POSLOVNIKGRADSKOG VEĆA GRADA ZRENJANINA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 22/2008, 25/2008, 30/2008, 14/2009, 26/2012 i 11/2013) |
Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća Grada Zrenjanina, odnosi Gradskog veća i drugih organa, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Gradsko veće je izvršni organ Grada.
Gradsko veće vrši prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskoj upravi prava i dužnosti utvrđene zakonom, Statutom Grada i propisima Skupštine grada.
U vršenju svojih prava i dužnosti Gradsko veće sarađuje sa organima Grada, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad, kao i sa drugim subjektima u poslovima od značaja za rad Gradskog veća.
Gradsko veće ima svoj pečat.
Pečat je okruglog oblika sa tekstom: "Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Grad Zrenjanin, Gradsko veće, Zrenjanin" i grbom Republike Srbije, u sredini pečata.
Tekst pečata ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom i na mađarskom, rumunskom i slovačkom jeziku i pismu.
II ORGANIZACIJA I RAD GRADSKOG VEĆA
Gradsko veće:
1) predlaže Statut, budžet, akt o organizaciji Gradske uprave i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;
2) neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;
3) donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;
4) vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada;
5) rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
6) stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike, odnosno autonomne pokrajine;
7) postavlja i razrešava načelnika i zamenika načelnika Gradske uprave;
8) obrazuje stručna savetodavna radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;
9) informiše javnost o svom radu;
10) donosi Poslovnik o radu na predlog Gradonačelnika;
11) postavlja i razrešava sekretara Gradskog veća;
12) rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka;
13) daje saglasnost na akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;
14) rešava o izuzeću načelnika Gradske uprave;
15) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.
Gradonačelnik može obrazovati stalna i povremena radna tela koja pružaju stručnu pomoć Gradskom veću u pitanjima iz njegove nadležnosti.
Aktom o obrazovanju radnih tela određuju se njihovi zadaci i sastav.
Članovi Gradskog veća imaju pravo i dužnost da predlažu pretresanje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća, učestvuju u pretresanju i odlučivanju o tim pitanjima, učestvuju u radu radnih tela koja obrazuje Gradonačelnik i obavljaju druge poslove iz nadležnosti Gradskog veća.
Članovi Gradskog veća odgovorni su za sprovođenje akata Gradskog veća, poslova koje im je odredio Gradonačelnik, izvršavanje poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike odnosno autonomne pokrajine, izvršavanje odluka i drugih akata Skupštine grada kao i za blagovremeno rešavanje u upravnom postupku i vršenju nadzora nad radom Gradske uprave.
2. Organizacija i način rada Gradskog veća
Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i devet članova Gradskog veća.
Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.
Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.
Zamenik Gradonačelnika zamenjuje Gradonačelnika u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Članovi Gradskog veća predlažu se, biraju i razrešavaju na način i po postupku utvrđenom Statutom i Poslovnikom Skupštine grada.
Članovi Gradskog veća ne mogu istovremeno biti i odbornici Skupštine grada, a mogu biti zaduženi za jedno ili više područja iz nadležnosti Grada.
Odborniku koji bude izabran za člana Gradskog veća prestaje odbornički mandat.
Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.
Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od primene odluku Gradskog veća za koju smatra da nije saglasna zakonu.
Gradsko veće ima sekretara koji se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela i rukovodi administrativnim poslovima vezanim za njihov rad.
Sekretar Gradskog veća pomaže Gradonačelniku u organizovanju sednica Gradskog veća i vrši druge poslove koje mu odrede Gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradsko veće postavlja sekretara na predlog Gradonačelnika većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, na period od 4 godine.
Za sekretara Gradskog veća može biti postavljeno lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine.
Sekretar Gradskog veća može podneti ostavku i pre isteka vremena na koje je postavljen.
Sekretar Gradskog veća može biti razrešen dužnosti i pre isteka vremena na koje je postavljen na predlog Gradonačelnika ili jedne trećine članova Gradskog veća.
Gradsko veće radi i odlučuje o poslovima iz svog delokruga na sednicama.
Sednica Gradskog veća može se održati ako je prisutna većina članova Gradskog veća.
Gradonačelnik saziva sednicu Gradskog veća po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev najmanje trećine članova Gradskog veća.
