PRAVILNIK
O NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I VERSKIM ZAJEDNICAMA KOJE DELUJU NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 15/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se način, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkvama i verskim zajednicama koje deluju na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Visina sredstava za sufinansiranje crkava i verskih zajednica utvrđuje se svake godine odlukom o budžetu Grada.

Sredstva utvrđena budžetom Grada raspoređuju se u okviru funkcije - rashodi verskih zajednica.

Član 3

Sredstva iz člana 2. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 4

Pravo podnošenja prijave na javni konkurs za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica imaju sledeći subjekti:

- Subotička biskupija Subotica,

- Pravoslavno arhijerejsko namesništvo subotičko Subotica,

- Reformatska hrišćanska Crkva, Reformatska crkvena opština Subotica,

- Evangelička crkvena opština A.V. Subotica,

- Jevrejska crkvena opština Subotica i

- Islamska verska zajednica, Odbor Medžlisa Subotica.

III KRITERIJUMI ZA IZBOR PROJEKATA

Član 5

Kriterijumi za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica iz budžeta Grada su:

- broj vernika prema poslednjem popisu stanovništva na teritoriji Grada,

- broj objekata crkve odnosno verske zajednice,

- da li je verski objekat pod zaštitom kao kulturno dobro,

- stanje u kom se nalazi objekat,

- sufinansiranje projekta iz drugih izvora,

- stepen zadovoljavanja javnog interesa,

- unapređenje stanja u oblasti u kojoj se projekat realizuje.

Član 6

Sredstva predviđena u budžetu Grada za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica predviđena su za:

- tekuće popravke i održavanje,

- projekte adaptacije,

- projekte rekonstrukcije.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 7

Javni konkurs za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica raspisuje Gradonačelnik grada Subotice (u daljem tekstu: Gradonačelnik) jednom godišnje.

Konkurs se raspisuje za budžetsku godinu.

Član 8

Konkursni postupak sprovodi Komisija za dodelu sredstava crkvama i verskim zajednicama (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana.

Predsednika, zamenika predsednika i članove Komisije imenuje Gradonačelnik na mandatni period od četiri godine.

Komisija ima sledeće nadležnosti:

- razmatra prijave na konkurs;

- vrši izbor projekata koji se predlažu za sufinansiranje;

- predlaže Gradonačelniku donošenje rešenja o raspodeli sredstava.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja sekretarijat Gradske uprave nadležan za poslove društvenih delatnosti.

Član 9

Tekst konkursa sadrži:

- predmet javnog konkursa;

- potrebnu dokumentaciju koja se podnosi uz prijavu;

- rok za podnošenje prijave;

- adresu na koju se dostavlja prijava;

- druge elemente konkursa.

Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Grada Subotice" i na zvaničnoj internet stranici Grada (veb-sajt Grada).

Obaveštenje sredstvima javnog informisanja o raspisanom i objavljenom konkursu prosleđuje služba Gradske uprave nadležna za odnose sa medijima.

Član 10

Prijava na konkurs podnosi se Komisiji na obrascu "Prijava na Konkurs za dodelu sredstava radi sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica" (Obrazac broj 1.) koji je u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Uz prijavu, podnosilac prijave dužan je obavezno priložiti:

- dokaz o podnosiocu prijave: izvod iz registra u kojem je subjekat registrovan;

- pregled osnovnih podataka o podnosiocu prijave (istorijat, opis delatnosti i sl.), sačinjen od strane podnosioca prijave i

- detaljan opis projekta za čije sufinansiranje se podnosi prijava.

Prijave se podnose u štampanom obliku predajom u Gradski uslužni centar Grada Subotice ili poštom.

Član 11

Komisija je dužna da u roku od 10 dana od dana zaključenja konkursa razmotri sve prispele prijave.

Nepotpune i neblagovremene prijave Komisija neće uzeti u razmatranje.

Na osnovu predloga Komisije Gradonačelnik donosi rešenje o raspodeli sredstava.

Rešenje Gradonačelnika je konačno.

Rešenje se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada (veb-sajt Grada).

Član 12

Nakon konačnosti rešenja o raspodeli sredstava, sa izabranim podnosiocima prijave zaključuju se ugovori o sufinansiranju projekta.

Ugovor u ime Grada potpisuje Gradonačelnik.

Ugovorom iz stava 1. ovog člana uređuju se međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način i rok za prenos odobrenih sredstava, rok za realizaciju projekta, obavezu podnošenja izveštaja kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

Crkva, odnosno verska zajednica kojoj su preneta sredstva dužna je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada, a nabavku dobara, usluga ili radova u okviru tih sredstava mora vršiti u skladu sa propisima kojim se uređuju javne nabavke.

Nenamensko trošenje sredstava ima za posledicu povraćaj sredstava i neodobravanje sredstava u narednoj godini.

Član 13

Korisnici sredstava dužni su da u roku od 15 dana po završetku projekta za koja su dodeljena budžetska sredstva, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnesu izveštaj o realizaciji projekata i dostave dokaze o namenskom korišćenju finansijskih sredstava Gradonačelniku.

Izveštaj o realizaciji projekta podnosi se Gradonačelniku na obrascu "Izveštaj o realizaciji projekta crkava i verskih zajednica" (Obrazac broj 2.) koji je u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Izveštaji se podnose u štampanom obliku, predajom u Gradski uslužni centar Grada Subotice ili poštom.

Izveštaje o realizovanim projektima koji su sufinansirani iz budžeta Grada putem konkursa Gradonačelnik dostavlja Skupštini grada Subotice jednom godišnje.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Obrazac broj 1.

