ODLUKAO PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJA ZA RAZVOJ I IZGRADNJU GRADA VRANJA" VRANJE("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 15/2013) |
Ovom odlukom, u cilju usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 119/12), vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje - prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 5/13).
Javno preduzeće "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje (u daljem tekstu: Direkcija), osnovana je sa ciljem predlaganja i sprovođenja gradske strategije izgradnje i razvoja u oblasti komunalnog opremanja i urbanističkog planiranja; izgradnje i razvoja u oblasti pripreme, nadzora i vođenja investicija koje se finansiraju iz budžeta grada i drugih prihoda utvrđenih zakonom i Statutom grada Vranja; obavljanja poslova upravljača lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica; obezbeđenja i održavanja javnog osvetljenja; obavljanja poslova na sprovođenju gradske stambene strategije; obavljanja poslova u vezi uslužnih delatnosti u saobraćaju, realizacije programa stanova datih u zakup i u okviru postupka eksproprijacije, razmene nepokretnosti i dr; kao i obavljanje drugih poslova od javnog interesa i značaja za funkcionisanje lokalne samouprave u oblasti upravljanja, naplate, održavanja i izgradnje poslovnih prostora, stanova i montažnih objekata na površinama javne namene; kao i zaštite životne sredine, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba proizvoda i usluga; razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti; obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja; sticanja dobiti i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
Bliži uslovi, postupak, nadležnost za obavljanje poslova iz stava 2. ovog člana, kao i nadležnost i postupak davanja u zakup poslovnog prostora, stanova, garaža i drugih komercijalnih nepokretnosti, uređuju se opštim aktima Osnivača, u skladu sa zakonom.
Direkcija je upisana u registar Agencije za privredne registre, Rešenjem broj BD 54511/2005 od 19.06.2005. godine.
Ovom odlukom, u skladu sa zakonom, uređuju se:
1) naziv i sedište Osnivača;
2) poslovno ime i sedište Direkcije;
3) pretežna delatnost Direkcije;
4) prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Direkciji i Direkcije prema Osnivaču;
5) uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitka i snošenje rizika;
6) uslovi i način zaduženja Direkcije;
7) zastupanje Direkcije;
8) iznos osnovnog kapitala;
9) organi Direkcije;
10) imovina Direkcije;
11) raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koje se prenose u svojinu Direkcije;
12) zaštita životne sredine;
13) druga pitanja koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti Direkcije.
Osnivač Direkcije je Grad Vranje, ulica Kralja Milana broj 1, matični broj: 07179693.
Prava Osnivača ostvaruje Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština grada).
IV POSLOVNO IME, SEDIŠTE I OBELEŽJA DIREKCIJE
Poslovno ime
Poslovno ime Direkcije je: Javno preduzeće - Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja.
Skraćeno poslovno ime je: JP Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja.
Sedište
Sedište Direkcije je u Vranju, ulica Ive Lole Ribara broj 1.
Pečat i štambilj
Direkcija ima pečat i štambilj.
Izgled i sadržaj pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Direkcije.
Sadržaj pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Znak
Direkcija ima svoj znak, koji označava njegovu delatnost.
Izgled i sadržaj znaka utvrđuje se Statutom Direkcije.
Oznake u poslovnoj komunikaciji
Poslovna akta Direkcije namenjena trećim licima (memorandum, faktura, narudžbenica i sl.) sadrže, pored poslovnog imena i sedišta, matični broj, PIB, poslovno ime i sedište banke kod koje Direkcija ima račun i broj tekućeg računa.
V PRAVNI STATUS I ORGANIZACIJA DIREKCIJE
Pravni status
Direkcija ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Direkcija u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Organizacija
Direkcija posluje kao jedinstvena celina.
Aktom direktora Direkcije uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Pretežna i druge delatnosti
Direkcija, u skladu sa zakonom, može obavljati sve delatnosti za koje ispunjava propisane uslove.
