ODLUKAO VISINI TROŠKOVA AKREDITACIJE("Sl. glasnik RS", br. 43/2013) |
1. Podnosilac prijave za akreditaciju i akreditovana tela za ocenjivanje usaglašenosti (TOU) plaćaju odgovarajuće troškove akreditacije.
Strukturu troškova čine:
Troškovi |
Dinara |
1) troškovi obrade prijave za otpočinjanje prve akreditacije |
48.000 |
2) troškovi obrade prijave za proširenje obima akreditacije |
30.000 |
3) troškovi obrade prijave za ponovnu akreditaciju |
36.000 |
4) troškovi preliminarne posete |
36.000 |
5) troškovi ocenjivanja po dan/ocenjivaču |
48.000 |
6) troškovi održavanja akreditacije (godišnja naknada): |
|
6.1 za laboratorije za ispitivanje, etaloniranje, medicinske laboratorije: |
|
- do 25 akreditovanih metoda |
30.000 |
- od 26 do 100 akreditovanih metoda |
60.000 |
- preko 100 akreditovanih metoda |
120.000 |
6.2 za kontrolna tela: |
|
- do 10 oblasti kontrolisanja |
60.000 |
- preko 10 oblasti kontrolisanja |
90.000 |
6.3 za sertifikaciona tela za sertifikaciju proizvoda: |
|
- do 10 proizvoda/grupe proizvoda |
60.000 |
- preko 10 proizvoda/grupe proizvoda |
90.000 |
6.4 za sertifikaciju sistema menadžmenta: |
|
- do 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora |
60.000 |
- preko 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora |
90.000 |
6.5 za sertifikaciona tela za sertifikaciju osoba: |
|
- do 10 oblasti |
60.000 |
2. Troškovi iz člana 1. tačke 1), 2) i 3) obuhvataju: preispitivanje prijave i obavljanje pripremnih aktivnosti za otpočinjanje postupka akreditacije, postupka proširenja obima akreditacije i postupka ponovne akreditacije.
3. Troškovi iz člana 1. tačka 4) obuhvataju: pripreme za preliminarnu posetu, obavljanje preliminarne posete kod podnosioca prijave i troškove puta.
4. Troškovi ocenjivanja iz člana 1. tačka 5) određuju se pojedinačno za svaku prvu akreditaciju, obnovljenu akreditaciju, proširenje obima akreditacije, redovni i vanredni nadzor, u zavisnosti od ukupnog broja dana za ocenjivanje.
5. U troškove ocenjivanja uključene su: pripremne aktivnosti za ocenjivanje, pregled dokumentacije, ocenjivanje na licu mesta i naknada putnih troškova (troškovi puta i troškovi smeštaja).
6. Ukupan broj dana ocenjivanja određuje se u zavisnosti od obima akreditacije, odnosno broja metoda ili postupaka ispitivanja/etaloniranja/kontrolisanja ili sertifikacije i obima pripremnih aktivnosti koje obavlja ATS, a u skladu sa pravilima akreditacije.
7. Troškove vanrednog nadzornog ocenjivanja plaća akreditovano TOU ako se stvarno utvrde neusaglašenosti radi kojih je pokrenut vanredni nadzor.
8. Troškovi iz člana 1. tačka 6) obuhvataju: promociju akreditacije i akreditovanih TOU, obaveštavanje akreditovanih TOU o svim novostima u oblasti akreditacije i sistemu akreditacije u Srbiji, EU i u svetu, pripremu i obezbeđivanje relevantnih dokumenata, kao i nadzorne aktivnosti.
9. Sredstva iz člana 1. tačke 1) do 5) ove odluke uplaćuju se unapred, a sredstva iz člana 1. tačka 6) ove odluke uplaćuju se u dve jednake rate (do 30. aprila i 31. oktobra tekuće godine).
10. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o visini troškova akreditacije ("Službeni glasnik RS", broj 31/08).
11. Ova odluka, po dobijanju saglasnosti Vlade Republike Srbije, objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.