ODLUKA

O VISINI TROŠKOVA AKREDITACIJE

("Sl. glasnik RS", br. 43/2013)

1. Podnosilac prijave za akreditaciju i akreditovana tela za ocenjivanje usaglašenosti (TOU) plaćaju odgovarajuće troškove akreditacije.

Strukturu troškova čine:

Troškovi

Dinara

1) troškovi obrade prijave za otpočinjanje prve akreditacije

48.000

2) troškovi obrade prijave za proširenje obima akreditacije

30.000

3) troškovi obrade prijave za ponovnu akreditaciju

36.000

4) troškovi preliminarne posete

36.000

5) troškovi ocenjivanja po dan/ocenjivaču

48.000

6) troškovi održavanja akreditacije (godišnja naknada):

 

6.1 za laboratorije za ispitivanje, etaloniranje, medicinske laboratorije:

 

- do 25 akreditovanih metoda

30.000

- od 26 do 100 akreditovanih metoda

60.000

- preko 100 akreditovanih metoda

120.000

6.2 za kontrolna tela:

 

- do 10 oblasti kontrolisanja

60.000

- preko 10 oblasti kontrolisanja

90.000

6.3 za sertifikaciona tela za sertifikaciju proizvoda:

 

- do 10 proizvoda/grupe proizvoda

60.000

- preko 10 proizvoda/grupe proizvoda

90.000

6.4 za sertifikaciju sistema menadžmenta:

 

- do 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

60.000

- preko 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

90.000

6.5 za sertifikaciona tela za sertifikaciju osoba:

 

- do 10 oblasti

60.000

2. Troškovi iz člana 1. tačke 1), 2) i 3) obuhvataju: preispitivanje prijave i obavljanje pripremnih aktivnosti za otpočinjanje postupka akreditacije, postupka proširenja obima akreditacije i postupka ponovne akreditacije.

3. Troškovi iz člana 1. tačka 4) obuhvataju: pripreme za preliminarnu posetu, obavljanje preliminarne posete kod podnosioca prijave i troškove puta.

4. Troškovi ocenjivanja iz člana 1. tačka 5) određuju se pojedinačno za svaku prvu akreditaciju, obnovljenu akreditaciju, proširenje obima akreditacije, redovni i vanredni nadzor, u zavisnosti od ukupnog broja dana za ocenjivanje.

5. U troškove ocenjivanja uključene su: pripremne aktivnosti za ocenjivanje, pregled dokumentacije, ocenjivanje na licu mesta i naknada putnih troškova (troškovi puta i troškovi smeštaja).

6. Ukupan broj dana ocenjivanja određuje se u zavisnosti od obima akreditacije, odnosno broja metoda ili postupaka ispitivanja/etaloniranja/kontrolisanja ili sertifikacije i obima pripremnih aktivnosti koje obavlja ATS, a u skladu sa pravilima akreditacije.

7. Troškove vanrednog nadzornog ocenjivanja plaća akreditovano TOU ako se stvarno utvrde neusaglašenosti radi kojih je pokrenut vanredni nadzor.

8. Troškovi iz člana 1. tačka 6) obuhvataju: promociju akreditacije i akreditovanih TOU, obaveštavanje akreditovanih TOU o svim novostima u oblasti akreditacije i sistemu akreditacije u Srbiji, EU i u svetu, pripremu i obezbeđivanje relevantnih dokumenata, kao i nadzorne aktivnosti.

9. Sredstva iz člana 1. tačke 1) do 5) ove odluke uplaćuju se unapred, a sredstva iz člana 1. tačka 6) ove odluke uplaćuju se u dve jednake rate (do 30. aprila i 31. oktobra tekuće godine).

10. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o visini troškova akreditacije ("Službeni glasnik RS", broj 31/08).

11. Ova odluka, po dobijanju saglasnosti Vlade Republike Srbije, objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.