Gradonačelnik predlaže dnevni red i predsedava sednicom Gradskog veća.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, sednicu Gradskog veća saziva i njome predsedava zamenik Gradonačelnika.
Gradonačelnik može na samoj sednici ovlastiti člana Gradskog veća da preuzme vođenje sednice Gradskog veća po pojedinim pitanjima ili u celini.
Dnevni red sednice Gradskog veća predlaže Gradonačelnik, a utvrđuje Gradsko veće.
Član Gradskog veća ima pravo da predloži izmene i dopune dnevnog reda.
Sednica Gradskog veća se saziva najkasnije dva dana pre njenog održavanja, a može se sazvati i u kraćem roku kada za to postoje opravdani razlozi.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova ako zakonom, Statutom Grada, ovim Poslovnikom ili drugim aktima za pojedina pitanja nije predviđena druga većina.
Odlučivanje se vrši po tačkama dnevnog reda.
Glasanje je javno.
Gradonačelnik potpisuje akte koje donosi Gradsko veće.
Gradonačelnik može pismeno ovlastiti pojedine članove Gradskog veća da potpisuju pojedine akte u vezi sa raspoređenim poslovima.
O pripremanju sednica Gradskog veća stara se Gradonačelnik u saradnji sa sekretarom Gradskog veća i načelnikom Gradske uprave.
Pripremu sednica Gradskog veća vrši Služba Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Materijale za sednicu Gradskog veća, obrađivači dostavljaju Službi Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Materijale za sednicu Gradskog veća pripremaju Gradska uprava, javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad kao i drugi subjekti u poslovima iz nadležnosti Gradskog veća.
Materijale za Gradsko veće obrađivači pripremaju na način određen Poslovnikom Skupštine grada i ovim Poslovnikom.
Materijali koje Gradskom veću dostavljaju drugi organi, javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad, kao i drugi subjekti u poslovima iz nadležnosti Gradskog veća upućuju se na prethodno razmatranje nadležnom odeljenju, odnosno službi Gradske uprave.
Materijale za razmatranje na sednici Gradskog veća obrađivači dostavljaju u obliku:
- predloga za donošenje Odluke ili drugog opšteg akta,
- analize, izveštaja, informacije i
- pojedinačnog akta.
Predlog akta sadrži:
- pravno formulisan tekst u obliku u kome se donosi,
- obrazloženje predloženih rešenja koje sadrži - pravni osnov za donošenje akta, razloge za donošenje, objašnjenje pojedinačnih rešenja, visinu i način obezbeđivanja potrebnih sredstava za sprovođenje akta.
Poziv za sednicu Gradskog veća sa materijalom čije je razmatranje predloženo dostavlja se:
- Gradonačelniku,
- zameniku Gradonačelnika,
- pomoćnicima Gradonačelnika,
- sekretaru Gradonačelnika,
- članovima Gradskog veća,
- načelniku Gradske uprave,
- rukovodiocima organizacionih jedinica, koji su izvestioci o tačkama na dnevnom redu,
- predsedniku Skupštine grada,
- zameniku predsednika Skupštine grada,
- sekretaru Gradskog veća i
- sekretaru Skupštine grada.
Pored lica iz stava 1. ovog člana poziv za sednicu Gradskog veća sa materijalom može se uputiti i drugim licima na zahtev Gradonačelnika.
Materijal za sednicu Gradskog veća biće objavljen u elektronskoj formi na internet sajtu Grada Zrenjanina, najkasnije dva dana pre održavanja sednice, a može i u kraćem roku kada za to postoje opravdani razlozi.
Poziv za sednicu Gradskog veća dostavlja se i predlagačima i obrađivačima materijala, sredstvima javnog informisanja i drugim pozvanim učesnicima.
Na sednicu Gradskog veća mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, ustanova i organizacija čiji je osnivač Grad, kao i druga stručna lica koja mogu doprineti rešavanju pitanja koja su na dnevnom redu Gradskog veća.
Izlaganje na sednici Gradskog veća ne može trajati duže od pet minuta za izvestioca, odnosno za obrađivača materijala, a za ostale učesnike u diskusiji do tri minuta.
Izlaganje treba da bude konkretno i sažeto, bez ponavljanja podataka sadržanih u pisanom materijalu dostavljenom uz poziv za sednicu.
Može se izlagati samo o pitanju koje je predmet razmatranja.
