PROGRAM MERAZA PREVENTIVNU ZAŠTITU OD ELEMENTARNIH NEPOGODA I DRUGIH NESREĆA U 2013. GODINI("Sl. list grada Užica", br. 8/2013) |
I SREDSTVA ZA PREVENTIVNU ZAŠTITU OD ELEMENTARNIH NEPOGODA U 2013. GODINI
1. Sredstva za preventivnu zaštitu od elementarnih i drugih nepogoda u 2013. godini planirana su članom 7. Odluke o budžetu Grada Užica za 2013. godinu i to:
na Razdelu 6: Gradska uprava za poslove finansija, računovodstva i privrede: ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - protivgradna zaštita u iznosu od 2.000.000,00 dinara
na Razdelu 7: Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu policiju: ekonomska klasifikacija 512 - Sredstva za vanredne situacije - oprema u iznosu od 6.000.000,00 dinara
2. Sredstva za preventivnu zaštitu od elementarnih i drugih nepogoda u 2013. godini koristiće se na sledeći način:
a) SREDSTVA ZA PROTIVGRADNU ZAŠTITU
1) Finansiranje naknade za protivgradne strelce u iznosu od 1.445.760,00 dinara
Nacrtom Zakona o suzbijanju grada, predviđena je obaveza lokalne samouprave da obezbedi finansijska sredstva za nadoknade protivgradnim strelcima.
U okviru radarskog centra "Užice", dejstvuje 15 protivgradnih stanica.
Grad Užice, za sezonu 15.04.-15.10.2013. g, treba da obezbedi naknadu za 32 protivgradna strelca (mesečno 5.000 dinara - neto odnosno 7.530,00 dinara bruto po strelcu) što ukupno iznosi 32 x 7.530,00 = 240.960,00 dinara mesečno, odnosno 1.445.760,00 dinara za sezonu.
2) Nabavka protivgradnih raketa u iznosu od 550.000,00 dinara
Sredstva će se koristiti za nabavku protivgradnih raketa koje će biti stavljene na raspolaganje radarskom centru Užice.
b) SREDSTVA ZA VANREDNE SITUACIJE
1) Lična oprema pripadnika jedinice civilne zaštite u iznosu od 920.000,00 dinara
Sredstva će se iskoristiti za nabavku delova uniforme i zaštitne opreme pripadnika jedinice civilne zaštite (kišne kabanice, svetleći prsluci, zaštitne rukavice, zaštitni šlemovi, gumene čizme, baterijske lampe, zaštitne naočare, sanitetski kompleti, zaštitna maske, svetlosni top, hrplje za sneg, sredstva veze i dr.).
2) Nabavka opreme za postupanje u vanrednim situacijama u iznosu od 4.240.000,00 dinara
Sredstva će se koristiti za nabavku opreme za postupanje u vanrednim situacijama (Creva za muljnu pumpu, veaber sistem za zaštitu od poplave, motorne testere, ručne testere, alati razni, vreće PVC, užad (razna), naprtnjače za gašenje požara, cisterne za vodu, uređaji za isušivanje prostorija, motorne sanke sa koritom za transport PO, terensko vozilo, oprema za obeležavanje, motike, budaci, krampovi, grabulje, sekire, kolica, čaklje, plastične folije u rolni, rizla, pesak i dr.).
3) Sredstva za nabavku vatrogasnih creva u iznosu od 360.000 dinara
Sredstva će se iskoristiti za nabavku kompleta vatrogasnih creva za vatrogasnu jedinicu MUP SVS VB Užice.
4) Sredstva za poslove odbrane u ukupnom iznosu od 200.000,00 dinara od čega:
- Za održavanje sistema i nabavka opreme za uzbunjivanje u iznosu od 100.000,00 dinara (Sredstva će se iskoristiti za održavanje i popravku postojećih sirena za uzbunjivanje i nabavku novih sirena).
- Za učešće u nabavci opreme za potrebe Centra Ministarstva odbrane u Užicu u iznosu od 100.000,00 dinara (Sredstva će se koristiti za nabavku opreme za potrebe poslova odbrane uključujući i učešće u opremanju Centra ministarstva odbrane u Užicu - nabavka fotokopir aparata).
