ODLUKA

O NAČINU I POSTUPKU IMENOVANJA DIREKTORA JAVNIH I JAVNO KOMUNALNIH PREDUZEĆA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD KRAGUJEVAC

("Sl. list grada Kragujevca", br. 12/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o načinu i postupku imenovanja direktora javnih i javno komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Kragujevac (u daljem tekstu: Odluka) propisuje se način i postupak sprovođenja javnog konkursa za imenovanje direktora javnih i javno komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Kragujevac (u daljem tekstu: preduzeće), sastav, organizacija i rad Komisije za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za sprovođenje postupka imenovanja direktora.

II NAČIN I POSTUPAK SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA

Član 2

Postupak za imenovanje direktora preduzeća (u daljem tekstu: Izborni postupak) sprovodi se u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima i ovom Odlukom.

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada, po sprovedenom javnom konkursu.

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnih komunalnih preduzeća i javnih preduzeća.

Odluku iz stava 3. ovog člana donosi Skupština grada na predlog nadležne gradske uprave, odnosno Gradskog veća.

Predlog iz stava 4. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor preduzeća, preko nadležne gradske uprave, odnosno Gradskog veća.

Član 3

Odluka o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora preduzeća, koju priprema nadležni organ iz člana 2. ove odluke sadrži:

- poslovno ime i sedište JKP i JP u kojima se raspisuje javni konkurs za imenovanje direktora,

- rokove u izbornom postupku,

- informacije o načinu podnošenja prijave, načinu provere stručne osposobljenosti, znanja i veština koje se ocenjuju u izbornom postupku,

- podatke o licu zaduženom za davanje informacija,

- kao i druge elemente potrebne za postupak imenovanja.

Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Kragujevca".

Član 4

Oglas o javnom konkursu, koji je sastavni deo Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora preduzeća, obavezno sadrži podatke o:

- javnom preduzeću (poslovno ime i sedište),

- radnom mestu,

- mestu rada,

- uslovima za imenovanje direktora (opšte i posebne),

- stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i način njihove provere,

- roku u kome se podnose prijave, način podnošenja prijave, organ kome se prijave podnose, kao i adresa na koju se prijave podnose,

- dokazima koji se prilažu uz prijavu na konkurs,

- licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu.

Oglas o javnom konkursu može sadržati i druge elemente potrebne za imenovanje, odnosno preciznije razumevanje oglasa.

Član 5

Nakon donošenja Odluke iz člana 3. ove odluke, oglas o javnom konkursu objavljuje se u "Službenom glasniku RS" i jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije u roku od 5 dana od donošenja odluke iz člana 3. ove Odluke.

Oglas o javnom konkursu, objaviće se, nakon objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na zvaničnoj internet prezentaciji grada Kragujevca, na stranici Skupštine grada, s tim što se mora navesti kada je oglas objavljen u "Službenom glasniku RS".

Član 6

Rok za podnošenje prijava na javni konkurs počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije" i ne može biti kraći od 15 dana, što će biti utvrđeno odlukom iz člana 3. ove Odluke.

III SASTAV KOMISIJE

Član 7

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, posebnim rešenjem u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.

Komisija ima predsednika i četiri člana od kojih:

- predsednika i tri člana imenuje Skupština grada,

- jedan član se imenuje na predlog Stalne konferencije gradova i opština.

Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.

Sekretar Komisije imenuje se iz reda diplomiranih pravnika zaposlenih u stručnoj službi Skupštine grada.

Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.

Član 8

Komisija se imenuje na period od tri godine.

Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini grada, kao ni imenovana lica u organima grada i organima državne uprave.

Komisija može imati naknadu za rad, koja se utvrđuje posebnim aktom Administrativnog odbora.

Pre donošenja akta iz stava 3. ovog člana Administrativni odbor mora pribaviti mišljenje Gradskog veća i gradske uprave nadležne za poslove finansija.

IV NAČIN RADA I ODLUČIVANJA KOMISIJE

Član 9

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Komisije, sednice komisije saziva i njima predsedava najstariji član Komisije.

Član 10

Komisija može punovažno da radi i odlučuje ako sednicama prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.

Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.

Na sednici Komisije vodi se zapisnik. U zapisnik se obavezno unose: datum i mesto održavanja sednice, dnevni red, imena prisutnih i odsutnih članova Komisije, sve faze izbornog postupka, predlozi i stavovi izneti na sednici, rezultati svakog glasanja, kao i svako izdvojeno mišljenje.

Zapisnik Komisije potpisuje predsednik, odnosno predsedavajući Komisije.

Komisija može doneti Poslovnik o radu, kao i druga akta koja su neophodna za rad i funkcionisanje Komisije.

V IZBORNI POSTUPAK

Član 11

Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, predsednik Komisije, odnosno lice iz člana 9. ove Odluke, zakazuje sednicu Komisije, na kojoj će se evidentirati i pregledati sve prispele prijave i podneti dokazi.