Pretežna delatnost Direkcije je:
43111 Specijalizovani građevinski radovi, pripremni radovi, rušenje i razbijanje objekata, zemljani radovi.
Osim navedene pretežne delatnosti, Direkcija će se baviti i drugim delatnostima kao što su:
42; 42.1; 42.11; 42.12; 42.13 |
Izgradnja ostalih građevina, izgradnja puteva, železničkih pruga, izgradnja mostova i tunela |
41; 41.2; 41.20 |
Izgradnja zgrada, izgradnja stambenih i nestambenih zgrada |
52; 52.2; 52.21 |
Skladištenje i prateće aktivnosti u saobraćaju prateće aktivnosti u saobraćaju, uslužne delatnosti u saobraćaju |
69; 69.1; 69.10 |
Pravni i računovodstveni poslovi, pravni poslovi |
71; 71.1; 71.11; 71.12 |
Arhitektonske i inženjerske delatnosti, arhitektonske delatnosti, inženjerska ispitivanja i analize arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje, inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje |
73; 73.2; 73.20 |
Istraživanje tržišta ispitivanje javnog mnjenja |
81; 81.3; 81.30 |
Usluge održavanja objekata okoline, usluge uređenja održavanja okoline. |
Upis u registar
Direkcija se za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije.
Uslovi za obavljanje delatnosti od opšteg interesa
Direkcija može da otpočne obavljanje delatnosti od opšteg interesa kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske opremljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine;
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Osnivanje zavisnih društava
Direkcija može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 12. ove odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Direkcija prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima Osnivač prema Direkciji.
Na odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala iz stava 1. ovog člana, saglasnost daje Skupština grada.
VII MEĐUSOBNI ODNOSI OSNIVAČA I DIREKCIJE
1. Obaveze Direkcije i ograničenje njegovih ovlašćenja
Unapređenje rada i razvoja
Unapređenje rada i razvoja Direkcije zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja, koje donosi Nadzorni odbor Direkcije.
Planom i programom iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se poslovna politika i razvoj Direkcije, neposredni zadaci i sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Plan i program rada i razvoja moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuje delatnost za koju je osnovana i kojom se bavi Direkcija.
Planovi i programi poslovanja
Planovi i programi poslovanja Direkcije su:
- Program poslovanja Direkcije;
- Finansijski plan poslovanja;
- Program uređivanja građevinskog zemljišta u javnoj svojini;
- drugi planovi i programi.
Za svaku kalendarsku godinu, Direkcija donosi godišnji program i finansijski plan poslovanja i dostavlja ih Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program i plan poslovanja se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.
Obaveza izveštavanja o realizaciji programa
Direkcija je dužna da resornom ministarstvu i drugim zakonom određenim ministarstvima dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, po prethodnoj saglasnosti Skupštine grada.
Direkcija dostavlja Skupštini na saglasnost godišnje izveštaje o realizaciji programa poslovanja sa finansijskim izveštajima poslovanja.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Direkcija je dužna da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovana obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Promena delatnosti, sedišta i poslovnog imena
Direkcija može, bez upisa u registar, da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za obavljanje tih delatnosti ispunjava uslove propisane zakonom.
Odluku o promeni delatnosti, kao i obavljanju delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, donosi Nadzorni odbor Direkcije, uz saglasnost Skupštine grada.
Direkcija ne može da promeni sedište ili poslovno ime bez saglasnosti Skupštine grada.
Odluku o promeni sedišta ili poslovnog imena donosi Nadzorni odbor Direkcije.
2. Ovlašćenja Osnivača prema Direkciji
Obezbeđivanje zaštite opšteg interesa
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Direkciji, Skupština grada daje saglasnost na:
1) Statut Direkcije;
2) statusne promene;
3) davanje garancije, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
4) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Direkcije, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom;
5) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
6) ulaganje kapitala;
7) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanje tog kapitala u udelima, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
8) godišnji program poslovanja i finansijski plan;
9) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
Predlog za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, podnosi Gradsko veće.
