UREDBA
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE AKTIVNOSTIMA UDRUŽENJA ZA PODSTICANJE RAZVOJA PREDUZETNIŠTVA U 2013. GODINI

("Sl. glasnik RS", br. 39/2013)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se raspodela i korišćenje sredstava Programa podrške aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 2

Sredstva za sprovođenje ove uredbe obezbeđena su članom 7. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2013. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 114/2012).

Član 3

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PROGRAM
PODRŠKE AKTIVNOSTIMA UDRUŽENJA ZA PODSTICANJE RAZVOJA PREDUZETNIŠTVA U 2013. GODINI

 

1. PREDMET

Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2013. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 114/12) član 7, u okviru razdela 16 - Ministarstvo finansija i privrede, funkcija 410 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, aproprijacija ekonomske klasifikacije 481 - Dotacije nevladinim organizacijama, opredeljena su sredstva u iznosu od 20.000.000,00 dinara, namenjena za realizaciju Programa podrške aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini, (u daljem tekstu: Program).

Programom se utvrđuju ciljevi, finansijski okvir, uslovi za podnošenje predloga projekata, način prijavljivanja i procedure koje treba poštovati, način realizacije programa, komisija za ocenjivanje i selekciju zahteva, ocenjivanje i selekcija prijava, zaključivanje ugovora i praćenja realizacije Programa.

Prilozi od 1 do 9 su sastavni deo ovog programa.

Program sprovodi Ministarstvo finansija i privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo).

2. CILJEVI

2.1 Opšti cilj programa je da podstakne razvoj sektora malih i srednjih preduzeća - MSP, tako što će poboljšati delotvornost vladine politike i instrumenata za razvoj sektora malih i srednjih preduzeća - MSP, koji za cilj imaju podsticanje preduzetništva kod posebno osetljivih ciljnih grupa.

2.2 Program se sastoji iz tri specifična cilja:

1. Promovisanje pozitivnih stavova prema preduzetništvu, uključujući razvoj veština, znanja i aktivnog odnosa mladih ljudi prema svom okruženju kao i podrška za realizaciju poslovne ideje kroz konkretne aktivnosti.

2. Promovisanje ženskog preduzetništva, uključujući razvoj veština, znanja i aktivnog odnosa prema svom okruženju, kao i podrška za realizaciju poslovne ideje kroz konkretne aktivnosti.

3. Promovisanje pozitivnih stavova zainteresovanih lica i grupa prema socijalnom preduzetništvu uključujući razvoj veština, znanja i aktivnog odnosa prema svom okruženju, kao i podrška za realizaciju poslovne ideje kroz konkretne aktivnosti.

2.2.1 Podciljevi u okviru prvog specifičnog cilja su:

- razvijanje svesti o značaju kreativnih, inovativnih i preduzetničkih aktivnosti kod mladih na svim nivoima obrazovanja;

- unapređenje znanja i veština studenata na visoko školskim institucijama u oblasti razvoja preduzetništva;

- unapređenje znanja i veština učenika u srednjim školama u kojima nije uvedeno preduzetništvo kao izborni predmet;

- upoznavanje učenika u osnovnim školama sa svetom biznisa;

- unapređenje znanja i veština nastavnika i profesora u sistemu formalnog obrazovanja u oblasti razvoja preduzetništva;

- razmena znanja i iskustva između potencijalnih i postojećih mladih preduzetnika;

- formiranje većeg broja omladinskih preduzeća kroz realizaciju poslovne ideje.

2.2.2 Podciljevi u okviru drugog specifičnog cilja su:

- unapređenje znanja i veština kod žena u oblasti razvoja preduzetništva;

- razvijanje svesti kod žena o prednostima kreativnih, inovativnih i preduzetničkih aktivnosti;

- formiranje većeg broja ženskih preduzeća kroz realizaciju poslovne ideje;

- bolje korišćenje raspoloživih programa za podršku ženskom preduzetništvu;

- razvijanje svesti kod žena zaposlenih kod poslodavaca o prednostima kreativnih, inovativnih i preduzetničkih aktivnosti;

- razmena znanja i iskustva između potencijalnih i postojećih žena preduzetnica.

2.2.3 Podciljevi u okviru trećeg specifičnog cilja su:

- unapređenje znanja i veština osetljivih grupa (Roma/Romkinje, osobe sa invaliditetom, izbegla, raseljena lica, korisnici socijalne pomoći i dr.) u oblasti razvoja socijalnog preduzetništva;

- razvijanje svesti osetljivih grupa o prednostima kreativnih, inovativnih i preduzetničkih aktivnosti;

- zadovoljenje potreba osetljivih grupa kroz udruživanje u zadruge i podršku unapređenju poslovanja postojećih socijalnih zadruga;

- širenje svesti kod preduzeća o konceptu društveno odgovornog poslovanja i inkluzivnih modela poslovanja.

3. FINANSIJSKI OKVIR

Ukupan iznos koji stoji na raspolaganju za ovaj poziv za podnošenje predloga projekata je 20.000.000,00 RSD. Ministarstvo zadržava pravo da ne dodeli sva raspoloživa sredstva.

Bespovratna sredstva se mogu dodeliti samo za projekte čiji je cilj nekomercijalan.

Iznos bespovratnih sredstava ne sme da pređe 50% ukupnih opravdanih troškova projekta.

Razliku mora finansirati podnosilac prijave ili partner (jedan ili više) iz vlastitih izvora ili iz drugih izvora koji ne potiču direktno iz budžeta Republike Srbije.

Sredstva sufinansiranja s kojima učestvuje podnosilac prijave ili partner se moraju obezbediti u gotovini.

Iznos bespovratnih sredstava koji će se dodeliti preko Programa mora ostati unutar maksimalnog ograničenja:

1. za realizaciju 1. specifičnog cilja - Projekti za razvoj omladinskog preduzetništva maksimalni iznos je 8.000.000,00 RSD;

2. za realizaciju 2. specifičnog cilja - Projekti za razvoj ženskog preduzetništva maksimalni iznos je 6.000.000,00 RSD;

3. za realizaciju 3. specifičnog cilja - Projekti za razvoj socijalnog preduzetništva maksimalni iznos je 6.000.000,00 RSD.

Iznos, odobrenih bespovratnih sredstava po projektu, ne može biti manji od 500.000,00 RSD niti veći od 3.000.000,00 RSD.

Ukoliko sredstva predviđena za realizaciju određenog specifičnog cilja ne budu iskorišćena, automatski će biti preraspodeljena za realizaciju drugih specifičnih ciljeva.

Potrebno je da u prijavama stoje celokupni troškovi predloženih projekata. Iznosi bespovratnih sredstava će činiti odgovarajući procenat celokupnih opravdanih troškova projekta.

Komisija zadržava pravo da pojedinačne, tražene iznose sredstava umanji ukoliko su prikazani troškovi aktivnosti nerealni, kao i ukoliko neki od navedenih troškova nisu u skladu sa opravdanim troškovima, navedenim u pododeljku 4.3. Programa.

4. USLOVI ZA PODNOŠENJE PREDLOGA PROJEKATA

4.1.1. Ko ima pravo da se prijavi

Podnosilac prijave na Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava, je udruženje, registrovano u skladu sa članom 2. stav 1. Zakona o udruženjima ("Službeni glasnik RS", br. 51/09 i 99/11 - dr. zakon) ili udruženje u okviru privrednih komora, u skladu sa Zakonom o privrednim komorama ("Službeni glasnik RS", br. 65/01, 36/09 i 99/11 - dr. zakon), (u daljem tekstu: Glavni partner) čiji su ciljevi definisani u osnivačkom aktu i/ili statutu u skladu sa ciljevima iz odeljka 2. Programa.

Udruženja moraju da realizuju projekte u partnerstvu sa neprofitnim organizacijama koje ispunjavaju uslove iz Programa (tačka 4.1.3.). Maksimalni broj partnera ne sme da pređe pet, uključujući i Glavnog partnera.

Pre podnošenja prijave, partneri treba da zaključe Ugovor o partnerstvu, kojim će biti jasno definisane uloge partnera kao i eventualno sufinansiranje projekta (Prilog 4 - Ugovor o partnerstvu - Preporučena forma), koji se prilaže uz Formular za prijavu.

Podržaće se (nosiće više bodova), složeniji projekti sa većim brojem partnera i koji doprinose realizaciji većeg broja podciljeva Programa.

