POSLOVNIK
PRIVREMENOG ORGANA GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 13/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Privremenog organa grada Zaječara (u daljem tekstu: Privremeni organ), prava i dužnosti i odgovornosti članova Privremenog organa i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.

Član 2

Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada Zaječara, u skladu sa Zakonom i ovlašćenjima.

Član 3

Sednice Privremenog organa su dostupne u celosti javnosti.

Javnost sednica Privremenog organa ne podrazumeva direktne prenose sednica.

Član 4

Privremeni organ obavljanja poslove iz nadležnosti Skupštine grada Zaječara, gradonačelnika Zaječara i Gradskog veća grada Zaječara, utvrđene Zakonom i Statutom grada Zaječara do konstituisanja Skupštine grada Zaječara i izbora izvršnih organa grada Zaječara.

II SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Član 5

Privremeni organ ima predsednika i četiri člana koje je imenovala Vlada Republike Srbije.

Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa, koji se stara o pravilnoj primeni ovog Poslovnika.

Predsednik organizuje rad Privremenog organa, predsedava njegovim sednicama i obavlja druge poslove koje mu poveri Privremeni organ.

U slučaju sprečenosti predsednika zamenjuje ga član Privremenog organa koga predsednik ovlasti.

Član 6

Privremeni organ ima sekretara koji se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa i rukovodi administrativno - pravnim poslovima vezanim za njegov rad.

Sekretara imenuje Privremeni organ, na obrazložen predlog predsednika Privremenog organa, većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 7

Za sekretara Privremenog organa može biti imenovano lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine.

Privremeni organ može na obrazloženi predlog Predsednika ili člana Privremenog organa razrešiti sekretara, na isti način na koji je imenovan.

III SEDNICA PRIVREMENOG ORGANA

Pripremanje i sazivanje sednice

Član 8

O pripremanju sednice Privremenog organa stara se predsednik Privremenog organa uz pomoć sekretara.

Pripremanje materijala za sednicu Privremenog organa vrši Gradska uprava grada Zaječara.

Nacrte akata Gradska uprava grada Zaječara dostavlja predsedniku Privremenog organa, koji na osnovu pomenutih akata predlaže dnevni red pojedine sednice Privremenog organa.

Nacrti opštih i pojedinačnih akata treba da sadrže obrazloženje.

Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta. Ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet, obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje.

Predlozi izveštaja, analiza i drugih dokumenata treba pored objašnjenja da sadrže i zaključak koji se predlaže Privremenom organu.

Član 9

Predlog dnevnog reda sednice utvrđuje predsednik, koji u predlog dnevnog reda unosi pitanja iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika.

Član 10

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama.

Sednice Privremenog organa saziva predsednik Privremenog organa po potrebi, a najmanje jednom mesečno.

Predsednik Privremenog organa dužan je da sazove sednicu ako to pisanim putem zatraže najmanje dva člana Privremenog organa i to u roku od sedam dana od dana podnošenja zahteva. Pisani predlog za sazivanje sednice Privremenog organa mora sadržati predlog dnevnog reda sednice u kojem mogu biti predložene samo tačke dnevnog reda iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika. utvrđene zakonom i Statutom grada Zaječara.

Predlagači sazivanja sednice Privremenog organa dužni su da uz predlog dnevnog reda dostave i predloge akata koji će biti razmatrani na toj sednici.

Član 11

Sednice Privremenog organa, sa predlogom dnevnog reda, sazivaju predsednik ili najmanje dva člana Privremenog organa, po pravilu, pisanim putem.

Član 12

Poziv za sednicu sadrži mesto i vreme održavanja sednice.

Sednica Privremenog organa saziva se, po pravilu, najkasnije tri dana pre njenog održavanja.

Uz poziv za sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal za predloženi dnevni red.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kao i telefonskim putem, kada predsednik Privremenog organa proceni da za to postoje posebni razlozi, i u tom slučaju materijal za sednice se dostavlja neposredno pred samu sednicu Privremenog organa (sednica po hitnom postupku).

Otvaranje sednice

Član 13

Predsednik ili član Privremenog organa koga ovlasti predsednik Privremenog organa ili član koga ovlaste članovi Privremenog organa koji su zakazali sednicu u slučaju kada predsednik po njihovom zahtevu nije zakazao sednicu, otvara sednicu i po izveštaju o prisustvu utvrđuje da li postoji kvorum potreban za rad.