KOMISIJI ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I VERSKIM ZAJEDNICAMA

Grad Subotica
Subotica
Trg slobode 1

PRIJAVA
NA KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA RADI SUFINANSIRANJA PROJEKATA CRKAVA I VERSKIH ZAJEDNICA

I. OSNOVNI PODACI

1. Podaci o podnosiocu prijave

Naziv podnosioca prijave

 

Sedište podnosioca prijave (naseljeno mesto, ulica i kućni broj)

 

Broj telefona i telefaksa

 

E-mail adresa

 

Internet adresa

 

Broj žiro-računa podnosioca prijave i naziv banke

 

Matični broj

PIB

Odgovorno lice/osoba ovlašćena za zastupanje
(ime i prezime, funkcija, adresa, telefon, broj mobilnog telefona, e-mail)

 

Najznačajniji projekti realizovani u prethodnoj godini

2. Podaci o projektu

Naziv projekta

 

Sažet opis projekta (detaljan opis projekta dostavlja se u prilogu)

 

Mesto realizacije projekta

 

Vreme realizacije projekta (vreme početka i završetka projekta)

 

Da li je realizacija projekta započeta? (zaokružiti)

 

DA

NE

Ukoliko je odgovor DA, obeležiti fazu u kojoj se projekat nalazi:
a) početna faza
b) nastavak aktivnosti
c) završna faza

Ukoliko je odgovor DA, navesti dosadašnje finansiranje projekta (za prethodne dve godine)

godina

izvor finansiranja

iznos sredstava

namena

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Finansijski plan projekta
(odnosi se na budžetsku godinu)

Iznos sredstava potreban za potpunu realizaciju projekta u budžetskoj godini

 

Iznos sredstava koji se traži od Grada za realizaciju projekta u budžetskoj godini

 

Iznos sopstvenih sredstava za realizaciju projekta u budžetskoj godini

 

Struktura troškova projekta
(navesti detaljne troškove: usluge po ugovoru, stolarski radovi, molerski radovi i sl.)

Vrsta troškova

Iznos ukupno potrebnih sredstava

Iznos sredstava koji se traži od Grada

Iznos sopstvenih sredstava

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno:

 

 

 

II. PRILOZI

(zaokružiti odnosno upisati)

1) Dokaz o podnosiocu prijave
a. izvod iz registra u kojem je podnosilac prijave registrovan

2) Pregled osnovnih podataka o podnosiocu prijave (istorijat, opis delatnosti, dosadašnji projekti i sl.) sačinjen od strane podnosioca prijave

3) Opis projekta za čije se sufinansiranje podnosi prijava

4) Drugi dokazi:

1.

.................................................................................

2.

.................................................................................

3.

..................................................................................

III. IZJAVA
o prihvatanju obaveze podnosioca prijave u slučaju da Grad sufinansira prijavljeni projekat

Kao odgovorno lice podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljujem:

- da su svi podaci navedeni u Prijavi istiniti i tačni;

- da će dodeljena sredstva biti namenski utrošena;

- da će u zakonskom roku biti dostavljen izveštaj o realizaciji projekta na propisanom obrascu sa finansijskom dokumentacijom;

- da će tokom realizacije projekta u publikacijama i drugim medijima biti naznačeno da je realizaciju podržao Grad.

Mesto i datum:

M. P.

Potpis ovlašćenog lica

 

 

__________________

 

Obrazac broj 2.

GRADONAČELNIKU
Grada Subotice

Subotica
Trg slobode 1

IZVEŠTAJ
O REALIZACIJI PROJEKATA CRKAVA I VERSKIH ZAJEDNICA

I. OSNOVNI PODACI

1. Podaci o korisniku sredstava

Naziv korisnika sredstava

 

Sedište korisnika sredstava (naseljeno mesto, ulica i kućni broj)

 

Broj telefona i telefaksa

 

E-mail podnosioca

 

Internet adresa

 

Broj žiro-računa podnosioca prijave i naziv banke

 

Matični broj

PIB

Odgovorno lice/osoba ovlašćena za zastupanje (ime i prezime, funkcija, adresa, telefon, broj mobilnog telefona, e-mail)

 

2. Podaci o realizovanom projektu

Broj i datum Rešenja Gradonačelnika kojim su dodeljena sredstva za sufinansiranje projekta

 

Broj i datum Ugovora o sufinansiranju projekta

 

Naziv projekta

 

Sažet opis realizacije projekta (detaljan opis projekta se prilaže)

 

3. Finansijski izveštaj o namenskom korišćenju sredstava

 

Iznos sredstava odobren od strane Grada

 

Ostali učesnici u sufinansiranju (navesti naziv ostalih učesnika i odobreni iznos)

 

Struktura troškova projekta
(troškove navesti taksativno)

Broj i datum računa (naloga, ugovora i sl.) i naziv izdavaoca

Iznos računa

Broj i datum izvoda na kome se vidi promena stanja po priloženom računu (nalogu i sl.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno:

 

 

II. PRILOZI

(zaokružiti odnosno upisati)

1) Opis realizacije projekta za čije su sufinansiranje dodeljena sredstva

2) Fotokopija originalne finansijske dokumentacije (računa, naloga, ugovora i dr.), i to:

1.

..............................................................................................................................

2.

..............................................................................................................................

3.

..............................................................................................................................

4.

..............................................................................................................................

5.

..............................................................................................................................

 

Mesto i datum:

M. P.

Potpis ovlašćenog lica

 

 

_______________________