST RADA

Član 53

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

Član 54

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Javnost rada Gradska uprava obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija, izveštavanjem Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća o svom radu i na drugi način, utvrđen zakonom i drugim propisima.

Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Gradske uprave odlučuje načelnik Gradske uprave.

IX RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI I SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 55

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen državni stručni ispit i, kad je to određeno odgovarajućim propisima, potrebno radno iskustvo u struci.

Član 56

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji važe za zaposlene i postavljene u jedinicama lokalne samouprave.

Zvanja i zanimanja zaposlenih i postavljenih lica i uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje plata, kao i za raspoređivanje zaposlenih i postavljenih, utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji se primenjuju na zaposlene i postavljene u jedinicama lokalne samouprave.

Član 57

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 58

Odluku o rasporedu radnog vremena zaposlenih u Gradskoj upravi donosi načelnik Gradske uprave.

Član 59

Odluku o platama izabranih, imenovanih i postavljenih lica, kao i zaposlenih u organima grada Kraljeva, donosi Gradonačelnik.

Član 60

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se iz budžeta Grada i budžeta Republike Srbije za poverene poslove, kao i iz ostalih prihoda, u skladu sa zakonom.

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni se unose u budžet Grada.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 61

Načelnici odeljenja, rukovodilac službe, šef kabineta, šefovi odseka i zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima, do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 62

Konačno raspoređivanje načelnika odeljenja, rukovodioca službe i šefa kabineta, kao i konačno raspoređivanje ostalih zaposlenih u Gradskoj upravi izvršiće se po donošenju Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, pod uslovima koji tim aktom budu utvrđeni.

Član 63

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 6/08, 17/09, 20/10 i 27/10).

Član 64

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".