ODLUKA

O PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA "NOVI DOM" VRANJE

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 15/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom, u cilju usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 119/12), vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Novi dom" Vranje - prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 5/13).

Član 2

Javno preduzeće "Novi dom" Vranje (u daljem tekstu: Novi dom) osnovano je i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja proizvodnje i distribucije toplotne energije, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba korisnika proizvoda i usluga; razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti; obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja; sticanja dobiti i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

Novi dom je upisan u registar Agencije za privredne registre, Rešenjem o prevođenju u registar privrednih subjekata, broj: BD 36220/2005 od 11.07.2005. godine.

II PREDMET ODLUKE

Član 3

Ovom odlukom, u skladu sa zakonom, uređuju se:

1) naziv i sedište Osnivača;

2) poslovno ime i sedište Novog doma;

3) pretežna delatnost Novog doma;

4) prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Novom domu i Novog doma prema Osnivaču;

5) uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitka i snošenje rizika;

6) uslovi i način zaduženja Novog doma;

7) zastupanje Novog doma;

8) iznos osnovnog kapitala;

9) organi Novog doma;

10) imovina Novog doma;

11) raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koje se prenose u svojinu Novog doma;

12) zaštita životne sredine;

13) druga pitanja koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti Novog doma.

III OSNIVAČ NOVOG DOMA

Član 4

Osnivač Novog doma je Grad Vranje, ulica Kralja Milana broj 1, matični broj: 07179693.

Prava Osnivača ostvaruje Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština grada).

IV POSLOVNO IME, SEDIŠTE I OBELEŽJA NOVOG DOMA

Poslovno ime

Član 5

Poslovno ime Novog doma je: Javno preduzeće za grejanje i održavanje stambenih zgrada i poslovnih prostorija "Novi dom" Vranje.

Skraćeno poslovno ime je: Javno preduzeće "Novi dom" Vranje.

Sedište

Član 6

Sedište Novog doma je u Vranju, ulica Kralja Stefana Prvovenčanog broj 99.

Pečat i štambilj

Član 7

Novi dom ima pečat i štambilj.

Izgled i sadržaj pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Novog doma.

Sadržaj pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Znak

Član 8

Novi dom ima svoj znak, koji označava njegovu delatnost.

Izgled i sadržaj znaka utvrđuje se Statutom Novog doma.

Oznake u poslovnoj komunikaciji

Član 9

Poslovna akta Novog doma namenjena trećim licima (memorandum, faktura, narudžbenica i sl.) sadrže, pored poslovnog imena i sedišta, matični broj, PIB, poslovno ime i sedište banke kod koje Novi dom ima račun i broj tekućeg računa.

V PRAVNI STATUS I ORGANIZACIJA NOVOG DOMA

Pravni status

Član 10

Novi dom ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Novi dom u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Organizacija

Član 11

Novi dom posluje kao jedinstvena celina.

Aktom direktora Novog doma uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

VI DELATNOST NOVOG DOMA

Pretežna i druge delatnosti

Član 12

Novi dom, u skladu sa zakonom, može obavljati sve delatnosti za koje ispunjava propisane uslove.

Pretežna delatnost Novog doma je:

3530 Snabdevanje parom i klimatizacija (obuhvata proizvodnju i distribuciju pare i tople vode za grejanje i druge svrhe).

Osim pretežne delatnosti, Javno preduzeće će obavljati i sledeće delatnosti:

4120 Izgradnja stambenih i nestambenih zgrada;

4311 Rušenje objekata;

4312 Priprema gradilišta;

4391 Krovni radovi, ostali građevinski radovi uključujući i specijalizovane radove;

4321 Postavljanje električnih instalacija, izolacioni radovi;

4322 Postavljanje cevnih instalacija;

4329 Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu;

4331 Malterisanje;

4332 Ugradnja stolarije;

4333 Postavljanje podnih i zidnih obloga;

4334 Bojenje i zastakljivanje;

4644 Trgovina na veliko porculanom, staklenom robom i sredstvima za čišćenje;

4671 Trgovina na veliko čvrstim, tečnim i gasovitim gorivima i sličnim proizvodima;

4673 Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom, trgovina na veliko mešovitom robom, cevima, uređajima i opremom za centralno grejanje;

4752 Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama,

7111 Arhitektonska delatnost;

7112 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.

Upis u registar

Član 13

Novi dom se za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije.

Uslovi za obavljanje delatnosti od opšteg interesa

Član 14

Novi dom može da otpočne obavljanje delatnosti od opšteg interesa kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske opremljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine;

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

Novi dom može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 12. ove odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Novi dom prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima Osnivač prema Novom domu.

Na odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala iz stava 1. ovog člana, saglasnost daje Skupština grada.

