ODLUKAO PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "KOMRAD" VRANJE("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 15/2013) |
Ovom odlukom, u cilju usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 119/12), vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Komrad" Vranje-prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 5/13).
Javno komunalno preduzeće "Komrad" Vranje (u daljem tekstu: Komrad) osnovano je i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti upravljanja komunalnim otpadom, upravljanja grobljima i pogrebne usluge, upravljanja pijacama, održavanja čistoće na površinama javne namene, održavanja javnih zelenih površina, dimničarskih usluga i delatnosti zoohigijene, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba korisnika proizvoda i usluga; razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti; obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja; sticanja dobiti i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
Komrad je upisan u registar Agencije za privredne registre, Rešenjem broj: BD 24270/2005 od 23.06.2005. godine.
Ovom odlukom, u skladu sa zakonom, uređuju se:
1) naziv i sedište Osnivača;
2) poslovno ime i sedište Komrada;
3) pretežna delatnost Komrada;
4) prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Komradu i Komrada prema Osnivaču;
5) uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitka i snošenje rizika;
6) uslovi i način zaduženja Komrada;
7) zastupanje Komrada;
8) iznos osnovnog kapitala;
9) organi Komrada;
10) imovina Komrada;
11) raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koje se prenose u svojinu Komrada;
12) zaštita životne sredine;
13) druga pitanja koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti Komrada.
Osnivač Komrada je Grad Vranje, ulica Kralja Milana broj 1, matični broj: 07179693.
Prava Osnivača ostvaruje Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština grada).
IV POSLOVNO IME, SEDIŠTE I OBELEŽJA KOMRADA
Poslovno ime
Poslovno ime Komrada je: Javno komunalno preduzeće "Komrad" Vranje.
Skraćeno poslovno ime je: JP "Komrad".
Sedište
Sedište Komrada je u Vranju, ulica Sime Pogačarevića broj 97.
Pečat i štambilj
Komrad ima pečat i štambilj.
Izgled i sadržaj pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Komrada.
Sadržaj pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Znak
Komrad ima svoj znak, koji označava njegovu delatnost.
Izgled i sadržaj znaka utvrđuje se Statutom Komrada.
Oznake u poslovnoj komunikaciji
Poslovna akta Komrada namenjena trećim licima (memorandum, faktura, narudžbenica i sl.) sadrže, pored poslovnog imena i sedišta, matični broj, PIB, poslovno ime i sedište banke kod koje Komrad ima račun i broj tekućeg računa.
V PRAVNI STATUS I ORGANIZACIJA KOMRADA
Pravni status
Komrad ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Komrad u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Organizacija
Komrad posluje kao jedinstvena celina.
Aktom direktora Komrada uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Pretežna i druge delatnosti
Komrad, u skladu sa zakonom, može obavljati sve delatnosti za koje ispunjava propisane uslove.
Pretežna delatnost Komrada je:
3811 Sakupljanje otpada koji nije opasan.
Osim pretežne delatnosti, Javno preduzeće će obavljati i sledeće delatnosti:
382 Tretman i odlaganje otpada;
3821 Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan;
3832 Ponovna upotreba razvrstanih materijala;
3900 Sanacija i rekultivacija druge usluge u oblasti upravljanja otpadom;
3700 Uklanjanje otpadnih voda;
8110 Usluge održavanja objekata;
8120 Usluge čišćenja;
8121 Usluge redovnog čišćenja zgrada;
8122 Usluge ostalog čišćenja zgrade i opreme;
8129 Usluge ostalog čišćenja;
8132 Usluge uređivanja i održavanja okoline;
0161 Uslužne delatnosti u gajenju useva i zasada;
0130 Gajenje sadnog materijala;
0210 Delatnost rasadnika:
0119 Gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka;
9603 Pogrebne i srodne delatnosti;
9609 Ostale nepomenute lične uslužne delatnosti;
4780 Trgovina na malo na tezgama pri pijacama;
4782 Trgovina na malo tekstilnom odećom i obućom na tezgama i pijacama;
4789 Trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama;
4799 Ostala trgovina na malo izvan prodavnice, tezgi i pijaca;
7500 Veterinarska delatnost;
6820 Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima;
4339 Ostali završni radovi;
4399 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi.
Upis u registar
Komrad se za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije.
Uslovi za obavljanje delatnosti od opšteg interesa
Komrad može da otpočne obavljanje delatnosti od opšteg interesa kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske opremljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine;
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Osnivanje zavisnih društava
Komrad može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 12. ove odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Komrad prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima Osnivač prema Komradu.
