ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE("Sl. list grada Čačka", br. 11/2013) |
Ovom Odlukom osniva se Služba za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka (u daljem tekstu: Služba) i propisuje njen položaj, nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe.
Služba je organizaciono i funkcionalno nezavisna od subjekta revizije, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Čačka.
Funkcionalna nezavisnost interne revizije uspostavlja se nezavisnim planiranjem, sprovođenjem i izveštavanjem o obavljenim internim revizijama.
Služba ima svoj pečat.
Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije i sledeći tekst: "Republika Srbija, Grad Čačak, Služba za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka, Čačak", ispisan na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.
Služba poslove iz svoje nadležnosti vrši u sedištu organa grada u Čačku, ulica Župana Stracimira broj 2.
Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Interni revizori su dužni da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, prema pravilima struke i politički neutralno.
Rad Službe dostupan je javnosti.
Javnost rada Služba obezbeđuje davanjem informacija i objavljivanjem izveštaja o reviziji na veb sajtu grada.
Služba vrši reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem i to:
- poslovanja u skladu sa propisima,
- realnost integriteta finansijskih i poslovnih izveštaja,
- ekonomičnosti, efikasnosti i efektivnom korišćenju sredstava,
- zaštite sredstava i podataka.
Od subjekata revizije iz stava 1. ovog člana izuzimaju se indirektni korisnici budžetskih sredstava koji su uspostavili internu reviziju na jedan od načina predviđen članom 3. Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.
Služba se organizuje kao samostalna stručna služba.
Interna revizija na osnovu objektivnog pregleda dokaza obezbeđuje uveravanje o adekvatnosti i funkcionisanju postojećih procesa upravljanja rizikom, kontrole i upravljanja organizacijom, kao i da li ovi procesi funkcionišu na predviđen način i omogućuju ostvarenje ciljeva.
Interna revizija pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanje rizicima i kontrole.
Internu reviziju obavljaju interni revizori.
Interni revizori u vršenju funkcije primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije i principe objektivnosti, kompetentnosti i integriteta.
Interni revizori su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
Radom Službe rukovodi načelnik Službe za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka.
Načelnika Službe raspoređuje gradonačelnik u skladu sa aktom o sistematizaciji.
Akt o sistematizaciji Službe donosi načelnik Službe.
Načelnik Službe i interni revizori imaju prava, dužnosti i odgovornosti propisana zakonom i drugim aktima kojima se uređuje interna revizija.
U pogledu poslova, primene standarda, metodoloških uputstava za postupanje i izveštavanje interne revizije, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika Službe i internih revizora, uslova za obavljanje poslova načelnika Službe i internih revizora, planiranje, sprovođenje i izveštavanje interne revizije, primenjuju se propisi koji uređuju internu reviziju.
Načelnik Službe dostavlja godišnji izveštaj o reviziji gradonačelniku i Gradskom veću najkasnije do 1. februara tekuće za prethodnu godinu.
Načelnik Službe dostavlja gradonačelniku, odnosno rukovodiocu revidiranog subjekta izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije.
Sredstva za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme obezbeđuju se u budžetu grada Čačka.
Gradonačelnik će objaviti oglas radi prijema u radni odnos načelnika Službe za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka u roku od 15. dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Nakon zasnivanja radnog odnosa, načelnik Službe je dužan da u roku od 30 dana donese Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.
Do izrade pečata Službe, koristiće se pečat Gradske uprave za finansije.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Čačka", br. 11/2013.