4.1.2. Uslovi koje mora da ispuni Glavni partner

Pravo da se prijave na Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava, kao Glavni partner imaju udruženja:

1. koja su registrovana kao udruženja u Registru udruženja, pri Agenciji za privredne registre, odnosno u skladu sa Zakonom o privrednim komorama, najkasnije do 31. decembra 2010. godine; 

2. koja imaju sedište u Republici Srbiji;

3. čiji su ciljevi definisani u osnivačkom aktu i/ili statutu udruženja, u skladu sa ciljevima iz odeljka 2. Programa;

4. koja se prijavljuju u partnerstvu sa jednom ili više neprofitnih organizacija koje ispunjavaju uslove, iz tačke 4.1.3.;

5. koja imaju najmanje dve reference da su radili u oblastima navedenim u predlogu projekta;

6. koja imaju obezbeđeno finansiranje svoje organizacije tokom trajanja projekta i kojim obezbeđuju sufinansiranje projekta u minimalnom iznosu od 50% u skladu sa Ugovorom o partnerstvu;

7. nad kojima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

8. koja su izmirila obaveze po osnovu poreza i doprinosa;

9. kojima u roku od dve godine pre podnošenja prijave nije izrečena pravosnažna mera zabrane rada;

10. koja su u stanju da dokažu sposobnost upravljanja projektima za koje se traže bespovratna sredstva.

Glavni partner može da podnese samo jedan predlog projekta.

Glavni partner, će delovati u ime partnerske grupe, i ukoliko bude izabran, kao ugovorna strana sa Ministarstvom.

4.1.3. Uslovi za izbor partnera

Organizacije koje imaju pravo da se pojave u svojstvu partnera su pravna lica koja:

- imaju sedište u Republici Srbiji;

- su registrovana najkasnije do 31. decembra 2011. godine;

- imaju adekvatne sposobnosti i iskustvo potrebno za obavljanje projektnih aktivnosti, a za koje je predviđeno njihovo angažovanje predlogom projekta za koji se traže bespovratna sredstva.

Partneri učestvuju u osmišljavanju i sprovođenju projekta, a troškovi koje naprave su opravdani po istoj osnovi kao i oni koje napravi Glavni partner.

Jedna organizacija može biti partner samo na jednom projektu.

4.2. Opravdani projekti: projekti za koje se može podneti prijava

Predviđeno trajanje projekta je najkasnije do 20. novembra 2013. godine.

Aktivnosti se moraju sprovesti u Republici Srbiji.

Podnosioci prijava moraju pokazati, u svojim predlozima projekata, da će se bespovratna sredstva, upotrebiti samo u neprofitne ili nekomercijalne svrhe. Bespovratna sredstva ne smeju da doprinose profitabilnosti bilo koje organizacije.

Predlozi bi trebalo, gde god je moguće, da budu opravdani odnosno da postoji jasna potražnja ili potreba za predloženim projektima.

Finansiraće se projekti koji realizovanjem projektnih aktivnosti doprinose ostvarivanju ukupnog cilja Programa, kroz odabran specifični cilj i podciljeve navedene u odeljku 2. Ciljevi.

4.3. Opravdani troškovi

4.3.1. Da bi bili opravdani troškovi moraju zadovoljiti sledeće uslove:

- moraju biti neophodni za realizaciju projekta i u saglasnosti sa principima upravljanja finansijama, pogotovo u smislu dobijene vrednosti za uložen novac i ekonomske opravdanosti;

- moraju ih napraviti Glavni partner, njegovi partneri ili učesnici tokom realizacije projekta;

- moraju se evidentirati na računu Glavnog partera, i za njih moraju da postoje odgovarajuće računovodstvene isprave.

4.3.2. Opravdani troškovi uključuju:

- bruto troškove radnog angažovanja lica angažovanih na projektu, koji ne smeju da pređu iznos od 6.500,00 RSD /dnevno;

- putne troškove lica angažovanih na projektu i učesnika;

- troškove smeštaja lica angažovanih na projektu i učesnika, samo u slučaju da se aktivnost realizuje u mestu koje je udaljeno više od 100 kilometara u odnosu na sedište korisnika sredstava;

- putne troškove učesnika, uključujući i smeštaj u slučaju da se događaj održava udaljeno više od 100 kilometara u odnosu na sedište korisnika sredstava;

- iznajmljivanje sala za konferencije i slično, potrebno za realizaciju projekta;

- iznajmljivanje odgovarajuće opreme samo za vreme trajanja projekta, pod uslovom da njena cena odgovara tržišnoj i da je neophodna za obavljanje predloženih aktivnosti;

- nabavku usluga pod uslovom da im cena odgovara tržišnoj;

- troškove potrošnog materijala;

- PDV;

- troškove direktno vezane za realizaciju projekta (troškovi platnog prometa i sl.).

Komisija za ocenjivanje i selekciju zahteva zadržava pravo da pojedinačne, tražene iznose sredstava umanji ukoliko su prikazani troškovi aktivnosti nerealni.

4.3.3. Neopravdani troškovi

Sledeći troškovi nisu opravdani:

- svi troškovi nastali pre datuma potpisivanja Ugovora o dodeli bespovratnih sredstava;

- dugovi i pokrića gubitaka i dugova;

- pristigle kamate;

- stavke koje se već finansiraju iz drugih projekata EU ili donatorskih projekata;

- kupovina opreme;

- kupovina zemljišta ili objekata;

- gubici nastali prilikom konverzije valute;

- putovanja u inostranstvo lica angažovanih na projektu i učesnika;

- dnevnice za putovanja u Republici Srbiji lica angažovanih na projektu i učesnika;

- ostali troškovi koji nisu obuhvaćeni u tački 4.3.2.

5. NAČIN I POSTUPAK PRIJAVLJIVANJA

5.1. Formular za prijavljivanje i prateći prilozi

Glavni partner mora prijavu podneti na srpskom jeziku. Svaka prijava treba da sadrži sledeću dokumentaciju:

- Formular za prijavu (Prilog 1);

- Budžet projekta (Dve tabele: 1. budžet i 2. izvori finansiranja) (Prilog 2);

- Izjava o saglasnosti sa uslovima programa, potpisana od strane podnosioca prijave i svih partnerskih organizacija (Prilog 3) - original;

- Ugovor o partnerstvu (Prilog 4) - original;

- Biografije koordinatora projekta i ostalih eksperata odgovornih za ključne aktivnosti na projektu, sa naznakom pozicije (uloge) na projektu - (Prilog 5);

- Logički okvir (Prilog 6).

5.2. Prateća dokumentacija

Uz prijavni formular treba priložiti sledeću prateću dokumentaciju:

5.2.1. Prateća dokumentacija za Glavnog partnera:

1. izvod iz Registra udruženja - overena fotokopija;

2. osnivački akt - fotokopija;

3. statut udruženja - fotokopija;

4. finansijske izveštaje za prethodne dve godine, zaključno sa 31. decembrom 2012., podnete nadležnim organima - (bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks) - overena fotokopija;

*Napominjemo da ukoliko Finansijski izveštaj za 2012. godinu, nije overen od strane Agencije za privredne registre do objavljivanja Javnog poziva, treba ga dostaviti, overenog od strane knjigovođe i zakonskog zastupnika;

5. potvrda nadležne filijale Poreske uprave da su izmirene sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa sa datumom koji nije raniji od datuma objavljivanja Javnog poziva - original ili overena fotokopija;

6. potvrde nadležnog organa da u poslednje dve godine nije izrečena pravnosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, sa datumom koji nije raniji od datuma objavljivanja Javnog poziva - original ili overena fotokopija.

5.2.2. Prateća dokumentacija za svaku partnersku organizaciju:

1. dokaz o registraciji - overena fotokopija;

2. akt o osnivanju - fotokopija;

3. referentna lista o učešću u realizaciji projekata (za prethodnih pet godina).

5.3. Gde i kako poslati prijave

Dokumentacija se dostavlja u zatvorenoj koverti sa naznakom "Prijava za Javni poziv Program raspodele i korišćenja sredstava za podršku aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini" - Ne otvarati.

Prijave se moraju poslati preporučenom poštom na adresu:

Ministarstvo finansija i privrede

Sektor unapređenje preduzetništva i konkurentnost

Bulevar kralja Aleksandra 15, 11000 Beograd

Republika Srbija

Prijave poslate na drugi način (npr. dostavom kurirom na ruke, faksom, e-mailom) ili dostavljene na druge adrese, biće odbačene.

Formular za prijavu, prilozi i prateća dokumentacija moraju se podneti u jednom primerku u papirnoj i elektronskoj formi na CD u pdf formatu.

