ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 4/2008, 11/2009, 14/2010 - dr. odluka, 12/2012 i 5/2013) |
Ovom Odlukom, u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom Grada Sombora, a u okviru prava i dužnosti Grada kao jedinice lokalne samouprave, obrazuje se Gradska uprava kao organ Grada Sombora i uređuje njena organizacija, nadležnost, način rada i druga pitanja od značaja za njen rad (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ.
U Gradskoj upravi zabranjeno je osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih organizacionih oblika.
Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica, dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih javno iznositi.
Gradska uprava obavlja poslove iz izvorne nadležnosti Grada kao jedinice lokalne samouprave, utvrđene Zakonom, a sredstva za finansiranje tih poslova obezbeđuju se u budžetu Grada Sombora.
Kada Gradska uprava obavlja poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike, odnosno Autonomne Pokrajine, za obavljanje tih poslova sredstva obezbeđuje Republika, odnosno Autonomna Pokrajina.
Gradska uprava obavlja sledeće poslove:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga Grada, kao i iz delokruga poverenih poslova, u zakonom i drugim propisima utvrđenim okvirima;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
7) dostavlja izveštaj o svom radu Gradskom veću i Skupštini grada, najmanje jednom godišnje.
Ovlašćenje u pogledu vršenja poslova iz svoje nadležnosti, Gradska uprava ostvaruje u skladu sa opštim aktima Grada, primenom zakona i drugih propisa.
Zaposleni i postavljena lica u Gradskoj upravi poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, dužni su da obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa pozitivnim propisima, a njihov rad i rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan kontroli, u skladu sa zakonom i Statutom.
III ORGANIZACIJA I NADLEŽNOSTI GRADSKE UPRAVE
U Gradskoj upravi, kao jedinstvenom organu, obrazuju se osnovne unutrašnje organizacione jedinice.
Osnovne unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave su odeljenja, službe i Kabinet gradonačelnika, koje se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.
Osnovne unutrašnje organizacione jedinice
1. Odeljenje za skupštinske i izvršne poslove
2. Odeljenje za opštu upravu
3. Odeljenje za društvene delatnosti
4. Odeljenje za obrazovanje
5. Odeljenje za finansije
6. Odeljenje lokalne poreske administracije
7. Odeljenje za privredu
8. Odeljenje za komunalne poslove
9. Odeljenje inspekcije i komunalne policije
10. Odeljenje za poljoprivredu i ruralni razvoj
11. Služba za imovinsko-pravne poslove
12. Služba za turizam
13. Služba za informacione i komunikacione sisteme
14. Služba za zajedničke poslove
15. Kabinet gradonačelnika.
Odeljenje za skupštinske i izvršne poslove:
- obavlja stručne, administrativne i organizacione poslove za potrebe Skupštine grada i njenih radnih tela, po uputstvu sekretara Skupštine;
- obavlja stručne, administrativne i organizacione poslove za potrebe Gradskog veća, po uputstvu sekretara Gradskog veća;
- vrši stručne i organizacione poslove koji se odnose na pripremanje sednica, obradu akata usvojenih na sednicama, sređivanje, evidentiranje akata i dokumenata o radu Skupštine i Gradskog veća;
- pruža stručnu pomoć odbornicima i odborničkim grupama u izradi predloga koje podnose Skupštini i njenim radnim telima;
- pribavlja odgovore i obaveštenja koje odbornici traže;
- vrši poslove oko izbora, imenovanja, postavljenja i vođenje odgovarajuće evidencije;
- vrši proveru usaglašenosti normativnih akata koje donosi Skupština, gradonačelnik i Gradsko veće sa zakonom i drugim propisima;
- objavljuje odluke i druge propise;
- vrši protokolarne poslove za potrebe Skupštine grada i Gradskog veća; pripremu i organizovanje svih protokolarnih susreta, sastanaka, prijema, dočeka zvaničnika iz zemlje i inostranstva itd.;
- vrši poslove u vezi prijema stranaka koje se obraćaju predsedniku Skupštine i ostalim funkcionerima;
- vrši poslove informisanja javnosti o radu Skupštine grada, Gradskog veća, njihovih radnih tela i Gradske uprave; stara se o sadržaju internet prezentacije Grada;
- organizuje obeležavanje značajnih datuma;
- vrši organizacione poslove i izradu akata u vezi dodela nagrada i priznanja;
- vrši stručne i administrativne poslove u oblasti ostvarivanja saradnje sa drugim gradovima i opštinama;
- zvanične posete i delegacije upoznaje sa kratkim istorijatom Grada uz posetu svečanoj sali Skupštine grada i priču o slici "Bitka kod Sente".
