ODLUKAO GRADSKOM JAVNOM PRAVOBRANILAŠTVU("Sl. list grada Kragujevca", br. 35/2008 i 12/2013) |
Odlukom o Gradskom javnom pravobranilaštvu (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se organizacija, postavljenje i razrešenje Gradskog javnog pravobranioca i zamenika Gradskog javnog pravobranioca, delokrug, način rada, obrazovanje stručne službe, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Gradskog javnog pravobranilaštva.
Poslove pravne zaštite imovinsko-pravnih interesa, kao i zaštite drugih prava i interesa grada Kragujevca, njegovih organa i stručnih službi obavlja Gradsko javno pravobranilaštvo.
Gradsko javno pravobranilaštvo je zakonski zastupnik grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad).
Sedište Gradskog javnog pravobranilaštva je u Kragujevcu.
Sredstva za finansiranje rada Gradskog javnog pravobranilaštva obezbeđuju se u budžetu grada.
II DELOKRUG RADA GRADSKOG JAVNOG PRAVOBRANILAŠTVA
Gradsko javno pravobranilaštvo obavlja svoju funkciju na osnovu zakona i drugih propisa donetih u skladu sa Ustavom i zakonom.
Gradsko javno pravobranilaštvo preduzima pravne radnje i koristi pravna sredstva pred sudovima i drugim nadležnim organima radi ostvarivanja imovinskih i drugih prava i interesa Grada, kao i njegovih organa i službi, čije se finansiranje obezbeđuje u budžetu Grada.
Gradsko javno pravobranilaštvo u sudskom i upravnom postupku zastupa Grad, njegove organe i službe, radi ostvarivanja njihovih imovinskih prava i interesa i drugih prava i ima položaj zakonskog zastupnika.
Gradsko javno pravobranilaštvo može zastupati i druga pravna lica u pogledu njihovih imovinskih prava i interesa, kad interesi tih pravnih lica nisu u suprotnosti sa funkcijom iz člana 4. ove Odluke.
U slučajevima u kojima to priroda spora dopušta, Gradsko javno pravobranilaštvo će pre pokretanja parnice ili drugog postupka preduzeti aktivnosti i mere radi sporazumnog rešavanja spornog odnosa.
Pravno ili fizičko lice koje ima nameru da pokrene postupak protiv Grada, njegovih organa, službi ili pravnog lica čija imovinska i druga prava i interese zastupa Gradsko javno pravobranilaštvo može se obratiti Gradskom javnom pravobranilaštvu sa predlogom za sporazumno rešenje spornog odnosa. O preduzetim merama, aktivnostima i njihovom rezultatu, Gradsko javno pravobranilaštvo dužno je da obavesti podnosioca u roku od 30 dana od dana prijema zahteva.
Gradsko javno pravobranilaštvo daje organima Grada, stručnim službama, kao i drugim pravnim licima čija imovinska i druga prava i interese zastupa, pravna mišljenja u vezi sa zaključivanjem imovinsko-pravnih i drugih ugovora, kao i pravna mišljenja o drugim pravnim pitanjima.
Mišljenje iz stava 1. ovog člana Gradsko javno pravobranilaštvo daje na zahtev organa, stručne službe i lica iz stava 1. ovog člana, kao i po sopstvenoj inicijativi.
Zahtev iz stava 2. ovog člana, Gradskom javnom pravobranilaštvu mora biti upućen u pisanom obliku.
Mišljenja iz stava 1. ovog člana, Gradsko javno pravobranilaštvo je obavezno da dostavi u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.
Organi i službe iz člana 6. ove Odluke, kao i druga pravna lica koje zastupa Gradsko javno pravobranilaštvo obavezni su da Gradskom javnom pravobranilaštvu dostavljaju sve potrebne podatke, dokumentaciju, obaveštenja, kao i druge dokaze neophodne za ostvarivanje nadležnosti utvrđene odredbama ove Odluke.
Troškovi zastupanja u sudskim i upravnim postupcima priznaju se Gradskom javnom pravobranilaštvu po propisima o nagradama i naknadi troškova za rad advokata.
Ostvareni prihodi u zastupanju su prihod Grada.