Na koverti mora da piše puno ime i adresa podnosioca prijave, i tekst "Ne otvarati".

6. NAČIN REALIZACIJE PROGRAMA

Po usvajanju Programa, Ministarstvo će, objaviti Javni poziv u najmanje jednom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije. Javni poziv i konkursna dokumentacija biće objavljena na internet sajtu Ministarstva: www.mfp.gov.rs. Prijave će se primati u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Ministarstvo će, pismeno, obavestiti sve učesnike o rezultatima Javnog poziva u roku do 30 dana od dana zatvaranja Javnog poziva, a izabrani kandidati će, nakon toga, potpisati Ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava. (u daljem tekstu: Ugovor).

Projekat za koji su odobrena sredstva, kao i sva plaćanja u vezi sa njegovom realizacijom, moraju biti započeta nakon potpisivanja Ugovora i završena do 20. novembra 2013. godine.

Ministarstvo će preneti avans od 50% iznosa bespovratnih sredstava u roku od 30 dana od dana zaključenja Ugovora.

Preostala sredstva, do visine ukupno odobrenih, će biti isplaćena nakon prihvatanja izveštaja o realizovanim aktivnostima od strane Ministarstva i dostavljene dokumentacije navedene u odeljku 10. Praćenje realizacije programa, najkasnije do 27. decembra 2013. godine.

Sve uplate i isplate u vezi sa realizacijom projekta vršiće se preko posebno otvorenog namenskog računa, koji Glavni partner otvara kod svoje poslovne banke, u skladu sa Ugovorom.

7. KOMISIJA ZA OCENJIVANJE I SELEKCIJU ZAHTEVA

Pregledanje, kontrolu formalne ispravnosti i ocenjivanje zahteva obavlja Komisija za ocenjivanje i selekciju zahteva (u daljem tekstu: Komisija) koju rešenjem obrazuje ministar finansija i privrede.

Komisija ima neparan broj članova. Sednice Komisije se sazivaju, po pravilu, pisanim putem, a mogu se sazivati i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice. Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova. Komisija na raspolaganju ima i administrativno-tehničku podršku, kao i stručnu podršku.

Komisija vrši proveru formalne ispravnosti podnetih prijava, razmatra i ocenjuje podnete zahteve, vrši selekciju i rangiranje zahteva i donosi odluke o izboru projekata koji će se finansirati po Programu.

Radi potpunijeg sagledavanja kvaliteta predložene aktivnosti, Komisija može tražiti dodatna pojašnjenja predloga i/ili obaviti intervju sa podnosiocem prijave.

Ministarstvo obezbeđuje uslove za rad Komisije.

8. OCENJIVANJE I SELEKCIJA PRIJAVA

8.1. Kriterijumi i postupak ocene pristiglih zahteva

1. Administrativna usaglašenost

Prijave moraju biti podnete blagovremeno i kompletne sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa ovim programom, u suprotnom će biti odbačene.

2. Kvalifikovanost podnosilaca prijava, partnera i projekta

Podnosilac prijave, partneri i projekti moraju da ispunjavaju uslove u skladu sa postavljenim kriterijumima iz odeljka 4. Uslovi za podnošenje predlog projekata.

3. Ocena kvaliteta predloga i finansijska ocena

Ocena kvaliteta projekata, uključujući i predloženi budžet, sprovešće se u skladu sa kriterijumima navedenim u Skali za ocenjivanje iz pododeljka 8.2.

Odobravanje sredstava vršiće se na osnovu rang liste koja se utvrđuje prema dodeljenom broju bodova, od strane Komisije, u skladu sa Skalom za ocenjivanje iz pododeljka 8.2. Komisija će po izvršenom rangiranju, na osnovu ovlašćenja iz rešenja, doneti odluku o izboru projekata kojima će se dodeliti sredstva.

Maksimalan broj bodova koje jedna prijava može da ostvari prema navedenim kriterijumima je 100.

Minimalni broj bodova koji je neophodan kako bi se projekat kvalifikovao za dodelu sredstava je 60. U slučaju da raspoloživi budžet Programa ne bude dovoljan za sve projekte koji ostvare kvalifikovani prag od 60 poena, sredstva će se dodeljivati prema rang listi dok se ne utroše.

8.2. Skala za ocenjivanje

Odeljak

Maksimalan
broj poena

Formular
za prijavu

1. Operativna sposobnost

20

 

1.1 Da li Glavni partner i ostali partneri imaju dovoljno iskustva u upravljanju i realizaciji projekata?

5

 

- Glavni partner je bio aktivno uključeni u upravljanje prethodnim projektima slične složenosti

2

II.3.1

- Glavni partner i ostali partneri imaju prethodnog iskustva u realizaciji aktivnosti projekata

3

II.3.1 III.1

1.2 Da li su Glavni partner i ostali partneri dovoljno tehnički stručni?

5

I.1.8 (đ)
Biografije

- Glavni partner ima kvalifikovane eksperte za sprovođenje aktivnosti projekta

3

 

- Ostali partneri imaju kvalifikovane eksperte za sprovođenje aktivnosti projekta

2

 

1.3 Da li Glavni partner ima dovoljne upravljačke kapacitete?

5

 

- Glavni partner ima neophodno osoblje /kvalifikovane eksperte za upravljanje projektom

5

I.1.8 (đ) Biografije

1.4 Da li se projekat nadovezuje na prethodni?

5

 

- Projekat se nadovezuje na prethodno realizovane projekte

5

I.1.8 (v)

2. Relevantnost

25

 

2.1 Koliko je projekat relevantan u odnosu na ciljeve/podciljeve iz poziva za podnošenje projekata?

10

I.1.5. I.1.6 (a)

- Ciljevi projekta su jasno predstavljeni i relevantni u odnosu na ciljeve/podciljeve programa (podudaranje ciljeva projekta sa logičkim okvirom biće provereno)

5

 

- Projekat se bavi sa više podciljeva programa i doprinosi njihovom ispunjenju

5

 

2.2 Da li su potrebe predloženih ciljnih grupa/učesnika jasno definisane i da li se projekat njima bavi na odgovarajući način?

10

 

- Projekat identifikuje relevantne potrebe ciljnih grupa/učesnika

5

I.1.6 (b)

- Projekat se na odgovarajući način bavi identifikovanim potrebama ciljnih grupa /učesnika

5

I.1.6 (d)

2.3 Koliko su jasno definisani i strateški odabrani, oni koji su uključeni (ciljne grupe/učesnici)?

5

 

- Ciljne grupe/učesnici su jasno definisani (prema broju, geografski i prema zajedničkim potrebama) i njihova veličina i struktura mogu da dovedu do značajnog uticaja na nivou ciljanog područja

3

I.1.6 (v)

- Način na koji su ciljne grupe/učesnici odabrani, odgovara identifikovanim potrebama ciljnih grupa programa

2

I.1.6 (g)

3. Metodologija

35

 

3.1 Da li su predložene aktivnosti odgovarajuće, praktične i u skladu sa ciljevima i očekivanim rezultatima?

5

I.1.7

- Jasna struktura i opis projektnih aktivnosti, koje su u skladu sa ciljevima

2

 

- Aktivnosti su realne, mogu se realizovati sa resursima projekta i mogu dovesti do predviđenih rezultata.

3

 

3.2 Da li je ukupan dizajn projekta u skladu sa ciljevima i očekivanim rezultatima?

5

I.1.8

- Postoje adekvatni resursi za realizaciju aktivnosti

3

I.3 II.3.2

- Struktura projektnog tima je odgovarajuća

2

I.1.8 (đ)

3.3 Da li je nivo uključenosti partnera zadovoljavajući?

10

 

- Partnerstvo je na odgovarajući način opravdano, svaki partner ima dobro definisanu ulogu(e)

5

I.1.8 (d)

- Veći broj partnera uključen u realizaciju aktivnosti

5

I.1.8 (g)

3.4 Da li je nivo uključenosti ciljnih grupa /učesnika projekta zadovoljavajući?

5

 

- Ciljne grupe /učesnici su u dovoljnoj meri uključeni u aktivnosti projekta

2

I.1.6 (g)

- Nivo uključenosti je u direktnoj vezi sa njihovim koristima od projekta.

3

I.1.6 (d)

3.5 Da li je akcioni plan jasan i izvodljiv?

5

I.1.9

- Akcioni plan je jasan i sadrži sve neophodne aktivnosti projekta. Raspodela odgovornosti je pravilna i izvodljiva

3

 

- Trajanje i redosled aktivnosti pravilno su procenjeni.

