PRAVILNIKO NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I VERSKIM ZAJEDNICAMA KOJE DELUJU NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 15/2013) |
Ovim pravilnikom uređuju se način, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkvama i verskim zajednicama koje deluju na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).
Visina sredstava za sufinansiranje crkava i verskih zajednica utvrđuje se svake godine odlukom o budžetu Grada.
Sredstva utvrđena budžetom Grada raspoređuju se u okviru funkcije - rashodi verskih zajednica.
Sredstva iz člana 2. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.
Pravo podnošenja prijave na javni konkurs za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica imaju sledeći subjekti:
- Subotička biskupija Subotica,
- Pravoslavno arhijerejsko namesništvo subotičko Subotica,
- Reformatska hrišćanska Crkva, Reformatska crkvena opština Subotica,
- Evangelička crkvena opština A.V. Subotica,
- Jevrejska crkvena opština Subotica i
- Islamska verska zajednica, Odbor Medžlisa Subotica.
III KRITERIJUMI ZA IZBOR PROJEKATA
Kriterijumi za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica iz budžeta Grada su:
- broj vernika prema poslednjem popisu stanovništva na teritoriji Grada,
- broj objekata crkve odnosno verske zajednice,
- da li je verski objekat pod zaštitom kao kulturno dobro,
- stanje u kom se nalazi objekat,
- sufinansiranje projekta iz drugih izvora,
- stepen zadovoljavanja javnog interesa,
- unapređenje stanja u oblasti u kojoj se projekat realizuje.
Sredstva predviđena u budžetu Grada za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica predviđena su za:
- tekuće popravke i održavanje,
- projekte adaptacije,
- projekte rekonstrukcije.
Javni konkurs za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica raspisuje Gradonačelnik grada Subotice (u daljem tekstu: Gradonačelnik) jednom godišnje.
Konkurs se raspisuje za budžetsku godinu.
Konkursni postupak sprovodi Komisija za dodelu sredstava crkvama i verskim zajednicama (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana.
Predsednika, zamenika predsednika i članove Komisije imenuje Gradonačelnik na mandatni period od četiri godine.
Komisija ima sledeće nadležnosti:
- razmatra prijave na konkurs;
- vrši izbor projekata koji se predlažu za sufinansiranje;
- predlaže Gradonačelniku donošenje rešenja o raspodeli sredstava.
Stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja sekretarijat Gradske uprave nadležan za poslove društvenih delatnosti.
Tekst konkursa sadrži:
- predmet javnog konkursa;
- potrebnu dokumentaciju koja se podnosi uz prijavu;
- rok za podnošenje prijave;
- adresu na koju se dostavlja prijava;
- druge elemente konkursa.
Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Grada Subotice" i na zvaničnoj internet stranici Grada (veb-sajt Grada).
Obaveštenje sredstvima javnog informisanja o raspisanom i objavljenom konkursu prosleđuje služba Gradske uprave nadležna za odnose sa medijima.
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji na obrascu "Prijava na Konkurs za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica" (Obrazac broj 1.) koji je u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Uz prijavu, podnosilac prijave dužan je obavezno priložiti:
- dokaz o podnosiocu prijave: izvod iz registra u kojem je subjekat registrovan;
- pregled osnovnih podataka o podnosiocu prijave (istorijat, opis delatnosti i sl.), sačinjen od strane podnosioca prijave i
- detaljan opis projekta za čije sufinansiranje se podnosi prijava.
Prijave se podnose u štampanom obliku predajom u Gradski uslužni centar Grada Subotice ili poštom.
Komisija je dužna da u roku od 10 dana od dana zaključenja konkursa razmotri sve prispele prijave.
Nepotpune i neblagovremene prijave Komisija neće uzeti u razmatranje.
Na osnovu predloga Komisije Gradonačelnik donosi rešenje o raspodeli sredstava.
Rešenje Gradonačelnika je konačno.
Rešenje se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada (veb-sajt Grada).
Nakon konačnosti rešenja o raspodeli sredstava, sa izabranim podnosiocima prijave zaključuju se ugovori o sufinansiranju projekta.
Ugovor u ime Grada potpisuje Gradonačelnik.
Ugovorom iz stava 1. ovog člana uređuju se međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način i rok za prenos odobrenih sredstava, rok za realizaciju projekta, obavezu podnošenja izveštaja kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.
Crkva, odnosno verska zajednica kojoj su preneta sredstva dužna je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada, a nabavku dobara, usluga ili radova u okviru tih sredstava mora vršiti u skladu sa propisima kojim se uređuju javne nabavke.
Nenamensko trošenje sredstava ima za posledicu povraćaj sredstava i neodobravanje sredstava u narednoj godini.
Korisnici sredstava dužni su da u roku od 15 dana po završetku projekta za koja su dodeljena budžetska sredstva, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnesu izveštaj o realizaciji projekata i dostave dokaze o namenskom korišćenju finansijskih sredstava Gradonačelniku.
Izveštaj o realizaciji projekta podnosi se Gradonačelniku na obrascu "Izveštaj o realizaciji projekta crkava i verskih zajednica" (Obrazac broj 2.) koji je u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Izveštaji se podnose u štampanom obliku, predajom u Gradski uslužni centar Grada Subotice ili poštom.