VII MEĐUSOBNI ODNOSI OSNIVAČA I NOVOG DOMA

9. Obaveze Novog doma i ograničenje njegovih ovlašćenja

Unapređenje rada i razvoja

Član 16

Unapređenje rada i razvoja Novog doma zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja, koje donosi Nadzorni odbor Novog doma.

Planom i programom iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se poslovna politika i razvoj Novog doma, neposredni zadaci i sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Plan i program rada i razvoja moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuje delatnost za koju je osnovan i kojom se bavi Novi dom.

Planovi i programi poslovanja

Član 17

Planovi i programi poslovanja Novog doma su:

- Program poslovanja Novog doma;

- Finansijski plan poslovanja;

- drugi planovi i programi.

Za svaku kalendarsku godinu, Novi dom donosi godišnji program i finansijski plan poslovanja i dostavlja ih Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program i plan poslovanja se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

Obaveza izveštavanja o realizaciji programa

Član 18

Novi dom je dužan da resornom ministarstvu i drugim zakonom određenim ministarstvima dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, po prethodnoj saglasnosti Skupštine grada.

Novi dom dostavlja Skupštini grada na saglasnost godišnje izveštaje o realizaciji programa poslovanja sa finansijskim izveštajima poslovanja.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 19

Novi dom je dužan da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovan obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Promena delatnosti, sedišta i poslovnog imena

Član 20

Novi dom može, bez upisa u registar, da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za obavljanje tih delatnosti ispunjava uslove propisane zakonom.

Odluku o promeni delatnosti, kao i obavljanju delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, donosi Nadzorni odbor Novog doma, uz saglasnost Skupštine grada.

Novi dom ne može da promeni sedište ili poslovno ime bez saglasnosti Skupštine grada.

Odluku o promeni sedišta ili poslovnog imena donosi Nadzorni odbor Novog doma.

10. Ovlašćenja Osnivača prema Novom domu

Obezbeđivanje zaštite opšteg interesa

Član 21

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Novom domu, Skupština grada daje saglasnost na:

1) Statut Novog doma;

2) statusne promene;

3) davanje garancije, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

4) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);

5) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Novog doma, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom;

6) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

7) ulaganje kapitala;

8) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanje tog kapitala u udelima, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

9) godišnji program poslovanja i finansijski plan;

10) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Predlog za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, podnosi Gradsko veće.

Gradonačelnik daje prethodnu saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova Novog doma, u delu koji se odnosi na broj i strukturu zaposlenih, uz predlog i mišljenje Gradskog veća.

Prava Osnivača

Član 22

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Novog doma, Osnivač ima:

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Novog doma;

- pravo na učešće u raspodeli dobara koja preostanu posle izmirenja svih obaveza Novog doma u stečajnoj ili likvidacionoj masi, u slučaju prestanka Novog doma u postupku stečaja ili likvidacije;

- pravo da bude informisan o poslovanju Novog doma;

- druga prava, u skladu sa zakonom.

Ovlašćenje Osnivača za slučaj poremećaja u poslovanju Novog doma

Član 23

U slučaju poremećaja u poslovanju Novog doma, Osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Novog doma, kao i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije Novog doma;

2) razrešenje Nadzornog odbora i direktora Novog doma i imenovanje privremenih organa Novog doma;

3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa za koje je osnovan Novi dom.

VIII ODGOVORNOST NOVOG DOMA

Član 24

Za obaveze preuzete u pravnom prometu prema trećim licima Novi dom odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Novog doma, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

IX IZNOS OSNOVNOG KAPITALA

Iznos osnovnog kapitala

Član 25

Osnovni kapital Novog doma iznosi 1.000 dinara.

Novi dom nema nenovčani ulog.

Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala

Član 26

Odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Odlukom o povećanju osnovnog kapitala određuje se iznos povećanja, način povećanja, početak učestvovanja u raspodeli dobiti po osnovu uloga kojim se povećava osnovni kapital, kao i druga pitanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.

Odlukom o smanjenju osnovnog kapitala Novog doma utvrđuje se obim, cilj, vrsta i način sprovođenja smanjenja osnovnog kapitala.

X IMOVINA NOVOG DOMA I STVARI U JAVNOJ SVOJINI

Imovina Novog doma

Član 27

Novi dom ima svoju imovinu kojom raspolaže u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Imovinu Novog doma čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Novog doma, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Stvari u javnoj svojini

Član 28

Osnivač može ulagati stvari u javnoj svojini u kapital Novog doma, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja u smislu stava 1. ovog člana, Osnivač stiče udele u Novom domu, kao i prava po osnovu tih udela, u skladu sa zakonom.

Član 29

Novi dom može koristiti stvari u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom.

Korišćenje stvari u javnoj svojini koje nisu uložene u kapital Novog doma, vrši se pod uslovima, na način i po postupku propisanim zakonom kojim se uređuje javna svojina.