2

 

3.6 Da li predlog projekta sadrži objektivno proverljive indikatore za rezultate projekta?

5

Logički okvir

- Projekat sadrži objektivno proverljive i merljive indikatore; predloženi indikatori su u skladu sa projektnim aktivnostima i rezultatima

3

 

- Rizici i pretpostavke su pravilno identifikovani i relevantni za projekat

2

 

4. Održivost

10

 

4.1 Da li je verovatno da će projekat imati značajan uticaj na ciljne grupe/učesnike?

5

 

- Poboljšanje je jasno predstavljeno i u direktnoj je vezi sa identifikovanim potrebama ciljnih grupa /učesnika

3

I.2.1 (a)

- Projekat vodi ka razvoju kapaciteta ciljnih grupa /učesnika

2

I.2.1 (b)

4.2 Da li je verovatno da će predlog projekta imati višestruke efekte? (uključujući obim ponavljanja i proširenja rezultata projekta i širenje informacija)

5

 

- Projekat jasno predstavlja i objašnjava elemente koji mogu da se ponove ili prošire nakon završetka projekta, u vezi sa potrebama i zahtevima na odabranim ciljnim područjima

3

I.2.3

- Projekat obuhvata aktivnosti širenja informacija

2

I.2.2

5. Budžet i ekonomičnost

10

 

5.1 Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući?

5

I.3

- Odnos između procenjenih troškova i broja direktnih korisnika projekta (na primer, broj obučenih, savetovanih, zaposlenih ljudi, itd. u skladu sa ciljevima projekta) je realan

3

 

- Odnos između procenjenih troškova i složenost usluga (na primer, broj obuka/dani savetovanja/osoba ili više od jedne usluge/osoba) je opravdan

2

 

5.2 Da li su predloženi troškovi neophodni za realizaciju projekta?

5

 

- Budžet sadrži samo opravdane troškove, pravilan je i na odgovarajući način povezan sa procenjenim izvorima

3

I.3, I.4

- Troškovi u budžetu reflektuju projektne aktivnosti

2

Budžet, Logički okvir

Maksimalan broj poena

100

 

8.3. Postupak po prigovoru

Kandidati čije je zahteve Komisija odbila/odbacila imaju pravo na prigovor u roku od osam dana od dana prijema odluke.

U prigovoru se mora navesti odluka koja se pobija, kao i broj i datum odluke. Dovoljno je da se u prigovoru izloži u kom pogledu je podnosilac prijave nezadovoljan odlukom i da to ukratko obrazloži.

Prigovor se podnosi ministru finansija i privrede, preporučenom poštom, na adresu Ministarstvo finansija i privrede, Kneza Miloša 20, 11000 Beograd.

O prigovoru odlučuje ministar u roku od 30 dana od dana prijema prigovora.

9. ZAKLJUČIVANJE UGOVORA

Glavni partner, čiji je projekat izabran od strane Komisije, će potpisati Ugovor.

Glavni partner je u obavezi da u roku od osam dana, od dana dobijanja obaveštenja o dodeli bespovratnih sredstava dostavi, Ministarstvu, preporučenom poštom sledeća dokumenta:

1. potpisan Ugovor (uz obaveštenje će se dostaviti preporučena forma Ugovora),

2. zahtev za isplatu prvog dela sredstava; (Prilog 7),

3. popunjen i kod poslovne banke overen Finansijski identifikacioni list (Prilog 8),

4. menica,

5. Menično ovlašćenje za popunjavanje i podnošenje na naplatu blanko menice (Prilog 9).

Sastavni deo Ugovora čini odobreni budžet od strane Komisije.

Datumom zaključenja Ugovora se smatra onaj datum kada je Ugovor potpisan od strane ministra finansija i privrede i zaveden u Ministarstvu.

Ministarstvo će dva primerka Ugovora koji su potpisale obe strane vratiti Glavnom partneru.

Ugovorom se uređuju međusobna prava i obaveze u vezi sa korišćenjem bespovratnih sredstava. Ugovor naročito sadrži novčani iznos koji se dodeljuje Glavnom partneru, namene za koje se sredstva dodeljuju, način prenosa bespovratnih sredstava i obavezu Glavnog partnera da ukoliko sredstva budžeta ne iskoristi namenski, mora da ista vrati u skladu sa Ugovorom, kao i obavezu Glavnog partnera da sve aktivnosti realizuje do 20. novembra 2013. godine.

Podaci u Ugovoru, moraju biti istovetni podacima iz podnetog Formulara za prijavu osim podataka iz budžeta, koji se usklađuju sa odobrenim budžetom po odluci Komisije. Elementi iz Formulara za prijavu, moraju ostati isti bez obzira na to da li je Komisija odobrila maksimalni iznos sredstava ili je on smanjen.

Glavni partner koji ne potpiše Ugovor sa Ministarstvom u roku navedenom u stavu 2. ovog odeljka, smatraće se da su odustale od dodeljenih sredstava.

Ukoliko Glavni partner podnese nepotpun izveštaj ili na bilo koji drugi način ne ispuni Ugovor, drugi deo sredstava neće mu biti isplaćen, uz istovremenu obavezu da vrati avansno isplaćen deo sredstava.

10. PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA

Nadzor i namensku kontrolu korišćenja sredstava vrši Ministarstvo.

Glavni partner dužan je da po završetku aktivnosti, Ministarstvu dostavi:

1) zahtev za isplatu drugog dela sredstava (Prilog 7),

2) fakture, ugovore i druga relevantna dokumenta; (kopije)

3) izvode o izvršenim plaćanjima;

4) izveštaj o realizovanim aktivnostima po svim fazama realizacije, kao i ostvarenim rezultatima u skladu sa Ugovorom.

Navedena dokumentacija mora biti dostavljena Ministarstvu do 29. novembra 2013. godine.

Korisnik sredstava dužan je da Ministarstvu i Komisiji za kontrolu državne pomoći, u cilju praćenja korišćenja sredstava, omogući nadzor u svakoj fazi realizacije aktivnosti tako što će u svakom momentu biti omogućena kontrola realizacije aktivnosti i uvid u finansijsku dokumentaciju.

Ministarstvo će po završetku svih aktivnosti, Izveštaj o realizaciji Programa, dostaviti Vladi radi informisanja.

 

Prilog br. 1

Formular za prijavu

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 1

 

 

BROJ PRIJAVE
(popunjava
Ministarstvo
finansija i privrede)

 

 

PROGRAM PODRŠKE AKTIVNOSTIMA ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA ZA PODSTICANJE RAZVOJA PREDUZETNIŠTVA U 2013. GODINI

 

FORMULAR ZA PRIJAVU

 

 

Naziv organizacije

Podnosilac prijave

 

Partner 1

 

Partner 2

 

 

 

DATUM PRIJAVE: __________________________

 

I. PROJEKAT

1. Opis

1.1 Naziv

________________________________________________________________________________________

Navedite naslov projekta za koji podnosite prijavu za finansiranje

1.2 Lokacija(e)

________________________________________________________________________________________

Zemlja, region(i), grad(ovi)

Molimo vas da ovde navedete lokaciju na kojoj će se projekat sprovoditi i na kojoj se nalaze ciljne grupe.

1.3 Traženi iznos od Ministarstva finansija i privrede

________________________________________________________________________________________

Ukupni opravdani troškovi projekta

Traženi iznos od Ministarstva finansija i privrede

% ukupnih troškova projekta

< RSD>

< RSD >

%

1.4 Sažetak

________________________________________________________________________________________

Osnovne informacije o (a) cilju projekta, (b) ciljnoj grupi i (c) glavnim aktivnostima. Gde je to primenljivo, jasno naznačite sektor, temu ili geografsko područje na koje se predloženi projekat odnosi.

Polje delovanja projekta i aktivnosti u tom delu moraju biti u skladu sa onima koje su opisane u Logičkom okviru (koji je dat u Prilogu 6).

1.5 Ciljevi projekta

________________________________________________________________________________________

Opišite i posebni ciljevi projekta.

Ciljevi moraju da budu u skladu sa onima navedenim u Logičkom okviru.

1. 6 Opravdanost projekta

________________________________________________________________________________________

Za sve pododeljke molimo vas da pogledate pravilnu definiciju "Relevantnosti"' u Skali za ocenjivanje (Odeljak 2. Relevantnost)

Obezbedite sledeće informacije:

(a) relevantnost projekta u odnosu na ciljeve Programa

Kako će projekat doprineti dostizanju ciljeva/podciljeva programa?