III ORGANIZACIJA I RAD GRADSKOG JAVNOG PRAVOBRANILAŠTVA
Funkciju Gradskog javnog pravobranilaštva vrši Gradski javni pravobranilac.
Gradskog javnog pravobranioca postavlja i razrešava Skupština grada Kragujevca.
Gradski javni pravobranilac postavlja se javnim glasanjem, na četiri godine i može biti ponovo postavljen.
Kandidata za Gradskog javnog pravobranioca predlaže Gradsko veće.
Predlog kandidata iz stava 3. ovog člana podnosi se Skupštini grada u pisanom obliku.
Predlog iz stava 4. ovog člana sadrži: ime i prezime kandidata, ličnu i radnu biografiju i saglasnost kandidata u pisanom obliku.
Za Gradskog javnog pravobranioca može biti postavljeno lice koja pored ispunjenosti opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima ima završen pravni fakultet odnosno ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, položen pravosudni ispit i najmanje osam godina radnog iskustva na poslovima pravne struke.
Gradskom javnom pravobraniocu može prestati funkcija i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke, ispunjenošću uslova za penziju i razrešenjem.
Ostavka iz stava 1. ovog člana podnosi se Skupštini grada u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena.
U slučaju podnošenja ostavke Gradskom javnom pravobraniocu prestaje funkcija danom održavanja sednice Skupštine grada na kojoj je podneo ostavku, odnosno na prvoj narednoj sednici, ako je ostavka podneta između dve sednice. O podnetoj ostavci se ne otvara rasprava, niti se odlučuje već se prestanak funkcije po ovom osnovu samo konstatuje."
Predlog za razrešenje Gradskog javnog pravobranioca može podneti Gradsko veće ili 1/3 odbornika Skupštine grada.
Predlog iz stava 4. ovog člana podnosi se Skupštini grada u pisanom obliku sa obrazloženjem razloga za razrešenje Gradskog javnog pravobranioca pre isteka mandata.
Gradski javni pravobranilac ima zamenika.
Zamenici Gradskog javnog pravobranioca postavljaju se pod uslovima, na način i po postupku za postavljenje Gradskog javnog pravobranioca i poslove zamenika vrše kao stalnu dužnost.
Zameniku Gradskog javnog pravobranioca prestaje funkcija iz razloga, na način i po postupku za prestanak funkcije Gradskom javnom pravobraniocu.
Radom Gradskog javnog pravobranilaštva rukovodi Gradski javni pravobranilac.
Gradskim javnim pravobranilaštvom, u slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradskog javnog pravobranioca, rukovodi zamenik koga ovlasti Gradski javni pravobranilac, ukoliko ima više zamenika Gradskog javnog pravobranioca.
Ovlašćenje iz stava 2. ovog člana Gradski javni pravobranilac daje u pisanom obliku.
Ukoliko je postavljen samo jedan zamenik Gradskog javnog pravobranioca, on bez posebnog ovlašćenja zamenjuje Gradskog javnog pravobranioca u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, odnosno vrši sve poslove iz delokruga nadležnosti Gradskog javnog pravobranioca, ukoliko isti nije postavljen.
U slučaju duže sprečenosti Gradskog javnog pravobranioca da obavlja funkciju:
- kada zamenik nije postavljen, Gradsko veće može odrediti lice iz reda zaposlenih u organima Grada, koje ispunjava uslove za postavljenje pravobranioca, koje će obavljati poslove iz delokruga rada Gradskog javnog pravobranioca, a najduže 30 dana od dana određivanja lica ili
- kada nije dato ovlašćenje iz stava 1. i 2. ovog člana, Gradsko veće će odrediti zamenika koji će obavljati poslove iz delokruga rada Gradskog javnog pravobranioca, do otklanjanja razloga sprečenosti.
Odredbe stava 5. alineja 2. ovog člana, primenjivaće se i u slučaju kada Gradski javni pravobranilac nije postavljen.
Plata, dodaci na plate, naknade i ostala primanja Gradskog javnog pravobranioca i njegovih zamenika uređuje se u skladu sa zakonom, uredbama, aktima o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima, kao i drugim propisima koji se primenjuju na nosioce funkcija koje postavljaju organi Grada.