Privremeni organ radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Ako se na sednici konstatuje da ne postoji većina za odlučivanje predsedavajući odlaže sednicu za određen dan i čas sa istim dnevnim redom.

U naročito opravdanim i u hitnim slučajevima, kao što su: elementarna nepogoda, ugrožavanje života i zdravlja ljudi, pomoć socijalno ugroženika, predsednik Privremenog organa može odlučiti da se sednica Privremenog organa održi telefonskim putem, uz vođenje posebnog zapisnika o svim tim okolnostima.

Tok sednice

Član 14

Izmene i dopune predloženog dnevnog reda može predložiti svaki član Privremenog organa najkasnije do usvajanja dnevnog reda sednice Privremenog organa.

Predlozi se dostavljaju predsedniku ili članu Privremenog organa koga predsednik ovlasti u pisanom obliku, sa obrazloženjem i odgovarajućim materijalom, koji se članovima Privremenog organa, dostavljaju najkasnije do usvajanja dnevnog reda.

Član 15

Članovi Privremenog organa se posebno izjašnjavaju, najpre o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim o predloženom dnevnom redu u celini.

Privremeni organ može u toku sednice, bez rasprave, izvršiti izmene u redosledu tačaka na predlog predsedavajućeg ili člana Privremenog organa.

Član 16

Posle usvajanja dnevnog reda prelazi se na rad po pojedinim tačkama dnevnog reda po utvrđenom redosledu.

Član 17

Privremeni organ na predlog predsednika ili člana Privremenog organa može odlučiti da po određenim pitanjima sasluša predstavnike preduzeća, organa, organizacija i građana.

Član 18

Prijava za reč podnosi se predsedniku Privremenog organa po otvaranju pretresa i može se podnositi sve do zaključenja pretresa.

Predsednik daje reč govornicima po redu prijavljivanja.

Predsednik može i preko reda dati reč predstavniku predlagača.

Član 19

Na sednici Privremenog organa svaki član ima pravo da govori.

Niko ne može da govori na sednici Privremenog organa pre nego što dobije reč od predsednika.

Diskusija svakog učesnika u pretresu može trajati najduže pet minuta.

Ukoliko govornik prekorači predviđeno vreme za diskusiju, predsednik će ga opomenuti, a govornik je u obavezi da završi govor u narednom minutu.

Član 20

Govornik može da govori samo o pitanju koje se razmatra u okviru tačke koja je na dnevnom redu.

Član 21

Članu Privremenog organa koji želi da govori o povredi ovog Poslovnika, Predsednik daje reč odmah po završenom izlaganju prethodnog govornika.

Član Privremenog organa je dužan da navede koja je odredba Poslovnika po njegovom mišljenju povređena i da obrazloži u čemu se sastoji povreda.

Trajanje govora o povredi Poslovnika je dva minuta.

Predsednik je dužan da da objašnjenje u pogledu stavljene primedbe.

Ako i posle objašnjenja Predsednika, član Privremenog organa ostaje pri tome da je Poslovnik povređen, predsednik poziva Privremeni organ da bez pretresa odluči o tom pitanju.

Član 22

Ukoliko se član Privremenog organa u svom izlaganju na sednici uvredljivo izrazi o drugom članu Privremenog organa ili pogrešno protumači njegovo izlaganje, član Privremenog organa na koga se izlaganje odnosi ima pravo na repliku.

Odluku o pravu na repliku iz stava 1. ovog člana donosi predsednik Privremenog organa.

Ukoliko predsednik Privremenog organa ne dozvoli traženu repliku, član koji je tražio repliku može zatražiti da se o tome izjasni Privremeni organ, bez rasprave.

Replika ne može trajati duže od dva minuta.

Odlučivanje

Član 23

Privremeni organ o svakom predlogu, koji je stavljen na dnevni red sednice odlučuje posle rasprave, osim o slučajevima u kojima je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.

Pre i posle rasprave Privremeni organ može da odluči da se pojedino pitanje skine sa dnevnog reda.

Član 24

Posle zaključene rasprave prelazi se na glasanje o predlogu.

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu i dopunu predloženog akta - amandmanima, a potom za predlog akta u celini.

Član 25

Privremeni organ odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Privremeni organ odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 26

Glasanje na sednici Privremenog organa je javno.

Članovi Privremenog organa glasaju izjašnjavanjem "za" predlog ili "protiv" predloga ili se "uzdržavaju" od glasanja.

Glasanje se vrši dizanjem ruke ili poimenično prozivkom.

