AKCIONI PLAN
ZAPOŠLJAVANJA GRADA NIŠA ZA 2013. GODINU

("Sl. list grada Niša", br. 24/2013)

 

UVOD

Akcionim planom zapošljavanja Grada Niša za 2013. godinu (u daljem tekstu: Akcioni plan) utvrđuju se prioriteti i mere za unapređenje zaposlenosti i smanjenje nezaposlenosti na teritoriji Grada Niša (u daljem tekstu: Grad).

Pravni osnov za donošenje Akcionog plana je odredba člana 41. stav 1. Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti kojom je utvrđeno da nadležni organ lokalne samouprave može po pribavljenom mišljenju Lokalnog saveta za zapošljavanje usvojiti lokalni akcioni plan zapošljavanja.

U skladu sa odredbom člana 41. stav 3. Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti akcioni plan lokalne samouprave je u saglasnosti sa republičkim akcionim planom zapošljavanja.

Uslov za odobravanje sufinansiranja programa ili mera aktivne politike zapošljavanja je da lokalna samouprava ima formiran lokalni savet za zapošljavanje, donet lokalni akcioni plan zapošljavanja, obezbeđeno više od polovine potrebnih sredstava za finansiranje određenog programa ili mera i usklađene programe i mere sa prioritetima i ciljevima lokalnog ekonomskog razvoja i lokalnog tržišta rada.

Akcioni plan sadrži sve elemente predviđene članom 39. Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti:

- makroekonomski okvir za stvaranje i primenu politike zapošljavanja,

- stanje i tokove na tržištu rada za 2013. godinu,

- ciljeve i prioritete politike zapošljavanja,

- programe i mere aktivne politike zapošljavanja za 2013. godinu, sa odgovornostima za njihovo sprovođenje i potrebnim sredstvima,

- finansijski okvir za politiku zapošljavanja i izvore finansiranja,

- nosioce poslova realizacije Akcionog plana,

- kategorije teže zapošljivih lica koji imaju prioritet u uključivanju u mere aktivne politike zapošljavanja,

- indikatore uspešnosti realizacije programa i mera i druge elemente.

Akcionim planom se utvrđuju prioriteti aktivne politike zapošljavanja za 2013. godinu i to su:

- ustanovljavanje mera za smanjenje nezaposlenosti,

- sprovođenje stručnog usavršavanja i sticanja dodatnih znanja radi usklađivanja ponude i potražnje radne snage na tržištu rada,

- subvencije za samozapošljavanje,

- subvencije poslodavcima za zapošljavanje na novootvorenim radnim mestima,

- stručna praksa - radi sticanja praktičnih znanja i veština za samostalan rad u struci bez zasnivanja radnog odnosa i to za lica sa najmanje srednjim obrazovanjem, bez obzira na godine života,

- sticanje praktičnih znanja uz zasnivanje radnog odnosa, za lica bez kvalifikacija,

- podsticanje zapošljavanja teže zapošljivih grupa nezaposlenih lica kroz javne radove,

- realizovanje Programa zapošljavanja pripravnika na teritoriji Grada Niša,

- realizovanje Programa zapošljavanja osoba sa invaliditetom na teritoriji Grada Niša

- subvencije za zapošljavanje trudnica na teritoriji Grada Niša,

- unapređenje socijalnog dijaloga na teritoriji Grada.

Uspešno ostvarivanje Akcionog plana i predviđenih prioriteta i mera podrazumeva aktivno učešće i saradnju svih institucija i socijalnih partnera. Iz tog razloga pored Uprave za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine i Saveta za zapošljavanje u pripremi i izradi Akcionog plana učestvovali su: Nacionalna služba za zapošljavanje - Filijala Niš (u daljem tekstu: Nacionalna služba za zapošljavanje), Savez samostalnih sindikata Grada, UGS "Nezavisnost", Sindikat ASNS, Udruženje zanatlija, gradske opštine, Regionalni centar za razvoj malih i srednjih preduzeća i preduzetništva, kao i udruženja koja se bave zaštitom interesa određenih kategorija nezaposlenih (omladine, žena, invalida, etničkih manjina) i druga zainteresovana naučna i stručna javnost.

Na Akcioni plan prethodno mišljenje je dao Savet za zapošljavanje Grada (u daljem tekstu: Savet za zapošljavanje).

