ODLUKA

O DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA RADI POSTAVLJANJA PRIVREMENIH POSLOVNIH OBJEKATA

("Sl. list grada Smedereva", br. 3/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se: uslovi, način i postupak davanja u zakup građevinskog zemljišta na području grada Smedereva, radi postavljanja privremenih poslovnih objekata.

Član 2

Privremeni poslovni objekti se postavljaju na javnim površinama i na drugom građevinskom zemljištu kojim upravlja i koje uređuje grad Smederevo (u daljem tekstu: Grad).

Član 3

Javne površine u smislu ove Odluke su: građevinsko zemljište koje je u opštoj upotrebi na području grada i građevinsko zemljište namenjeno za javno korišćenje u seoskim područjima grada Smedereva.

Član 4

Privremeni poslovni objekat postavlja zakupac zemljišta neposredno a na osnovu: pravosnažnog rešenja gradonačelnika grada Smedereva o davanju u zakup građevinskog zemljišta na privremeno korišćenje (u daljem tekstu: gradonačelnik), prethodno zaključenog ugovora o zakupu zemljišta sa Javnim preduzećem Direkcija za izgradnju, urbanizam i građevinsko zemljište Smederevo (u daljem tekstu: Direkcija) i odobrenja organa Gradske uprave nadležnog za poslove urbanizma.

Zemljište iz stava 1. ovog člana daje se na određeno vreme, a najduže do 5 godina, u skladu sa Programom postavljanja privremenih poslovnih objekata.

Zemljište iz stava 1. ovog člana daje se u zakup javnim nadmetanjem.

II DAVANJE U ZAKUP ZEMLJIŠTA RADI POSTAVLJANJA PRIVREMENIH POSLOVNIH OBJEKATA

Član 5

Odluku o raspisivanju javnog oglasa radi davanja u zakup zemljišta za postavljanje privremenih poslovnih objekata, donosi Upravni odbor Direkcije.

Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- broj katastarske parcele ili deo katastarske parcele sa opisom i bližim određenjem zemljišta koje se daje u zakup;

- namenu i delatnost koja se može obavljati u objektima koji se privremeno postavljaju;

- način davanja zemljišta u zakup;

- uslove pod kojima se zemljište daje u zakup;

- početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine zemljišta koje se izdaje u zakup i drugo.

Član 6

Javni oglas iz člana 5. objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i u elektronskom obliku putem interneta.

Član 7

Postupak davanja u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata sprovodi Komisija koju obrazuje gradonačelnik.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika i četiri člana.

Predsednik i članovi Komisije imaju svoje zamenike.

Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.

Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja Direkcija.

Član 8

Nakon donošenja akta iz člana 5. ove Odluke, Direkcija raspisuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja za davanje u zakup zemljišta u skladu sa članom 6. ove Odluke.

Oglas iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- naziv organa i korisnika zemljišta koje se daje u zakup (naziv zakupodavca);

- bliže podatke o načinu davanja u zakup zemljišta - javnom nadmetanju;

- opis zemljišta koje se daje u zakup;

- uslove pod kojima se zemljište daje u zakup (rok trajanja zakupa i drugo);

- obaveza zakupca u vezi sa korišćenjem zemljišta za određenu svrhu i namenu;

- datum, vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja;

- koji pravni subjekti imaju pravo učešća u javnom nadmetanju;

- koji pravni subjekti nemaju pravo učešća u javnom nadmetanju;

- način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja;

- mesto i vreme uvida u dokumentaciju u vezi sa zemljištem koje se daje u zakup;

- početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se zemljište može dati u zakup;

- visinu i način polaganja depozita;

- rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli u javnom nadmetanju.

Od dana objavljivanja javnog oglasa do dana do kojeg se mogu podnositi prijave mora proteći najmanje 15 dana.

Član 9

Pravo učešća u javnom nadmetanju nemaju: preduzetnici, pravna i fizička lica dok ne ispune sve obaveze iz ranijih ili tekućih ugovora o zakupu zemljišta zaključenim sa Direkcijom koji se odnose na zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata, kao i: preduzetnici, pravna i fizička lica koja u postupku za davanje u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata od dana stupanja na snagu ove Odluke izlicitiraju zemljište za tu ili drugu lokaciju, ali kasnije odustanu od svoje ponude, odnosno sa Direkcijom ne zaključe ugovor o zakupu zemljišta.

