ODLUKAO ORGANIZOVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "KRUŠEVAC" KRUŠEVAC("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst, 1/2010, 6/2011 i 4/2013) |
Ovom Odlukom usklađuje se Odluka o organizovanju javnog komunalnog preduzeća "Kruševac" ("Službeni list grada Kruševca", br. 1/09 - Prečišćen tekst, 1/2010 i 6/2011) sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS", br. 119/2012).
Preduzeće je osnovano i posluje radi:
- obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti održavanja čistoće, uređenja i održavanja parkova, zelenih i rekreacionih površina, održavanje javnih površina u gradu, održavanje deponija, uređenje, održavanje groblja i sahranjivanje i kafilerijske delatnosti (organizovano sakupljanje i neškodljivo uklanjanje životinjskih leševa, hvatanje i zbrinjavanje napuštenih životinja i uništavanje pasa i mačaka lutalica na human način) i održavanje javne rasvete i obavljanja poslova dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije;
- razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- sticanja dobiti;
- ostvarivanje drugih zakonom utvrđenih interesa.
(Brisan)
Preduzeće je osnovano na neodređeno vreme. Preduzeće posluje u skladu sa Zakonom, ovom Odlukom dobrim poslovnim običajima i poslovnim moralom.
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Kruševac" Kruševac, sa potpunom odgovornošću.
Skraćeni naziv poslovnog imena je: JKP "Kruševac" sa PO.
Sedište preduzeća je u Kruševcu, Ul. Jasički put b.b.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Skupštine grada.
Preduzeće obavlja pretežnu delatnost:
38.11 - sakupljanje otpada koji nije opasan
Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
01.19 - gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka,
01.24 - gajenje jabučastog i koštičavog voća,
01.28 - gajenje začinskog, aromatičnog i lekovitog bilja,
01.29 - gajenje ostalih višegodišnjih biljaka,
01.30 - gajenje sadnog materijala,
01.61 - uslužne delatnosti u gajenju useva i zasada,
02.10 - gajenje šuma i ostale šumske delatnosti,
02.20 - seča drveća,
20.15 - proizvodnja veštačkih đubriva i azotnih jedinjenja,
23.70 - sečenje, oblikovanje i obrada kamena,
38.21 - tretman i odlaganje otpada koji nije opasan,
38.31 - demontaža olupina,
38.32 - ponovna upotreba raznovrsnih materijala,
39.00 - sanacija, rekultivacija i druge usluge u oblasti upravljanja otpadom,
41.20 - izgradnja stambenih i nestambenih zgrada,
42.99 - izgradnja ostalih nepomenutih građevina,
43.12 - pripremna gradilišta,
43.21 - postavljanje električnih instalacija,
43.31 - malterisanje,
43.33 - postavljanje podnih i zidnih obloga,
43.44 - bojenje i zastakljivanje,
43.39 - ostali završni radovi,
43.91 - krovni radovi,
43.99 - ostali nepomenuti specifični građevinski radovi,
45.20 - održavanje i popravka motornih vozila,
46.22 - trgovina na veliko cvećem i sadnicama,
46.77 - trgovina na veliko otpacima i ostacima,
46.90 - nespecijalizovana trgovina na veliko,
47.19 - ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama,
47.76 - trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama,
47.79 - trgovina na malo polovnom robom u prodavnicama,
47.91 - trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta,
49.41 - drumski prevoz tereta,
49.42 - usluge preseljenja,
52.21 - uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju,
55.20 - odmarališta i slični objekti za kraći boravak,
58.11 - izdavanje knjiga,
58.19 - ostala izdavačka delatnost,
73.11 - delatnost reklamnih agencija,
74.20 - fotografske usluge,
75.00 - veterinarska delatnost,
77.21 - iznajmljivanje i lizing opreme za rekreaciju i sport,
77.29 - iznajmljivanje i lizing ostalih predmeta za ličnu upotrebu,
81.21 - usluge redovnog čišćenja zgrada,
81.22 - usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme,
81.29 - usluge ostalog čišćenja,
81.30 - usluge uređenja i održavanja okoline,
82.30 - organizovanje sastanaka i sajmova,
94.11 - delatnosti poslovnih udruženja i udruženja poslodavaca,
94.12 - delatnosti strukovnih udruženja,
94.99 - delatnost ostalih organizacija na bazi učlanjenja,
96.03 - pogrebne i srodne delatnosti,
96.09 - ostale nepomenute lične uslužne delatnosti,
42 11 - izgradnja puteva i autoputeva (koja obuhvata bojenje i obeležavanje oznaka na putevima i postavljanje ograda i saobraćajnih oznaka),
16 29 - proizvodnja raznih delova od drveta,
32 99 - proizvodnja ostalih predmeta.
