ODLUKA

O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG ENERGETSKOG PREDUZEĆA "TOPLANA" KRALJEVO

("Sl. list grada Kraljeva", br. 5/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje osnivačkog akta - Odluke o izmenama i dopunama odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Toplana" Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo", broj 18/2006) kojim je organizovano kao Javno energetsko preduzeće "Toplana", upisano u registar Agencije za privredne registre, Rešenjem broj BD 24522/2007 od 23.04.2007. godine sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

Osnivanje javnog preduzeća

Član 2

Radi obezbeđivanja uslova proizvodnju i distribuciju toplotne energije, osnovano je Javno energetsko preduzeće "Toplana" Kraljevo (u daljem tekstu: preduzeće).

Ciljevi osnivanja

Član 3

Preduzeće posluje radi obezbeđivanja redovne proizvodnje, distribucije i trajnog, redovnog i sigurnog snabdevanja toplotnom energijom kao delatnost od opšteg interesa u cilju urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga.

Predmet odluke

Član 4

Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i ovog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište preduzeća;

- pretežna delatnost preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema preduzeću i preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitaka i snošenje rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja preduzeća;

- zastupanje preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 5

Osnivač preduzeća je:

Grad Kraljevo, Ulica Trg Jovana Sarića broj 1, 36000 Kraljevo.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće je osnovano na neodređeno vreme.

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 9

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno energetsko preduzeće "Toplana" Kraljevo.

Skraćeno poslovno ime je JEP "Toplana" Kraljevo.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 10

Sedište preduzeća je u Kraljevu, Ulica Cara Lazara broj 52/A.

O promeni sedišta preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 11

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište preduzeća i mesto za datum i broj.

Preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište preduzeća, a koji je definisan Statutom preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 12

Preduzeće je za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisano je u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 13

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 14

Pretežna delatnost preduzeća je:

- 3530 Proizvodnja toplotne energije, distribucija toplotne energije, upravljanje distributivnim sistemom za toplotnu energiju, snabdevanje toplotnom energijom tarifnih kupaca i održavanje toplovodne mreže.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom, a koje su utvrđene Statutom na koji je osnivač dao saglasnost.

O promeni delatnosti preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

Preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Kraljevo, kao osnivač prema preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni upisani i uneti nenovčani kapital iznosi 248.750.938,74 dinara.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Kraljeva.

Preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital preduzeća u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije, budžeta autonomne pokrajine, i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Načela za određivanje cene usluga

Član 21

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, po saglasnosti osnivača, u skladu sa zakonom.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 22

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 23

Unapređenje rada i razvoja preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi preduzeće.

Planovi i programi

Član 24

Planovi i programi preduzeća su:

- plan i program razvoja preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi,

Planovi i programi preduzeća dostavljaju se Skupštini grada u roku predviđenom zakonom.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 25

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 26

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim aktom i ugovorima.

Uslovi i način zaduživanja preduzeća

Član 27

Javno preduzeće može se zadužiti uzimanje kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata.

Javno preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata od 10%-30% od ukupno ostvarenog prihoda javnog preduzeća u prethodnoj godini prethodno pribavi saglasnost Gradskog veća grada Kraljeva.

Javno preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata preko 30%, a maksimalno 50% od ukupno ostvarenog prihoda javnog preduzeća u prethodnoj godini, prethodno pribavi saglasnost Skupštine grada Kraljeva.

Postupak zaduženja sprovodi se u skladu sa zakonom.

Član 28

Gradsko veće daje prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 29

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 30

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 31

Preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 32

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Kraljeva.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti i pokriće gubitka

Član 33

Dobit preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Poslovni rezultat preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti i načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 34

Upravljanje u preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 35

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 36

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 37

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice preduzeća deluje na štetu preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 38

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi Statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, Statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 39

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća.

2) Direktor

Član 40

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", broj 24/05, 61/05 i 64/09).

Direktor preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 41

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeća;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 42

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Mandat direktora

Član 43

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 44

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 45

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 46

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština opštine/grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 47

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU

Poremećaji u poslovanju

Član 48

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 49

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 50

Statutom, opštim aktima i drugim aktima preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Radni odnosi

Član 51

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 52

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 53

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 54

Rad preduzeća je javan.

Za javnost rada preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 55

Dostupnost informacija od javnog značaja preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 56

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 57

Opšti akti preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt preduzeća. Drugi opšti akti preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 58

Preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Statutom se predviđaju ostale delatnosti koje javno preduzeće može da obavlja u skladu sa Zakonom.

Ostala opšta akta nadležni organi preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta preduzeća.

Član 59

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Toplana" Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo", broj 6/90, 7/90, 8/90, 2/91, 2/92, 20/94, 10/98, 29/00) i Odluka o izmenama i dopunama odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Toplana" Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo", broj 18/06), osim odredaba člana 1. osnovne Odluke.

Član 60

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".