Na sednici iz stava 1. ovog člana Komisija obavezno proverava:

- da li su sve prijave dostavljene u roku koji je određen oglasom o javnom konkursu,

- da li su prijave razumljive, odnosno da li se iz prijave može jasno zaključiti da se radi o prijavi na predmetni konkurs i

- da li su uz prijavu dostavljeni svi dokazi koji su u konkursu traženi.

Član 12

U slučaju ako Komisija utvrdi da prijava ima neki od nedostataka bliže definisanih članom 11. ove Odluke, zaključkom će odbaciti prijavu kao neblagovremenu, nerazumljivu ili nepotpunu.

Protiv zaključka iz stava 1. ovog člana, nije dopuštena posebna žalba.

Član 13

Nakon izvršene provere Komisija, posebnim aktom sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje i među njima sprovodi izborni postupak.

U izbornom postupku iz stava 1. ovog člana, Komisija vrši ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata radi sastavljanja rang liste kandidata.

Komisija u vršenju poslova iz stava 2. ovog člana treba da bude stručna, nezavisna i nepristrasna.

Član 14

U izbornom postupku, Komisija može izvršiti proveru i ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata:

- pisanom proverom,

- usmenom proverom,

- ocenom priložene dokumentacije ili na drugi način podoban za proveru i ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata.

Odlukom o sprovođenju javnog konkursa određuje se način provere stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata.

Član 15

Izborni postupak može da se sprovede u više delova, kada se kombinuju načini provere stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata utvrđeni članom 14. ove Odluke.

VI NAČIN PROVERE I MERILA

Član 16

Pisana provera stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata (u daljem tekstu: stručnost) vrši se rešavanjem testa, koji priprema Komisija.

Test iz stava 1. ovog člana, sačinjava se tako što se formulišu pitanja na koja se bira jedan ili više ponuđenih odgovora.

Pitanja koja su sastavni deo testa iz stava 1. ovog člana, odnose se na poznavanje: sistema lokalne samouprave i sistema javnih i javno komunalnih preduzeća, kao i proveru znanja iz opšte kulture.

Ukoliko se provera stručnosti vrši testiranjem kandidata, Komisija blagovremeno, u pisanom obliku, obaveštava kandidate o danu, mestu i vremenu početka testiranja, a najkasnije 5 (pet) dana pre dana određenog za testiranje.

Rezultat testa se brojčano iskazuje, tako što kandidat za svaki tačan odgovor na testu dobija po jedan bod, a na kraju se svi bodovi testa sabiraju što predstavlja ukupan broj bodova koji je kandidat osvojio na testu.

Član 17

Usmena provera stručnosti kandidata vrši se razgovorom Komisije sa kandidatom.

Za usmenu proveru Komisija unapred priprema pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.

Komisija može u toku razgovora da postavi dodatna pitanja ako su neophodna dodatna objašnjenja.

Razgovor sa kandidatima može da se odredi kao samostalni način provere ili u kombinaciji sa druga dva propisana načina provere.

Ukoliko se usmena provera utvrdi kao samostalan način provere, maksimalan broj pitanja može biti 15, a ukoliko je u kombinaciji sa drugim načinima provere maksimalan broj pitanja je 5.

Prilikom usmene provere, svaki član Komisije, bodovima od 1 do 5 boduje svakog kandidata ponaosob.

Nakon završene provere, utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije, koje je osvojio jedan kandidat, a zatim se utvrdi prosečna ocena, podelom dobijenog zbira sa brojem članova komisije.

O datumu, vremenu i mestu obavljanja usmene provere Komisija, obaveštava kandidate na način i u roku utvrđenom članom 16. stav 4. ove Odluke.

Član 18

Ocena priložene dokumentacije vrši se pregledom i bodovanjem priloženih pisanih predloga:

- planova ili programa rada kandidata, vezanih za poslovanje preduzeća za koje konkuriše,

- vezanih za unapređenje rada i funkcionisanja preduzeća,

- vezanih za kvalitetnije, efikasnije i ekonomičnije obavljanje delatnosti od opšteg interesa preduzeća za koje konkuriše, kao i drugih pisanih predloga koje je kandidat dostavio u dokumentaciji a odnose se na njegovu stručnost i kvalifikovanost za obavljanje funkcije na koju konkuriše.

Prilikom ocene, svaki član Komisije, bodovima od 1 do 5 boduje svakog kandidata ponaosob, s tim što je merilo za bodovanje kvalitet a ne kvantitet dostavljene dokumentacije.

Nakon ocene iz stava 1. i 2. ovog člana, utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije, koje je osvojio jedan kandidat, a zatim se utvrdi prosečna ocena, podelom dobijenog zbira sa brojem članova komisije.

Član 19

Odlukom o sprovođenju javnog konkursa mogu biti određeni i drugi načini provere stručnosti kandidata, s tim što će se tom odlukom propisati merila, način bodovanja i slično.

Član 20

Ukoliko se stručnost kandidata utvrđuje kombinacijom više načina provere, konačna ocena kandidata predstavlja zbir pojedinačnih ocena, koje je osvojio kandidat nakon svake provere.