Odeljenje za opštu upravu vrši:
- poslove unapređenja organizacije rada i modernizacije Gradske uprave;
- poslove prijemne kancelarije, pisarnice i arhive, overe potpisa, rukopisa i prepisa;
- vođenje personalne evidencije u vezi sa radnim odnosima pripravnika, zaposlenih, postavljenih lica i funkcionera, kao i poslova obuke kadrova u Gradskoj upravi;
- daktilografske poslove za potrebe Gradske uprave;
- vođenje biračkog spiska za teritoriju Grada Sombora;
- vođenje matičnih knjiga i ažuriranje postojećih zaključenih knjiga državljana, izdavanje izvoda i uverenja iz MK i KD, postupak zaključenja braka, poslove iz oblasti ličnih stanja građana, popis i procenu imovine umrlih lica;
- vođenje evidencije pečata i štambilja koje koriste u svom radu organi Grada i fondovi čiji je osnivač Grad Sombor;
- pružanje pravne pomoći građanima;
- pripreme predloga i nacrta akata;
- pružanje pomoći u postupku izbora organa na svim nivoima.
Kao organizacioni oblik u sastavu Odeljenja organizuju se mesne kancelarije.
Na području naseljenih mesta Aleksa Šantić, Bački Breg, Bački Monoštor, Bezdan, Gakovo, Doroslovo, Kljajićevo, Kolut, Rastina, Riđica, Svetozar Miletić, Stanišić, Stapar, Telečka i Čonoplja obrazovane su mesne kancelarije za obavljanje:
- poslova prijemne kancelarije, pisarnice, overe potpisa, rukopisa i prepisa;
- poslova vođenja matičnih knjiga i ažuriranja postojećih zaključenih knjiga državljana, izdavanja izvoda i uverenja iz istih;
- postupka zaključenja braka;
- popisa i procene imovine umrlih lica u cilju pokretanja ostavinskog postupka;
- pružanja pomoći u ažuriranju biračkog spiska.
Odeljenje za društvene delatnosti:
- obavlja poslove koji se odnose na praćenje i zadovoljavanje potreba građana iz oblasti zdravstvene i socijalne zaštite, kulture, sporta i fizičke kulture iz nadležnosti lokalne samouprave,
- prati i kontroliše rad ustanova zdravstvene zaštite i socijalne zaštite, kulture i fizičke kulture, čiji je osnivač grad u funkcionalnom i finansijskom smislu,
- stara se o investicionom i tekućem održavanju i grejanju objekata ustanova čiji rad prati,
- obavlja poverene poslove iz nadležnosti boračko-invalidske zaštite i finansijske podrške porodici sa decom,
- sprovodi postupke za ostvarivanje prava u oblasti finansijske podrške porodici sa decom iz nadležnosti lokalne samouprave,
- sprovodi stručne i administrativne poslove za radna tela i organe grada iz oblasti čiji rad prati,
- učestvuje u donošenju i sprovođenju lokalnih akcionih planova grada za decu, mlade i nacionalne manjine,
- ostvaruje saradnju sa udruženjima čiji su programski ciljevi orijentisani na zadovoljavanje potreba dece i mladih,
- sprovodi konkurse za dodelu sredstava iz budžeta grada Sombora za manifestacije, jubileje i obeležavanje značajnih datuma pod pokroviteljstvom grada, nevladine i socijalno-humanitarne organizacije kao i druge konkurse iz svoje nadležnosti i prati njihovu realizaciju,
- izrađuje nacrte akata iz svoje nadležnosti za organe grada.
Odeljenje za obrazovanje:
- vrši poslove koji se odnose na praćenje i zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti obrazovanja, utvrđenih zakonom, podzakonskim aktima, Statutom grada i drugim aktima grada,
- prati i kontroliše u funkcionalnom i finansijskom smislu rad ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja,
- obavlja poslove obezbeđivanja uslova za realizaciju dodatne podrške deci i učenicima,
- obavlja inspekcijske poslove u ustanovama predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja,
- obavlja stručne i administrativne poslove za radna tela organa grada iz svoje nadležnosti,
- vodi upravni postupak za ostvarivanje prava dece i učenika iz nadležnosti lokalne samouprave,
- izrađuje nacrte akata iz svoje nadležnosti koje donose organi grada,
- vrši evidentiranje dece za upis u 1. razred osnovne škole, u saradnji sa predškolskom ustanovom obavlja poslove vezane za upis dece u pripremni predškolski program,
- u oblasti učeničkog i studentskog standarda obavlja deo poslova za ostvarivanje prava učenika i studenata na kredite i stipendije koje obezbeđuje Republika Srbija.