Gradski javni pravobranilac odgovara za svoj rad i rad Gradskog javnog pravobranilaštva - Skupštini grada Kragujevca i Gradskom veću, a zamenici - Gradskom javnom pravobraniocu, Skupštini grada Kragujevca i Gradskom veću.
1. Sekretarijat za poslove Gradskog javnog pravobranilaštva
Za obavljanje stručnih, normativno-pravnih, administrativno-tehničkih i drugih poslova za potrebe Gradskog javnog pravobranilaštva, obrazuje se stručna služba pod nazivom Sekretarijat za poslove Gradskog javnog pravobranilaštva (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Rad Sekretarijata dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.
Radom Sekretarijata rukovodi Gradski javni pravobranilac.
Gradski javni pravobranilac u svojstvu rukovodioca Sekretarijata:
• predstavlja Sekretarijat,
• obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Sekretarijata,
• organizuje, objedinjava i usmerava rad Sekretarijata, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,
• daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica (ukoliko su obrazovane) u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,
• donosi i potpisuje akta Sekretarijata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima,
• potpisuje akta Sekretarijata koja se upućuju organima Grada, stručnim službama i drugim subjektima,
• postavlja i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i vrši raspoređivanje zaposlenih,
• odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih i postavljenih lica u Sekretarijatu,
• stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Sekretarijata,
• odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti (za koju nije određena nadležnost drugog organa) kao i opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,
• zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima organa Grada i drugim propisima,
• vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama organa Grada i drugim propisima.
Na zaposlena lica u Sekretarijatu primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada, koji se primenjuje na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
Prava, obaveze i odgovornosti, zaposlenih u Sekretarijatu utvrđeni su ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, odlukama i drugim aktima Skupštine grada i drugih organa Grada, aktima Gradskog javnog pravobranioca i drugim propisima.
Zaposleni u Sekretarijatu obavezni su da poslove, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, aktima Skupštine grada i drugih organa Grada, kao i pravilima struke.
U okviru Sekretarijata mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.
Unutrašnje organizacione jedinice mogu se obrazovati prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.
Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u Sekretarijatu, odnosno poslovi, organizacija i rad Sekretarijata utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.
Akt iz stava 3. ove odluke donosi Gradski javni pravobranilac uz saglasnost Gradskog veća.
Akta Sekretarijata moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim propisima.
Gradski javni pravobranilac u svojstvu rukovodioca Sekretarijata, donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, aktima koje sam donosi i drugim propisima.
Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata čine:
1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate i naknade plata,
2. sredstva za materijalne rashode,
3. sredstva za posebne namene,
4. sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije.
Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.
Raspored sredstava neophodnih za rad Sekretarijata utvrđuje se finansijskim planom.
Sredstva za isplatu plata zaposlenih i postavljenih lica u Sekretarijatu obezbeđuju se u skladu sa zakonom, uredbom, aktima o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima i drugim propisima.
Naredbodavac za isplatu sredstava iz stava 1. ove odluke je Gradski javni pravobranilac, odnosno lice koje on ovlasti.
Skupština grada Kragujevca će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke postaviti Gradskog javnog pravobranioca i njegove zamenike u skladu sa odredbama ove Odluke.
Do postavljenja iz stava 1. ovog člana, funkciju Gradskog javnog pravobranioca i zamenika Gradskog javnog pravobranioca vršiće dosadašnji Gradski javni pravobranilac i zamenici Gradskog javnog pravobranioca.
Na postupke koji su u toku, kao i na podnete, a nerešene zahteve primenjuju se odredbe ove Odluke.
Gradski javni pravobranilac je dužan da u roku od 30 dana od dana postavljenja iz člana 26. ove Odluke, donese akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu u skladu sa odredbama ove Odluke.
Do donošenja akata iz člana 27. ove odluke, zaposleni u stručnoj službi Gradskog javnog pravobranilaštva, nastavljaju sa radom na poslovima na koje su raspoređeni.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskom javnom pravobranilaštvu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/02 i 5/05).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".