Ako se izlagač udalji od pitanja koje je predmet razmatranja ili se upušta u nepotrebno opširno izlaganje, Gradonačelnik će ga opomenuti, a ako se isti ne pridržava opomene prekinuće ga u izlaganju.
Po svim pitanjima koja su utvrđena u dnevnom redu, mogu se staviti primedbe i predlozi za izmene i dopune.
O svim primedbama i predlozima prvo se izjašnjava Gradonačelnik, a nakon toga se pristupa glasanju.
Po završenom razmatranju pitanja iz utvrđenog dnevnog reda pristupa se glasanju i to na taj način da se prvo glasa o predlozima i primedbama, a nakon toga glasa se o predlogu akta.
U izuzetnim slučajevima iz razloga hitnosti članovi Gradskog veća mogu glasati putem telefona.
Ako je član Gradskog veća glasao na način iz stava 1. ovog člana o tome sekretar Gradskog veća sačinjava službenu belešku koja sadrži:
- ime i prezime člana Gradskog veća koji je glasao,
- datum i vreme glasanja,
- akt o kome se izjašnjavao, kao i da li se izjasnio "za", "protiv" ili "uzdržan" predloga,
- potpis sekretara Gradskog veća koji je sačinio službenu belešku.
Na sednici Gradskog veća vodi se zapisnik.
Na prvoj narednoj sednici Gradskog veća usvaja se izvod iz zapisnika.
Izvod iz zapisnika sadrži: datum i mesto održavanja sednice, vreme trajanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova Gradskog veća, imena ostalih prisutnih, utvrđeni dnevni red, imena učesnika u diskusijama kao i donete zaključke po pojedinim tačkama dnevnog reda.
Usvojeni izvod iz zapisnika potpisuju Gradonačelnik i sekretar Gradskog veća.
3. Odnos Gradskog veća i Gradske uprave
Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, Odlukom o Gradskoj upravi i ovim Poslovnikom.
Gradsko veće u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada.
Gradska uprava dužna je da u roku od 15 dana od dana prijema, dostavi Gradskom veću predmete o kojima Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu kada se radi o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga Grada.
Gradska uprava podnosi Gradskom veću izveštaj o svom radu kada to Gradsko veće zahteva, a najmanje jednom godišnje.
Ako Gradsko veće ne prihvati izveštaj o radu o tome obaveštava načelnika Gradske uprave i Skupštinu grada sa predlogom odgovarajućih mera.
3. Odnos Gradskog veća i Skupštine grada
Članovi Gradskog veća odgovorni su za svoj rad Gradonačelniku i Skupštini grada na način utvrđen Statutom i drugim opštim aktima Skupštine grada.
Gradonačelnik i Gradsko veće redovno izveštavaju Skupštinu grada, po sopstvenoj inicijativi ili na njen zahtev, o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada.
U okviru svojih ovlašćenja Gradsko veće donosi rešenja, zaključke, naredbe, uputstva, predloge i inicijative.
Gradsko veće predlaže Statut, budžet i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada.
Gradsko veće može doneti odluku ili drugi propis samo kada je na to ovlašćeno zakonom ili Statutom.
Gradsko veće donosi Poslovnik o svom radu na predlog Gradonačelnika.
Akti Gradskog veća objavljuju se u "Službenom listu Grada Zrenjanina" kada je to predviđeno tim aktima.
Akti Gradskog veća moraju biti saglasni sa zakonom, Statutom Grada, odlukama Skupštine grada i drugim opštim aktima.
Rad Gradskog veća dostupan je javnosti.
Gradsko veće obezbeđuje javnost u svom radu davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, obezbeđivanjem prisutnosti predstavnika sredstava javnog informisanja sednicama Gradskog veća, kao i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje građana sa svojim radom.
6. Obavljanje stručnih i drugih poslova za potrebe Gradskog veća
Stručne i organizacione poslove za rad Gradskog veća obavlja stručna služba Gradske uprave koja se obrazuje Odlukom o Gradskoj upravi.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Odluka o Opštinskom veću opštine Zrenjanin ("Službeni list opštine Zrenjanin", br. 19/2004) i Poslovnik o radu Opštinskog veća ("Službeni list opštine Zrenjanin", br. 21/2004).
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Zrenjanina".
Redakcija je zadržala numeraciju delova Poslovnika na način na koji su objavljeni u "Sl. listu Grada Zrenjanina", br. 22/2008.