ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE

("Sl. list grada Čačka", br. 11/2013)

 

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Služba za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka (u daljem tekstu: Služba) i propisuje njen položaj, nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe.

Samostalnost i zakonitost

Član 2

Služba je organizaciono i funkcionalno nezavisna od subjekta revizije, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Čačka.

Funkcionalna nezavisnost interne revizije uspostavlja se nezavisnim planiranjem, sprovođenjem i izveštavanjem o obavljenim internim revizijama.

Član 3

Služba ima svoj pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije i sledeći tekst: "Republika Srbija, Grad Čačak, Služba za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka, Čačak", ispisan na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Član 4

Služba poslove iz svoje nadležnosti vrši u sedištu organa grada u Čačku, ulica Župana Stracimira broj 2.

Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost

Član 5

Interni revizori su dužni da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, prema pravilima struke i politički neutralno.

Javnost

Član 6

Rad Službe dostupan je javnosti.

Javnost rada Služba obezbeđuje davanjem informacija i objavljivanjem izveštaja o reviziji na veb sajtu grada.

2. NADLEŽNOST

Član 7

Služba vrši reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem i to:

- poslovanja u skladu sa propisima,

- realnost integriteta finansijskih i poslovnih izveštaja,

- ekonomičnosti, efikasnosti i efektivnom korišćenju sredstava,

- zaštite sredstava i podataka.

Od subjekata revizije iz stava 1. ovog člana izuzimaju se indirektni korisnici budžetskih sredstava koji su uspostavili internu reviziju na jedan od načina predviđen članom 3. Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.

3. ORGANIZACIJA I NAČIN RADA

Član 8

Služba se organizuje kao samostalna stručna služba.

Član 9

Interna revizija na osnovu objektivnog pregleda dokaza obezbeđuje uveravanje o adekvatnosti i funkcionisanju postojećih procesa upravljanja rizikom, kontrole i upravljanja organizacijom, kao i da li ovi procesi funkcionišu na predviđen način i omogućuju ostvarenje ciljeva.

Interna revizija pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanje rizicima i kontrole.

Član 10

Internu reviziju obavljaju interni revizori.

Interni revizori u vršenju funkcije primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije i principe objektivnosti, kompetentnosti i integriteta.

Interni revizori su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

Rukovođenje

Član 11

Radom Službe rukovodi načelnik Službe za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka.

Načelnika Službe raspoređuje gradonačelnik u skladu sa aktom o sistematizaciji.

Član 12

Akt o sistematizaciji Službe donosi načelnik Službe.

Član 13

Načelnik Službe i interni revizori imaju prava, dužnosti i odgovornosti propisana zakonom i drugim aktima kojima se uređuje interna revizija.

Član 14

U pogledu poslova, primene standarda, metodoloških uputstava za postupanje i izveštavanje interne revizije, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika Službe i internih revizora, uslova za obavljanje poslova načelnika Službe i internih revizora, planiranje, sprovođenje i izveštavanje interne revizije, primenjuju se propisi koji uređuju internu reviziju.

Član 15

Načelnik Službe dostavlja godišnji izveštaj o reviziji gradonačelniku i Gradskom veću najkasnije do 1. februara tekuće za prethodnu godinu.

Načelnik Službe dostavlja gradonačelniku, odnosno rukovodiocu revidiranog subjekta izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije.

Član 16

Sredstva za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme obezbeđuju se u budžetu grada Čačka.

5. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Gradonačelnik će objaviti oglas radi prijema u radni odnos načelnika Službe za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka u roku od 15. dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Nakon zasnivanja radnog odnosa, načelnik Službe je dužan da u roku od 30 dana donese Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Član 18

Do izrade pečata Službe, koristiće se pečat Gradske uprave za finansije.

Član 19

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Čačka", br. 11/2013.