5) Sredstva za opremanje prostora za potrebe vanrednih situacija u ukupnom iznosu od 330.000,00 dinara od čega:
- Za adaptaciju barake u okviru Doma za stare na Zabučju za prihvat evakuisanih lica (postojeći objekat, potrebna sanacija i opremanje sanitarnog čvora; omogućiće smeštaj 30 - 50 evakuisanih lica) u iznosu od 300,000,00 dinara i
- Za opremanje prostora za smeštaj opreme civilne zaštite u iznosu od 30.000,00 dinara.
6) Sredstva za prikupljanje zaštićenih vrsta životinja u iznosu od 50.000,00 dinara od čega:
- za prikupljanje i vraćanje u prirodu zaštićenih vrsta životinja (zmije, slepi miševi i dr.) u iznosu od 50.000,00 dinara.
v) SREDSTVA ZA PREDUZIMANJE MERA U SLUČAJU NASTANKA ELEMENTARNE NEPOGODE ILI DRUGIH NESREĆA
Sredstva za preduzimanje mera obezbeđivaće se po potrebi iz sredstava budžetske rezerve sa namenom:
1. Za naknade angažovanih pripadnika civilne zaštite,
2. Za angažovanje mehanizacije drugih pravnih lica,
3. Za plaćanje troškova smeštaja privremeno raseljenih i evakuisanih lica,
4. Za jednokratnu novčanu pomoć zbog štete od elementarnih nepogoda,
5. Za sanaciju posledica od elementarnih nepogoda.
II MERE KOJE ĆE SE FINANSIRATI OD STRANE DRUGIH KORISNIKA BUDŽETA RADI IZVOĐENJA PLANIRANIH RADOVA U 2013. GODINI NA VODOTOKOVIMA DRUGOG REDA
Radovi koje je neophodno izvesti u toku 2013. godine radi prevencije štete od elementarnih nepogoda (Radove treba planirati u okviru programa JP "Direkcija za izgradnju").
1. Uređenje dela Uremovačkog potoka u dužini od 70 m od čega bi deo koji se zacevljuje zbog odronjavanja desne obale i velikog nagiba terena bio u dužini od 50 m dok bi deo koji bi se radio kao otvoren uređen tok bio 20 m i na njegovom početku bilo bi potrebno urediti jedno veće reviziono okno koje bi se moglo čistiti od nanosa.
2. Na delu Uremovačkog potoka u šumi iznad Vidovdanske ulice kao i na delu jedne njegove pritoke bilo bi potrebno izgraditi dve gabionske ili betonske pregrade za zapunjavanje nanosom, koje bi ujedno služile i za umirivanje bujičnog talasa.
3. Uređenje dela desne obale Koštičkog potoka ispod stambenih zgrada u ul. Vuka Karadžića gde godinama postoji aktivno klizište, kao i sanacija dela obale iznad potoka.
4. Izgradnja rešetki u ul. Svetozara Markovića za prihvat površinskih voda iz slepih krakova ulice Kondine kao i izgradnja revizionih okana sa ublaživačima udara a sve radi smanjenja dotoka vode u aktivno klizište koje pored ulice ugrožava i stambene objekte u navedenoj ulici.
5. Čišćenje korita reke Đetinje od nanosa i deponovanog materijala od novog mosta do kaskade u koritu kod Vagon restorana.
6. Uređenje kanala za odvod površinskih voda ka Đetinji, a radi zaštite škole i kuća u Biosci od plavljenja.
7. Uređenje dela regulacije reke Dervente u Potočanju radi zaštite od ugrožavanja puta u slučaju nailaska velikih voda.
8. Završetak uređenja dela reke Petnice (čišćenje od nanosa zbog zaštite objekata od plavljenja prilikom velikih voda.
9. Čišćenje Crkvarskog i Dragićevića potoka u Sevojnu zbog zaštite od plavljenja.
III Sredstva odobrena za realizaciju Programa, rasporediće se na osnovu rešenja Gradonačelnika grada Užica.
IV Za realizaciju Programa odgovorne su Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu policiju i Gradska uprava za poslove finansija, računovodstva i privrede.
V Ovaj program objaviti u "Službenom listu grada Užica".