ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "KRUŠEVAC STAN" KRUŠEVAC

("Sl. list grada Kruševca", br. 4/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Osniva se Javno preduzeće "Kruševac stan" Kruševac radi ostvarivanja lokalne stambene politike, pripreme i sprovođenja strategije, pripreme i realizacije programa socijalnog stanovanja i upravljanja stanovima za socijalno stanovanje datim u zakup, izvođenje radova na održavanju stambenih zgrada kojima raspolaže Grad, radova na održavanju stambenih zgrada čije održavanje je povereno Javnom preduzeću, kao i radova čijim izvođenjem se sprečava ili otklanja opasnost po život i zdravlje ljudi, odnosno kojima se obezbeđuje sigurnost korišćenja zgrade i okoline, kao i radi obavljanja drugih poslova u oblasti stanovanja od značaja za Grad (u daljem tekstu: Preduzeće).

Osnivač Preduzeća je Grad Kruševac u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Kruševca.

II POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 2

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Kruševac stan" Kruševac.

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je JP "Kruševac stan" Kruševac.

Član 3

Sedište Preduzeća je u Kruševcu, Ul. Čupićeva br. 9.

Član 4

Preduzeće ne može promeniti delatnost i sedište bez saglasnosti Skupštine grada.

III DELATNOST PREDUZEĆA

Član 5

Preduzeće obavlja delatnost od javnog interesa u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom:

- prikuplja podatke potrebne za izradu i utvrđivanje stambene politike grada (snimanje i analiza stanja postojećeg stambenog fonda i utvrđivanje stambenih potreba i dr.),

- upravlja projektima izgradnje stanova za socijalno stanovanje za izdavanje u zakup na određeno vreme bez mogućnosti otkupa ili kupovine, odnosno bez mogućnosti sticanja svojine na njima otkupom,

- upravlja izgradnjom stanova za prodaju pod neprofitnim uslovima i ugovara prodaju tih stanova,

- izrađuje programe za realizaciju utvrđene stambene politike grada Kruševca,

- vrši upravljanje u vezi sa korišćenjem i održavanjem stanova za socijalno stanovanje koji se izdaju u zakup (naplate zakupnina, otplate kredita prema Republičkoj Agenciji i drugim zajmodavcima, organizovanja poslova održavanja stanova i dr.),

- obavlja poslove koji se odnose na izbor stanova za socijalno stanovanje, ugovaranje zakupa i kupovine stanova, naplate zakupnine, u saradnji sa institucijama socijalne zaštite i organima Grada,

- razvija nove programe finansiranja socijalnog stanovanja i podstiče partnerski odnos između javnog i privatnog sektora u oblasti socijalnog stanovanja,

- stara se da najmanje 10% stanova namenjenih za socijalno stanovanje bude izgrađeno u skladu sa standardima pristupačnosti objektima od javnog interesa propisanih propisima koji uređuju oblast planiranja i izgradnje,

- održavanje stambenih zgrada,

- investiciono i tekuće održavanje stambenih zgrada (fasada, krovova, zajedničkih delova zgrada, zajedničkih instalacija, terasa, podrumskih prostorija, skloništa i sl.),

- investiciono i redovno održavanje liftovskih postrojenja,

- investiciono i redovno održavanje hidroforskih postrojenja,

- investiciono i redovno održavanje instalacija video nadzora,

- investiciono i redovno održavanje saobraćajne signalizacije (semafori),

- obavlja i druge poslove u oblasti stanovanja od značaja za Grad.

Član 6

Pretežna delatnost Preduzeća je:

6820 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima.

IV SREDSTVA ZA RAD PREDUZEĆA

Član 7

Za osnivanje i početak rada Preduzeća obezbeđuju se sredstva u iznosu od 60.000,00 dinara (šezdesethiljada dinara) koja se uplaćuju na privremeni račun Preduzeća.

Član 8

Preduzeće stiče sredstva za obavljanje delatnosti iz:

- Budžeta Grada namenjenih za realizaciju programa socijalnog stanovanja,

- prihoda od zakupa stanova iz programa socijalnog stanovanja,

- donacija,

- primanja od prodaje nefinasijske imovine,

- kreditnih sredstava odobrenih od strane Republičke agencije za stanovanje,

- primanja od zaduženja prema međunarodnim institucijama za finansiranje socijalnog stanovanja,

- sopstvenih sredstava,

- sredstava ostvarenih obavljanjem stručnih poslova za potrebe trećih lica,

- vršenjem usluga održavanja stambenih zgrada i

- drugih izvora u skladu sa Zakonom.