Kada se glasa dizanjem ruke, Predsednik prvo poziva da se izjasne podizanjem ruke članovi koji glasaju "za", zatim oni koji glasaju "protiv" i najzad članovi koji se "uzdržavaju" od glasanja.

Poimenično se glasa tako što članovi po prozivci izjavljuju da glasaju "za" ili "protiv" ili da se "uzdržavaju" od glasanja.

Poimenično glasanje vrši se ako ga odredi predsednik Privremenog organa ili ako to Privremeni organ odluči na predlog članova, radi tačnog utvrđivanja rezultata glasanja.

Nakon obavljenog glasanja, predsednik utvrđuje rezultate glasanja i na osnovu rezultata glasanja objavljuje da li je predlog o kome se glasa usvojen ili odbijen.

Član 27

Predsednik može da odredi pauzu u toku sednice Privremenog organa radi obavljanja potrebnih konsultacija ili pribavljanja mišljenja za sprovođenje pretresa i zaključivanje ili zbog drugog opravdanog razloga.

Kad usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da se završi pretres po svim tačkama dnevnog reda, Privremeni organ može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan o čemu se pisanim putem obaveštavaju samo odsutni članovi.

Održavanje reda na sednici

Član 28

O redu na sednici Privremenog organa stara se predsednik Privremenog organa ili član Privremenog organa koga predsednik ovlasti.

Za povredu reda na sednici predsedavajući može da izrekne meru upozorenja ili oduzimanja reči.

Privremeni organ, na predlog predsedavajućega, bez pretresa, može da izrekne meru udaljenja sa sednice.

Član 29

Mera upozorenja izriče se članu Privremenog organa koji svojim ponašanjem, uzimanjem reči kada mu predsednik Privremenog organa nije dao reč, koji i pored upozorenja predsedavajućeg govori o pitanju koje nije na dnevnom redu, ako prekida govornika u izlaganju ili dobacuje, odnosno ometa govornika ili na drugi način ugrožava slobodu govora i ako drugim postupcima narušava red na sednici ili postupa protivno odredbama ovog Poslovnika.

Član 30

Mera oduzimanja reči izriče se članu Privremenog organa kome su prethodno izrečene dve mere upozorenja.

Član 31

Mera udaljenja sa sednice izriče se članu koji i posle izrečene mere upozorenja, odnosno mere oduzimanja reči ometa ili sprečava rad na sednici.

Član kome je izrečena mera udaljenja dužan je da se odmah udalji iz prostorije u kojoj se sednica održava.

Ako predsedavajući redovnim merama ne može da održi red na sednici, određuje prekid sednice.

Član 32

Odredbe o održavanju reda na sednici Privremenog organa primenjuju se i na sve druge učesnike na sednici Privremenog organa.

Zapisnik

Član 33

O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik. O vođenju zapisnika stara se sekretar Privremenog organa.

U zapisnik se obavezno unosi vreme i mesto održavanja sednice, imena predsedavajućeg i zapisničara, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova, imena lica koja su prisustvovali sednici po pozivu i kao gosti; kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imenima govornika; rezultat glasanja po pojedinim pitanjima; naziv svih akata donetih na sednici.

Predsednik formuliše zaključke koji se unose u zapisnik. Isto to pravo ima i svaki govornik u pogledu formulacije svojih predloga i mišljenja.

Zapisnik sa prethodne sednice Privremenog organa usvaja se po pravilu kao prva tačka dnevnog reda naredne sednice.

Član 34

Na sednici Privremenog organa vrši se elektronsko tonsko snimanje. Tonski zapis koriste predsednik i članovi Privremenog organa kao i službe u cilju izrade zapisnika sa sednice organa.

Originali zapisnika čuvaju se u dokumentaciji Stručne službe za skupštinske poslove Skupštine grada Zaječara.

IV POSTUPAK ZA DONOŠENJE ODLUKA I DRUGIH AKATA PRIVREMENOG ORGANA

Član 35

Privremeni organ donosi: Poslovnik, odluke, rešenja, zaključke, preporuke, pravilnike, naredbe, uputstva i druge akte i daje autentična tumačenja akata koje donosi.

Postupak za donošenje odluka i drugih akata

Član 36

Predlog odluke i drugih akata može da podnese predsednik i svaki član Privremenog organa u skladu sa Statutom grada Zaječara i ovim Poslovnikom.

Predlog odluke i drugih akata podnosi se u obliku u kome se donosi i mora biti obrazložen. Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje, a ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet grada, obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje.