Na odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala iz stava 1. ovog člana, saglasnost daje Skupština grada.
VII MEĐUSOBNI ODNOSI OSNIVAČA I KOMRADA
7. Obaveze Komrada i ograničenje njegovih ovlašćenja
Unapređenje rada i razvoja
Unapređenje rada i razvoja Komrada zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja, koje donosi Nadzorni odbor Komrada.
Planom i programom iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se poslovna politika i razvoj Komrada, neposredni zadaci i sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Plan i program rada i razvoja moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuje delatnost za koju je osnovan i kojom se bavi Komrad.
Planovi i programi poslovanja
Planovi i programi poslovanja Komrada su:
- Program poslovanja Komrada;
- Finansijski plan poslovanja;
- drugi planovi i programi.
Za svaku kalendarsku godinu, Komrad donosi godišnji program i finansijski plan poslovanja i dostavlja ih Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program i plan poslovanja se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.
Obaveza izveštavanja o realizaciji programa
Komrad je dužan da resornom ministarstvu i drugim zakonom određenim ministarstvima dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, po prethodnoj saglasnosti Skupštine grada.
Komrad dostavlja Skupštini grada na saglasnost godišnje izveštaje o realizaciji programa poslovanja sa finansijskim izveštajima poslovanja.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Komrad je dužan da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovan obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Promena delatnosti, sedišta i poslovnog imena
Komrad može, bez upisa u registar, da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za obavljanje tih delatnosti ispunjava uslove propisane zakonom.
Odluku o promeni delatnosti, kao i obavljanju delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, donosi Nadzorni odbor Komrada, uz saglasnost Skupštine grada.
Komrad ne može da promeni sedište ili poslovno ime bez saglasnosti Skupštine grada.
Odluku o promeni sedišta ili poslovnog imena donosi Nadzorni odbor Komrada.
8. Ovlašćenja Osnivača prema Komradu
Obezbeđivanje zaštite opšteg interesa
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Komradu, Skupština grada daje saglasnost na:
1) Statut Komrada;
statusne promene;
2) davanje garancije, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);
4) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Komrada, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđene ovom odlukom;
5) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
6) ulaganje kapitala;
7) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanje tog kapitala u udelima, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
8) godišnji program poslovanja i finansijski plan;
9) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
Predlog za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, podnosi Gradsko veće.
Gradonačelnik daje prethodnu saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova Komrada, u delu koji se odnosi na broj i strukturu zaposlenih, uz predlog i mišljenje Gradskog veća.
Prava Osnivača
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Komrada, Osnivač ima:
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Komrada;
- pravo na učešće u raspodeli dobara koja preostanu posle izmirenja svih obaveza Komrada u stečajnoj ili likvidacionoj masi, u slučaju prestanka Komrada u postupku stečaja ili likvidacije;
- pravo da bude informisan o poslovanju Komrada;
- druga prava, u skladu sa zakonom.
Ovlašćenje Osnivača za slučaj poremećaja u poslovanju Komrada
U slučaju poremećaja u poslovanju Komrada, Osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Komrada, kao i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
1) promenu unutrašnje organizacije Komrada;
2) razrešenje Nadzornog odbora i direktora Komrada i imenovanje privremenih organa Komrada;
3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
4) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa za koje je osnovan Komrad.
Za obaveze preuzete u pravnom prometu prema trećim licima Komrad odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Komrada, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Iznos osnovnog kapitala
Osnovni kapital Komrada iznosi 1.000 dinara.
Komrad nema nenovčani ulog.
Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala
Odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Odlukom o povećanju osnovnog kapitala određuje se iznos povećanja, način povećanja, početak učestvovanja u raspodeli dobiti po osnovu uloga kojim se povećava osnovni kapital, kao i druga pitanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.
Odlukom o smanjenju osnovnog kapitala Komrada utvrđuje se obim, cilj, vrsta i način sprovođenja smanjenja osnovnog kapitala.
X IMOVINA KOMRADA I STVARI U JAVNOJ SVOJINI
Imovina Komrada
Komrad ima svoju imovinu kojom raspolaže u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Imovinu Komrada čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Komrada, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Stvari u javnoj svojini
Osnivač može ulagati stvari u javnoj svojini u kapital Komrada, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja u smislu stava 1. ovog člana, Osnivač stiče udele u Komradu, kao i prava po osnovu tih udela, u skladu sa zakonom.