I KRATAK OPIS LOKALNE EKONOMSKE SITUACIJE

Opis lokalne ekonomske situacije izložićemo kroz kratku analizu ključnih oblasti privrednog razvoja Grada a koje su obrazložene u Strategiji razvoja Grada Niša i Reviziji Strategije razvoja Grada Niša za period 2009. -2020. godine.

Niš, kao najveći Grad u regionu i pokretač razvoja regiona ima potencijal da ponudi investitorima brojne pogodnosti za poslovanje kao što su izvanredan geografski položaj, visoko kvalifikovana radna snaga, dobra infrastrukturna mreža, slobodan i jeftin poslovni prostor, poljoprivredno zaleđe, izvanredne turističke potencijale i tržište od preko 300 hiljada potrošača.

Direktne investicije su važne za svaku lokalnu zajednicu jer unose neophodna finansijska sredstva u lokalne ekonomije i nove menadžerske veštine, inovacije i tehnologije, nova tržišta i nove poslovne prilike za lokalna preduzeća a time i povećanje zaposlenosti.

Svaka uspešna strategija privrednog razvoja treba da se zasniva na stvaranju takve poslovne klime koja će privući investicije čime se pospešuje otvaranje novih radnih mesta, zadržavaju postojeće firme i podstiče porast broja novih preduzetnika.

Značaj malih i srednjih preduzeća ogleda se u tome što u doba krize najlakše opstaju jer se najbrže prilagođavaju novonastalim uslovima.

Prema podacima Agencije za privredne registre u Nišu ukupno posluje oko 3300 preduzeća i 7700 preduzetnika. U strukturi najveći broj je malih preduzeća i srednjih preduzeća.

Pružanje podrške sektoru malih i srednjih preduzeća je složen posao zbog širine i različitosti potrebnih veština potencijalnih preduzetnika i ograničenih raspoloživih resursa za pružanje značajne pomoći. Bez obzira na prepreke potrebno je stvoriti uslove neophodne za razvoj ovog sektora jer je upravo on pokretač razvoja i omogućava smanjenje nezaposlenosti putem otvaranja novih radnih mesta, povećanja broja privrednih subjekata, supstituciju uvoza i veću izvoznu konkurentnost domaće privrede.

Podizanje svesti o preduzetništvu i unapređenje upravljačkih sposobnosti sadašnjih i potencijalnih preduzetnika zahteva promovisanje preduzetništva kroz: odgovarajuću obuku o mogućnostima korišćenja fondova za započinjanje posla, najpovoljnijem pravnom obliku preduzetništva, postupku registracije, poreskim i drugim finansijskim obavezama, načinu izrade biznis planova kao i o samom prepoznavanju preduzetničke sklonosti i poslovnih ideja. Posebno treba razvijati preduzetništvo u specifičnim sektorima koji su najvažniji za ekonomski razvoj kao što su poljoprivreda i proizvodnja hrane i ekološki turizam.

U Gradu je preduzeto niz aktivnosti za podizanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća i preduzetništva putem jačanja upravljačkog kapaciteta i podrške u tehničkoj i tehnološkoj opremljenosti, povezivanja sa naučnoistraživačkim sektorom kao i korišćenjem evropskih iskustava.

Informacione i komunikacione tehnologije (ICT) kao i sve aktivnosti koje su povezane sa produkcijom i upotrebom informacija i znanja predstavljaju jedan od ključnih pokretača ekonomskog napretka u svetu. Postojanje velikog broja preduzeća koji se uspešno bave softverskim inženjeringom predstavlja potencijal za dalji razvoj te oblasti i upošljavanje mladih kompjuterskih stručnjaka sa Univerziteta u Nišu.

Grad sa svojim fizičko-geografskim, društveno-geografskim, infrastrukturnim karakteristikama i resursima pruža mogućnost za razvoj turizma sa akcentom na razvoj seoskog, lovnog, sportskorekreativnog i kongresnog turizma. Iako statistički podaci ukazuju na stalan porast broja turista neophodno je da se pospeši dužina njihovog boravka, kontinuitet novih poseta i objedini ponuda smeštajnih kapaciteta, uz podizanje nivoa kvaliteta smeštaja i usluga.

