ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU

("Sl. list grada Čačka", br. 11/2013)

 

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju grada Čačka (u daljem tekstu: Služba) i utvrđuje nadležnost, organizacija i druga pitanja od značaja za rad.

Samostalnost i zakonitost

Član 2

Služba je organizaciono i funkcionalno samostalna u vršenju svojih poslova i radi u okviru i na osnovu Ustava, zakona i drugih propisa.

Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost

Član 3

Služba postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.

Javnost

Član 4

Rad Službe dostupan je javnosti.

Javnost rada Služba obezbeđuje davanjem informacija, održavanjem konferencija za medije i objavljivanjem izveštaja o inspekciji na veb sajtu grada.

2. NADLEŽNOST

Član 5

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada Čačka;

2) javnim preduzećima čiji je osnivač grad Čačak, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima grad Čačak ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale pomoći iz budžeta grada u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 6

Funkcija Službe budžetske inspekcije grada Čačka je kontrola primene zakona u oblasti materijalno - finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 5. ove odluke.

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencije i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Član 7

Služba ima svoj pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije i sledeći tekst u koncentričnim krugovima: "Republika Srbija, Grad Čačak, Služba budžetske inspekcije grada Čačka, Čačak", ispisan na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Član 8

Služba poslove iz svoje nadležnosti vrši u sedištu organa grada u Čačku, u ulici Župana Stracimira broj 2.

3. ORGANIZACIJA I NAČIN RADA

Član 9

Služba se organizuje kao samostalna stručna služba.

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta.

Akt o sistematizaciji Službe donosi načelnik Službe uz saglasnost Gradskog veća.

Član 10

Poslove budžetske inspekcije vrši budžetski inspektor.

Budžetski inspektor radi i ima ovlašćenja propisana Uredbom o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije.

Budžetski inspektor ima pristup svim dokumentima, izveštajima, informacijama i podacima potrebnim za obavljanje kontrole.

Član 11

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Službi primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u gradskim upravama.

Član 12

Sredstva za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme obezbeđuju se u budžetu grada.

Rukovođenje

Član 13

Radom Službe rukovodi načelnik Službe.

Gradsko veće raspoređuje načelnika Službe, na predlog gradonačelnika.

Načelnik Službe raspoređuje budžetske inspektore u skladu sa aktom o sistematizaciji.

Član 14

Načelnik Službe predstavlja službu, stara se o zakonitom, efikasnom i stručnom obavljanju poslova, organizuje, objedinjuje i usmerava rad Službe, daje uputstva i smernice za rad, odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih, vrši poslove budžetskog inspektora i vrši druge poslove u skladu sa zakonom, odlukama organa grada i drugim propisima.

Član 15

Za rad na poslovima načelnika Službe može biti raspoređeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje na studijama drugog stepena u oblasti ekonomskih nauka (diplomske akademske studije - master ekonomista, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije - specijalista ekonomista), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine - diplomirani ekonomista, pet godina na poslovima interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima kao i da ispunjava opšte uslove propisane za rad u organima lokalne samouprave.

Član 16

Budžetski inspektor vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencije i druge dokumentacije kod subjekata iz člana 5. ove odluke.

Budžetski inspektor ima pravo uvida u dokumentaciju koja je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica i učesnika u tom poslu.

Budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu rukovodiocu organa ili organizacije iz člana 5. ove odluke.

Izuzetno, kontrola se ne najavljuje kada je to izričito navedeno u nalogu za kontrolu.

Član 17

Poslovi kontrole obavljaju se po godišnjem Programu koji donosi gradonačelnik na predlog Službe.

Poslove kontrole budžetski inspektori vrše na osnovu planova rada i naloga za kontrolu koje donosi šef Službe na osnovu Programa rada.

Načelnik Službe je dužan da izda nalog za vanredan inspekcijski nadzor na zahtev Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika.

Član 18

Služba dostavlja gradonačelniku i Gradskom veću izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalozima i merama šestomesečno i po zahtevu za vanredan nadzor.

Služba podnosi godišnji izveštaj o radu Skupštini grada najkasnije do 1. februara tekuće za prethodnu godinu i po zahtevu za vanredan nadzor.

Gradonačelnik, Gradsko veće i Skupština grada mogu u svako doba da zahtevaju podnošenje izveštaja o izvršenoj inspekciji sa nalozima i merama.

Nadležnost organa za rešavanje po žalbi

Član 19

Gradsko veće je nadležno za rešavanje u drugom stepenu po žalbi na odluke budžetskog inspektora.

Odluka Gradskog veća je konačna u upravnom postupku.

4. ODNOS SLUŽBE PREMA ORGANIMA GRADA

Član 20

Odnos Službe prema organima grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim aktima organa grada.

5. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Gradonačelnik će objaviti oglas radi prijema u radni odnos načelnika Službe u roku od 15. dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Nakon zasnivanja radnog odnosa, načelnik Službe je dužan da u roku od 15 dana donese Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Član 22

Zaposleni u Gradskoj upravi za finansije na radnom mestu budžetski kontrolor preuzimaju se u Službu i nastavljaju sa radom na poslovima budžetskog inspektora.

Do donošenja akta iz člana 21. stav 2. zaposleni i stava 1. ovog člana imaju prava iz radnog odnosa koja su imali do stupanja na snagu ove odluke.

Član 23

Do izrade pečata Službe koristiće se pečat Gradske uprave za finansije.

Član 24

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".