Komrad može koristiti stvari u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom.
Korišćenje stvari u javnoj svojini koje nisu uložene u kapital Komrada, vrši se pod uslovima, na način i po postupku propisanim zakonom kojim se uređuje javna svojina.
Ulaganje kapitala Komrada
Komrad može ulagati kapital u druga društva kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, na osnovu prethodne saglasnosti Skupštine grada.
Raspolaganje imovinom
Komrad ne može bez prethodne saglasnosti Skupštine grada da donese odluku o sticanju i raspolaganju imovinom koja se, u smislu Zakona o privrednim društvima, smatra sticanjem i raspolaganjem imovinom velike vrednosti.
Princip organizovanja i organi Komrada
Upravljanje u Komradu organizovano je na jednodomnom principu.
Organi Komrada jesu:
5. Nadzorni odbor; i
6. Direktor.
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor Komrada ima tri člana, uključujući i predsednika.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Skupština grada, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovom odlukom.
Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici Osnivača, dok se jedan član imenuje iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Komrada.
Uslovi za imenovanje članova Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovan Komrad;
4) da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Komrada.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine, počev od dana imenovanja.
Predsednik, odnosno član Nadzornog odbora može biti ponovo imenovan po isteku mandata.
Predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Kada predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ili podnošenjem ostavke predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora, Skupština grada, bez pretresa i odlučivanja, rešenjem utvrđuje prestanak mandata.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi Osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;
- Osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Komrada;
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Komrada deluje na štetu Komrada kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnih ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko Komrad ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat u smislu stava 3. ovog člana, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
U slučaju prestanka mandata predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora podnošenjem ostavke, mandat novoimenovanog predsednika, odnosno člana traje do isteka mandata Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Komrada i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Skupštine grada;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Komrada;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje Komrada i dostavlja ih Skupštini grada radi davanja saglasnosti;
8) donosi Statut Komrada, uz saglasnost Skupštine grada;
9) donosi odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost Skupštine grada;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost Skupštine grada;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji, u skladu sa zakonom, Statutom Komrada i ovom odlukom;
12) imenuje lica ovlašćena za zastupanje Komrada;
13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom, odnosno vršiocem dužnosti direktora Komrada;
14) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Komrada i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Komradu.
Kvorum i odlučivanje Nadzornog odbora
Nadzorni odbor može da radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.
Odluke Nadzornog odbora donose se većinom od ukupnog broja članova.
Bliža pravila o radu i odlučivanju Nadzornog odbora uređuju se Statutom Komrada.
Naknada za rad članova Nadzornog odbora
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade utvrđuje Skupština grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Komrada, a isplaćuje je Komrad.
Imenovanje direktora
Direktora Komrada imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom.
Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom Komrada, u skladu sa zakonom.
Direktor zasniva radni odnos na određeno vreme, u skladu sa zakonom.
Direktor Komrada je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Nadležnost direktora
Direktor Komrada:
1) predstavlja i zastupa Komrad;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Komrada:
4) odgovara za zakonitost rada Komrada;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke Nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove određene zakonom, Statutom Komrada i ovom odlukom.
Stimulacija direktora
Direktor ima pravo na stimulaciju kada je Komrad poslovao sa pozitivnim poslovnim rezultatima, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
Odluku o visini stimulacije iz stava 1. ovog člana donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Stimulacija se isplaćuje iz sredstava Komrada.
Prestanak mandata direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Direktor čiji je mandat prestao u smislu stava 1. ovog člana dužan je da obavlja dužnost direktora do imenovanja novog direktora, odnosno vršioca dužnosti direktora, a najduže 30 dana od isteka mandata, podnošenja ostavke ili razrešenja.
Ostavka se podnosi u pisanoj formi Skupštini grada.
Predlog za razrešenje direktora može podneti Nadzorni odbor.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se traži razrešenje.
Skupština grada razrešiće direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:
1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Komrada, utvrđene Statutom Komrada;
2) ukoliko se utvrdi da je zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Komradu, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Komrada, odnosno od plana poslovanja Komrada;
3) ukoliko u toku trajanja mandata bude pravosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;
4) u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Skupština grada može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan, u slučajevima propisanim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji u skladu sa zakonom.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora, u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti za koje je osnovan Komrad obezbeđuju se iz:
1) prihoda od prodaje proizvoda i komunalnih usluga;
2) prihoda od komunalne naknade;
3) prihoda budžeta grada Vranja;
4) namenskih prihoda drugih nivoa vlasti;
5) kredita i drugih oblika zaduživanja;
6) donacija i poklona;
7) drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje finansiranje javnih preduzeća.