Na teritoriji Grada postoji veliki broj poljoprivrednih gazdinstava i privrednih subjekata koji se bave preradom primarnih poljoprivrednih proizvoda. Privredne aktivnosti u ruralnom području vezane su za ratarstvo, povrtarstvo, voćarstvo, vinogradarstvo i stočarstvo. Institucionalnu podršku poljoprivrednim proizvođačima pružaju Veterinarski specijalistički institut, Poljoprivrednosavetodavna i stručna služba "Niš", PD "Centar za vinogradarstvo i vinarstvo" i Uprava za poljoprivredu i razvoj sela.

Budžetom Grada za 2013. godinu opredeljena su podsticajna sredstva za razvoj ruralne ekonomije, koja se nalaze na poziciji Uprava za poljoprivredu i razvoj sela. Upravni odbor Fonda za razvoj poljoprivrede (koji je formiran u okviru ove Uprave) raspisuje konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za razvoj ruralne ekonomije. Budžet Grada učestvuje i do 50% u realizaciji pojedinačnih projekata registrovanih poljoprivrednih gazdinstava.

II STANJE NA TRŽIŠTU RADA

NEZAPOSLENA LICA PO POLU, RADNOM ISKUSTVU I STEPENU STRUČNE SPREME
(stanje na dan 31.12.2012. godine)

 

Nezaposlena lica

Prethodno radno iskustvo

Osobe sa invaliditetom

Državljanstvo

Nacionalnost

Prvi put traže - zaposlenje/ bez radnog iskustva

Bili u radnom odnosu / radno angažovani

Republika Srbija

Izbeglice

Interno raselj. lica

Strani državlj.

Romi

Ukup.

Žene

Ukup.

Ž

UK.

Ž

UK.

Ž

UK.

Ž

UK.

Ž

UK.

Ž

UK.

Ž

UK.

Ž

UKUPNO

36.104

18.025

10.193

5.454

25.911

12.571

474

172

35.573

17.758

29

12

470

228

32

27

1.077

364

Step. Stru. sprem

I

5.371

2.283

1.878

933

3.493

1.350

86

31

5.272

2.233

4

1

74

31

21

18

794

274

II

234

120

48

32

186

88

13

6

233

119

0

0

1

1

0

0

7

1

III

9.366

3.819

1.934

885

7.432

2.934

193

65

9.293

3.792

8

2

63

24

2

1

204

61

IV

13.527

7.542

3.874

2.062

9.653

5.480

124

53

13.279

7.403

10

6

233

129

5

4

58

23

V

581

97

42

26

539

71

12

2

578

97

1

0

2

0

0

0

1

0

VI-1

2.103

1.154

424

251

1.679

903

18

5

2.058

1.135

3

2

41

16

1

1

4

2

VI-2

524

342

335

219

189

123

2

1

513

339

0

0

11

3

0

0

3

2

VII-1

4.339

2.635

1.648

1.043

2.691

1.592

25

9

4.289

2.607

3

1

44

24

3

3

5

1

VII-2

56

32

8

3

48

29

0

0

55

32

0

0

1

0

0

0

1

0

VIII

3

1

2

0

1

1

1

0

3

1

0

0

0

0

0

0

0

0

Najugroženije grupe nezaposlenih lica su osobe sa invaliditetom, Romi, izbegla i raseljena lica i korisnici socijalnih davanja.

Poslodavci na teritoriji Grada su iskazali potrebe za radnicima koji poseduju

- praktična znanja za proizvodna zanimanja,

- veštine i znanje za elektronsko poslovanje,

- poznavanje pojedinih softverskih paketa (za programiranje),

- više nivoe znanja stranih jezika (kod starijih od 35 godina, posebno žena),

- posedovanje sertifikata (npr. atest kod zavarivača sertifikat za ovlašćene knjigovođe, sertifikat za ovlašćene revizore, stručni ispit za protivpožarnu zaštitu, ispit iz bezbednosti i zdravlja na radu).

Deficitarna zanimanja su: andragozi, profesori nemačkog jezika, profesori matematike, a u III stepenu rukovaoci građevinskih kranova i zavarivači sa atestom.