Odeljenje za finansije:
- podnosi nacrt odluke o budžetu za tekuću godinu i donosi mesečne i kvartalne planove likvidnosti, sačinjava izveštaje o mesečnom izvršenju odluke o budžetu za potrebe izvršnog organa, a polugodišnji izveštaj za Skupštinu grada;
- učestvuje u izradi normativnih akata Gradske uprave u delu finansija;
- priprema pojedinačna akta za izvršni organ vlasti i Skupštinu (rešenja, zaključke, preporuke, uputstva,...);
- vrši kontrolu zakonitosti, ispravnosti i tačnosti knjigovodstvenih isprava i vrši likvidaciju istih, na osnovu kojih se prenose sredstva budžeta;
- vrši kompletno finansijsko administriranje socijalnih davanja koji se transferišu iz budžeta Republike (boračko-invalidska zaštita, dečiji dodaci,...);
- vrši kontiranje i knjiženje knjigovodstvene dokumentacije korisnika za koje odsek vodi knjigovodstvo, sačinjava izveštaje i završni račun budžeta sa konsolidovanim podacima budžetskih korisnika, statističke izveštaje, revalorizaciju i obračun osnovnih sredstava, evidenciju i vođenje kartoteke sitnog inventara;
- vodi evidenciju ugovora o zakupu nepokretnosti u državnoj svojini i druge dokumentacije od značaja za zakup nepokretnosti;
- tumači i primenjuje sistemske zakone vezane za delatnost Odeljenja.
Odeljenje lokalne poreske administracije:
- učestvuje u izradi normativnih akata Gradske uprave u delu lokalne poreske administracije;
- vodi registar obveznika izvornih lokalnih javnih prihoda budžeta;
- vrši poslove utvrđivanja lokalnih javnih prihoda na osnovu odluka Skupštine, kao i evidenciju o istom - primena jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija, nomenklatura, kodiranja podataka i tehnike obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode;
- vrši poslove prijema, obrade, kontrole i unosa podataka iz poreskih prijava; utvrđivanje rešenjem obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje (samooporezivanje); evidentira utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima; knjiži izvršene uplate po osnovu lokalnih javnih prihoda; vrši poslove obezbeđenja naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga, pokretanje postupka stečaja, podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; stara se o zaštiti baze podataka i arhiviranju podataka u skladu sa propisima, vrši kontrolu pristupa računarskom sistemu, instalira softvere, kontroliše pravilnu primenu korisničkih uputstava;
- vrši poslove kontrole; prethodnu i naknadnu kontrolu utvrđene poreske obaveze;
- izrađuje metodološka uputstva za redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda;
- rešava po žalbama obveznika u prvom stepenu i priprema predlog za drugostepeni postupak;
- vrši poslove izveštavanja lokalne samouprave i Poreske uprave RS u vezi naplate i knjiženja lokalnih javnih prihoda.
Odeljenje za privredu:
- vrši poslove koji se odnose na analitičko praćenje stanja u oblasti privrede,
- vrši poslove koji se odnose na statističko i drugo praćenje stanja u oblasti zarada, industrijske proizvodnje, poljoprivrede, vodoprivrede, ugostiteljstva i turizma,
- vrši poslove koji prethode donošenju-davanju saglasnosti od strane osnivača na programe poslovanja JP i JKP čiji je osnivač grad Sombor,
- vrši poslove vezane za kontrolu zarada i cena u JP i JKP čiji je osnivač grad Sombor,
- izdaje rešenja o energetskoj dozvoli,
- stara se o robnim rezervama grada Sombora,
- prati podatke oko privatizacije preduzeća na teritoriji grada Sombora;
- sprovodi postupke javnih nabavki u nadležnosti Gradske uprave,
- na bazi dostavljenih podataka svih organizacionih jedinica Gradske uprave, sačinjava Godišnji program, kao i Godišnji izveštaj o izvršenim javnim nabavkama i vrši javne nabavke iz nadležnosti organa grada,
- vodi registar radnih knjižica, registraciju ugovora o zapošljavanju zaključenih između zaposlenih i poslodavaca,
- predlaže overu reda vožnje prevoznika u javnom saobraćaju u skladu sa zakonom,
- izdaje taksi dozvole i rešenja o obavljanju taksi delatnosti,
- obavlja poslove ekonomata,
- obavlja i druge poslove vezane za rad preduzeća i drugih privrednih subjekata,
- donošenje rešenja o promeni namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko,
- prati propise iz oblasti odbrane i vanrednih situacija,
- obavlja stručno-administrativne poslove za potrebe Štaba za vanredne situacije,
- izrađuje Procenu ugroženosti teritorije grada Sombora od elementarnih nepogoda i drugih većih nesreća,
- izrađuje Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama, Plan funkcionisanja civilne zaštite i sistema osmatranja i obaveštavanja (u sklopu Plana odbrane grada Sombora), formira, oprema i obučava jedinicu civilne zaštite opšte namene,
- izrađuje operativne planove za stručno operativne timove,
- izrađuje Plan mobilizacije jedinica, organizuje vršenje mobilizacije jedinice civilne zaštite,
- izrađuje Plan odbrane, izrađuje procenu ugroženosti teritorije od ratnih dejstava,
- vrši poslove izrade strateških i pojedinačnih planova razvoja u oblastima od značaja za razvoj grada,
- vrši stručne analize neophodne za utvrđivanje prioriteta u oblasti razvoja grada,
- inicira programe i projekte iz oblasti energetske efikasnosti i koordinira aktivnosti na realizaciji istih, te koordinira aktivnosti na donošenju energetskog bilansa grada,
- daje stručno mišljenje o predlozima razvojnih projekata u gradu, koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta grada, prati njihovo ostvarivanje i daje svoje mišljenje o tome nadležnom organu grada,
- priprema projekte i učestvuje u programima i projektima u cilju unapređenja usluga i obezbeđenja prava građana koja su u nadležnosti grada,
- na osnovu odluke nadležnog organa grada učestvuje u partnerskim programima i projektima koje sprovodi grad sa republičkim i pokrajinskim organima i ustanovama, jedinicama lokalne samouprave, domaćim i međunarodnim organizacijama i partnerima,
- koordinira radom na izradi i realizaciji projekata u nadležnosti grada i prati njihovu realizaciju; sačinjava izveštaje o realizovanim projektima i vodi njihovu evidenciju,
- daje stručno mišljenje o modelima i izvorima finansiranja,
- daje stručnu pomoć nadležnim organima i organizacijama, mesnim zajednicama i udruženjima građana u cilju stvaranja i sprovođenja razvojnih projekata.
