PRAVILNIK

O NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA OBAVLJANJE USLUGE, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE RADA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA NA USLUGU DNEVNOG BORAVKA LICA SA SMETNJAMA U RAZVOJU I NAKNADU TROŠKOVA PREVOZA KORISNIKA

("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2012, 6/2012 i 2/2013)

Član 1

Ovim Pravilnikom se za uslugu dnevnog boravka lica sa smetnjama u razvoju uređuju normativi i standardi za obavljanje delatnosti, kriterijumi i merila za utvrđivanje cene i način ostvarivanja prava na ovu uslugu, te nadoknadu troškova prevoza njenih korisnika.

I NORMATIVI I STANDARDI ZA OBAVLJANJE DNEVNOG BORAVKA

Dnevni boravak lica sa smetnjama u razvoju

Član 2

Licima ometenim u psihičkom ili fizičkom razvoju, stepena umerene ili teže mentalne ometenosti, oboleloj od autizma i višestruko ometenoj u razvoju, u okviru dnevnog boravka obezbeđuju se: dnevni boravak, ishrana, zdravstvena zaštita za vreme trajanja boravka, vaspitno-obrazovni rad, osposobljavanje za rad i radne aktivnosti, kulturno zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesovanju.

Član 3

Dnevni boravak obezbeđuje se u trajanju od osam sati dnevno, svakim radnim danom.

Za vreme štrajka pružalac usluga socijalne zaštite dužan je da u dnevnom boravku obezbedi minimum procesa rada.

Rad sa korisnicima u dnevnom boravku organizuje se u grupama koje se formiraju u zavisnosti od vrste i stepena ometenosti.

Grupu korisnika ometenih u razvoju stepena umerene ili teže mentalne ometenosti čini do 15 korisnika, a grupu višestruko ometenih korisnika i korisnika obolelih od autizma čini do šest korisnika.

Član 4

U ustanovi koja pruža dnevne usluge socijalne zaštite, dnevni boravak korisnika ometenih u psihičkom ili fizičkom razvoju mora da ispunjava standarde za pružanje dnevne usluge socijalne zaštite, a koji se tiču lokacije, prostora, opreme, organizacije, broja i stručnosti angažovanog osoblja, zatim prostorija za obavljanje vaspitno-obrazovnog rada i radnih aktivnosti, prostorija za radnu i okupacionu terapiju, čajnu kuhinju i sanitarno-higijenski čvor.

Član 5

Oprema i sredstva u prostoriji treba da odgovaraju svrsi i nameni, da se održavaju i koriste na propisan način i u skladu sa važećim Zakonom o bezbednosti i zdravlju na radu i važećim Zakonom o zaštiti od požara.

Prostorija za dnevni boravak treba da ima površinu od najmanje 3m2 po korisniku i da je opremljena odgovarajućim brojem stolova i stolica, televizorom i radio aparatom.

Prostorija za vaspitno-obrazovni rad i radne aktivnosti i prostorija za radnu i okupacionu terapiju treba da ima odgovarajuću opremu, sredstva i pribor koji odgovaraju uzrastu i sposobnostima korisnika.

Prostorija za stručne radnike treba da ima radni sto, stolice, orman i telefon.

Trpezarija treba da ima odgovarajući broj stolova i stolica u zavisnosti od broja korisnika.

Čajna kuhinja treba da ima: šporet, frižider, radni pult, orman za posuđe, sudoperu i potreban broj tanjira, čaša, bokala kao i druge opreme neophodne za serviranje hrane prema važećim sanitarnim propisima.

Član 6

Korisnicima se u dnevnom boravku obezbeđuje ishrana u skladu sa principima zdrave ishrane u zavisnosti od uzrasta i zdravstvenog stanja.

Dnevne potrebe korisnika u ishrani raspoređuju se u tri obroka: doručak, ručak i užina.

Obroci se utvrđuju u jelovniku koji se priprema za period od mesec dana, a u skladu sa postojećim normativima i standardima ishrane koji se primenjuju u ustanovama socijalne zaštite koje vrše smeštaj dece i omladine ometene u razvoju.

Član 7

Za organizovanje i realizovanje stručnog rada ustanova koja pruža dnevne usluge socijalne zaštite, dnevni boravak, treba da ima:

1. jednog vaspitača-diplomiranog defektologa ili defektologa i jednog radnog terapeuta sa srednjom stručnom spremom na jednu grupu korisnika stepena umerene i teže mentalne ometenosti i jednu negovateljicu na dve grupe korisnika

2. jednog vaspitača-diplomiranog defektologa ili defektologa, jednog radnog terapeuta sa srednjom stručnom spremom i jednu negovateljicu na jednu grupu korisnika sa višestrukim smetnjama u razvoju i korisnika obolelih od autizma

3. jednog psihologa na 100 korisnika.

Ustanova koja pruža dnevne usluge socijalne zaštite, dnevni boravak, može imati: logopeda, reedukatora, somatopeda i socijalnog radnika.

