ODLUKA
O USLOVIMA I MERAMA ZA UKLANJANJE GRAĐEVINSKIH OBJEKATA NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 12/2013)

Član 1

Ovom odlukom bliže se propisuju uslovi i mere koje je potrebno sprovesti u toku uklanjanja objekata koji predstavljaju neposrednu opasnost po život i zdravlje ljudi na teritoriji grada Zrenjanina.

Ovom odlukom uređuje se i nadležnost Gradske uprave grada Zrenjanina za donošenje rešenja o uklanjanju objekta na zahtev stranke i po službenoj dužnosti i to za uklanjanje:

- postojećeg objekta, odnosno njegovog dela za koji se utvrdi da je usled dotrajalosti ili većih oštećenja ugrožena njihova stabilnost, i zbog toga predstavlja neposrednu opasnost po život i zdravlje ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja,

- kao i postojećeg objekta za koji je utvrđeno da se neposredna opasnost ne može otkloniti rekonstrukcijom objekta, odnosno u slučaju da naložena rekonstrukcija nije završena u utvrđenom roku.

Član 2

Uklanjanje objekta iz člana 1. stav 2. ove odluke odobriće, odnosno naložiće rešenjem Odeljenje za urbanizam Gradske uprave Grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Odeljenje) na zahtev stranke, odnosno po službenoj dužnosti, nakon dobijanja saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika, za one objekte koji su pod zaštitom.

Član 3

Pre uklanjanja objekta iz člana 1. stav 2. ove Odluke njegov vlasnik je dužan podneti Odeljenju zahtev za uklanjanje istog, koji potpisuje vlasnik, odnosno svi suvlasnici i uživaoci.

Uz zahtev se prilaže:

• glavni projekat rušenja objekta, odnosno njegovog dela, u tri primerka sa tehničkom kontrolom,

• dokaz o svojini na objektu, (izvod - prepis lista nepokretnosti izdat i overen od strane nadležne službe za katastar nepokretnosti),

• dokaz o uplati propisane takse ili naknade,

• Saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture Zrenjanin, kada se radi o objektima koji se nalaze pod njegovom zaštitom.

Projekat rušenja i tehničku kontrolu tog projekta može da izrađuje, odnosno vrši privredno društvo, odnosno drugo pravno lice i preduzetnik koji ispunjava uslove za izradu tehničke dokumentacije propisane zakonom i koji odredi stranka.

Projekat rušenja obavezno sadrži uslove i mere zaštite susednih objekata, bezbednosti saobraćaja, života i zdravlja ljudi i način isključenja objekta koji se uklanja sa mreže komunalne i druge infrastrukture.

Član 4

Dozvola o uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela izdaje se rešenjem u roku od 15 dana od dana dostavljanja uredne dokumentacije.

Član 5

Uklanjanje objekta, odnosno njegovog dela može da vrši, kao izvođač privredno društvo, odnosno drugo pravno lice i preduzetnik, koji su upisani u odgovarajući registar za građenje objekta, odnosno izvođenja radova.

Uklanjanjem objekta rukovodi odgovorni izvođač radova.

Pri sprovođenju uklanjanja objekta odnosno njegovog dela, vlasnik objekta i izvođač radova, dužni su da obezbede:

• ograđivanje i vidno obeležavanje prostora na kojem se sprovodi uklanjanje objekta, odnosno njegov deo,

• preduzimanje mera na smanjenju zagađenja pri uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela (postavljanje zaštitnog platna, polivanje objekta i slično),

• sprovođenje mera zaštite susednih objekata,

• svakodnevno odvoženje šuta, i

• obezbeđenje urednog odvijanja pešačkog i drugog saobraćaja i postavljanje propisane signalizacije i znakova upozorenja u skladu sa projektom regulisanja saobraćaja.

Po završenom uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela, vlasnik objekta koji je uklonjen, odnosno izvođač radova na uklanjanju, dužni su da urede zemljište i uklone građevinski otpad, izravnaju teren i okolinu dovedu u uredno stanje, kao i da otklone sva oštećenja koja su nastala na površini javne namene, ili komunalnoj infrastrukturi.

Ukoliko vlasnik uklonjenog objekta ne izvrši radove iz stava 4. ovog člana, isto će biti učinjeno prinudnim putem na teret vlasnika objekta.

Član 6

Izvršenje rešenja iz člana 4. ove Odluke može se sprovesti jedino ukoliko je vlasnik objekta prethodno rešio pitanja smeštaja korisnika objekta, njegovih pokretnih stvari, domaćih životinja i kućnih ljubimaca ukoliko ih poseduje.

Trajanje i mesto smeštaja vlasnik objekta je dužan da reši u skladu i zavisno od pravnog odnosa koji postoji između vlasnika i korisnika.

Član 7

Odeljenje na zahtev vlasnika objekta, odobriće odnosno naložiće uklanjanje objekta pod uslovom da je prethodno utvrđeno da se neposredna opasnost ne može otkloniti rekonstrukcijom objekta, odnosno pod uslovom da naložena rekonstrukcija nije završena u utvrđenom roku.

Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje se na osnovu nalaza Komisije.

Komisija iz stava 2. ovog člana se sastoji od 6 članova građevinske struke sa odgovarajućom licencom, od kojih 2 člana se imenuju iz Odeljenja komunalne policije, inspekcijsko - nadzornih poslova i vanrednih situacija, 2 člana iz Odeljenja za urbanizam, a 2 člana iz J.P. Direkcija za izgradnju i uređenje grada. Komisiju imenuje Gradonačelnik na period od 4 godine.

Ako Odeljenje na osnovu nalaza Komisije utvrdi da se neposredna opasnost za život i zdravlje ljudi, susedne objekte ili bezbednost saobraćaja može otkloniti i rekonstrukcijom objekta, o tome će obavestiti vlasnika objekta, koji je dužan da u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja podnese Odeljenju zahtev za izdavanje građevinske dozvole za rekonstrukciju građevinskog objekta, uz upozorenje da će se ukoliko u datom roku ne podnese zahtev za rekonstrukciju objekta smatrati da je odustao od rekonstrukcije, i u tom slučaju Odeljenje će po službenoj dužnosti naložiti uklanjanje objekta.

Član 8

U slučaju kada se rešenje iz člana 7. ove odluke, donosi po službenoj dužnosti Odeljenje, obezbeđuje, na teret vlasnika objekta, izradu projekta rušenja sa tehničkom kontrolom, uz priloženu dokumentaciju iz člana 3. ove odluke.

Član 9

Rešenje o uklanjanju objekta obavezno sadrži rok u kome se rušenje mora sprovesti i upozorenje da će se, u slučaju nepoštovanja određenog roka, uklanjanje sprovesti, na teret vlasnika objekta, prinudnim putem.

Član 10

Ukoliko vlasnik građevinskog objekta kojem je rešenjem naloženo uklanjanje objekta iz razloga predviđenih ovom odlukom ne započne sa uklanjanjem svog objekta u roku od 8 dana od dana prijema rešenja, uklanjanje objekta izvršava organ Gradske uprave Grada Zrenjanina nadležan za poslove građevinske inspekcije na osnovu rešenja o uklanjanju objekta sa zaključkom o dozvoli izvršenja rešenja, a prema sačinjenom programu uklanjanja objekta i odgovara za njegovo izvršenje.

Troškovi izvršenja rešenja padaju na teret izvršenika.

Ako izvršenik sam ne sprovede izvršenje rešenja o uklanjanju objekta rešenje će se izvršiti preko privrednog društva, odnosno drugog pravnog lica i preduzetnika, u skladu sa zakonom, na teret izvršenika.

Član 11

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši građevinski i komunalni inspektor u okviru svojih nadležnosti.

Član 12

Komunalno policijske poslove obavlja komunalni policajac, koji pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, izriče mandatnu kaznu i podnosi zahtev za vođenje prekršajnog postupka za prekršaje propisane ovom odlukom.

Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome pisanim putem nadležnog organa.

Član 13

Novčanom kaznom od 50.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice vlasnik objekta i izvođač radova na uklanjanju objekta odnosno dela objekta, ako:

• pristupe uklanjanju objekta odnosno njegovog dela bez dozvole;

• ne izvrše ograđivanje i vidno obeležavanje prostora na kome se sprovodi uklanjanje(član 5. stav 3. tačka 1. ove odluke);

• ne preduzmu mere na smanjenju zagađenja pri uklanjanju - postavljanje zaštitnog platna, polivanje objekta i sl. (član 5. stav 3. tačka 2. ove odluke);

• ne sprovede mere zaštite susednih objekata (član 5. stav 3. tačka 3. ove odluke);

• ne odvoze šut na deponiju (član 5. stav 3. tačka 4. ove odluke);

• ne obezbede uredno odvijanje pešačkog i drugog saobraćaja i postavljanje propisane signalizacije i znakova upozorenja u skladu sa šemom regulisanja saobraćaja (član 5. stav 3. tačka 5. ove odluke);

• po završenom uklanjanju objekta odnosno dela objekta ne izravnaju teren i okolinu ne dovedu u uredno stanje i sva oštećenja koja su nastala na javnoj površini ili komunalnoj infrastrukturi ne uklone (član 5. stav 4. ove odluke);

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu iz stava 1. ovog člana i fizičko lice vlasnik objekta odnosno dela objekta koji se uklanja.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom od 5.000,00 do 250.000,00 dinara kazniće se preduzetnik izvođač radova na uklanjanju objekta, odnosno dela objekta koji se uklanja.

Član 14

Mandatna kazna za pravno lice vlasnika objekta i izvođača radova na uklanjanju i za preduzetnika vlasnika objekta i izvođača radova na uklanjanju, za prekršaj iz člana 5. stav 3. i 4. ove Odluke iznosi 8.000,00 dinara.

Mandatna kazna za fizičko lice vlasnika objekta i izvođača radova na uklanjanju i za odgovorno live u pravnom licu vlasnika objekta i izvođača radova na uklanjanju, za prekršaj iz člana 6. stav 3. i 4. ove Odluke iznosi 2.000,00 dinara.

Član 15

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".