PRAVILNIK
O POSTUPKU INTERNE KONTROLE FINANSIJSKOG POSLOVANJA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 9/2013)

Član 1

Pravilnikom o postupku interne kontrole finansijskog poslovanja (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se interni kontrolni postupci i procedure za organe grada Kraljeva (direktni korisnici budžetskih sredstava).

Član 2

Interna kontrola finansijskog poslovanja vrši se u postupku prethodne kontrole i u postupku naknadne kontrole.

Prethodnu kontrolu, pored internog kontrolora, obavljaju svi zaposleni koji izvršavaju finansijske transakcije.

Naknadnu kontrolu obavlja zaposleni raspoređen na radnom mestu internog kontrolora koje je sistematizovano Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Kraljeva.

Član 3

Prethodna kontrola se sprovodi kroz kontrolisanje zakonitosti izvršenja rashoda i izdataka.

Postupak prethodne kontrole obuhvata:

1. Kontrolu planiranja rashoda,

2. Kontrolu preuzimanja obaveza,

3. Kontrolu izvršavanja naloga za plaćanje.

Član 4

U postupku prethodne interne kontrole naročito se:

1. proverava i utvrđuje da li su rashodi planirani u skladu sa stvarnim potrebama za izvršavanje funkcije direktnog i indirektnog korisnika;

2. vrši kontrola ispravnosti korišćenja budžetskih aproprijacija i kvota u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kraljeva za tekuću godinu;

3. vrši kontrola preuzimanja obaveza i izvršavanja naloga za plaćanje;

4. sprovodi kontrola dokumentovanosti poslovnih promena;

5. proverava ispravnost i zakonitost transakcija;

6. proverava ispravnost ekonomske klasifikacije.

Član 5

Prethodna interna kontrola iz člana 4. ovog pravilnika obavlja se u Odeljenju za zajedničke poslove, Odeljenju za društvene delatnosti i Odeljenju za privredu i finansije Gradske uprave grada Kraljeva.

Član 6

Prijem eksterne računovodstvene dokumentacije obavlja se u pisarnici Odeljenja za opštu upravu Gradske uprave grada Kraljeva i evidentira se u knjizi računa.

Službene isprave (rešenja, odluke i dr.) evidentiraju se u internoj dostavnoj knjizi direktnog korisnika.

Član 7

Računovodstvena dokumentacija mora biti potpisana od strane odgovornog lica direktnog budžetskog korisnika koje svojim potpisom garantuje da je isprava istinita i da verodostojno prikazuje poslovnu promenu.

Član 8

U Odeljenju za zajedničke poslove se obavlja likvidiranje ulazne knjigovodstvene i blagajničke dokumentacije direktnih korisnika budžetskih sredstava.

Član 9

Likvidiranje knjigovodstvene dokumentacije obavlja zaposleni raspoređen na radno mesto likvidatora. Prilikom obrade knjigovodstvene dokumentacije likvidator vrši formalnu i računsku kontrolu dokumenta.

Plaćanje po osnovu fakture za nabavku robe može se izvršiti ukoliko postoji prateća dokumentacija i to: za nabavku sitnog inventara i osnovnih sredstava odluka odgovornog lica i trebovanje, a za nabavku ostale robe zahtev i saglasnost odgovornog lica da se izvrši nabavka.

Plaćanje po osnovu fakture za nabavku usluga može se izvršiti ukoliko postoji pisana saglasnost na računu data od strane odgovornog lica i ukoliko je na računu evidentirano od strane korisnika usluge da je usluga izvršena.

Plaćanje po osnovu ugovora (ugovora o delu, ugovora o autorskom honoraru i sl.) može se izvršiti ukoliko ugovor sadrži bitne elemente ugovora.

Svi ugovori pre dostavljanja gradonačelniku na potpis moraju biti parafirani od strane šefa Kabineta gradonačelnika koji time potvrđuje da postoji zakonski osnov za preuzimanje obaveza.

Plaćanja po osnovu projekata za koja su sredstva delimično obezbeđena iz različitih fondova, a za koja konkuriše Služba za upravljanje projektima i lokalno-ekonomski razvoj, moguće je izvršiti ukoliko je data prethodna saglasnost nadležnog Odeljenja za privredu i finansije o obezbeđenim sredstvima u budžetu grada Kraljeva za navedenu namenu.

Član 10

Blagajničko poslovanje se obavlja u skladu sa zakonom propisanim procedurama. Blagajničku dokumentaciju obrađuje i potpisuje zaposleni raspoređen na radno mesto blagajnika.

Nalog za službeno putovanje u zemlji mora da bude uredno popunjen i sa izveštajem o obavljenom službenom putu na poleđini putnog naloga gde je naznačeno tačno vreme provedeno na putu i opis službenog zadatka koji je obavljen, a radi kojeg je i službeni put učinjen. Uz nalog za službeni put prilaže se i dokumentacija kojom se pravdaju troškovi vezani za službeno putovanje (troškovi prevoza i troškovi smeštaja).