Odeljenje za komunalne poslove:
Izdaje: informacije o lokaciji, lokacijske dozvole, uslove za ispravku granica susednih parcela, rešenje o građevinskoj dozvoli, rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na investicionom održavanju, adaptaciji, sanaciji, promeni namene objekta, rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na izgradnji pomoćnih objekata, radova na uklanjanju prepreka za osobe sa invaliditetom i posebne vrste objekata, upotrebne dozvole za objekte, dozvole za uklanjanje objekata, potvrde o pregledu temelja objekata, građevinske i upotrebne dozvole objekata (bespravna gradnja - legalizacija), saglasnosti i rešenja o zauzeću i raskopavanju javne površine po pribavljenim uslovima i saglasnosti Direkcije za izgradnju Grada, saglasnosti i uslove za postavljanje objekata infrastrukture na javnim površinama po prethodno pribavljenim uslovima od strane Direkcije za izgradnju Grada, obaveštenje o nameni parcela.
Potvrđuje: Urbanističke projekte i projekte parcelacije i preparcelacije.
Vrši:
- poslove vezane za zaštitu životne sredine, sprovodi postupak procene uticaja projekata na životnu sredinu i stara se o sprovođenju Zakona o upravljanju otpadom;
- poslove vezane za izdavanje u zakup lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata;
- utvrđivanje naknade za uređenje građevinskog zemljišta;
- finanasijsko-računovodstvene poslove za komunalnu oblast i indirektne korisnike;
- poslove vezane za određivanje naziva ulica i promenu naziva ulica;
- nadzor nad radom javnih preduzeća, javnih komunalnih preduzeća i Direkcije za izgradnju Grada, u delu poslova koji se finansiraju iz budžeta Grada, a u okviru nadležnosti Odeljenja.
Priprema predlog odluke o građevinskom zemljištu kojom se utvrđuju naknade za uređenje građevinskog zemljišta, položajna renta i ostali uslovi iz oblasti gazdovanja građevinskim zemljištem, u saradnji sa Direkcijom za izgradnju Grada Sombora, kao i druge predloge odluka iz nadležnosti Odeljenja.
Prati donošenje programa i planova javnih komunalnih preduzeća i javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, kao i njihovu realizaciju u okviru nadležnosti Odeljenja.
Odeljenje inspekcije i komunalne policije:
- vrši inspekcijske poslove iz svoje nadležnosti putem komunalne, građevinske, saobraćajne, inspekcije za lokalne puteve i ulice i inspekcije za zaštitu životne sredine, a u skladu sa važećim propisima;
- vrši nadzor nad radom javnih preduzeća, javnih komunalnih preduzeća i Direkcije za izgradnju Grada, u delu poslova iz svoje nadležnosti;
- vodi prvostepeni upravni postupak;
- putem komunalne policije obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada, i vrše i druge poslove u skladu sa važećim propisima;
- komunalna policija takođe, preduzima i hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi Grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te ograne odnosno organizacije;
- u obavljanju poslova i primeni ovlašćenja sarađuje sa policijom i drugim inspekcijskim organima;
- predlaže Gradskom veću donošenje godišnjeg i strateškog plana rada komunalne policije;
- učestvuje u izradi normativnih akata Gradske uprave iz nadležnosti Odeljenja.
Odeljenje za poljoprivredu i ruralni razvoj vrši poslove vezane za realizaciju Zakona o poljoprivrednom zemljištu i to naročito:
- izrađuje Godišnji program zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta,
- izrađuje tekst odluke i oglasa za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini, sprovodi postupak javne licitacije i postupak prikupljanja pisanih ponuda, sačinjava predloge Odluka o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta, sačinjava predloge Ugovora o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini, prati realizaciju zaključenih ugovora o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini,
- vrši poslove vezane za namensko trošenje sredstava ostvarenih zakupom poljoprivrednog zemljišta tj. učestvuje u praćenju i realizaciji projekata uređenja atarskih puteva, izgradnje otresišta, odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta, obeležavanja parcela, angažovanja i opremanja Poljočuvarske službe i drugih, a saglasno Godišnjem programu,
- učestvuje u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u izradi vansudskih poravnanja po osnovu faktičkog korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini,
- vrši poslove prikupljanja dokumentacije i obrade podataka u vezi ostvarivanja prava prečeg zakupa po osnovu infrastrukture i uzgoja životinja,
- vrši, u saradnji sa Republičkog poljoprivrednom inspekcijom, kontrolu korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini,
- vrši poslove u vezi donošenja vodnih akata - vodnih uslova, vodnih saglasnosti, vodnih dozvola, a na zahtev lica koja pribavljaju građevinsku dozvolu, izrađuju prostorne ili urbanističke planove ili gazduju šumama.