Izveštaje o realizovanim projektima koji su sufinansirani iz budžeta Grada putem konkursa Gradonačelnik dostavlja Skupštini grada Subotice jednom godišnje.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
KOMISIJI ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I VERSKIM ZAJEDNICAMA
Grad Subotica
Subotica
Trg slobode 1
PRIJAVA
NA KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA RADI SUFINANSIRANJA PROJEKATA CRKAVA I VERSKIH ZAJEDNICA
I. OSNOVNI PODACI
1. Podaci o podnosiocu prijave |
|
Naziv podnosioca prijave |
|
|
|
Sedište podnosioca prijave (naseljeno mesto, ulica i kućni broj) |
|
|
|
Broj telefona i telefaksa |
|
|
|
E-mail adresa |
|
|
|
Internet adresa |
|
|
|
Broj žiro-računa podnosioca prijave i naziv banke |
|
|
|
Matični broj |
PIB |
Odgovorno lice/osoba ovlašćena za zastupanje |
|
|
|
Najznačajniji projekti realizovani u prethodnoj godini |
|
2. Podaci o projektu |
|
Naziv projekta |
|
|
|
Sažet opis projekta (detaljan opis projekta dostavlja se u prilogu) |
|
|
|
Mesto realizacije projekta |
|
|
|
Vreme realizacije projekta (vreme početka i završetka projekta) |
|
|
|
Da li je realizacija projekta započeta? (zaokružiti) |
|
||||||||
Ukoliko je odgovor DA, obeležiti fazu u kojoj se projekat nalazi: |
||||||||
Ukoliko je odgovor DA, navesti dosadašnje finansiranje projekta (za prethodne dve godine) |
||||||||
godina |
izvor finansiranja |
iznos sredstava |
namena |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
3. Finansijski plan projekta |
||||||||
Iznos sredstava potreban za potpunu realizaciju projekta u budžetskoj godini |
|
|||||||
Iznos sredstava koji se traži od Grada za realizaciju projekta u budžetskoj godini |
|
|||||||
Iznos sopstvenih sredstava za realizaciju projekta u budžetskoj godini |
|
|||||||
Struktura troškova projekta |
||||||||
Vrsta troškova |
Iznos ukupno potrebnih sredstava |
Iznos sredstava koji se traži od Grada |
Iznos sopstvenih sredstava |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
Ukupno: |
|
|
|
II. PRILOZI
(zaokružiti odnosno upisati) |
||||||
1) Dokaz o podnosiocu prijave |
||||||
2) Pregled osnovnih podataka o podnosiocu prijave (istorijat, opis delatnosti, dosadašnji projekti i sl.) sačinjen od strane podnosioca prijave |
||||||
3) Opis projekta za čije se sufinansiranje podnosi prijava |
||||||
4) Drugi dokazi:
|
III. IZJAVA
o prihvatanju obaveze podnosioca prijave u slučaju da Grad sufinansira prijavljeni projekat
Kao odgovorno lice podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljujem:
- da su svi podaci navedeni u Prijavi istiniti i tačni;
- da će dodeljena sredstva biti namenski utrošena;
- da će u zakonskom roku biti dostavljen izveštaj o realizaciji projekta na propisanom obrascu sa finansijskom dokumentacijom;
- da će tokom realizacije projekta u publikacijama i drugim medijima biti naznačeno da je realizaciju podržao Grad.
Mesto i datum: |
M. P. |
Potpis ovlašćenog lica |
|
|
__________________ |
GRADONAČELNIKU
Grada Subotice
Subotica
Trg slobode 1
IZVEŠTAJ
O REALIZACIJI PROJEKATA CRKAVA I VERSKIH ZAJEDNICA
I. OSNOVNI PODACI
1. Podaci o korisniku sredstava |
|
Naziv korisnika sredstava |
|
|
|
Sedište korisnika sredstava (naseljeno mesto, ulica i kućni broj) |
|
|
|
Broj telefona i telefaksa |
|
|
|
E-mail podnosioca |
|
|
|
Internet adresa |
|
|
|
Broj žiro-računa podnosioca prijave i naziv banke |
|
|
|
Matični broj |
PIB |
Odgovorno lice/osoba ovlašćena za zastupanje (ime i prezime, funkcija, adresa, telefon, broj mobilnog telefona, e-mail) |
|
|
|
2. Podaci o realizovanom projektu |
|
Broj i datum Rešenja Gradonačelnika kojim su dodeljena sredstva za sufinansiranje projekta |
|
|
|
Broj i datum Ugovora o sufinansiranju projekta |
|
|
|
Naziv projekta |
|
|
|
Sažet opis realizacije projekta (detaljan opis projekta se prilaže) |
|
|
|
3. Finansijski izveštaj o namenskom korišćenju sredstava |
Iznos sredstava odobren od strane Grada |
|
||
Ostali učesnici u sufinansiranju (navesti naziv ostalih učesnika i odobreni iznos) |
|
||
Struktura troškova projekta |
|||
Broj i datum računa (naloga, ugovora i sl.) i naziv izdavaoca |
Iznos računa |
Broj i datum izvoda na kome se vidi promena stanja po priloženom računu (nalogu i sl.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
II. PRILOZI
(zaokružiti odnosno upisati) |
||||||||||
1) Opis realizacije projekta za čije su sufinansiranje dodeljena sredstva |
||||||||||
2) Fotokopija originalne finansijske dokumentacije (računa, naloga, ugovora i dr.), i to:
|
Mesto i datum: |
M. P. |
Potpis ovlašćenog lica |
|
|
_______________________ |