Nalogu za službeni put u inostranstvo prethodi rešenje o upućivanju na službeni put koje donosi odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava sa tačno navedenim sledećim podacima;

- ime i prezime lica koja se upućuju na put,

- naziv države i mesta gde se putuje,

- cilj putovanja,

- datum polaska na službeno putovanje i datum povratka sa službenog putovanja,

- vrsta prevoznog sredstva kojim se putuje,

- iznos akontacije koja može biti isplaćena,

- napomena da li su obezbeđeni besplatan smeštaj i ishrana.

Sastavni deo rešenja o upućivanju na službeni put u inostranstvo je pozivno pismo.

Nalog za službeno putovanje u inostranstvo mora da bude uredno popunjen i sa izveštajem o obavljenom službenom putu na poleđini putnog naloga ili posebno sačinjenim pisanim izveštajem koji je sastavni deo naloga za službeni put u inostranstvo. U izveštaju mora da bude navedeno tačno vreme prelaska svake granice i opis službenog zadatka koji je obavljen. Uz nalog se prilaže i dokumentacija kojom se pravdaju troškovi vezani za službeno putovanje (troškovi prevoza, troškovi smeštaja, troškovi parkiranja i sl).

Troškovi službenog putovanja u inostranstvo se obračunavaju i isplaćuju na način kako je regulisano Uredbom o naknadama troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika.

Član 11

Obračun plata vrši se na osnovu rešenja donetih od strane odgovornog lica, a u skladu sa Odlukom o koeficijentima za obračun i isplatu plata izabranih i postavljenih lica i zaposlenih u organima grada Kraljeva. Obračun naknada plata po osnovu odsustva sa posla zbog bolesti vrši se u skladu sa zakonom. Obustava obaveza izabranih i postavljenih lica i zaposlenih vrši se u skladu sa zakonom (administrativnih zabrana, sudskih rešenja i sl.).

Obračun plata vrši zaposleni raspoređen na radno mesto obračunskog radnika.

Član 12

Sve nabavke dobara, usluga i radova sprovode se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i odgovarajućim podzakonskim aktima.

Direktni korisnici budžetskih sredstava mogu pokrenuti postupak javne nabavke samo ukoliko je nabavka predviđena Planom nabavki za tekuću godinu i ukoliko su obezbeđena sredstva Odlukom o budžetu za tekuću godinu.

Sve postupke javne nabavke za direktne korisnike budžetskih sredstava sprovodi Odsek za javne nabavke koji se nalazi u okviru Odeljenja za zajedničke poslove.

Član 13

Pokretanje postupka javne nabavke se vrši na osnovu usvojenog Plana javnih nabavki za tekuću godinu ili na osnovu zahteva odgovornog lica direktnog korisnika budžetskih sredstava - naručioca.

Na osnovu opisanog iz stava 1. ovog člana odgovorno lice naručioca pokreće postupak javne nabavke donošenjem Odluke o pokretanju postupka javne nabavke koja sadrži i ime lica zaposlenog na poslovima javnih nabavki koje će sprovesti postupak javne nabavke male vrednosti.

Kod svih ostalih vrsta postupaka javnih nabavki propisanih Zakonom o javnim nabavkama istovremeno sa donošenjem Odluke o pokretanju postupka javne nabavke, naručilac donosi i Rešenje o obrazovanju Komisije za javnu nabavku koja priprema konkursnu dokumentaciju i obavlja sve aktivnosti vezane za sprovođenje postupka predmetne javne nabavke. Komisija za javnu nabavku sve svoje aktivnosti sprovodi u saradnji sa nadležnim Odsekom za javne nabavke koji joj pruža stručnu i tehničku pomoć.

Oglas o javnoj nabavci se objavljuje na Portalu javnih nabavki i na internet stranici grada Kraljeva.

Ponuđač dostavlja ponudu neposredno ili putem pošte. Svaka ponuda se zavodi i upisuje se tačno vreme kada je dostavljena. O postupku otvaranja ponude vodi se zapisnik čija kopija se dostavlja svim ponuđačima. Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili komisija sastavlja pisani izveštaj o stručnoj oceni ponuda, a na osnovu koga naručilac donosi Odluku o dodeli ugovora ili Odluku o obustavi postupka javne nabavke.

Član 14

Odluka o pokretanju postupka javne nabavke, Rešenje o obrazovanju Komisije za javnu nabavku. Izveštaj o stručnoj oceni komisije i zaključen ugovor o javnoj nabavci sa tehničkom specifikacijom dostavlja se Odeljenju za zajedničke poslove.

Član 15

Odeljenje za društvene delatnosti vrši kontrolu rashoda i izdataka indirektnih korisnika budžetskih sredstava u skladu sa Pravilnikom o budžetskom računovodstvu i Uputstvom o radu trezora grada Kraljeva.

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".