III POLITIKA ZAPOŠLJAVANJA U GRADU

Osnovni cilj strategije zapošljavanja je povećanje zaposlenosti odnosno uspostavljanje stabilnog i održivog trenda rasta zaposlenosti praćenom rastom učešća odraslog stanovništva na tržištu rada. Ključni elementi politike zapošljavanja usmerene ka povećanju zaposlenosti su: podrška stranim direktnim investicijama, podrška preduzetništvu i unapređenje finansijskih podsticaja da bi se rad više isplatio. Takva politika treba da dovede do stabilnog rasta zaposlenosti, povećanja produktivnosti, sprečavanja isključenosti sa tržišta rada, otvaranje novih radnih mesta, veće ulaganje u ljudski kapital, podsticanje i povećanje produktivnosti. Kategorije teže zapošljivih lica kao što su osobe sa invaliditetom, Romi, izbegla i interno raseljena lica, dugoročno nezaposlena lica i nekvalifikovana i niskokvalifikovana lica u 2013. godini će imati prioritet za zapošljavanje i uključivanje u mere aktivne politike zapošljavanja.

Politika zapošljavanja u Gradu uticaće na rast zapošljavanja i održivo povećanje zaposlenosti prvenstveno u privatnom sektoru, na očuvanje radnih mesta, povećanje ponude radne snage i potražnje i ulaganja u ljudski kapital putem dodatnih obuka i obrazovanja.

Pored Filijale za zapošljavanje Niš, koja je nosilac politike zapošljavanja na teritoriji Grada, rešenjem Gradonačelnika Grada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) formiran je Savet za zapošljavanje kao savetodavno telo koje osnivaču daje mišljenja i preporuke u vezi pitanja od interesa za unapređenje zapošljavanja i to: planovima zapošljavanja, programima i merama aktivne politike zapošljavanja, propisima iz oblasti zapošljavanja i drugim pitanjima u oblasti zapošljavanja.

U skladu sa Zakonom a na osnovu mišljenja i preporuke Saveta za zapošljavanje Gradonačelnik je doneo Akcioni plan zapošljavanja Grada Niša za 2013. godinu kojim su definisani prioriteti politike zapošljavanja, mere za ostvarivanje prioriteta, nosioci poslova zapošljavanja, izvori finansiranja i rok realizacije pojedinačnih mera.

Formiranjem Saveta za zapošljavanje i donošenjem Akcionog plana za zapošljavanje Grada Niša za 2013. godinu, Grad je prepoznao mogućnost da utiče na politiku zapošljavanja na svojoj teritoriji i da ustanovljava mere za smanjenje nezaposlenosti i povećanja zaposlenosti.

Grad je u 2013. godini obezbedio 39.000.000,00 + 5.000 000,00 dinara za realizaciju:

1. Programa zapošljavanja pripravnika na teritoriji Grada Niša,

2. Programa organizovanja javnih radova od interesa za Grad.

Grad je obezbedio i 36.000.000,00 dinara za subvencionirano zapošljavanje trudnica na teritoriji Grada.

IV CILJEVI I ZADACI POLITIKE ZAPOŠLJAVANJA NA TERITORIJI GRADA ZA 2013. GODINU

Ciljevi politike zapošljavanja na teritoriji Grada za 2013. godinu su:

- smanjenje efekata ekonomske krize na postojeća radna mesta i podsticanje formalne zaposlenosti,

- uspostavljanje stabilnog i održivog trenda rasta zaposlenosti,

- podrška pomoći nezaposlenim licima u aktivnom traženju posla,

- uključivanje nezaposlenih lica u programe dodatnog obrazovanja i obuke,

- podsticanje zapošljavanja mladih,

- podrška smanjenju neformalnog rada,

- podsticaji poslodavcima da zapošljavaju nezaposlena lica,

- unapređenje sistema obrazovanja i obuka i usklađivanja sa potrebama tržišta rada,

- unapređenje socijalnog dijaloga i jačanje uloge socijalnih partnera,

- podrška ravnopravnosti polova u pogledu zapošljavanja i zarada,

- podsticanje zapošljavanja teže zapošljivih kategorija,

- borba protiv diskriminacije posebno pogođenih grupa prilikom zapošljavanja,

- otvaranje novih radnih mesta i podsticanje preduzetništva i samozapošljavanja,

- promocija i organizovanje javnih radova,

- aktivan pristup Grada u oblasti zapošljavanja,

- sprovođenje mera iz Akcionog plana i jačanje uloge Saveta za zapošljavanje,

- uspostavljanje redovne komunikacije sa Sektorom za zapošljavanje u okviru Ministarstva rada, zapošljavanja i socijalne politike, i proširivanje saradnje sa Nacionalnom službom za zapošljavanje kao i sa ostalim lokalnim savetima za zapošljavanje.

