ODLUKA
O USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA ZA RAZVOJ PLANINSKOG TURIZMA "STARA PLANINA" KNJAŽEVAC, MILOŠA OBILIĆA 1 SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA

("Sl. glasnik RS", br. 39/2013)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Javno preduzeće za razvoj, izgradnju i uređenje turističkog centra "Babin zub" na Staroj planini, Knjaževac, Knjaza Miloša 41, (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za razvoj, izgradnju i uređenje turističkog centra "Babin zub" na Staroj planini Skupštine opštine Knjaževac, ("Službeni list opštine", br. 14/90, 3/93 i 23/93).

Odlukom o usaglašavanju organizacije rada Javnog preduzeća za razvoj, izgradnju i uređenje turističkog centra "Babin zub" na Staroj planini od 20. februara 1998. godine, Javno preduzeće za razvoj, izgradnju i uređenje turističkog centra "Babin zub" na Staroj planini, usaglasilo je organizaciju rada sa Zakonom o preduzećima ("Službeni list SRJ", br. 29/96 i 29/97), Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 6/90), Zakonom o turizmu ("Službeni glasnik RS", br. 35/94 i 38/94), Zakonom o klasifikaciji delatnosti i o registru jedinica razvrstavanja ("Službeni list SRJ", broj 31/96) i Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 53/95, 3/96 - ispravka, 54/96 i 32/97).

Skupština opštine Knjaževac donela je Odluku o prenosu osnivačkih prava u Javnom preduzeću za razvoj, izgradnju i uređenje turističkog centra "Babin zub" na Staroj planini, Knjaževac, sa Opštine Knjaževac na Republiku Srbiju, broj 023-8/2008-01 od 17. marta 2008. godine. U skladu sa navedenom odlukom i Zaključkom Vlade 05 broj 023-5983/2007-008 od 27. marta 2008. godine, 10. aprila 2008. godine zaključen je Ugovor o prenosu osnivačkih prava u Javnom preduzeću za razvoj, izgradnju i uređenje turističkog centra "Babin zub" na Staroj planini, sa opštine Knjaževac na Republiku Srbiju između Republike Srbije i opštine Knjaževac, overen pred Prvim opštinskim sudom u Beogradu pod Ov. broj II 2029/08 od 10. aprila 2008. godine.

Rešenjem Vlade 05 broj 023-2642/2009 od 14. maja 2009. godine, data je saglasnost na Odluku o promeni sedišta i poslovnog imena i Odluku o promeni delatnosti preduzeća, koje je Upravni odbor JP "Babin zub" doneo na sednici od 31. marta 2009. godine.

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, u čije ime osnivačka prava ostvaruje Vlada, Beograd, Nemanjina 11 (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 3

Javno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće za razvoj planinskog turizma "Stara planina" Knjaževac, Miloša Obilića 1.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Stara planina" Knjaževac.

Javno preduzeće može promeniti poslovno ime odlukom koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje Osnivač.

Član 4

Sedište Javnog preduzeća je u Knjaževcu, Miloša Obilića 1.

Član 5

Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Javno preduzeće je upisano u Registar privrednih subjekata Agencije za privredne registre.

Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju statutom Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Statut).

2. Delatnost javnog preduzeća

Član 6

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je: 7022 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem.

Javno preduzeće obavlja i druge delatnosti utvrđene Statutom, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće obavlja poslove spoljnotrgovinskog prometa iz okvira registrovane delatnosti.

3. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču

Član 7

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Osnivač daje saglasnost na:

1) Statut;

2) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;

4) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih ovom odlukom;

5) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda, odnosno usluga koji donosi Javno preduzeće;

6) ulaganje kapitala;

7) statusne promene;

8) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

9) promenu sedišta Javnog preduzeća;

10) promenu poslovnog imena;

11) promenu pravne forme;

12) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Akt na koji Osnivač daje saglasnost smatra se usvojenim kad Osnivač na njega da saglasnost.

Član 8

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;

3) ograničenja prava ogranka Javnog preduzeća ili zavisnih društava da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

4) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

5) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Osnivač može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju.

Član 9

Javno preduzeće je dužno da u slučaju štrajka obezbedi obavljanje minimuma procesa rada u skladu sa zakonom i aktom osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Javnom preduzeću.