V IMOVINA PREDUZEĆA

Član 9

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa Zakonom uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini, grad Kruševac stiče udele ili akcije u Preduzeću i prava po osnovu tih udela ili akcija.

Član 10

Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski kreditno sposobno da preuzme otplatu kredita.

Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima preduzeća.

Ukupan iznos zaduživanja iz stava 2. ovog člana, mora se vratiti pre kraja poslovne godine u kojoj je ugovoreno i ne može se refinansirati ili preneti u narednu poslovnu godinu.

Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenim programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.

Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

VI PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 11

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga korisnicima.

Član 12

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut i opšta akta kojima se utvrđuju uslovi, kriterijumi i merila za dodelu i korišćenje stanova za socijalno stanovanje,

- Godišnji program poslovanja,

- Finansijski izveštaj,

- Izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja,

- Davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

- Akt o opštim uslovima za pružanje usluga,

- Ulaganje kapitala,

- Statusne promene,

- Akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,

- Odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka,

- Odluku o dugoročnom zaduženju.

Gradsko veće daje saglasnost na:

- Odluku o cenama usluga,

- Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.

Član 13

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća Skupština grada, odnosno Gradsko veće, može preduzeti Zakonom predviđene mere za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.

Poremećajem u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u redovnom i kvalitetnom pružanju usluga, i poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća.

Član 14

U slučaju štrajka u Preduzeću, radi zaštite interesa građana i obezbeđivanja sigurnosti imovine Preduzeća i drugih pravnih lica, Gradsko veće na predlog Nadzornog odbora utvrđuje minimum procesa rada.

Član 15

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i druge pravne poslove, kao i da preduzima i druge pravne radnje u okviru svoje delatnosti i iz tih odnosa preuzima prava i obaveze.

Član 16

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

VII ORGANI PREDUZEĆA

Član 17

Upravljanje u Preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi Preduzeća su:

- Nadzorni odbor, i

- Direktor.

Član 18

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od 4 godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Preduzeća.

Član 19

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi Statut uz saglasnost osnivača,

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, Statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Član 20

Direktor

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na osnovu sprovedenog konkursa, na period od četiri godine, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Statutom na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja koju imenuje Skupština grada Kruševca. Komisija ima˘predsednika i četiri člana. Jedan član Komisije mora biti imenovan na predlog Stalne konferencije gradova i opština.

Jedan član Komisije imenuje se za svako pojedinačno imenovanje direktora i mora biti član Nadzornog odbora.

Članovi Komisije imenuju se na period od tri godine.

Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Član 21

Direktor:

1) predstavlja i zastupa preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta uz saglasnost Nadzornog odbora;

9) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom preduzeća.

Član 22

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Vršilac dužnosti direktora

Član 23

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Član 24

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.

VIII UTVRĐIVANJE I RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA

Član 25

Dobit Preduzeća raspoređuje se:

- za povećanje osnovnog kapitala;

- za rezerve Preduzeća,

- za zarade zaposlenih.

Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.

Član 26

Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.

IX ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 27

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima bez ograničenja.

Direktor može na osnovu punomoćja preneti pravo za zastupanje na drugo lice.

X UNAPREĐENJE RADA I RAZVOJA

Član 28

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, kao i politike zarada i zaposlenosti u Preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

XI ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 29

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti, obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine, i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine u skladu sa Zakonom.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Statut Javnog preduzeća doneće Nadzorni odbor u roku od 30 dana, od dana donošenja ove Odluke.

Član 31

Do imenovanja direktora Preduzeća u skladu sa Statutom Skupština grada će posebnim rešenjem imenovati vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora Preduzeća obaviće pripreme za donošenje Statuta, podneti prijavu za upis u privredni registar i obaviti druge poslove za početak rada Javnog preduzeća.

Član 32

Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Statuta Preduzeća.

Član 33

Prava i obaveze iz radnog odnosa, cena rada, naknade i kriterijumi za raspodelu zarade zaposlenih u Preduzeću utvrđuju se kolektivnim ugovorom u skladu sa zakonom.

Član 34

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju stambene agencije grada Kruševca ("Službeni list grada Kruševca", br. 5/2010) i Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Kruševac stan" Kruševac ("Službeni list grada Kruševca", br. 10/12).

Član 35

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".