Gradonačelnik daje prethodnu saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova Direkcije, u delu koji se odnosi na broj i strukturu zaposlenih, uz predlog i mišljenje Gradskog veća.
Prava Osnivača
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Direkcije, Osnivač ima:
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Direkcije;
- pravo na učešće u raspodeli dobara koja preostanu posle izmirenja svih obaveza Direkcije u stečajnoj ili likvidacionoj masi, u slučaju prestanka Direkcije u postupku stečaja ili likvidacije;
- pravo da bude informisan o poslovanju Direkcije;
- druga prava, u skladu sa zakonom.
Ovlašćenje Osnivača za slučaj poremećaja u poslovanju Direkcije
U slučaju poremećaja u poslovanju Direkcije, Osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Direkcije, kao i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
1) promenu unutrašnje organizacije Direkcije;
2) razrešenje Nadzornog odbora i direktora Direkcije i imenovanje privremenih organa Direkcije;
3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
4) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa za koje je osnovana Direkcija.
Za obaveze preuzete u pravnom prometu prema trećim licima Direkcija odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Direkcije, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Iznos osnovnog kapitala
Osnovni kapital Javnog preduzeća iznosi 1.000,00 dinara.
Direkcija nema nenovčani ulog.
Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala
Odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Odlukom o povećanju osnovnog kapitala određuje se iznos povećanja, način povećanja, početak učestvovanja u raspodeli dobiti po osnovu uloga kojim se povećava osnovni kapital, kao i druga pitanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.
Odlukom o smanjenju osnovnog kapitala Direkcije utvrđuje se obim, cilj, vrsta i način sprovođenja smanjenja osnovnog kapitala.
X IMOVINA DIREKCIJE I STVARI U JAVNOJ SVOJINI
Imovina Direkcije
Direkcija ima svoju imovinu kojom raspolaže u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Imovinu Direkcije čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Direkcije, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Stvari u javnoj svojini
Osnivač može ulagati stvari u javnoj svojini u kapital Direkcije, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja u smislu stava 1. ovog člana, Osnivač stiče udele u Direkciji, kao i prava po osnovu tih udela, u skladu sa zakonom.
Direkcija može koristiti stvari u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom.
Korišćenje stvari u javnoj svojini koje nisu uložene u kapital Direkcije, vrši se pod uslovima, na način i po postupku propisanim zakonom kojim se uređuje javna svojina.
Ulaganje kapitala Direkcije
Direkcija može ulagati kapital u druga društva kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, na osnovu prethodne saglasnosti Skupštine grada.
Raspolaganje imovinom
Direkcija ne može bez prethodne saglasnosti Skupštine grada da donese odluku o sticanju i raspolaganju imovinom koja se, u smislu Zakona o privrednim društvima, smatra sticanjem i raspolaganjem imovinom velike vrednosti.
Princip organizovanja i organi Direkcije
Upravljanje u Direkciji organizovano je na jednodomnom principu.
Organi Direkcije jesu:
1. Nadzorni odbor; i
2. Direktor.
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor Direkcije ima tri člana, uključujući i predsednika.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Skupština grada, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovom odlukom.
Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici Osnivača, dok se jedan član imenuje iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Direkcije.
Uslovi za imenovanje članova Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovana Direkcija;
4) da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Direkcije.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine, počev od dana imenovanja.
Predsednik, odnosno član Nadzornog odbora može biti ponovo imenovan po isteku mandata.
Predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Kada predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ili podnošenjem ostavke predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora, Skupština grada, bez pretresa i odlučivanja, rešenjem utvrđuje prestanak mandata.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi Osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;
- Osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Direkcije;
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Direkcije deluje na štetu Direkcije kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko Direkcija ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat u smislu stava 3. ovog člana, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
U slučaju prestanka mandata predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora podnošenjem ostavke, mandat novoimenovanog predsednika, odnosno člana traje do isteka mandata Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor.