U slučaju da se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, u Javnom preduzeću će se sprovesti mere utvrđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Javno preduzeće je dužno da svoje planove i programe rada i razvoja usklađuje sa zakonima, programskim i planskim aktima Osnivača.

Osnivač i Javno preduzeće mogu pojedina prava i obaveze u obavljanju delatnosti Javnog preduzeća urediti ugovorom, u skladu sa zakonom.

4. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i način pokrića gubitaka i snošenje rizika

Član 10

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima.

Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Ostvarena dobit Javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

Odlukom iz stava 4. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se Osnivaču i uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Ostvareni gubitak Javnog preduzeća utvrđuje se u skladu sa zakonom.

Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

5. Komisija za reviziju

Član 11

Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju.

Komisija za reviziju ima tri člana koje imenuje Nadzorni odbor. Član Komisije za reviziju ne može biti direktor Javnog preduzeća.

Komisija za reviziju:

1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;

2) ispituje primenu računovodstvenih standarda u pripremi finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu tih izveštaja;

3) ispituje ispunjenost uslova za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;

4) sprovodi postupak izbora revizora Javnog preduzeća i predlaže Nadzornom odboru kandidata za revizora;

5) vrši druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.

6. Uslovi i način zaduženja Javnog preduzeća

Član 12

Javno preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.

Prioritetne investicije, koje Javno preduzeće namerava da finansira zaduživanjem, moraju biti definisane u planskim aktima Javnog preduzeća, sa procenjenom vrednošću, izvorom finansiranja, obimom sredstava koja će biti obezbeđena zaduživanjem i dinamikom otplate zaduženja.

U cilju zaduženja po najpovoljnijim tržišnim uslovima, nabavka finansijskih usluga - zajmova, kredita, vršiće se u otvorenom postupku javnih nabavki, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 13

Javno preduzeće može da koristi bilo koji oblik budžetske pomoći (subvencije, garancije ili drugu vrstu pomoći), pod uslovom da predloži poseban program korišćenja pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti Javno preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje, u skladu sa zakonom.

7. Zastupanje Javnog preduzeća

Član 14

Javno preduzeće u poslovima unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa zastupa i predstavlja direktor, bez ograničenja.

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.

Direktor, uz saglasnost Nadzornog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

8. Iznos osnovnog kapitala, opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga

Član 15

Osnovni kapital Javnog preduzeća čini ulog u novcu u iznosu od 46.565,90 dinara uplaćen 12. februara 2009. godine i iznos od 2.295.000.000,00 dinara uplaćen tokom 2010. i 2011. godine, što je ukupno 2.295.046.565,90 dinara.

Član 16

Nenovčani ulog sastoji se od pokretnih i nepokretnih stvari, hartija od vrednosti, imovinskih prava i drugih stvari i prava, čija procenjena vrednost na dan 20. decembra 1998. godine izražena u novcu iznosi 11.330.363,33 dinara.

9. Sredstva za osnivanje i rad Javnog preduzeća

Član 17

Javno preduzeće, u okviru obavljanja svoje delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) prihoda koje ostvari svojim poslovanjem;

2) finansijskih kredita;

3) ulaganja domaćih i stranih lica;

4) budžeta Republike Srbije;

5) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 18

Sredstva za investiciona ulaganja obezbeđuju se iz:

1) budžeta Republike Srbije, utvrđena posebno za ovu namenu;

2) kredita;

3) drugih izvora u skladu sa zakonom.

10. Raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) imovinom Javnog preduzeća

Član 19

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Javno preduzeće ne može da otuđi, odnosno da raspolaže objektima i drugim nepokretnostima, postrojenjima i uređajima veće vrednosti koji su u funkciji obavljanja pretežne delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće.

Nepokretnim stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, Javno preduzeće može raspolagati, uz saglasnost Osnivača.

Javno preduzeće može pribavljati i otuđivati pokretne stvari manje vrednosti bez saglasnosti Osnivača.

11. Upravljanje u Javnom preduzeću

Član 20

Upravljanje u Javnom preduzeću organizovano je kao jednodomno.

Organi Javnog preduzeća su Nadzorni odbor i direktor.

Nadzorni odbor

Član 21

Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima pet članova.