Određivanje cena usluga u Komradu
Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Komrada uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada, u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i delatnost za koju je osnovan Komrad.
Usvajanje zahteva za izmenu cena
Komrad je obavezan da zahtev za izmenu cena uključi u godišnji program poslovanja.
Kada se značajnije promene vrednosni elementi, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Komrad može da tokom poslovne godine podnese Osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja za tu godinu.
XIII UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITKA I SNOŠENJE RIZIKA
Utvrđivanje i raspoređivanje dobiti
Postojanje dobiti utvrđuje se iz godišnjih finansijskih izveštaja Komrada.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Komrada, uz saglasnost Skupštine grada u skladu sa zakonom, Statutom Komrada i aktima Osnivača.
Odlukom iz stava 2. ovog člana, deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Pokriće gubitka
O pokriću gubitka odlučuje Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine grada.
Nadzorni odbor Komrada je dužan da obavesti Osnivača o gubitku Komrada, kao i o merama koje namerava da preduzme radi pokrića gubitka i sprečavanja da se gubitak ponovi, odnosno uveća.
Snošenje rizika
Rizik komercijalnih efekata obavljanja delatnosti Komrada snosi Komrad.
Ako Komrad nije u stanju da iz sopstvenih sredstava otkloni negativne efekte komercijalnih rizika, Osnivač će preduzeti odgovarajuće mere radi obezbeđenja uslova za obavljanje delatnosti Komrada.
Rizik nekomercijalnih efekata obavljanja delatnosti Komrada snosi Komrad, osim ako je reč o riziku od mera koje donosi Osnivač.
Odluku o zaduživanju Komrada kod banaka i drugih subjekata donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost nadležnog organa Osnivača.
Zastupnici Komrada
Komrad zastupa direktor.
Statutom Komrada može se predvideti da, pored direktora, Komrad zastupaju i lica sa određenim funkcijama, odnosno poslovima u Komradu (statutarni zastupnici).
Lica iz stava 2. ovog člana upisuju se u registar kao lica ovlašćena za zastupanje Komrada.
Prokura
O davanju prokure odlučuje Nadzorni odbor Komrada.
Prokura se može dati jednom ili većem broju lica.
Prokurista ne može preneti prokuru na Drugo lice.
XVI OSTVARIVANJE PRAVA NA ŠTRAJK
U Komradu zaposleni ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa zakonom kojim se ostvaruju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom, ili drugim opštim aktom Komrada.
U slučaju štrajka zaposlenih mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada utvrđuje se posebnim aktom Skupštine grada.
Komrad je dužan da prilikom obavljanja delatnosti vodi računa o zaštiti životne sredine, obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine.
Ostvarivanje zaštite životne sredine bliže se uređuje Statutom Komrada.
Vrste akata
Opšti akti Komrada su Statut, odluke, pravilnici i drugi opšti akti.
Statut je osnovni opšti akt Komrada.
Drugi opšti akti moraju biti u saglasnosti sa Statutom Komrada.
Pojedinačni akti moraju biti u saglasnosti sa Statutom i drugim opštim aktima Komrada.
Unutrašnja organizacija Komrada
Statutom, opštim i drugim aktima Komrada bliže se uređuje unutrašnja organizacija Komrada, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Komrada, u skladu sa zakonom.
Radni odnosi
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom, odnosno drugim opštim aktom Komrada, u skladu sa zakonom i ugovorom o radu.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu uređuju se kolektivnim ugovorom, odnosno drugim opštim aktima Komrada ili ugovorom o radu, u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona.
Rad Komrada je javan.
Za javnost rada Komrada je odgovoran direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Komrada vrši se u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Komrad je pravni sledbenik Komunalne radne organizacije "Komrad" Vranje.
Komrad je dužan da Statut uskladi sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostali opšti akti Komrada uskladiće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Komrada.
Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnim preduzećima, Zakona o privrednim društvima i drugih propisa kojima se uređuje delatnost od opšteg interesa za koje je osnovan Komrad.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Komrad" Vranje-prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 5/13).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".
Redakcija je zadržala numeraciju tačaka kako su one objavljene u "Sl. glasniku grada Vranja", br. 15/2013.