Molimo vas da ovde eksplicitno navedete kojim ciljevima/ podciljeva iz Poziva za podnošenje predloga projekata vaš projekat doprinosi.

(b) identifikaciju uočenih potreba.

Koje su relevantne potrebe za podrškom u ciljnom području u kome se projekat realizuje i kako su one identifikovane.

(v) listu ciljnih grupa i procenu broja direktnih i indirektnih učesnika

Identifikujte ciljne grupe, direktne i indirektne učesnike.

Molimo Vas da ovde eksplicitno navedete broj ljudi koji će imati direktne koristi od pruženih usluga od strane projekta tokom njegove implementacije (na primer, broj ljudi koji je zaposlen, obučen, savetovan, itd.)

(g) razloge za selekciju ciljnih grupa/učesnika i aktivnosti

Objasnite razloge zbog kojih ste odabrali gore pomenute ciljne grupe/učesnike na čije će se potrebe projekat odnositi. Pokažite koliko su ciljne grupe/učesnici važni za područje gde se projekat realizuje i kako će predložene aktivnosti značajnije doprineti poboljšanju kritične situacije sa nezaposlenošću u tom području.

(d) relevantnost projekta u odnosu na ciljne grupe/učesnike

Kako će projektne aktivnosti zadovoljiti identifikovane potrebe odabranih ciljnih grupa/učesnika?

1.7 Detaljan opis aktivnosti

________________________________________________________________________________________

Uključite naslov i detaljan opis svake aktivnosti koju ćete preduzeti u cilju postizanja rezultata i naznačite ulogu svakog partnera u aktivnostima gde je to primenljivo. Veoma je važno u tom smislu ne pomešati opis aktivnosti sa planom aktivnosti (vidi 1.9.).

Molimo vas da detaljno opišete aktivnosti i sredstva predstavljena u Logičkom okviru i odeljku 1.4. Aktivnosti se moraju razviti isključivo tokom trajanja projekta, moraju biti u skladu sa ciljevima projekta, jasno definisana i detaljno opisana, koherentna i međusobno povezana i da vode ka dostizanju rezultata projekta. Aktivnosti moraju biti realne i dostižne sa raspoloživim resursima projekta.

1.8 Metodologija

________________________________________________________________________________________

Za sve pod-odeljke, pogledajte u Skali za ocenjivanje, Odeljak 3. "Metodologija".

Detaljan opis:

(a) metoda implementacije

Kako nameravate da aktivnosti sprovedete u praksu?

Opišite ovde tehnike i procedure koje nameravate da koristite za sprovođenje aktivnosti. Budite što je moguće više određeni i konkretni.

(b) razloge za predloženu metodologiju

Molimo vas da ovde objasnite zašto su odabrani metodi odgovarajući za aktivnosti predložene projektom.

(v) kako se projekat nadovezuje na prethodni (gde je to primenljivo)

Molimo vas opišite kako se projekat nastavlja na prethodni (ako je to slučaj).

(g) stepen uključenja i aktivnosti ostalih organizacija (partnera) u projektu

Ovde objasnite ulogu, stepen uključenja i koristi svakog partnera u sprovođenju projekta.

Objasnite kako će ciljne grupe/učesnici biti uključeni u projektne aktivnosti (na primer, korišćenje aktivnih metoda učenja, ili drugo).

(d) razloge za ulogu svakog partnera

Pokažite na koji način je svaki od partnera potreban projektu (koju dodatnu vrednost mogu uneti u projekat) i kako su uloge partnera međusobno povezane u implementaciji, monitoringu i obezbeđenju kvaliteta projekta.

(đ) tim predložen za implementaciju projekta (po funkciji: ovde nema potrebe navoditi pojedinačna imena)

Ovde treba da navedete funkcije i glavne zadatke svakog člana projektnog tima. Ove funkcije moraju da se pojave u biografijama (u formatu datom u Prilogu 5) koje treba da priložite uz Formular za prijavu.

1.9 Trajanje i akcioni plan

________________________________________________________________________________________

c

Projekat će trajati _____ meseci.

Navedite koliko je meseci potrebno za implementaciju projekta (ne više od 5).

Napomena: Indikativni akcioni plan ne sme sadržavati stvarne datume, već jednostavno treba da sadrži prikaz "mesec 1", "mesec 2", itd. jer datum početka projekta zavisi od datuma potpisivanja ugovora.

Podnosiocima prijava se preporučuje da ostave određenu slobodu u planu rada njihovog akcionog plana iz predostrožnosti. Akcioni plan ne treba da sadrži detaljan opis aktivnosti, već samo njihov naziv. Proverite da li ti nazivi odgovaraju nazivima koji su naznačeni u Odeljku 1.7. Svaki mesec u kome nema aktivnosti mora da bude uključen u akcioni plan i trajanje projekta.

Akcioni plan treba da bude dovoljno detaljan da sadrži pregled svake aktivnosti

Za pripremu akcionog plana treba koristiti sledeći format:

Aktivnost

Mesec 1

2

3

4

5

Implementator

Primer

primer

 

 

 

 

Primer

aktivnost 1
(naziv)

 

 

 

 

 

partner 1

aktivnost 2
(naziv)

 

 

 

 

 

partner 1

aktivnost 1
(naziv)

 

 

 

 

 

partner 2

itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sve aktivnosti moraju biti sprovedene tokom trajanja projekta/ugovora. Trajanje projekta i njegovih faza mora da bude realno.

Akcioni plan mora da bude realan, potpun, jasan i koherentan sa informacijama navedenim u Odeljku 1.7. i njegove aktivnosti treba da slede logički redosled.

2. Očekivani rezultati

Preporučujemo da pogledate i Odeljak 4. "Održivost" u Skali za ocenjivanje.

2.1 Očekivani uticaj na ciljne grupe

________________________________________________________________________________________

Naznačite kako će projekat poboljšati:

(a) situaciju ciljnih grupa

Molimo vas da jasno predstavite poboljšanje situacije ciljnih grupa koja je relevantna za potrebe identifikacije u prethodnom odeljku. Pokažite kako će situacija ciljnih grupa biti poboljšana na duži rok, kako će njihove dugoročne potrebe biti zadovoljene aktivnostima ovog projekta.

Navedite kvantitativne vrednosti što je više moguće gde je to primenljivo.

(b) tehničke i upravljačke kapacitete ciljnih grupa ili partnera (gde je to primenljivo)

Pokažite kako će ovaj projekat poboljšati tehničke i upravljačke kapacitete ciljne grupa/učesnika ili partnera, ako je to slučaj.

2.2 Publikacije i ostali rezultati

________________________________________________________________________________________

Budite precizni i kvantitativno izrazite rezultate koliko god je to moguće.

Predstavite rezultate projekta, publikacije i druge elemente publiciteta.

Informacije u ovom odeljku moraju da budu u skladu sa indikatorima koji se predstavljeni u Logičkom okviru.

2.3 Višestruki efekti

________________________________________________________________________________________

Opišite mogućnosti za ponavljanje i proširenje rezultata projekta.

Jasno navedite koji elementi projekta mogu da budu ponovljeni ili prošireni i kako nakon završetka projekta.

Pokažite kako je potencijal za ponavljanje opravdan u skladu sa potrebama u odabranom području za projekat.

3. Budžet projekta

Popunite Radni list 1. u Prilogu 2 za celokupno trajanje projekta.

U ovom odeljku dajte potpune detalje i opravdanje troškova obuhvaćenih Radnim listom 1. Prilog 2 (Budžet projekta).

Kada popunjavate Prilog 2, molimo Vas da proverite da li:

Je budžet dovoljno detaljan (da li su svi elementi budžeta detaljno objašnjeni pojedinačno i da li je naveden broj jedinica za svaku komponentu);

Je budžet tačan (da li je u saglasnosti sa ograničenjima za budžetske stavke, da li su sve stavke unesene u među-zbirove);

Ukupna suma odgovara Izvorima finansiranja (Radni list 2. Prilog 2)

Budžet sadrži samo opravdane troškove;

Da li su sve aktivnosti projekta praćene odgovarajućim troškovima;

Da li su cene realne.

4. Očekivani izvori finansiranja

Popunite Radni list 2. - Prilog 2 da biste pružili informacije o očekivanim izvorima finansiranja projekta.

U ovom odeljku vašeg Formulara za prijavu prikažite izvore sufinansiranja, podnosioca prijave koji su uključeni u Radni list 2. (Očekivani izvori finansiranja) u Prilogu 2. (Budžet).

II. PODNOSILAC PRIJAVE

1. OSNOVNI PODACI

1.