VII RANG LISTA I LISTA ZA IMENOVANJE

Član 21

Nakon sprovedenog izbornog postupka, Komisija sastavlja rang listu svih kandidata koji su bodovani u izbornom postupku.

Rang lista se sastavlja na osnovu ukupnog broja bodova koje je osvojio svaki kandidat. Ukoliko je provera stručnosti vršena kombinacijom više načina provere, ukupan broj bodova jednog kandidata utvrđuje se sabiranjem bodova iz svakog od načina provere.

Na osnovu rang liste iz stava 1. ovog člana, Komisija sastavlja Listu za imenovanje sa najviše tri najbolje rangirana kandidata sa brojčano iskazanim i utvrđenim rezultatima i dostavlja je nadležnoj gradskoj upravi.

Istovremeno sa dostavljanjem Liste za imenovanje iz stava 3. ovog člana, Komisija dostavlja i Zapisnik o izbornom postupku.

Član 22

U slučaju da dva ili više kandidata imaju jednak broj bodova, tako da nije moguće odrediti listu za imenovanje sa tri najbolje rangirana kandidata Komisija će odrediti dodatnu usmenu proveru kandidata sa istim brojem bodova.

Za dodatnu usmenu proveru Komisija unapred priprema dodatnih 5 pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.

U pogledu načina bodovanja i utvrđivanja ukupnog rezultata svakog kandidata u dodatnoj usmenoj proveri primenjuju se odredbe člana 17. ove Odluke.

Ukoliko se i nakon dodatne usmene provere ne može sastaviti Lista za imenovanje, Komisija će izvršiti dodatno bodovanje kandidata sa istim brojem bodova i to, dodatnih 5 bodova može ostvariti kandidat:

- koji je obavljao poslove direktora preduzeća (bez obzira na oblik organizovanja i strukturu kapitala) duže od 5 godina,

- čije je preduzeće ili on lično, za vreme njegovog rukovođenja dobilo neko međunarodno ili državno priznanje, vezano za rad i funkcionisanje preduzeća.

Član 23

Odredbe o dodatnoj usmenoj proveri i dodatno bodovanje iz člana 22. ove Odluke, obavezno sadrži Odluka o sprovođenju javnog konkursa, kao i oglas o javnom konkursu.

VIII POSTUPAK IMENOVANJA DIREKTORA

Član 24

Nadležna gradska uprava, na osnovu Liste za imenovanje (u daljem tekstu: Lista) i zapisnika o izbornom postupku, priprema predlog akta o imenovanju direktora i dostavlja ga sa Listom, Skupštini grada na odlučivanje.

Član 25

Skupština grada, nakon razmatranja dostavljene Liste i predloga akta iz člana 24. ove Odluke, donosi rešenje o imenovanju predloženog kandidata ili nekog drugog kandidata sa Liste.

Rešenje o imenovanju direktora je konačno.

Član 26

Rešenje o imenovanju direktora sa obrazloženjem:

- dostavlja se licu koje je imenovano, kao i svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku

- objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada Kragujevca, na stranici Skupštine grada.

Rešenje o imenovanju direktora objavljuje se i u "Službenom glasniku Republike Srbije" i "Službenom listu grada Kragujevca".

Član 27

Kandidat, koji je učestvovao u izbornom postupku, ima pravo da podnese zahtev za uvid u dokumentaciju javnog konkursa, u roku ne dužem od 30 dana od dana objavljivanja rešenja iz člana 26. ove Odluke u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva, kandidatu iz stava 1. ovog člana, omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa pod nadzorom Komisije.

O datumu, vremenu i mestu uvida u dokumentaciju, Komisija će obavestiti podnosioca zahteva pisanim putem.

Član 28

Rešenje o imenovanju direktora, u skladu sa zakonom sadrži odredbe o stupanju na rad direktora, s tim što se u obrazloženju rešenja navode razlozi koji opravdavaju eventualno produženje roka.

Član 29

Ako imenovani direktor ne stupi na rad u roku određenom za stupanje na rad, Skupština grada može da imenuje nekog drugog kandidata sa Liste.

Nadzorni odbor svojim aktom utvrđuje ili konstatuje dan početka rada imenovanog direktora, odnosno dan prestanka funkcije direktora koji je razrešen.

Nadzorni odbor dužan je da Skupštinu grada pisanim putem obavesti o datumu stupanja, odnosno nestupanju na rad imenovanog direktora.

Rok za dostavljanje obaveštenja iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 3 dana od dana stupanja na rad direktora, odnosno 3 dana od dana isteka roka za stupanje na rad.

Član 30

Ako niko od kandidata sa Liste za imenovanje ne stupi na rad, u roku određenom za stupanje na rad, nadležna gradska uprava iz člana 24. ove odluke, odlučiće o daljem toku postupka.

Ako ni posle sprovedenog javnog konkursa:

- Skupštini grada ne bude predložen kandidat za imenovanje zbog toga što je Komisija utvrdila da nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanje ili

- ako Skupština grada ne imenuje predloženog kandidata ili drugog kandidata sa liste, sprovodi se novi javni konkurs na način i po postupku propisanom ovom odlukom.

IX ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".