Za obavljanje ostalih poslova u ustanovi iz stava 2. ovog člana koja ima do 100 korisnika obezbeđuje se:

1. jedan diplomirani pravnik za obavljanje pravnih i administrativnih poslova,

2. jedan diplomirani ekonomista za obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova,

3. jedan glavni kuvar VKV,

4. jedan pomoćni kuvar,

5. jedna servirka,

6. jedna spremačica,

7. jedan vozač za distribuciju hrane.

Član 8

Stručnim radom u dnevnom boravku obezbeđuje se naročito: osposobljavanje korisnika za staranje o svojim neposrednim, svakodnevnim potrebama, osposobljavanje za što samostalniji i nezavisniji život i rad i razvijanje očuvanih sposobnosti, osposobljavanje za privređivanje u delimično zaštićenim uslovima, razvoj psihomotornoj sposobnosti, razvijanje higijenskih, radnih i drugih navika, razvijanje govornih i drugih potencijala i osposobljavanje za komunikaciju sa sredinom, proučavanje i praćenje razvoja, saradnja sa roditeljima i institucijama u pogledu staranja i vaspitanja korisnika.

II KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE CENA RADA DNEVNOG BORAVKA

Član 9

Ustanova donosi godišnji plan rada dnevnog boravka lica ometenih u razvoju.

Plan rada donosi se za period od jedne kalendarske godine i sadrži planirani broj grupa i korisnika u dnevnom boravku.

Plan rada sa predlogom finansijskog plana dnevnog boravka dostavlja se Gradskoj upravi Grada Sombora.

Član 10

Cena rada dnevnog boravka utvrđuje se primenom normativa i standarda utvrđenih ovim Pravilnikom na mesečnom nivou i to za poludnevni boravak (boravak do 4 sata bez ručka) i celodnevni boravak (boravak do 8 sati sa ručkom).

Cenu rada utvrđuje nadležni organ pružaoca usluge i ista se može primenjivati po dobijanju saglasnosti od strane Gradskog veća grada Sombora.

Član 11

Cenu rada dnevnog boravka čine:

- plate, dodaci i naknade u skladu sa važećim propisima

- troškovi energentskih i komunalnih usluga, usluga komunikacije, troškovi platnog prometa i bankarskih usluga

- troškovi ishrane korisnika po utvrđenom jelovniku i normativu i prema evidenciji o prisutnosti korisnika

- troškovi administrativnog materijala, materijala za održavanje čistoće i higijene, materijala za radno angažovanje korisnika i ostalih materijala-troškovi tekućeg održavanja zgrada i opreme.

Usluge dnevnog boravka pružaju se besplatno deci i omladini uzrasta do 26 godina i odraslim licima starijim od 26 godina pod uslovom da su iz porodica koje ostvaruju pravo na novčanu socijalnu pomoć.

Svi ostali korisnici usluge dnevnog boravka učestvuju u visini od 20% cene utvrđene kod pružaoca usluge.

Za dane odsustva, korisniku se obračunava 50% cene utvrđene kod pružaoca usluge.

IIa NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA USLUGU DNEVNOG BORAVKA I NAKNADU TROŠKOVA PREVOZA KORISNIKA

Član 11a

Zahtev za ostvarivanje prava na korišćenje usluge dnevnog boravka, podnosi roditelj, odnosno staratelj korisnika Centru za socijalni rad uz sledeću dokumentaciju:

- izvod iz matične knjige rođenih za korisnika,  

- rešenje o razvrstavanju korisnika ili mišljenje interresorne komisije o proceni potreba za pružanjem ovog oblika podrške korisniku,

- uverenje MUP-a o prebivalištu i fotokopije ličnih karata podnosioca zahteva i korisnika.

Član 11b

Korisnicima dnevnog boravka sa prebivalištem na teritoriji naseljenih mesta i prigradskih naselja grada Sombora nadoknađuju se troškovi prevoza, prema spisku prisustva korisnika po danima, u narednom mesecu za prethodni mesec, sa dokazom o prebivalištu korisnika.

Nadoknada troškova prevoza uplaćivaće se na račun pružaoca usluge, koji će sredstva preneta za ovu nadoknadu isplaćivati korisniku, odnosno njegovom roditelju ili staratelju.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 12

Ustanove koje obavljaju poslove dnevnog boravka lica ometenih u razvoju nastavljaju rad u zatečenim uslovima u pogledu prostora i opreme, ukoliko imaju obezbeđen minimum stručnog kadra utvrđen ovim pravilnikom.

Obezbeđenje sredstava u ustanovama za pružanje usluga socijalne zaštite, dnevni boravak, u skladu sa normativima i standardima utvrđenim ovim pravilnikom, vršiće se prema mogućnostima budžeta Grada Sombora.

Član 13

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja a objaviće se u "Službenom listu Grada Sombora".

 

Samostalni član Pravilnika o I izmenama i dopunama
Pravilnika o normativima i standardima za obavljanje usluge dnevnog boravka lica sa smetnjama u razvoju i kriterijumima i merilima za utvrđivanje prava i cene rada dnevnog boravka

("Sl. list Grada Sombora", br. 6/2012)

Član 5

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".