V MERE AKTIVNE POLITIKE ZAPOŠLJAVANJA GRADA NIŠA ZA 2013. GODINU

Utvrđeni prioriteti, ciljevi i zadaci postižu se sprovođenjem mera aktivne politike zapošljavanja.

Mere aktivne politike zapošljavanja realizuje Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine, Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu i Savet za zapošljavanje Grada u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje i ostalim ustanovama, organizacijama i udruženjima iz oblasti zapošljavanja.

Akcionim planom za 2013. godinu predviđene su sledeće mere:

1. Podsticanje zapošljavanja mladih finansiranjem Programa zapošljavanja pripravnika na teritoriji Grada Niša,

2. Finansiranje subvencija za zapošljavanje trudnica na teritoriji Grada Niša i

3. Organizovanje javnih radova od interesa za Grad radi zapošljavanja teže zapošljivih kategorija nezaposlenih lica.

1. Podsticanje zapošljavanja mladih finansiranjem Programa zapošljavanja pripravnika na teritoriji Grada Niša

Javni poziv za realizaciju Programa zapošljavanja pripravnika na teritoriji Grada Niša raspisaće Gradonačelnik na koji će se prijavljivati poslodavci i iskazati potrebe za zapošljavanje pripravnika. Javni poziv će sadržati uslove koje poslodavci i nezaposlena lica treba da ispune.

Odluku o izboru poslodavaca kojima se odobravaju sredstva za zapošljavanje pripravnika donosi Gradonačelnik na predlog posebne komisije.

Prioritet prilikom izbora za dodelu sredstava za zapošljavanje pripravnika imaće poslodavci koji iskažu potrebu da nakon osposobljavanja pripravnika i položenog pripravničkog ispita zasnuju radni odnos na neodređeno vreme sa pripravnikom.

Mera obuhvata zapošljavanje i stručno osposobljavanje pripravnika na određeno vreme od 6, 9 odnosno 12 meseci. Finansijska podrška Grada odnosi se na finansiranje mesečne zarade pripravnika u bruto iznosu zavisno od stručne spreme.

Za realizaciju ove mere planirana su sredstva u budžetu Grada za 2013. godinu u iznosu od 39.000.000,00 dinara (obaveze iz prethodnih godina iznose 34.500.400,00 dinara).

Program se realizuje u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, a Sporazumom između Grada i Nacionalne službe za zapošljavanje regulisaće se međusobna prava i obaveze u pogledu realizacije i sprovođenja.

2. Finansiranje subvencija za zapošljavanje trudnica na teritoriji Grada Niša

Subvencije za zapošljavanje trudnica namenjene su poslodavcima koji zasnuju radni odnos na neodređeno vreme sa trudnicama koje se nalaze na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje.

Grad zaključuje ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze sa poslodavcem koji zaključi ugovor o radu sa trudnicom.

Poslodavcu koji zasnuje radni odnos sa trudnicom priznaje se pravo na subvenciju u visini minimalne zarade obračunate u skladu sa Zakonom o radu, sa propisanim porezom i doprinosima.

Subvencija se isplaćuje poslodavcu mesečno u periodu od zasnivanja radnog odnosa do odlaska trudnice na porodiljsko odsustvo.

Za realizaciju ove mere planirana su sredstva u budžetu Grada za 2013. godinu u iznosu od 36.000.000,00 dinara.

3. Organizovanje javnih radova od interesa za Grad radi zapošljavanja teže zapošljivih kategorija nezaposlenih lica

Javni radovi od interesa za Grad su mera aktivne politike zapošljavanja koja se organizuje u cilju zapošljavanja, očuvanja i unapređenja radnih sposobnosti nezaposlenih lica. Na poslovima javnih radova uglavnom se zapošljavaju teže zapošljiva nezaposlena lica i lica u stanju socijalne potrebe.

Javni radovi na teritoriji Grada u 2013. godini organizovaće se u oblasti socijalnih, humanitarnih, kulturnih i drugih delatnosti, održavanja i obnavljanja javne infrastrukture i održavanja i zaštite životne sredine i prirode.

Pravo učestvovanja u postupku sprovođenja javnih radova imaju: javno komunalna i druga javna preduzeća i ustanove, privredna društva, preduzetnici, zadruge, društvene organizacije i udruženja građana. Udruženja građana imaju pravo učestvovanja na javnom pozivu kao podnosioci prijave uz uslov da obezbede poslodavca izvođača javnog rada registrovanog za obavljanje delatnosti koja je predmet javnog rada.