Član 37

Predlog odluke i drugih akata koji je upućen Privremenom organu predsednik dostavlja članovima Privremenog organa.

Ako predlog odluke i drugih akata nije u skladu sa ovim Poslovnikom, predsednik Privremenog organa ga može odbaciti i zatražiti od predlagača da predlog odluke i drugih akata uskladi sa odredbama ovog Poslovnika.

Član 38

Predlagač odluke i drugih akata ima pravo da povuče predlog sve do završetka pretresa predloga pojedinog akta na sednici Privremenog organa.

Amandmani

Član 39

Predlog za izmenu i dopunu predloga odluke i drugih opštih akata podnosi se u obliku amandmana predsedniku Privremenog organa u pisanom obliku i isti mora biti obrazložen.

Amandman sadrži: naziv predloga akta na koji se amandman odnosi, tekst izmena odnosno dopuna predloga koji se predlažu amandmanom, obrazloženje sa razlozima za podnošenje amandmana i ime podnosioca amandmana.

Amandman mogu podneti predsednik i članovi Privremenog organa, s tim što predlagač akta može da podnese amandman sve do zaključenja rasprave o tom aktu.

Amandman se podnosi najkasnije 24 časa pre početka sednice Privremenog organa.

Izuzetno, amandman može da se podnese na samoj sednici Privremenog organa ukoliko je sednica zakazana po hitnom postupku.

O amandmanu se obavezno izjašnjava predlagač i predsednik Privremenog organa kada on nije predlagač.

Član 40

Privremeni organ odlučuje o podnetim amandmanima po redosledu članova predloga odluke ili drugog opšteg akta.

Ako je podneto više amandmana na isti član odluke, prvo se odlučuje o amandmanu kojim se predlaže brisanje odredbe toga člana, a zatim o amandmanu kojim se predlaže izmena celog člana.

Amandman koji podnese predlagač akta, kao i amandman koji je prihvatio predlagač akta, postaje sastavni deo predloga akta i o njemu se ne glasa.

Potpisivanje i objavljivanje akata

Član 41

Akte donete na sednici potpisuje predsednik Privremenog organa ili član koga predsednik ovlasti.

Član 42

Izvornik akta potpisan od strane predsednika Privremenog organa ili člana koga predsednik Privremenog organa ovlasti, overen pečatom, čuva se u dokumentaciji Stručne službe za skupštinske poslove Skupštine grada Zaječara.

Član 43

Akte koje donese Privremeni organ, a za koje je to određeno zakonom i Statutom grada Zaječara, objavljuju se u "Službenom listu grada Zaječara".

O objavljivanju akata koje je doneo Privremeni organ stara se sekretar Privremenog organa.

Prava i dužnosti predsednika i članova Privremenog organa

Član 44

Predsednik i članovi Privremenog organa su dužni da prisustvuju sednicama Privremenog organa i učestvuju u radu i odlučivanju na sednicama.

Član Privremenog organa koji je sprečen da prisustvuje sednici Privremenog organa ili iz određenog razloga treba da napusti sednicu dužan je da o tome obavesti predsednika, o čemu Predsednik obaveštava ostale članove Privremenog organa.

Član 45

Privremeni organ posebnim aktom uređuje radnopravni status predsednika i članova Privremenog organa i sekretara Privremenog organa, kao i naknadu za rad u Privremenom organu.

Član 46

Stručne, administrativne i druge poslove za potrebe Privremenog organa vrši Stručna služba za skupštinske poslove Skupštine grada Zaječara.

Gradska uprava grada Zaječara je dužna da Privremenom organu na zahtev predsednika i članova dostavi sve potrebne podatke i informacije neophodne za rad Privremenog organa i izveštaje o obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, kao i o izvršenju obaveza i radnih zadataka od značaja za rad Privremenog organa.

V FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA

Član 47

Finansiranje poslova Privremenog organa grada Zaječara vrši se iz budžeta grada Zaječara.

Naredbodavac za izvršenje budžeta grada Zaječara, do konstituisanja Skupštine grada Zaječara i izbora izvršnih organa, na osnovu odluka Privremenog organa je predsednik Privremenog organa, odnosno član Privremenog organa koga ovlasti Privremenog organ.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 48

Ovaj Poslovnik donosi Privremeni organ većinom glasova od ukupnog broja članova.

Izmene i dopune Poslovnika vrše se na isti način na koji se Poslovnik usvaja.

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".