Odeljenje za poljoprivredu i ruralni razvoj vrši i:
- poslove u vezi procene šteta na poljoprivrednim usevima nastalim usled elementarnih i drugih većih nepogoda,
- poslove vezane za sprovođenje Odluke o zaštiti poljoprivrednog zemljišta, useva i zasada, poljskih puteva i kanala od poljske štete,
- poslove vezane za licenciranje grla,
- poslove oko realizacije aktivnosti vezanih za rad protivgradne zaštite na teritoriji grada Sombora,
- poslove po žalbama korisnika ili vlasnika poljoprivrednog zemljišta,
- poslove kontrole stanja nekategorisanih puteva - lenija u vlasništvu grada Sombora,
- poslove vezane za stručnu i tehničku podršku Fonda za razvoj poljoprivrede grada Sombora, Komisiji za procenu poljskih šteta na teritoriji grada Sombora, Komisiji za praćenje žetve, Odboru za poljoprivredu,
- poslove vezane za ruralni razvoj - razvoj sela, koji imaju za cilj poboljšanje kvaliteta života i rada stanovništva u ruralnim sredinama grada Sombora proširenjem ekonomskih aktivnosti i poboljšanjem konkurentnosti u sferi poljoprivrede i prehrambene industrije,
- obavlja i druge poslove vezane za poljoprivrednu proizvodnju i zadrugarstvo na teritoriji grada Sombora.
Služba za imovinsko-pravne poslove:
- obavlja poslove oko pribavljanja nepokretnosti,
- obavlja poslove oko otuđenja nepokretnosti,
- obavlja poslove oko razmene nepokretnosti,
- obavlja poslove oko stavljanja hipoteka na nepokretnosti,
- obavlja poslove u postupcima otkupa stanova od strane zakupaca i nosioca prava korišćenja: zaključivanje ugovora, uknjižba u RGZ sa upisivanjem hipoteke,
- izdaje brisovne dozvole po već ranije zaključenim ugovorima o otkupu nakon isplate kupoprodajne cene u celosti,
- utvrđuje javni interes za postupke eksproprijacije kod Vlade RS,
- vrši postupke eksproprijacije i donošenja rešenja,
- vrši postupke utvrđivanja naknade i zaključivanja poravnanja,
- daje u zakup građevinsko zemljište, i vrši uknjižbu u RGZ sa upisivanjem hipoteke,
- prenosi prava korišćenja i vrši postupke razmene kod Republičke direkcije za imovinu RS,
- obavlja poslove oko proširenja kućišta i pripajanja nekretnina,
- daje saglasnost radi adaptacije i dogradnje,
- obavlja poslove oko ponuda radi otkupa građevinskog zemljišta i razmene sa građanima,
- usaglašava katastarsko stanje sa stvarnim stanjem na nepokretnostima,
- obrađuje predmete za sudske postupke i ročišta,
- obavlja poslove oko nasleđa nekretnina u korist grada Sombora,
- radi predmete po zamolnicama drugih opština, gradova i sudova,
- utvrđuje prava službenosti prolaza i zaključuje ugovore o istom,
- izdaje saglasnost za izgradnju energetskih objekata, merno regulacionih stanica: izgradnja gasovoda.
