ODLUKAO SASTAVU I NAČINU RADA GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE GRADA KRUŠEVCA("Sl. list grada Kruševca", br. 4/2013) |
Ovom Odlukom uređuje se sastav i način rada Gradskog štaba za vanredne situacije za teritoriju grada Kruševca.
Gradski štab za vanredne situacije (u daljem tekstu: Gradski štab) čine komandant štaba, zamenik komandanta štaba, načelnik štaba, zamenik načelnika štaba i članovi štaba.
Komandant Gradskog štaba je gradonačelnik grada Kruševca, po položaju.
Zamenik komandanta Gradskog štaba je zamenik gradonačelnika grada Kruševca.
Načelnik Gradskog štaba je rukovodilac Odeljenja za vanredne situacije u Policijskoj upravi Kruševac ili lice koje predloži za imenovanje načelnik ovog odeljenja, odnosno rukovodilac nadležne službe.
Članovi Gradskog štaba su:
1) članovi Gradskog veća u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: zdravlja, poljoprivrede, vodoprivrede, zaštite životne sredine;
2) predstavnici Gradske uprave u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: saobraćaja, građevine, energetike, informisanja, trgovine i usluga.
3) rukovodioci javnih preduzeća, privrednih društava, rukovodioci organizacionih jedinica policije, humanitarnih organizacija, udruženja građana, drugih pravnih lica i ustanova u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama na teritoriji grada Kruševca.
Stručne i administrativno-tehničke poslove potrebne za rad Gradskog štaba vrši Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove - Služba za vanredne situacije, sa Policijskom upravom Kruševac - Odeljenjem za vanredne situacije.
Gradski štab za vanredne situacije, pored poslova utvrđenih Zakonom, sprovodi aktivnosti na razmatranju stanja spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema zaštite i spasavanja.
Za ostvarivanje funkcija iz stava 1. ovog člana organizuje se i sprovodi obučavanje, osposobljavanje i stručno usavršavanje.
Obuku, osposobljavanje i stručno usavršavanje članova Gradskog štaba organizuju i sprovode nacionalni i regionalni trening centri, na predlog i u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije MUP-a Republike Srbije - Odeljenjem za vanredne situacije u Kruševcu.
Gradski štab za vanredne situacije donosi poslovnik o svom radu i godišnji plan rada.
Poslovnik o radu sadrži: način pripremanja sednica štaba, utvrđivanje dnevnog reda, zakazivanje i vođenje sednica, način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka i preporuka.
Gradski štab za vanredne situacije, na predlog Odeljenja za opštu upravu i zajedničke poslove - Službe za vanredne situacije, donosi godišnji plan rada.
Pozivanje štaba za vanredne situacije, radi ostvarivanja njegove operativne funkcije, nalaže komandant, a y njegovom odsustvu zamenik komandanta ili načelnik štaba, a na predlog Odeljenja za opštu upravu i zajedničke poslove - Službe za vanredne situacije.
Pozivanje članova štaba sprovodi Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove - Služba za vanredne situacije.
Naredbe Gradskog štaba, koje se odnose na obaveze i zadatke organa državne uprave, organa Gradske uprave, posebnih organizacija, privrednih društava i drugih pravnih lica, ustanova i humanitarnih organizacija na teritoriji grada Kruševca, dužni su da sprovode njihovi rukovodioci i da o tome dostavljaju izveštaje Gradskom štabu za vanredne situacije za teritoriju grada Kruševca.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1) stanje na ugroženom području;
2) efekte i posledice koje je izazvala elementarna nepogoda ili druga nesreća;
3) stanje ljudskih i materijalnih kapaciteta angažovanih na zadacima zaštite i spasavanja;
4) realizaciju postavljenih zadataka;
5) potrebe za dodatnim snagama i sredstvima;
6) druge podatke bitne sa aspekta sprovođenja mera i zadataka zaštite i spasavanja.
U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Gradski štab za vanredne situacije Grada Kruševca donosi, naredbe, zaključke i preporuke.
Naredbom se odlučuje o upotrebi snaga i sredstava zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama i nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja.
Zaključkom se: utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja; formira stručno-operativni tim i utvrđuju njegovi zadaci; procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije; utvrđuje mišljenje na određena akta koje štab razmatra; odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.
Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja, odnosno preporučuje preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.
Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Gradski štab za vanredne situacije Grada Kruševca može obrazovati stručno-operativne timove.
Stručno-operativni timovi, po pravilu, obrazuju se za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i to: Stručno-operativni tim Gradske uprave, Stručno-operativni tim za operativne poslove, Stručno-operativni tim za zaštitu od zemljotresa, odronjavanja i klizišta zemljišta, Stručno-operativni tim za zaštitu od poplava i suša, Stručno-operativni tim za zaštitu od požara i eksplozija, Stručno-operativni tim za zaštitu od snežnih nanosa i poledica, Stručno-operativni tim za zaštitu od epidemija, Stručno-operativni tim za zaštitu od biljnih bolesti, Stručno-operativni tim za zaštitu od stočnih zaraznih bolesti, Stručno-operativni tim za zaštitu od saobraćajnih nesreća, Stručno-operativni tim za zaštitu od nekontrolisanog oslobađanja, izlivanja i rasturanja štetnih, gasovitih ili čvrstih hemijskih i radioaktivnih materijala, Stručno-operativni tim za medicinsku pomoć, Stručno-operativni tim za sklanjanje i evakuacije, Stručno-operativni tim za asanaciju terena, Stručno-operativni tim za energetiku i Stručno-operativni tim za održivi razvoj i snabdevanje, kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje odredi Gradski štab za vanredne situacije.
U sastav stručno-operativnih timova ulaze rukovodioci i stručni radnici iz Gradske uprave grada Kruševca, posebnih organizacija i ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica na teritoriji grada u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.
Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac tima koga imenuje Gradski štab za vanredne situacije.
Stručno-operativni tim odgovara načelniku Gradskog štaba.
Podršku u prikupljanju, obradi i distribuciji podataka za rad stručno-operativnih timova Gradskog štaba za vanredne situacije, obezbeđuje Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove - Služba za vanredne situacije, Odeljenje za vanredne situacije Policijske uprave Kruševac - Centar za obaveštavanje i uzbunjivanje, do formiranja operativnog centra 112 i situacionog centra Gradske uprave grada Kruševca.
Gradski štab za vanredne situacije za svoj rad odgovoran je Skupštini grada Kruševca, Republičkom štabu za vanredne situacije i Okružnom štabu za vanredne situacije.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".