Pravo učešća na javnom nadmetanju takođe nemaju ni lica iz stava 1. ovog člana koji su neposredno ili njihovi ovlašćeni predstavnici, zbog ometanja rada Komisije na prethodnom ili nekom ranije održanom javnom nadmetanju za davanje u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata udaljeni od strane Komisije iz prostorije u kojoj je održano javno nadmetanje, odnosno u kojoj je Komisija zasedala.

Član 10

Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) treba obavezno da sadrži:

1. za fizička lica: ime i prezime, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana i dokaz o uplati depozita;

2. za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, matični broj i dokaz o uplati depozita;

3. za pravna lica: naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave i dokaz o uplati depozita.

Podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, a nepotpune i neblagovremene prijave se odbacuju.

Član 11

Javno nadmetanje će se održati ako istom pristupi najmanje dva učesnika i to lično ili preko ovlašćenog zastupnika.

Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ispunjeni su i kad javnom nadmetanju pristupi jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik.

Ukoliko u postupku javnog nadmetanja za predmetno zemljište učestvuje jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik, javno nadmetanje će se završiti kada učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik prihvati početni iznos zakupnine.

Ukoliko podnosilac prijave iz stavova 2. i 3. ovog člana ne prihvati početni iznos zakupnine, gubi pravo na vraćanje depozita.

Postupak javnog nadmetanja je javan i može da prisustvuje svako zainteresovano lice.

Ukoliko javnom nadmetanju ne pristupi nijedan učesnik ili javno nadmetanje iz bilo kojih razloga ne uspe, postupak oglašavanja će se ponoviti po isteku roka od najmanje 15 dana.

Član 12

Postupak javnog nadmetanja počinje tako što Komisija proverava identitet podnosioca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika.

Član 13

Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi katastarsku parcelu, odnosno lokaciju koja je predmet javnog nadmetanja i početni iznos zakupnine.

Predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za zemljište koje je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početni iznos zakupnine.

Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos od ponuđenog. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos od poslednje ponude.

Ukoliko izlicitirana cena prelazi dvostruki iznos početne cene, potrebno je da najpovoljniji ponuđač, u toku javnog nadmetanja u roku koji mu odredi Komisija dopuni depozit do 50% izlicitirane cene, a ukoliko u ostavljenom roku to ne učini gubi pravo da učestvuje u daljem toku javnog nadmetanja.

Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veći iznos zakupnine od poslednje ponude, Komisija konstatuje najpovoljniju ponudu u zapisnik i predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za tu katastarsku parcelu, odnosno lokaciju završeno.

Predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za predmetnu katastarsku parcelu, odnosno lokaciju završeno i u slučaju kad posle njegovog trećeg poziva niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početni iznos zakupnine.

Nakon objavljivanja završetka javnog nadmetanja u skladu sa stavovima 5. i 6. ovog člana, ne mogu se podnositi naknadne ponude.

O radu Komisije, vodi se zapisnik.

Član 14

Predsednik Komisije može da izrekne opomenu licu koje ometa rad Komisije.

Ako i posle izricanja opomene isto lice nastavi da ometa rad Komisije, biće udaljeno od strane Komisije iz prostorije u kojoj Komisija zaseda.

Posle udaljavanja lica koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.

Ako ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih opomena i udaljenja, Komisija može da odluči da se prekine javno nadmetanje.

U slučaju prekida iz stava 4. ovog člana, Komisija je dužna da odredi datum i vreme kada će se postupak nastaviti.

Sve okolnosti u vezi sa eventualnim udaljavanjem pojedinih lica, ili prekidom postupka, unose se u zapisnik.

Član 15

Na početku postupka javnog nadmetanja, u zapisnik se unosi mesto i vreme javnog nadmetanja, lični podaci članova Komisije i podaci o katastarskoj parceli, odnosno lokaciji.