- identifikuje katastarske parcele, javno i ostalo zemljište,
- dodeljuje u zakup stanove,
- obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije za stambena pitanja,
- vrši iseljenje lica iz stambenih, poslovnih i zajedničkih prostorija koje se koriste bez pravnog osnova,
- dodeljuje nepovratna novčana sredstva građanima radi poboljšanja uslova stanovanja: Godišnji program koji donosi gradonačelnik grada Sombora,
- obrađuje dokumentaciju radi uknjižbe kod RGZ, Službe za katastar nepokretnosti Sombor: ugovora o otkupu, ugovora o otuđenju, ugovora o razmeni nepokretnosti, uknjižbe hipoteka, brisovnih dozvola i dr.,
- obrađuje predmete za sednice Gradskog veća i sednice Skupštine grada Sombora i prosleđuje ih na dalje rešavanje u Republičku direkciju za imovinu RS i u Vladu RS,
- obrađuje predmete za Ministarstvo finansija RS,
- obrađuje predmete za Ministarstvo prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja RS,
- obrađuje predmete za Republički sekretarijat za zakonodavstvo,
- obrađuje predmete za Republičko javno pravobranilaštvo,
- obrađuje predmete za republičku Direkciju za restituciju,
- obavlja poslove po zahtevima mesnih zajednica i javnih preduzeća i drugih subjekata, a koji se odnose na sticanje i otuđenje imovine,
- obrađuje predmete po zahtevima za vraćanje oduzete imovine u smislu Zakona o vraćanju oduzete imovine i putem Gradskog veća izjašnjava se o istim,
- radi na poslovima prijavljivanja i evidentiranja nekretnina na teritoriji grada Sombora za Republičku direkciju za imovinu RS, u duhu novog Zakona o javnoj svojini,
- radi na poslovima pribavljanja dokumenata kod Republičke direkcije za imovinu RS: izdavanje potvrda da predmetne nekretnine nisu u postupku vraćanja imovine,
- radi na poslovima uspostavljanja režima javne svojine u RGZ, - Službi za katastar nepokretnosti,
- vodi jedinstveni registar javne svojine grada Sombora,
- evidentira nekretnine u inostranstvu,
- vodi postupak za povraćaj imovine u inostranstvu,
- radi na predmetima konverzije prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu: za zakupce koji imaju pravo zakupa radi izgradnje stambenih i poslovnih objekata, za nosioce prava korišćenja na građevinskom zemljištu i za pravna i privredna društva koja su svoju imovinu stekla u postupku privatizacije, u stečajnom i izvršnom postupku: primena Uredbe Vlade RS,
- donosi rešenja o konverziji prava korišćenja u pravo svojine i zaključuje ugovore o naknadi,
- učestvuje u izradi i daje mišljenje na nacrte i predloge odluka i drugih normativnih akata iz ove oblasti,
- obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama grada i drugim aktima.
Služba za turizam:
- prati propise iz oblasti turizma i njihovu primenu iz nadležnosti lokalne samouprave,
- vrši kategorizaciju ugostiteljskih objekata, kuća, apartmana, soba i seoskih turističkih domaćinstava, kao povereni posao u skladu sa Zakonom o turizmu,
- donosi rešenje o kategorizaciji isključivo za fizička lica,
- donosi rešenja o prestanku obavljanja ugostiteljske delatnosti,
- prima ugovore od strane fizičkih lica, vezane za poslove pružanja usluga smeštaja i ishrane,
- vodi evidenciju kategorisanih kuća, apartmana, soba i seoskih turističkih domaćinstava,
- dostavlja Registru turizma kvartalnu evidenciju koju vodi u pisanoj štampanoj i elektronskoj formi,
- vodi evidenciju registrovanih, licenciranih turističkih vodiča i pratioca grupa i dostavlja Registru turizma,
- utvrđuje obavezu i način plaćanja boravišne takse na teritoriji grada,
- preduzima potrebne radnje pred nadležnim organima za dobijanje statusa "turističkog mesta",
- utvrđuje turističku naknadu, nakon dobijanja statusa turističkog mesta,
- izrađuje i redovno ažurira Registar turizma na nivou lokalne samouprave,
- učestvuje u donošenju godišnjeg Plana i programa Turističke organizacije grada Sombora,
- prati razvoj turističke delatnosti u skladu sa savremenim trendovima i pravcima razvoja, kako na republičkom, pokrajinskom, tako i na nivou lokalne samouprave,
- funkcionalno i finansijski prati i učestvuje u obezbeđivanju uslova za rad Turističke organizacije grada Sombora,
- radi propisane evidencije i obaveštava Registratora turizma u slučajevima određenim Zakonom,
- učestvuje u izradi predloga programa i načina polaganja stručnog ispita za lokalnog turističkog vodiča,
- učestvuje u izradi predloga upotrebe sredstava od naplaćene boravišne takse na teritoriji grada Sombora, u skladu sa zakonom,
- obavlja i druge poslove vezane za turizam na teritoriji grada Sombora.
Služba za informacione i komunikacione sisteme vrši sledeće poslove:
- izrada i održavanje programa i projektovanje informacionih sistema;
- administriranje računarske mreže i Windows 2003 servera;
- održavanje internet Linux servera 1 - elektronska pošta, internet, sajt-portal Grada, projektovanje "elektronske uprave", razvoj sistema "elektronske naplate";
- porezi - Linux server 2, praćenje rada aplikacije za evidenciju poreza, pomoć operaterima, administriranje servera i baza podataka;
- održavanje servera za video nadzor;
- učešće u izradi Geografskog informacionog sistema Grada (GIS);
- sprovođenje obuke zaposlenih;
- učešće u nabavci i održavanju sistema;
- praćenje novih tehnologija i blagovremeno uvođenje istih u poslovanje.