Pun pravni naziv (poslovno ime):

 

2.

Pravna forma

 

3.

Matični broj

 

4.

Poreski identifikacioni broj

 

5.

Adresa

 

6.

Ovlašćeno lice

 

7.

Broj telefona

 

8.

Broj faksa

 

9.

Elektronska pošta

 

10.

Internet adresa

 

1.2. PODACI O POSLOVNOJ BANCI

1.

Broj tekućeg računa

 

2.

Naziv banke

 

3.

Adresa banke

 

4.

Ime(na) potpisnika

 

2. Opis podnosioca prijave:

2.1 Kada je vaša organizacija osnovana i kada je počela sa radom?

________________________________________________________________________________________

2.2 Koje su trenutno glavne aktivnosti vaše organizacije?

________________________________________________________________________________________

3. Kapaciteti za upravljanje i sprovođenje projekata

3.1. Iskustva sa sličnim projektima

________________________________________________________________________________________

Molimo vas da opišete projekte kojima je Vaša organizacija upravljala ili učestvovala u poslednjih dve godine u oblastima koje pokriva ovaj program, vodeći računa da za svaki projekat naznačite sledeće:

(a) cilj i lokaciju projekta

(b) rezultate projekta

(c) ulogu vaše organizacije (vodeći menadžer ili partner) i stepen uključenja u projektu

(d) troškove projekta

(e) donatore (ime, adresa, e-mail, telefon, iznos doprinosa)

Ova informacija će biti iskorišćena da se oceni da li imate dovoljno iskustva za menadžerske aktivnosti u sektoru koji se može porediti sa onim za koji ste tražili bespovratna sredstva.

3.2 Resursi

________________________________________________________________________________________

Molimo vas da detaljno prikažete različite resurse kojima vaša organizacija raspolaže, obraćajući posebnu pažnju na:

(a) godišnji prihod u protekle tri godine, navodeći, gde je to primenljivo, za svaku godinu imena svih koji su vam finansijski pomagali i udeo njihovog doprinosa u godišnjim prihodima

(b) broj zaposlenih koji rade puno i delimično radno vreme po kategorijama (npr. broj menadžera projekta, zaposlenih u računovodstvu, itd), navodeći njihova radna mesta

(c) opremu i kancelarije

(d) ostale relevantne resurse (npr. volonteri, partnerske organizacije, mreže koje takođe mogu doprineti implementaciji).

Ova informacija će koristiti da se oceni da li imate dovoljno resursa da implementirate projekat koji je sličan onom kojim se prijavljujete za dobijanje bespovratnih sredstava.

III. PARTNERI PODNOSIOCA PRIJAVE KOJI UČESTVUJU U PROJEKTU

1. Opis partnera

Ovaj odeljak treba da bude popunjen za svaku partnersku organizaciju pojedinačno.

Morate imati onoliko kopija ove tabele koliko Vam je potrebno da popunite podatke za svakog partnera.

 

 

Partner 1

1.

Pun pravni naziv (poslovni naziv):

 

2.

Pravna forma

 

3.

Matični broj

 

4.

Poreski identifikacioni broj

 

5.

Adresa:

 

6.

Ovlašćeno lice:

 

7.

Broj telefona:

 

8.

Broj faha:

 

9.

Elektronska pošta:

 

10.

Internet adresa:

 

11.

Broj zaposlenih:

 

12.

Ostali relevantni resursi:

 

13.

Slična iskustva u odnosu na ulogu u realizaciji predloženog projekta:

 

14.

Prethodna saradnja sa podnosiocem projekta:

 

15.

Uloga i uključenost partnerske organizacije u pripremi predloženog projekta:

 

16.

Uloga i uključenost partnerske organizacije u realizaciji predloženog projekta:

 

Napomena: Podnosilac prijave, odnosno njegov zakonski zastupnik, pod punom krivičnom, materijalnom i moralnom odgovornošću, izjavljuje da su podaci navedeni u prijavi tačni i istovremeno se obavezuje da će, u slučaju potrebe, pružiti na uvid sva zvanična dokumenta koja potvrđuju tačnost informacija prikazanih u ovom obrascu.

Potpis i pečat podnosioca

Lista za proveru

Pre nego što pošaljete svoju prijavu, molimo vas da proverite da li je prijava kompletna i da li sadrži sledeća dokumenta:

c Formular za prijavu (Prilog 1)
c Budžet projekta (Dve tabele: budžet i 2, izvori finansiranja) (Prilog 2)
c Izjava o saglasnosti sa uslovima programa, potpisana od strane podnosioca prijave i svih partnerskih organizacija (Prilog 3) - original
c Ugovor o partnerstvu (Prilog 4) - original
c Biografije koordinatora projekta i ostalih eksperata odgovornih za ključne aktivnosti na projektu, sa naznakom pozicije (uloge) na projektu - (Prilog 5)
c Logički okvir (Prilog 6)

Prateća dokumentacija za Glavnog partnera:
Izvod iz Registra udruženja - overena fotokopija;
c Osnivački akt - fotokopija;
c Statut udruženja - fotokopija;
c Finansijske izveštaje za prethodne dve godine, zaključno sa 31. decembrom 2012, podnete nadležnim organima - (bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks) - overena fotokopija;
*Napominjemo da ukoliko Finansijski izveštaj za 2012. godinu, nije overen od strane Agencije za privredne registre do objavljivanja Javnog poziva, treba ga dostaviti, overenog od strane knjigovođe i zakonskog zastupnika.
c Potvrda nadležne filijale Poreske uprave da su izmirene sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa sa datumom koji nije raniji od datuma objavljivanja Javnog poziva - original ili overena fotokopija;
c Potvrde nadležnog organa da u poslednje dve godine nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, sa datumom koji nije raniji od datuma objavljivanja Javnog poziva - original ili overena fotokopija.

Prateća dokumentacija za partnerske organizacije:
c Dokaz o registraciji - overena fotokopija;
c Akt o osnivanju - fotokopija;
c Referentna lista o učešću u realizaciji projekata (unazad do 5 godina).

Prilog br. 2

Budžet projekta

Prilog br. 2 Budžet

I Budžet po aktivnostima

Ukupno vreme realizacije aktivnosti

 

Redni broj i naziv aktivnosti

 

Troškovi

jedinica

količina

cena jedinice/ sa PDV
(u RSD)

Troškovi
(u RSD)

 

1. Ljudski resursi

 

 

 

 

1.1 Plate (bruto iznosi, stručno osoblje)

dnevno

 

 

 

Međuzbir: Ljudski resursi

 

 

 

 

2. Putovanje

 

 

 

 

2.1 Međunarodna putovanja

 

 

 

 

2.2 Lokalni transport

 

 

 

 

2.3 Troškovi smeštaja

 

 

 

 

Međuzbir: Putovanje

 

 

 

 

3. Oprema

 

 

 

 

3.1 Iznajmljivanje opreme za obuku i/ili druge relevantne opreme

 

 

 

 

3.2 Ostalo (navedite šta)

 

 

 

 

Međuzbir: Oprema

 

 

 

 

4. Potrošni materijal

 

 

 

 

4.1 Kancelarijski materijal

 

 

 

 

4.2 Ostali materijal (navedite šta)

 

 

 

 

Međuzbir: Potrošni materijal

 

 

 

 

5. Ostali troškovi/nabavka usluga

 

 

 

 

5.1 Usluga štampanja i pripreme za štampu (na primer, promotivni materijal, brošure, lifleti, internet sajt)

 

 

 

 

5.2 Prevođenje

 

 

 

 

5.3 Iznajmljivanje sala za događaje

 

 

 

 

5.4 Ostalo

 

 

 

 

Međuzbir: Ostali troškovi/nabavka usluga

 

 

 

 

6. Ostalo

 

 

 

 

6.1 Ostali troškovi direktno povezani sa projektnim aktivnostima, a koji nisu navedeni

 

 

 

 

Međuzbir: Ostalo

 

 

 

 

7. Ukupni opravdani troškovi (1-6)

 

 

 

 

 

II Budžet ukupnog projekta

Ukupno vreme realizacije projekta

 

Troškovi

jedinica

količina

cena jedinice/ sa PDV
(u RSD)

Troškovi
(u RSD)

 

1. Ljudski resursi

 

 

 

 

1,1 Plate (bruto iznosi, prateće osoblje)

 

 

 

 

1.1.1 Tehničko osoblje i administrativno osoblje

mesečno

 

 

 

1.2 Plate (bruto iznosi, stručno osoblje)

dnevno

 

 

 

Međuzbir: Ljudski resursi

 