Pored podataka iz stava 1. ovog člana, u zapisnik se unose i sledeći podaci:

1. broj i imena prijavljenih učesnika;

2. početni iznos zakupnine;

3. lista učesnika sa ponuđenim iznosom zakupnine;

4. primedbe učesnika javnog nadmetanja;

5. iznos zakupnine koji je utvrđen kao najpovoljniji i podaci o učesniku sa najpovoljnijom ponudom;

6. datum i vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja;

7. okolnosti u vezi sa članom 14. ove Odluke i

8. drugi podaci od značaja za rad Komisije.

Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije i lice koje vodi zapisnik.

Član 16

Po obavljenom javnom nadmetanju, Komisija u roku od 8 dana, sačinjava predlog za donošenje rešenja o davanju u zakup.

Zapisnik o radu sa predlogom iz stava 1. ovog člana Komisija dostavlja gradonačelniku.

Predlog rešenja o davanju u zakup zemljišta iz stava 1. ovog člana priprema organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Član 17

Rešenje o davanju u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata donosi gradonačelnik.

Rešenje iz stava 1. ovog člana svim učesnicima postupka javnog nadmetanja dostavlja organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Smedereva u roku od 15 dana od dana dostavljanja istog.

Član 18

Rešenje o davanju zemljišta u zakup sadrži naročito: podatke o zakupcu, opis i bliže podatke o zemljištu koje se daje u zakup, bliže podatke o nameni i veličini objekta koji se može postaviti, visinu zakupnine, rok trajanja zakupa, rok za privođenje zemljišta nameni, obavezu zakupca da u roku od 30 dana od dana prijema rešenja o davanju u zakup zaključi sa Direkcijom ugovor o zakupu i odredbu da će gradonačelnik ukoliko zakupac svojom krivicom ne ispuni obaveze utvrđene rešenjem iz člana 17. ove Odluke, na predlog Direkcije doneti rešenje o stavljanju van snage rešenja iz člana 17. ove Odluke.

Predlog rešenja o stavljanju van snage rešenja iz člana 17., priprema organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Član 19

Rešenje o davanju u zakup zemljišta dostavlja se Direkciji u roku od 8 dana od dana donošenja.

Član 20

Direkcija i zakupac zaključuju ugovor o zakupu koji sadrži naročito:

- podatke o zemljištu koje se daje u zakup,

- podatke o nameni i veličini objekta koji se postavlja,

- visinu zakupnine, rok i način plaćanja,

- rok trajanja zakupa,

- rok za privođenja zemljišta nameni,

- iznos naknade za uređivanje zemljišta, rok i način plaćanja,

- odredbu da je zakupac na posebnu poziciju budžeta grada deponovao sredstva u visini troškova rušenja, odnosno uklanjanja objekta koji je utvrdila Direkcija,

- obaveze zakupca da sa nadležnim preduzećima ugovori i plati troškove za infrastrukturu: EPS, PTT, gasifikaciju i drugo,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza.

Član 21

Ugovor o zakupu se zaključuje u roku od 30 dana od dana dostavljanja pravosnažnog rešenja o davanju zemljišta u zakup, licu kojem se zemljište daje u zakup.

Direkcija je obavezna da sve učesnike u postupku pismenim putem obavesti o zaključenju ugovora iz stava 1. ovog člana, u roku od 5 dana.

Ako lice kojem je dato u zakup zemljište svojom krivicom ne zaključi ugovor iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik će na predlog Direkcije doneti akt o stavljanju van snage rešenja o davanju zemljišta u zakup.

Lice iz stava 3. ovog člana nema pravo na povraćaj uplaćenog depozita po oglasu o javnom nadmetanju.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Postupci davanja u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata koji do dana stupanja na snagu ove Odluke nisu okončani donošenjem pravosnažnog rešenja o davanju u zakup zemljišta, kao i postupci koji nakon donošenja rešenja o davanju u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata nisu okončani zaključivanjem ugovora o zakupu između Direkcije i lica kojim je zemljište rešenjem dato u zakup, nastaviće se i okončaće se po Odluci o građevinskom zemljištu ("Službeni list grada Smedereva", broj 18/2009 - prečišćen tekst).

Član 23

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".