Služba za zajedničke poslove obavlja zajedničke poslove za potrebe Gradske uprave, državnih organa koji imaju sedište u zgradi Grada, kao i trećih lica, u koje spadaju:
- poslovi redovnog, investicionog i tekućeg održavanja zgrada kojima raspolaže Grad Sombor;
- poslovi prevoza motornim vozilima;
- poslovi zagrevanja poslovnih prostorija i održavanje uređaja koji služe u tu svrhu;
- poslovi obezbeđenja i protivpožarne zaštite;
- korišćenje i održavanje telefonskih centrala;
- održavanje čistoće u poslovnim zgradama;
- drugi poslovi određeni aktima organa Grada.
Služba za zajedničke poslove može na osnovu ugovora obavljati poslove iz svog delokruga za potrebe drugih organa i organizacija, uz naknadu.
Ugovor iz prethodnog stava zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno rukovodilac Službe po ovlašćenju načelnika.
Kabinet gradonačelnika:
- obavlja stručno-administrativne i organizacione poslove za potrebe gradonačelnika i članova Kabineta gradonačelnika,
- vrši protokolarne poslove za potrebe gradonačelnika, pripremu i organizovanje svih protokolarnih susreta, sastanaka, prijema, dočeka zvaničnika iz zemlje i inostranstva,
- vrši poslove organizovanja međunarodne saradnje za potrebe svih organa grada,
- vrši poslove u vezi prijema stranaka koje se obraćaju gradonačelniku,
- vrši poslove informisanja javnosti o radu gradonačelnika.
U Gradskoj upravi mogu se postaviti kao samostalni izvršioci izvan organizacionih jedinica Gradske uprave:
1. Pomoćnici gradonačelnika za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, mesna samouprava, informisanje, poljoprivreda, komunalni poslovi, urbanizam, zaštita životne sredine, kultura, međunarodna saradnja, primarna zdravstvena zaštita, socijalna zaštita);
2. Interna revizija i budžetska kontrola.
Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik, a i internog revizora i budžetskog kontrolora postavlja i razrešava načelnik Gradske uprave, uz saglasnost gradonačelnika.
Pomoćnici gradonačelnika prate, pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni.
U Gradskoj upravi može biti postavljeno pet pomoćnika gradonačelnika.
Gradonačelnik donosi rešenje o postavljenju pomoćnika kojim se utvrđuje oblast za koju se postavlja.
Mandat pomoćnika gradonačelnika vezan je za mandat gradonačelnika.
Interni revizor i budžetski kontrolor koordinira aktivnosti internih revizora indirektnih korisnika sredstava budžeta Grada ukoliko su takve jedinice organizovane, odnosno vrši internu reviziju; vrši eksternu kontrolu kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava Grada, javnih preduzeća osnovanih od strane lokalne vlasti, pravnih lica osnovanih od strane tih javnih preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima lokalna vlast ima direktnu i indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala i više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.
IV RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI
Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik Gradske uprave.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Načelnik Gradske uprave ima zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost, a po ovlašćenju obavlja i druge poslove koje mu poveri načelnik Gradske uprave.
Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Načelnik za svoj rad i rad Uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću, u skladu sa Statutom Grada, aktom o organizaciji Gradske uprave i ovom Odlukom.
Načelnik Gradske uprave:
1. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave;
2. donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća;
3. donosi opšte akte o radnim odnosima, disciplinskoj odgovornosti zaposlenih, o ocenjivanju zaposlenih i druga normativna akta, u skladu sa Zakonom;
4. raspoređuje načelnike odeljenja, pomoćnike načelnika odeljenja, šefove službi i pomoćnike šefova službi;
4a raspoređuje šefa Kabineta gradonačelnika uz saglasnost gradonačelnika;
5. postavlja internog revizora i budžetskog kontrolora, uz saglasnost gradonačelnika;
6. rešava o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;
7. rešava sukob nadležnosti između osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;
8. vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima Grada.
Načelnik Gradske uprave može obrazovati stalne i povremene komisije, odnosno radna tela, za izvršenje ili pripremu pojedinih poslova iz delokruga rada Gradske uprave.
Radom odeljenja Gradske uprave, kao osnovne unutrašnje organizacione jedinice, rukovodi rukovodilac te organizacione jedinice - načelnik odeljenja, radom službe rukovodi šef službe, a radom Kabineta gradonačelnika rukovodi šef Kabineta gradonačelnika.
Načelnik odeljenja može imati najviše dva pomoćnika, a šef službe jednog pomoćnika.
Načelnik odeljenja, šef službe odnosno šef Kabineta gradonačelnika organizuje zakonito obavljanje poslova iz delokruga rada svog odeljenja, službe odnosno Kabineta gradonačelnika. U izvršavanju poslova iz delokruga rada svog odeljenja, službe odnosno Kabineta gradonačelnika, načelnik odeljenja, šef službe odnosno šef Kabineta gradonačelnika je dužan da se pridržava zakona, drugih propisa i uputstava načelnika Gradske uprave.
Za svoj rad i rad odeljenja, službe odnosno Kabineta gradonačelnika, načelnik odeljenja, šef službe odnosno šef Kabineta gradonačelnika odgovoran je načelniku Gradske uprave.