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Direkcije i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Skupštine grada;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Direkcije;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje Direkcije i dostavlja ih Skupštini grada radi davanja saglasnosti;
8) donosi Statut Direkcije, uz saglasnost Skupštine grada;
9) donosi odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost Skupštine grada;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost Skupštine grada;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji, u skladu sa zakonom, Statutom Direkcije i ovom odlukom;
12) imenuje lica ovlašćena za zastupanje Direkcije;
13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom, odnosno vršiocem dužnosti direktora Direkcije;
14) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Direkcije i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Direkciji.
Kvorum i odlučivanje Nadzornog odbora
Nadzorni odbor može da radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.
Odluke Nadzornog odbora donose se većinom od ukupnog broja članova.
Bliža pravila o radu i odlučivanju Nadzornog odbora uređuju se Statutom Direkcije.
Naknada za rad članova Nadzornog odbora
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade utvrđuje Skupština grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Direkcije, a isplaćuje je Direkcija.
Imenovanje direktora
Direktora Direkcije imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom.
Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom Direkcije, u skladu sa zakonom.
Direktor zasniva radni odnos na određeno vreme, u skladu sa zakonom.
Direktor Direkcije je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Nadležnost direktora
Direktor Direkcije:
1) predstavlja i zastupa Direkciju;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Direkcije;
4) odgovara za zakonitost rada Direkcije;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke Nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove određene zakonom, Statutom Direkcije i ovom odlukom.
Stimulacija direktora
Direktor ima pravo na stimulaciju kada je Direkcija poslovala sa pozitivnim poslovnim rezultatima, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
Odluku o visini stimulacije iz stava 1. ovog člana donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Stimulacija se isplaćuje iz sredstava Direkcije.
Prestanak mandata direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Direktor čiji je mandat prestao u smislu stava 1. ovog člana dužan je da obavlja dužnost direktora do imenovanja novog direktora, odnosno vršioca dužnosti direktora, a najduže 30 dana od isteka mandata, podnošenja ostavke ili razrešenja.
Ostavka se podnosi u pisanoj formi Skupštini grada.
Predlog za razrešenje direktora može podneti Nadzorni odbor.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se traži razrešenje.
Skupština grada razrešiće direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:
1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Direkcije, utvrđene Statutom Direkcije;
2) ukoliko se utvrdi da je zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Direkciji, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Direkcije, odnosno od plana poslovanja Direkcije;
3) ukoliko u toku trajanja mandata bude pravosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;
4) u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Skupština grada može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan, u slučajevima propisanim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji u skladu sa zakonom.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora, u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.
Finansiranje Direkcije obezbeđuje se iz sledećih izvora:
1) opštih prihoda budžeta grada, propisanih Zakonom o finansiranju lokalne samouprave i Zakonom o budžetskom sistemu;
2) namenskih prihoda budžeta grada, to:
- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta od pravnih i fizičkih lica;
- naknade za korišćenje po osnovu zakupa javnog građevinskog zemljišta za postavljanje montažnih objekata.
3) naknade za izgradnju, održavanje i korišćenje javnih i nekategorisanih puteva; za korišćenje šuma; za izvađeni materijal iz vodotoka, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava;
4) godišnje naknade za motorna vozila, traktore i priključna vozila, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava:
5) naknade za parkiranje;
6) naknade za izdavanje bilbordova i reklamnih panoa na korišćenje;
7) namenskih prihoda drugih nivoa vlasti;
8) iz kredita i drugih oblika zaduživanja;
9) iz donacija i poklona;
10) iz drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se reguliše finansiranje javnih preduzeća.
XIII UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITKA I SNOŠENJE RIZIKA
Utvrđivanje i raspoređivanje dobiti
Postojanje dobiti utvrđuje se iz godišnjih finansijskih izveštaja Direkcije.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Direkcije, uz saglasnost Skupštine grada, u skladu sa zakonom, Statutom Direkcije i aktima Osnivača.
