ODLUKAO FINANSIRANJU POTREBA U OBLASTI SPORTA IZ BUDŽETA GRADA UŽICA("Sl. list grada Užica", br. 4/2013) |
Ovom odlukom uređuje se obezbeđivanje sredstava za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji grada Užicu (u daljem tekstu: Grad), uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta Grada.
II OBEZBEĐENJE SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA
Sredstva za zadovoljenje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, utvrđenih Zakonom o sportu, obezbeđuju se u budžetu Grada.
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu Grada su:
1) stvaranje uslova za unapređenje sporta za sve, sportsku rekreaciju, odnosno bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;
2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;
3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;
4) sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;
5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u evropskim klupskim takmičenjima;
6) predškolski i školski sport (rad školskih sportskih sekcija, školska sportska takmičenja);
7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;
8) aktivnosti sportskih organizacija i udruženja i sportskog saveza na teritoriji grada Užica, koji učestvuju u sistemu sporta u okviru grane sporta, u skladu sa sportskim pravilima;
9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista;
10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;
11) sprečavanje negativnih pojava u sportu;
12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportskih i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;
13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;
14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta i podsticanje zapošljavanja sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;
15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u javnoj svojini čiji je korisnik Grad, kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;
16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 3. ove odluke ostvaruju se kroz finansiranje i sufinansiranje programa i projekata.
Prioritet pri izboru programa i projekata kojima se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta, imaju potrebe građana iz člana 3. tačke 1), 2) i 6) ove odluke.
III GODIŠNJI I POSEBNI PROGRAMI
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 3. ove odluke ostvaruju se kroz finansiranje i sufinansiranje godišnjih i posebnih programa.
Predloge godišnjih i posebnih programa podnose nosioci tih programa prema Programskom kalendaru iz člana 118. Zakona.
Predlog svog godišnjeg programa i programa svojih članova podnosi teritorijalni sportski savez, za ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 3. tačke 1), 3), 4), 6), 8), 12), 13) i 14) ove odluke.
Predlog posebnih programa podnose nosioci tih programa po javnom pozivu koji raspisuje Grad.
Nosioci programa koji podnesu godišnji program kojim su obuhvaćene i aktivnosti za koje se podnosi poseban program po javnom pozivu, ne mogu za iste aktivnosti da konkurišu i u posebnom programu.
Nosiocu programa mogu da se dodele sredstva iz budžeta Grada, na osnovu podnetog predloga godišnjeg, odnosno posebnog programa, pod uslovom da:
- je upisan u registar kod nadležnog organa,
- posluje na nedobitnoj osnovi,
- ima sedište i svoju aktivnost realizuje na teritoriji Grada,
- nije u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti,
- nema blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja,
- nije u poslednje dve godine pravosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojom delatnošću,
- je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa,
- je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana,
- je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina i
- angažuje najmanje jednog sportskog stručnjaka koji ima zakonom predviđene kvalifikacije za rad u sportu.
Analizu i ocenu podnetih predloga godišnjih i posebnih programa vrši stručna komisija (u daljem tekstu: Komisija) koju imenuje Gradsko veće.
Nakon izvršene analize i ocene podnetih predloga godišnjih i posebnih programa, Komisija sačinjava obrazložen predlog godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta koji mogu da se finansiraju iz budžeta Grada i predlaže iznos sredstava za svaki pojedinačni program.
Gradonačelnik, na predlog Komisije i uz saglasnost Gradskog veća, donosi rešenje o odobrenju godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta i utvrđuje iznos sredstava za njihovu realizaciju.
Finansiranje aktivnosti iz godišnjih i posebnih programa može da obuhvati samo deo zarada zaposlenih, materijalnih i administrativnih troškova, a najviše do 20% od odobrene visine sredstava iz budžeta Grada za taj program.
Međusobna prava i obaveze između nosioca godišnjih, odnosno posebnih programa čiji su programi odobreni rešenjem iz člana 10. ove odluke i Grada, uređuju se ugovorim.