Za načelnika odeljenja, pomoćnika načelnika odeljenja, šefa službe, pomoćnika šefa službe i šefa Kabineta gradonačelnika može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Bliži uslovi za raspoređivanje načelnika odeljenja, pomoćnika načelnika odeljenja, šefa službe, pomoćnika šefa službe i šefa Kabineta gradonačelnika utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.
Načelnik odeljenja u Gradskoj upravi:
1. rukovodi radom odeljenja i organizuje, usmerava i objedinjuje rad organizacionih delova odeljenja;
2. stara se o pravilnoj primeni zakona i drugih propisa iz nadležnosti odeljenja;
3. donosi i potpisuje akta iz nadležnosti odeljenja;
4. stara se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih u odeljenju;
5. predlaže načelniku Gradske uprave rukovodioce organizacionih jedinica svog odeljenja;
6. vrši i druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.
Stav 1. ovog člana shodno se primenjuje i na šefa službe i šefa Kabineta gradonačelnika.
Načelnik Gradske uprave, njegov zamenik, načelnici odeljenja, njihovi pomoćnici, šef službe, njegov pomoćnik i šef Kabineta gradonačelnika, ne mogu vršiti nikakvu javnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.
Šefove odseka u odeljenjima i službama Gradske uprave raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Za šefa odseka može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu i položen ispit za rad u organima državne uprave.
Bliži uslovi za raspoređivanje šefa odseka uređuju se Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.
Upravni postupak može voditi zaposleni koji ima položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje višu stručnu spremu, a pojedine upravne radnje može obavljati zaposleni koji ima najmanje srednju stručnu spremu.
V ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRADSKOM VEĆU I GRADONAČELNIKU
Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću i gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.
Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima koja su utvrđena zakonom i Statutom Grada.
Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačna akta Gradske uprave iz izvornog delokruga Grada nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom Grada i drugim opštim aktima Skupštine grada, Gradsko veće može takve akte poništiti, preinačiti ili ukinuti i naložiti donošenje novih akata.
Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.
Gradonačelnik, radi sprovođenja svojih akata, akata Skupštine grada i Gradskog veća, može Gradskoj upravi izdati uputstva i smernice za sprovođenje istih.
Odnos Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća i ustanova rešava u skladu sa zakonom, u propisanim rokovima, a u slučaju prekoračenja tih rokova, da obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.
Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima, preduzećima i ustanovama omoguće, u zakonom propisanom postupku, ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva i podatke, pruže pomoć u ostvarivanju njihovih prava i obaveza, poštujući njihovo dostojanstvo i čuvajući ugled Gradske uprave.
Gradska uprava donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, rešenja, uputstva i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.
Obaveznom instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.
Stručnim uputstvom se utvrđuju pravila za stručno organizovanje rada organizacionih jedinica Gradske uprave i za stručan rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba, odluka i drugih propisa.
Pravilnike, naredbe, obavezne instrukcije i uputstva donosi načelnik Gradske uprave.
Rešenja donosi načelnik Gradske uprave, kao i načelnici odeljenja, kada se radi o poslovima i ovlašćenjima iz nadležnosti odeljenja.
VII JAVNOST RADA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava javnost rada obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, objavljivanjem informacija na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Sombora, izdavanjem službenih publikacija, kao i građanima pojedinačno, na njihov zahtev, a u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacije o radu Gradske uprave, odlučuje načelnik Gradske uprave ili njegov zamenik.
Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije koje vrše poverene poslove Gradske uprave.
IX RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI
Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica, mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima, do donošenja posebnog zakona.
Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih i postavljenih lica, utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa zakonom.
O pravima, obavezama, ovlašćenjima i odgovornostima zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici, pod uslovima određenim zakonom.
Aktom o unutrašnjem uređenju i sisitematizaciji Gradske uprave utvrđuje se broj pripravnika.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme.
Radi stručnog osposobljavanja pripravnici se mogu primati i u svojstvu volontera.
Odluku o platama zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, donosi načelnik Gradske uprave.
Raspored radnog vremena utvrđuje načelnik Gradske uprave.
X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje rada Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.
Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni čine prihod budžeta Grada.
Načelnik Gradske uprave je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza Gradske uprave i obaveza prema zaposlenima u Gradskoj upravi, te korišćenje sredstava posebne namene, kao što su troškovi stručnog osposobljavanja i usaglašavanja zaposlenih, modernizacije rada Gradske uprave, troškovi postupka i drugo.
Načelnici odeljenja, pomoćnici načelnika, šefovi službi, pomoćnici šefova službi i šefovi odseka u odeljenjima i službama Gradske uprave, kao i zaposleni u Gradskoj upravi, nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima do razrešenja ili raspoređivanja po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, a konačno raspoređivanje obaviće se po donošenju Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, uz saglasnost Gradskog veća.
Načelnik Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave doneti akta kojima se regulišu plate zaposlenih u Gradskoj upravi.
U istom roku obaviće se konačno raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi Opštine Sombor ("Sl. list Opštine Sombor", br. 3/2005).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".