Odlukom iz stava 2. ovog člana, deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se Osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Pokriće gubitka
O pokriću gubitka odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.
Nadzorni odbor Direkcije je dužan da obavesti Osnivača o gubitku Direkcije, kao i o merama koje namerava da preduzme radi pokrića gubitka i sprečavanja da se gubitak ponovi, odnosno uveća.
Snošenje rizika
Rizik komercijalnih efekata obavljanja delatnosti Direkcije snosi Direkcija.
Ako Direkcija nije u stanju da iz sopstvenih sredstava otkloni negativne efekte komercijalnih rizika, Osnivač će preduzeti odgovarajuće mere radi obezbeđenja uslova za obavljanje delatnosti Direkcije.
Rizik nekomercijalnih efekata obavljanja delatnosti Direkcije snosi Direkcija, osim ako je reč o riziku od mera koje donosi Osnivač.
Odluku o zaduživanju Direkcije kod banaka i drugih subjekata donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost nadležnog organa Osnivača.
Zastupnici Direkcije
Direkciju zastupa direktor.
Statutom Direkcije može se predvideti da, pored direktora, Direkciju zastupaju i lica sa određenim funkcijama, odnosno poslovima u Direkciji (statutarni zastupnici).
Lica iz stava 2. ovog člana upisuju se u registar kao lica ovlašćena za zastupanje Direkcije.
Prokura
O davanju prokure odlučuje Nadzorni odbor Direkcije.
Prokura se može dati jednom ili većem broju lica.
Prokurista ne može preneti prokuru na drugo lice.
XVI OSTVARIVANJE PRAVA NA ŠTRAJK
U Direkciji zaposleni ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa zakonom kojim se ostvaruju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom, ili drugim opštim aktom Direkcije.
U slučaju štrajka zaposlenih mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada utvrđuje se posebnim aktom Skupštine grada.
Direkcija je dužna da prilikom obavljanja delatnosti vodi računa o zaštiti životne sredine, obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine.
Ostvarivanje zaštite životne sredine bliže se uređuje Statutom Direkcije.
Vrste akata
Opšti akti Direkcije su Statut, odluke, pravilnici i drugi opšti akti.
Statut je osnovni opšti akt Direkcije.
Drugi opšti akti moraju biti u saglasnosti sa Statutom Direkcije.
Pojedinačni akti moraju biti u saglasnosti sa Statutom i drugim opštim aktima Direkcije.
Unutrašnja organizacija Direkcije
Statutom, opštim i drugim aktima Direkcije bliže se uređuje unutrašnja organizacija Direkcije, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Direkcije, u skladu sa zakonom.
Radni odnosi
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom, odnosno drugim opštim aktom Direkcije, u skladu sa zakonom i ugovorom o radu.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu uređuju se kolektivnim ugovorom, opštim aktima Direkcije ili ugovorom o radu, u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona.
Rad Direkcije je javan.
Za javnost rada Direkcije odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Direkcije vrši se u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Direkcija je pravni sledbenik SIZ-a za komunalnu privredu opštine Vranje, SIZ-a stanovanja opštine Vranje, JP Novi dom Vranje Društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve opštine Vranje i Odseka za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor opštine Vranje, u pogledu građevinskog zemljišta, stambenih objekata, stanova i poslovnih objekata i prava korišćenja na navedenim nepokretnostima, kao SIZ-a kulture, u pogledu građevinskog zemljišta i stambenog objekta i prava korišćenja na navedenim nepokretnostima sa kat. parcele broj 6683, KO Vranje 1, u bloku "Češalj" u Vranju.
Direkcija je dužna da Statut uskladi sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostali opšti akti Direkcije uskladiće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Direkcije.
Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnim preduzećima, Zakona o privrednim društvima i drugih propisa kojima se uređuje delatnost od opšteg interesa za koje je osnovana Direkcija.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje - prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 5/13).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".