Sredstva namenjena za organizovanje javnih radova koriste se za zarade lica uključenih u javne radove, za naknadu troškova dolaska i odlaska sa rada i za troškove sprovođenja javnih radova.

Prioritet pri odobravanju za sprovođenje javnih radova imaće poslodavci koji obezbeđuju zapošljavanje teže zapošljivih nezaposlenih lica, nezaposlenih u stanju socijalne potrebe i korisnici materijalnog obezbeđenja.

Javni poziv za organizovanje javnih radova od interesa za Grad uputiće Gradonačelnik kojim će se odrediti oblasti u kojima se organizuju javni radovi, ko može da učestvuje, namena sredstava, rokovi i prioriteti kao i obaveze izvođača radova.

Odluku o odobravanju sprovođenja javnih radova od interesa za Grad donosi Gradonačelnik na predlog posebne komisije. Komisiju za razmatranje projekata za organizovanje i sprovođenje javnih radova čine tri člana koje imenuju Gradonačelnik, Nacionalna služba za zapošljavanje i Savet za zapošljavanje čiji je zadatak da razmotri pristigle projekte i sačini predlog odluke.

Javni radovi mogu najduže trajati šest meseci.

Nakon donošenja Odluke Gradonačelnika, Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine, po ovlašćenju Gradonačelnika, zaključiće Sporazum sa Nacionalnom službom za zapošljavanje kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u vezi sprovođenja i realizacije javnih radova.

Sredstva za organizovanje javnih radova od interesa za Grad planirana su Odlukom o budžetu Grada za 2013. godinu u iznosu od 5.000.000,00 dinara.

VI SREDSTVA ZA REALIZACIJU MERA

Za realizaciju mera aktivne politike zapošljavanja iz Akcionog plana sredstva su planirana Odlukom o budžetu Grada Niša za 2013. godinu ("Službeni list Grada Niša", broj: 108/2012) u ukupnom iznosu od 80.000.000,00 dinara (na razdelu Uprave za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine planirano je 39.000.00,00+5.000.000,00 dinara), a (na razdelu Uprave za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu 36.000.000,00 dinara).

Br.

Mera aktivne politike zapošljavanja

sredstva u din.

lica

1.

Program zapošljavanja pripravnika

39.000.000,00

 

2.

* Subvencija za zapošljavanje trudnica

36.000.000,00

 

3.

# Javni radovi (60 dana)

5.000.000,00

 

 

Ukupno sredstava i obuhvat lica

80.000.000,00

 

Zbog uticaja ekonomske krize i slabijeg priliva sredstava u budžetu Grada ove godine izdvojeno je manje sredstava u odnosu na prošlu godinu.

Javni radovi od interesa za Grad su mera aktivne politike zapošljavanja koja se organizuje u cilju zapošljavanja, očuvanja i unapređenja radnih sposobnosti nezaposlenih lica. Na poslovima javnih radova uglavnom se zapošljavaju teže zapošljiva nezaposlena lica i lica u stanju socijalne potrebe.

S obzirom da se na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje - Filijale Niš nalazi 5 595 lica bez kvalifikacija, iz kategorije lica koja se teže zapošljavaju, sredstva predviđena budžetom Grada su nedovoljna.

BUDŽET AKCIONOG PLANA

Br

Mera aktivne politike zapošljavanje

Budžet Grada

lica

Budžet RS

lica

Ukupno sred.

Lica

1.

Program zapošljavanja pripravnika

39.000.000,00

 

 

 

39.000.000,00

 

2

Subvencija za zapošljavanje trudnica

36.000.000,00

 

 

 

36.000.000,00

 

3.

Javni radovi (60 dana)

5.000.000,00

 

 

 

5.000.000,00

 

 

Ukupno sredstava i obuhvat lica

80.000.000,00

 

 

 

80.000.000,00

 

Zbog specifičnosti Programa nemoguće je predvideti tačan broj lica. Godišnja realizacija je od 250 - 300 lica.

Zbog različitog vremena trajanja javnih radova i različite vrste stručne spreme angažovanih na Programu realizacije javnih radova nije moguće predvideti broj lica.

VII NADLEŽNOSTI

Mere predviđene Akcionim planom realizovaće Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine, Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu i Savet za zapošljavanje u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje i socijalnim partnerima.

VIII

Ovaj Akcioni plan objaviće se u "Službenom listu Grada Niša".