Ulaganje kapitala Novog doma

Član 30

Novi dom može ulagati kapital u druga društva kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, na osnovu prethodne saglasnosti Skupštine grada.

Član 31

Novi dom ne može bez prethodne saglasnosti Skupštine grada da donese odluku o sticanju i raspolaganju imovinom koja se, u smislu Zakona o privrednim društvima, smatra sticanjem i raspolaganjem imovinom velike vrednosti.

XI ORGANI NOVOG DOMA

Princip organizovanja i organi Novog doma

Član 32

Upravljanje u Novom domu organizovano je na jednodomnom principu.

Organi Novog doma jesu:

1. Nadzorni odbor; i

2. Direktor.

1. Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 33

Nadzorni odbor Novog doma ima tri člana, uključujući i predsednika.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Skupština grada, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici Osnivača, dok se jedan član imenuje iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Novog doma.

Uslovi za imenovanje članova Nadzornog odbora

Član 34

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovan Novi dom;

4) da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Novog doma.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 35

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine, počev od dana imenovanja.

Predsednik, odnosno član Nadzornog odbora može biti ponovo imenovan po isteku mandata.

Predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Kada predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ili podnošenjem ostavke predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora, Skupština grada, bez pretresa i odlučivanja, rešenjem utvrđuje prestanak mandata.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi Osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;

- Osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Novog doma;

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Novog doma deluje na štetu Novog doma kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko Novi dom ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat u smislu stava 3. ovog člana, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

U slučaju prestanka mandata predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora podnošenjem ostavke, mandat novoimenovanog predsednika, odnosno člana traje do isteka mandata Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 36

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Novog doma i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Skupštine grada;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Novog doma;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje Novog doma i dostavlja ih Skupštini grada radi davanja saglasnosti;

8) donosi Statut Novog doma, uz saglasnost Skupštine grada;

9) donosi odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost Skupštine grada;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost Skupštine grada;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji, u skladu sa zakonom, Statutom Novog doma i ovom odlukom;

12) imenuje lica ovlašćena za zastupanje Novog doma;

13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom, odnosno vršiocem dužnosti direktora Novog doma;

14) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Novog doma i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Novom domu.

Kvorum i odlučivanje Nadzornog odbora

Član 37

Nadzorni odbor može da radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.

Odluke Nadzornog odbora donose se većinom od ukupnog broja članova.

Bliža pravila o radu i odlučivanju Nadzornog odbora uređuju se Statutom Novog doma.

Naknada za rad članova Nadzornog odbora

Član 38

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade utvrđuje Skupština grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Novog doma, a isplaćuje je Novi dom.

2. Direktor

Imenovanje direktora

Član 39

Direktora Novog doma imenuje Skupština grada na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom Novog doma, u skladu sa zakonom.

Direktor zasniva radni odnos na određeno vreme, u skladu sa zakonom.

Direktor Novog doma je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Nadležnost direktora

Član 40

Direktor Novog doma:

1) predstavlja i zastupa Novi dom;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Novog doma;

4) odgovara za zakonitost rada Novog doma;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove određene zakonom, Statutom Novog doma i ovom odlukom.

Stimulacija direktora

Član 41

Direktor ima pravo na stimulaciju kada je Novi dom poslovao sa pozitivnim poslovnim rezultatima, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.

Odluku o visini stimulacije iz stava 1. ovog člana donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Stimulacija se isplaćuje iz sredstava Novog doma.

Prestanak mandata direktora

Član 42

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Direktor čiji je mandat prestao u smislu stava 1. ovog člana dužan je da obavlja dužnost direktora do imenovanja novog direktora, odnosno vršioca dužnosti direktora, a najduže 30 dana od isteka mandata, podnošenja ostavke ili razrešenja.

Član 43

Ostavka se podnosi u pisanoj formi Skupštini grada.

Član 44

Predlog za razrešenje direktora može podneti Nadzorni odbor.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se traži razrešenje.

Član 45

Skupština grada razrešiće direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Novog doma, utvrđene Statutom Novog doma;

2) ukoliko se utvrdi da je zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Novom domu, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Novog doma, odnosno od plana poslovanja Novog doma;

3) ukoliko u toku trajanja mandata bude pravosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

4) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Skupština grada može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan, u slučajevima propisanim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 46

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji u skladu sa zakonom.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 47

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora, u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.

XII SREDSTVA NOVOG DOMA

Član 48

Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti za koje je osnovan Novi dom obezbeđuju se iz:

1) prihoda od prodaje proizvoda i komunalnih usluga;

2) prihoda od komunalne naknade;

3) izdavanjem u zakup poslovnog prostora, garaža i garažnih mesta;

4) prihoda budžeta grada Vranja;

5) namenskih prihoda drugih nivoa vlasti;

6) kredita i drugih oblika zaduživanja;

7) donacija i poklona;

8) drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje finansiranje javnih preduzeća.