 

 

 

2. Putovanje

 

 

 

 

2.1. Međunarodna putovanja

 

 

 

 

2.2 Lokalni transport

 

 

 

 

2.3 Troškovi smeštaja

 

 

 

 

Međuzbir: Putovanje

 

 

 

 

3. Oprema

 

 

 

 

3.1 Iznajmljivanje opreme za obuku i/ili druge relevantne opreme

 

 

 

 

3.2 Ostalo (navedite šta)

 

 

 

 

Međuzbir: Oprema

 

 

 

 

4. Troškovi projekta

 

 

 

 

4.1 Kancelarijski materijal

 

 

 

 

4.2 Ostali materijal (navedite šta)

 

 

 

 

Međuzbir: Troškovi projekta

 

 

 

 

5. Ostali troškovi/nabavka usluga

 

 

 

 

5.1 Usluga štampanja i pripreme za štampu (na primer, promotivni materijal, brošure, lifleti, internet sajt)

 

 

 

 

5.2 Prevođenje

 

 

 

 

5.3 Iznajmljivanje sala za događaje

 

 

 

 

5.4 Ostalo

 

 

 

 

Međuzbir Ostali troškovi/nabavka usluga

 

 

 

 

6. Ostalo

 

 

 

 

6.1 Ostali troškovi direktno povezani sa projektnim aktivnostima, a koji nisu navedeni

 

 

 

 

Međuzbir: Ostalo

 

 

 

 

7. Ukupni opravdani troškovi (1- 6)

 

 

 

 

 

Uputstvo za popunjavanje budžeta:

 

 

1. Posebno kopirati i popuniti tabelu I Budžet po aktivnostima, za svaku aktivnost navedenu u opisu projekta, (tačka 1.7 u Formularu za prijavu).

 

 

2. Troškovi koji su zajednički tj. odnose se na realizaciju svih aktivnosti (npr. plate za tehničko i administrativno osoblje, potrošna roba - kancelarijski materijal i sl.) upisati samo u tabeli II Budžet ukupnog projekta.

 

 

3. Na kraju odštampati sve tabele budžeta i podneti ih zajedno sa ostalim obrascima.

 

Očekivani izvori finansiranja

 

 

 

 

 

 

      

      

Iznos

Procenat

Red. Broj

 

 

 

 

 

 

 

RSD

od ukupne vrednosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Doprinos Ministarstva tražen prijavom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Finansijski doprinos podnosioca prijave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Doprinos drugih partnera

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SVE UKUPNO

 

 

 

 

 

 

 

 

Prilog br. 3

Izjava o saglasnosti sa uslovima iz programa, potpisana od strane podnosioca prijave i svih partnerskih organizacija

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 3

 

IZJAVA O SAGLASNOSTI SA USLOVIMA IZ PROGRAMA

 

Ja, potpisnik ove izjave, kao odgovorno lice, potvrđujem, pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, da:

• prihvatam sve uslove navedene u Javnom pozivu i Programu
• sve priložene kopije odgovaraju originalu;
• su svi dati navodi istiniti i odgovaraju stvarnom stanju;
• ću preostali iznos sredstava, neophodnih za realizaciju projekta, u visini preuzete obaveze iz Ugovora o partnerstvu, obezbediti iz sopstvenih izvora, odnosno iz sredstava koja ne potiču direktno iz budžeta Republike Srbije;
• za iste aktivnosti/troškove nismo koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne samouprave ili donatorskih organizacija.

Ime i prezime:

 

Funkcija:

 

Potpis:

 

Datum i mesto:

 

 

Prilog br. 4

Ugovor o partnerstvu - Preporučena forma

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 4

UGOVOR O PARTNERSTVU

(Preporučena forma)

Član 1. Ugovorne strane

1. (Puni naziv udruženja) _______________, sedište u (adresa sedišta za udruženja), registarski broj za PDV ili drugi odgovarajući PIB registarski broj - za Glavnog partnera (u daljem tekstu: Glavni partner)

2. (Puni naziv organizacije) _______________, sedište u (adresa sedišta za organizacije), registarski broj za PDV ili drugi odgovarajući PIB registarski broj - za partnera 1. (u daljem tekstu: Partner 1)

U slučaju više partnera navesti sve podatke kao iz Tačke 2.:

(3.)

- za partnera 2

(4.)

- za partnera 3

(5.)

- za partnera 4

su saglasne sa sledećim:

Član 2. Predmet Ugovora

Predmet Ugovora o partnerstvu (u daljem tekstu: Ugovor) je zajednička realizacija projekta: ______________________________ (naslov), koji Glavni partner kao podnosilac prijave dostavlja Ministarstvu finansija i privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) na poziv za podnošenje predloga projekata za realizaciju Programa podrške aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini.

Predlog projekta i prilozi predstavljaju sastavni deo ovog Ugovora.

Član 3. Uloge i dužnosti u implementaciji projekta

3.1 Prava i obaveze Glavnog partnera

Glavni partner potpisuje i podnosi Formular za prijavu na poziv Ministarstva kao podnosilac prijave.

Na osnovu Odluke o prihvatanju zahteva i dodeli bespovratnih sredstava, Glavni partner potpisuje Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava na osnovu Programa podrške aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini sa Ministarstvom u svoje ime i u ime svih partnera iz ovog Ugovora.


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 4

 

3.2. Realizacija projektnih aktivnosti

Ugovorne strane su saglasne da su obaveze i dužnosti Glavnog i ostalih partnera opisane u dole navedenoj tabeli i odgovaraju odredbama iz Formulara za prijavu - koji je prvi dokument koji uređuje ova pitanja.

Organizacija

Aktivnosti projekta1

Glavni partner

 

Partner 1

 

Partner 2

 

__________________ (i navesti sve ostale partnere koliko je predloženo)

_________
1 Molimo Vas da ovde opišete aktivnosti preuzete od strane svakog od partnera topkom primene projekta.

3.3. Troškovi

Troškovi koje u realizaciji aktivnosti naprave ostali partneri, opravdani su na isti način kao i oni koje napravi Glavni partner, pod uslovom da su u skladu sa njihovom podelom aktivnosti, predviđenom Tabelom iz stava 3.2.

3.4. Sufinansiranje aktivnosti:

Partneri će obezbediti doprinos projektu na sledeći način:

Glavni partner će obezbediti __________ RSD, partner 1 će obezbediti __________ RSD, partner 2 će obezbediti __________ RSD, (navesti onoliko partnera koliko se predlaže projektom ili koliko učestvuje u sufinansiranju)

3.5. Plaćanje

Glavni partner će otvoriti poseban račun za projekat.

Svi doprinosi (odobrena bespovratna sredstva, kao i sufinansiranja od strane partnera, ako je to slučaj) biće uplaćeni na ovaj poseban račun.

Sva plaćanja u vezi sa projektom sa ovog računa vršiće Glavni partner.

Plaćanja partnerima za njihove aktivnosti vršiće se na osnovu faktura izdatih Glavnom partneru.

Sve fakture sadržaće sledeće informacije:

- aktivnost sprovedena u skladu sa projektom;

- stavku budžeta u projektu koja odgovara aktivnosti.


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 4

Član 4. Trajanje i važenje ugovora.

Ugovorne strane su saglasne da ovaj Ugovor traje __________ počevši od _______________ (ne kasnije od datuma potpisivanja Ugovora o dodeli bespovratnih sredstava sa Ministarstvom finansija i privrede).

U slučaju da predlog projekta koji je na poziv Ministarstva, Glavni partner kao podnosilac prijave dostavio Ministarstvu na ocenjivanje za dodelu bespovratnih sredstava, a koji je sastavni deo ovog Ugovora, ne bude izabran, ugovorne strane su saglasne da ugovor nema pravno dejstvo.

Član 5. Završne odredbe

Svi eventualni sporovi koji mogu nastati iz ovog ugovora, ako je ugovorne strane ne mogu prijateljski da reše, biće rešen i konačnom presudom nadležnih organa.

Ugovorne strane ugovoraju nadležnosti zakona Republike Srbije.

Ovaj Ugovor je sačinjen u ______ originala, po jedan za svaku ugovornu stranu i jedan za Ministarstvo.

Potpisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Glavni partner

Ime i pozicija pojedinaca ovlašćenih da potpišu

Potpis

Datum i mesto

 

 

 

 

 

 

 

 

Partner 1

Ime i pozicija pojedinaca ovlašćenih da potpišu

Potpis

Datum i mesto

 

 

 

 

 

 

 

 

Partner 2

Ime i pozicija pojedinaca ovlašćenih da potpišu

Potpis

Datum i mesto

 

 

 

 

 

 

 

 

(dodati još partnera ako ih ima više od 2)

 

Prilog br. 5

Biografije koordinatora projekta i ostalih eksperata odgovornih za ključne aktivnosti na projektu, sa naznakom pozicije (uloge) na projektu

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 5

 

BIOGRAFIJA (CURRICULUM VITAE)

Predložena pozicija u toku ostvarivanja projekta:

1. Prezime:

2. Ime:

3. Datum rođenja:

4. Državljanstvo:

5. Bračno stanje:

6. Obrazovanje

Institucija

Od (godina)

Do (godina)

Stečeni stepen(i) ili Diploma(e)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Poznavanje stranog jezika: (Ocene znanja od 1 do 5 - ocena 5 je najveća, a ocena 1 najniža)

Jezik

Čitanje

Pričanje

Pisanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Članstvo u profesionalnim udruženjima:

9. Druge veštine:

10. Sadašnje radno mesto:

11. Ključne kvalifikacije:

12. Podaci o profesionalnom iskustvu:

13. Druge aktivnosti:

 

Prilog br. 6

Logički okvir


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 6

LOGIČKI OKVIR

 

Interventna logika

Objektivno proverljivi indikatori dostignuća

Izvori i način provere

Pretpostavke

Opšti ciljevi

Koji su opšti ciljevi kojima će projekat doprineti?

Koji su ključni indikatori povezani sa opštim ciljevima?

Koji su izvori informacija za ove indikatore?

 

Poseban cilj

Koji poseban cilj će projekat postići da bi doprineo opštim ciljevima?

Koji indikatori jasno pokazuju da je cilj projekta dostignut?

Koji su izvori informacija koje postoje ili se mogu prikupiti?
Koje su metode potrebne za dobijanje ovih informacija?

Koje je faktore i uslove neophodno postići, osim odgovornosti Korisnika, da bi se taj cilj postigao?
(spoljašni uslovi)
Koje rizike treba uzeti u obzir?

Očekivani rezultati

Rezultati su dostignuće posebnih ciljeva.
Koji su očekivani rezultati?
(nabrojte ih)

Koji su indikatori za merenje da li je i u kom obimu projekat postigao očekivane rezultate?

Koji su izvori informacija za ove indikatore?

Koji se spoljašni uslovi moraju zadovoljiti da bi se očekivani rezultati postigli po planu?

Aktivnosti

Koji su ključne aktivnosti koje treba sprovesti i kojim redom da bi dovele do očekivanih rezultata?(grupišite aktivnosti po rezultatima)

Sredstva:
Koja su sredstva potrebna za realizaciju ovih aktivnosti, npr. osoblje, oprema, obuka, studije, operativne prostorije, itd.

Koji su izvori informacija o napredovanju projekta?

Troškovi
Koji su troškovi projekta?
Kako su oni klasifikovani?
(budžet projekta)

Koji su preduslovi potrebni pre nego što projekat počne?
Koje uslove treba ispuniti, osim direktne kontrole, za realizaciju planiranih aktivnosti?

 

Prilog br. 7

Zahtev za isplatu prvog dela sredstava

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 7

 

Zahtev za isplatu prvog dela sredstava

Mesto:  ___________________

Datum: ___________________

Broj ugovora: _________________

Naziv udruženja:

________________________________________________________________________________________

Adresa: _________________________________________

Naziv projekta za koji se traži isplata odobrenih sredstava:

________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

Traženi iznos je __________________ dinara*.

Uz zahtev vam dostavljamo sledeću propratnu dokumentaciju:
• Potpisan ugovor;
• Popunjen i kod poslovne banke overen Finansijski identifikacioni list (prilog br. 8);
• Menicu, menično ovlašćenje za popunjavanje i podnošenje na naplatu menice na odobreni iznos (prilog br. 9) i karton deponovanih potpisa.

Molimo vas da nam sredstva isplatite na broj računa**:

__________________________.

* Podaci iz Ugovora sa Ministarstvom (50% iznosa)
** Podaci iz Ugovora sa Ministarstvom

Zastupnik

_________________

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 7

 

 

Zahtev za isplatu prvog dela sredstava

Mesto:  ___________________

Datum: ___________________

Broj ugovora: _________________

Naziv udruženja:

________________________________________________________________________________________

Adresa: _________________________________________

Naziv projekta za koji se traži isplata odobrenih sredstava:

________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

Traženi iznos je __________________ dinara*.

Uz zahtev vam dostavljamo sledeću propratnu dokumentaciju:
• Fakture, ugovore i druga relevantna dokumenta;
• Izvode o izvršenim plaćanjima;
• Izveštaj o realizaciji projekta;

Molimo vas da nam sredstva isplatite na broj računa**:

__________________________.

* Podaci iz Ugovora sa Ministarstvom (50% iznosa)
** Podaci iz Ugovora sa Ministarstvom

Zastupnik

_________________

 

 

Prilog br. 8

Popunjen i kod poslovne banke overen Finansijski identifikacioni list

 

Finansijski identifikacioni list

Podaci o korisniku

Naziv __________________________________________________________________________________

Adresa ________________________________________ Grad _____________________ PTT broj _______

Telefon _________________ Faks _________________ e-mail ____________________________________

PIB ____________________ Broj računa ______________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Ime ovlašćenog lica

 

Potpis

m.p.

Datum

 

Podaci o poslovnoj banci

Naziv __________________________________________________________________________________

Adresa ________________________________________ Grad _____________________ PTT broj _______

Telefon _________________ Faks _________________ e-mail ____________________________________

 

 

 

 

 

 

Ime ovlašćenog lica

 

Potpis

m.p.

Datum

 

 

Prilog br. 9

Menično ovlašćenje za popunjavanje i podnošenje na naplatu blanko menice

 


Ministarstvo finansija i privrede

Prilog br. 9

 

MENIČNO OVLAŠĆENJE
MINISTARSTVU FINANSIJA I PRIVREDE

za popunjavanje i podnošenje na naplatu blanko menice

Izdato u Beogradu, _______________ 2013. godine od strane meničnog dužnika _______________________________ matični broj _________________________________________ PIB ____________________ radi obezbeđenja potraživanja Ministarstva finansija i privrede, po osnovu Ugovora o dodeli bespovratnih sredstava na osnovu Programa podrške aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini broj ______________ zaključenog dana ______________ 2013. godine između Ministarstva finansija i privrede i ___________________________ matični broj ___________________ PIB ______________________ kao korisnika bespovratnih sredstava koga zastupa _____________________________________________.

U skladu sa odredbama navedenog Ugovora, dostavljam vam blanko menicu sa serijskim brojem ____________________ i ovlašćujem Ministarstvo finansija i privrede, da u slučaju neispunjavanja odredaba Ugovora istu može popuniti, sa upisivanjem klauzule "bez protesta", mesta i datuma zaključenja Ugovora, kao mesta i datuma izdavanja menice, datuma popunjavanja menice kao datuma dospeća menične obaveze, ukupnog iznosa menične svote, koji po menici, ne može biti veći od iznosa dospelih, a nenaplaćenih potraživanja Ministarstva finansija i privrede od Korisnika po osnovu gore navedenog Ugovora, na dan dospeće plaćanja, kao i mesta plaćanja menične svote, a po potrebi i drugih meničnih elemenata i klauzula.

Ovim ovlašćujem, bezuslovno i neopozivo se odričem prava prigovora na način ispunjavanja menice i ovlašćujem Ministarstvo finansija i privrede da bezuslovno i neopozivo izvrši naplatu dospelih a nenaplaćenih potraživanja sa svih mojih računa i pokrene postupak za prinudno izvršenje na novčanim sredstvima, a radi naplate svojih potraživanja proisteklih po ovom Ugovoru.

Dostavljena blanko menica je potpisana:

 

__________________________________

 

(potpis ovlašćenog lica)

 

Ovo ovlašćenje je sačinjeno u 2 (dva) istovetna primerka, od kojih svaka strana zadržava po jedan.

Ovo ovlašćenje ostaje na snazi do konačnog izmirenja svih obaveza Korisnika po osnovu Ugovora o dodeli bespovratnih sredstava na osnovu Programa podrške aktivnostima udruženja za podsticanje razvoja preduzetništva u 2013. godini broj ___________________ zaključenog dana ___________________ 2013. godine.

 

 

Davalac ovlašćenja

 

__________________________________

 

(pečat i potpis ovlašćenog lipa)