Predsednika i članove Nadzornog odbora Javnog preduzeća imenuje Osnivač, na period od četiri godine.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način utvrđen Statutom.

Jedan član Nadzornog odbora je nezavisni član, koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće;

2) da nije bilo zaposleno u Javnom preduzeću ili zavisnom društvu kapitala ili drugom društvu kapitala povezanim sa Javnim preduzećem u poslednje dve godine pre stupanja na dužnost člana Nadzornog odbora, odnosno da nije bilo angažovano po drugim osnovama u Javnom preduzeću;

3) da nije bilo angažovano po drugim osnovama, osim radnog odnosa u Javnom preduzeću;

4) da nije bilo angažovano u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća;

5) da nije član političke stranke;

6) da ispunjava uslove koje mora da ispunjava lice koje se imenuje za predsednika i člana Nadzornog odbora.

Član 22

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano Javno preduzeće;

4) najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Član 23

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Nadzorni odbor ne dostavi Osnivaču na saglasnost Godišnji program poslovanja;

2) Osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća;

3) propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko Javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Član 24

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Član 25

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih Osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut, uz saglasnost Osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost Osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost Osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom Osnivača;

12) zaključuje ugovor o radu na određeno vreme sa direktorom Javnog preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i Statutom.

Član 26

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Član 27

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje Osnivač, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

Direktor

Član 28

Direktora Javnog preduzeća imenuje Osnivač, na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za imenovanje direktora Javnog preduzeća sprovodi se na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Direktor Javnog preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast javnih funkcija.

Član 29

Za direktora Javnog preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano Javno preduzeće;

3) da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

4) da ima najmanje pet godina radnog iskustva, od čega tri godine na poslovima za koje je osnovano Javno preduzeće ili najmanje tri godine na rukovodećim položajima;

5) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

6) da nije osuđivano za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;

7) da licu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Javnog preduzeća.

Član 30

Direktor javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove određene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Član 31

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju u slučaju kada Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluka o isplati stimulacije donosi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjih finansijskih izveštaja.

Član 32

Mandat direktora Javnog preduzeća prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Ostavku u pisanoj formi direktor Javnog preduzeća podnosi Osnivaču.

Član 33

Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća može podneti Nadzorni odbor i ministarstvo nadležno za oblast privrede.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Direktor Javnog preduzeća će biti razrešen, odnosno može biti razrešen i pre isteka mandata, ako se za to razrešenje steknu uslovi propisani zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 34

Direktor Javnog preduzeća će biti suspendovan na način i pod uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Vršilac dužnosti

Član 35

Osnivač imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Osnivač može doneti odluku o imenovanju Vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenje direktora.

12. Planiranje rada i razvoja

Član 36

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja, koji donosi Nadzorni odbor.

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

Sadržina programa, kao i pitanja koja se odnose na posledice nedonošenja programa, propisani su zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Javno preduzeće je dužno da u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, omogući nadležnim organima praćenje realizacije programa i kontrolu redovnosti plaćanja.

13. Zaštita životne sredine

Član 37

Javno preduzeće je dužno da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje zaštita životne sredine.

14. Javnost u radu

Član 38

Javnost u radu Javnog preduzeća, obezbeđuje se redovnim izveštavanjem javnosti o programu rada Javnog preduzeća i realizaciji programa, kao i o drugim činjenicama koje mogu biti od interesa za javnost, a naročito: o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenovanju direktora, o organizacionoj strukturi Javnog preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.

Javno preduzeće je dužno da usvojeni program poslovanja i tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja značajna za javnost, objavljuju na svojoj internet stranici.

15. Opšti akti Javnog preduzeća

Član 39

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Član 40

Statutom Javnog preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Javnog preduzeća; delatnost Javnog preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi Javnog preduzeća i imenovanje, razrešenje i delokrug organa Javnog preduzeća; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa Javnog preduzeća; način statusnih promena Javnog preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću, u skladu sa zakonom.

16. Prelazne i završne odredbe

Član 41

Osnivač će imenovati predsednika i članove Nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Nadzorni odbor doneće Statut Javnog preduzeća u roku od 15 dana od dana imenovanja.

Osnivač će imenovati direktora Javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu u skladu sa zakonom.

Član 42

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".