Određivanje cena usluga u Novom domu

Član 49

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Novog doma uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada, u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i delatnost za koju je osnovan Novi dom.

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 50

Novi dom je obavezan da zahtev za izmenu cena uključi u godišnji program poslovanja.

Kada se značajnije promene vrednosni elementi, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Novi dom može da tokom poslovne godine podnese Osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja za tu godinu.

XIII UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITKA I SNOŠENJE RIZIKA

Utvrđivanje i raspoređivanje dobiti

Član 51

Postojanje dobiti utvrđuje se iz godišnjih finansijskih izveštaja Novog doma.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Novog doma, uz saglasnost Skupštine grada, u skladu sa zakonom, Statutom Novog doma i aktima Osnivača.

Odlukom iz stava 2. ovog člana, deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se Osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Pokriće gubitka

Član 52

O pokriću gubitka odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.

Nadzorni odbor Novog doma je dužan da obavesti Osnivača o gubitku Novog doma, kao i o merama koje namerava da preduzme radi pokrića gubitka i sprečavanja da se gubitak ponovi, odnosno uveća.

Snošenje rizika

Član 53

Rizik komercijalnih efekata obavljanja delatnosti Novog doma snosi Novi dom.

Ako Novi dom nije u stanju da iz sopstvenih sredstava otkloni negativne efekte komercijalnih rizika, Osnivač će preduzeti odgovarajuće mere radi obezbeđenja uslova za obavljanje delatnosti Novog doma.

Član 54

Rizik nekomercijalnih efekata obavljanja delatnosti Novog doma snosi Novi dom, osim ako je reč o riziku od mera koje donosi Osnivač.

XIV ZADUŽIVANJE NOVOG DOMA

Član 55

Odluku o zaduživanju Novog doma kod banaka i drugih su

XV ZASTUPANJE NOVOG DOMA

Zastupnici Novog doma

Član 56

Novi dom zastupa direktor.

Statutom Novog doma može se predvideti da, pored direktora, Novi dom zastupaju i lica sa određenim funkcijama, odnosno poslovima u Novom domu (statutarni zastupnici).

Lica iz stava 2. ovog člana upisuju se u registar kao lica ovlašćena za zastupanje Novog doma.

Prokura

Član 57

O davanju prokure odlučuje Nadzorni odbor Novog doma.

Prokura se može dati jednom ili većem broju lica.

Prokurista ne može preneti prokuru na drugo lice.

XVI OSTVARIVANJE PRAVA NA ŠTRAJK

Član 58

U Novom domu zaposleni ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa zakonom kojim se ostvaruju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom, ili drugim opštim aktom Novog doma.

U slučaju štrajka zaposlenih mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada utvrđuje se posebnim aktom Skupštine grada.

XVII ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 59

Novi dom je dužan da prilikom obavljanja delatnosti vodi računa o zaštiti životne sredine, obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine.

Ostvarivanje zaštite životne sredine bliže se uređuje Statutom Novog doma.

XVIII AKTI NOVOG DOMA

Vrste akata

Član 60

Opšti akti Novog doma su Statut, odluke, pravilnici i drugi opšti akti.

Statut je osnovni opšti akt Novog doma.

Drugi opšti akti moraju biti u saglasnosti sa Statutom Novog doma.

Pojedinačni akti moraju biti u saglasnosti sa Statutom i drugim opštim aktima Novog doma.

Unutrašnja organizacija Novog doma

Član 61

Statutom, opštim i drugim aktima Novog doma bliže se uređuje unutrašnja organizacija Novog doma, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Novog doma, u skladu sa zakonom.

Radni odnosi

Član 62

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom, odnosno drugim opštim aktom Novog doma, u skladu sa zakonom i ugovorom o radu.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 63

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu uređuju se kolektivnim ugovorom, odnosno drugim opštim aktima Novog doma ili ugovorom o radu, u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona.

XIX JAVNOST RADA NOVOG DOMA

Član 64

Rad Novog doma je javan.

Za javnost rada Novog doma odgovoran je direktor.

Član 65

Dostupnost informacija od javnog značaja Novog doma vrši se u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

XX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 66

Novi dom je pravni sledbenik Radne organizacije za grejanje i održavanje stambenih zgrada i poslovnih prostorija "Novi dom" Vranje.

Član 67

Novi dom je dužan da Statut uskladi sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke.

Ostali opšti akti Novog doma uskladiće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Novog doma.

Član 68

Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnim preduzećima, Zakona o privrednim društvima i drugih propisa kojima se uređuje delatnost od opšteg interesa za koje je osnovan Novi dom.

Član 69

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Novi dom" Vranje - prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 5/13)

Član 70

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju tačaka kako su one objavljene u "Sl. glasniku grada Vranja", br. 15/2013.