Izuzetno, sportskom, odnosno drugom udruženju mogu da se dodele sredstva za realizaciju određenog programa i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, ukoliko je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 3. ove odluke, ukoliko program iz objektivnih razloga nije mogao da bude podnet u rokovima utvrđenim Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.
Rešenjem o odobrenju programa iz stava 1. ovog člana koje donosi Gradonačelnik na obrazložen predlog Gradske uprave nadležne za sport i uz saglasnost Gradskog veća, utvrđuje se i iznos sredstava za njegovu realizaciju.
Međusobna prava i obaveze između sportskog, odnosno drugog udruženja, čiji je program odobren rešenjem Gradonačelnika iz stava 2. ovog člana i Grada, uređuju se ugovorom.
Nosilac odobrenog programa dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara ili usluga u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da u roku koji je predviđen ugovorom o realizaciji programa, a najmanje jednom godišnje, dostavi Gradu izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o realizaciji programa ili dela programa, koji je finansiran sredstvima budžeta Grada.
Teritorijalni sportski savez kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa sportskih organizacija, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i Gradu dostavlja izveštaj o realizaciji istih.
Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa.
IV NAGRADE, PRIZNANJA I STIPENDIJE
Pojedincu ili sportskom udruženju, koje je, odnosno čiji su članovi, postigli značajne sportske rezultate ili doprineli razvoju sporta kojima se afirmiše Grad, dodeljuju se nagrade i priznanja.
Nagrade se sastoje od diplome i novčanog iznosa nagrade.
U budžetu Grada obezbeđuju se stipendije za sportsko usavršavanje kategorisanim, posebno perspektivnim sportistima sa teritorije Grada, koji su na osnovu ostvarenih sportskih rezultata, rangirani u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportista, osim vrhunskim sportistima i sportistima sa posebnim zaslugama.
Bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava za namene iz člana 16. i 17. ove odluke, urediće se posebnim aktom koji donosi Gradsko veće.
V IZGRADNJA, ODRŽAVANJE, OPREMANJE I KORIŠĆENJE SPORTSKIH OBJEKATA I JAVNIH SPORTSKIH TERENA
Predlog programa izgradnje, održavanja i opremanja sportskih objekata i javnih sportskih terena podnosi vlasnik, odnosno korisnik zemljišta, odnosno sportskog objekta.
Javno preduzeće za održavanje i korišćenje sportskih objekata "Veliki park" Užice, dostavlja predlog programa iz stava 1. ovog člana.
Sredstva za namene iz člana 3. tačka 2. ove odluke koristiće se za izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata i otvorenih sportskih terena, kao i rekonstrukciju postojećih, prema planovima i programima i u skladu sa prioritetima koje utvrdi Grad.
Školski sportski objekti (školske sportske sale, školski sportski tereni i sl.) mogu se, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, davati na korišćenje drugim licima samo kada su zadovoljene potrebe nastavnih i vannastavnih sportskih školskih aktivnosti, u skladu sa godišnjim programom rada škole.
Sportske objekte koji su povereni na upravljanje i održavanje Javnom preduzeću za održavanje i korišćenje sportskih objekata "Veliki park" Užice mogu da koriste sva sportska udruženja i građani uz odgovarajuću naknadu.
Grad Užice može da omogući sportskim udruženjima sa sedištem u Užicu korišćenje sportskih objekata iz stava 1. i 2. ovog člana bez naknade, tako što će, umesto naknade, obezbediti deo sredstava za tekuće održavanje sportskih objekata.
Način i postupak dodele sredstava iz budžeta Grada, odnosno odobrenje godišnjih i posebnih programa, zaključenje ugovora, izveštavanje, način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji programa, kao i kontrola realizacije odobrenih godišnjih i posebnih programa bliže će se urediti posebnim aktom koji donosi Gradsko veće.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".