Preduzeće može pored delatnosti za čije obavljanje je osnovano da obavlja i druge delatnosti za koje je registrovano uz saglasnost osnivača.
Preduzeće je dužno da kvalitetno, blagovremeno, trajno i nesmetano pruža komunalne usluge korisnicima pod utvrđenim uslovima, odnosno da obavlja komunalne delatnosti za koje je organizovano.
Preduzeće je odgovorno za funkcionalnu ispravnost komunalnih objekata, njihovo održavanje i unapređivanje.
Gradsko veće na predlog Nadzornog odbora Javnog preduzeća utvrđuje minimum proseca rada u slučaju štrajka.
Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti, preduzeće obezbeđuje iz cena proizvoda i komunalnih usluga, dela naknade za uređivanje građevinskog zemljišta kao i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Cene komunalnih usluga Preduzeće utvrđuje uz saglasnost Gradskog veća, na osnovu elemenata predviđenih Zakonom o komunalnim delatnostima.
Osnovni kapital Preduzeća iznosi 1.000,00 dinara koji se uplaćuje na račun Preduzeća kod ovlašćene poslovne banke.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa Zakonom uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini, grad Kruševac stiče udele ili akcije u Preduzeću i prava po osnovu tih udela ili akcija.
Grad Kruševac je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Preduzeća.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski kreditno sposobno da preuzme otplatu kredita.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima preduzeća.
Ukupan iznos zaduživanja iz stava 2. ovog člana, mora se vratiti pre kraja poslovne godine u kojoj je ugovoreno i ne može se refinansirati ili preneti u narednu poslovnu godinu.
Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.
Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga korisnicima.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut,
- Godišnji program poslovanja,
- Finansijski izveštaj i izveštaj o realizaciji programa poslovanja,
- Davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, veće vrednosti (preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama), koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
- Akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga,
- Ulaganje kapitala,
- Statusne promene,
- Akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,
- odluku o dugoročnom zaduženju,
- Odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka i
- Akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.
Gradsko veće daje saglasnost na:
- odluku o cenama usluga,
- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.
(Brisan)
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća,
- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća,
- ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.
Poremećajem u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Preduzeća i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i druge pravne poslove kao i da preduzima druge pravne radnje u okviru svoje delatnosti i iz tih odnosa preuzima prava i obaveze.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Upravljanje u Preduzeću organizuje se kao jednodomno.
Organi Preduzeća su: Nadzorni odbor i direktor.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana, koje imenuje Skupština grada Kruševca na period od 4 godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom.
Nadzorni odbor čine 2 predstavnika osnivača i jedan predstavnik iz reda zaposlenih u Preduzeću.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način i po postupku utvrđenim Statutom Preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade utvrđuje Skupština grada na osnovu stepena realizacije Programa poslovanja Preduzeća.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. Da je punoletno i poslovno sposobno;
2. Da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
3. Da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano javno preduzeće;
4. Najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5. Da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6. Da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem javnog preduzeća i imenuje komisiju za reviziju u skladu sa Zakonom;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa ovim zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.
Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada Kruševca na osnovu sprovedenog konkursa, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Statutom Preduzeća, i na način i u postupku propisanim Zakonom.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja koju imenuje Skupština grada Kruševca.
Komisija ima predsednika i četiri člana. Jedan član Komisije mora biti imenovan na predlog Stalne konferencije gradova i opština. Jedan član Komisije imenuje se za svako pojedinačno imenovanje direktora i mora biti član Nadzornog odbora.
Članovi Komisije imenuju se na period od tri godine.
Mandat direktora preduzeća traje 4 godine.
Direktor preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor:
1) predstavlja i zastupa preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje i izveštaje o realizaciji programa poslovanja;
7) izvršava odluke Nadzornog odbora;
8)donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta uz saglasnost Nadzornog odbora.
9) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Preduzeća.
Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u slučajevima predviđenim zakonom.
Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene za imenovanje direktora, na period koji nije duži od šest meseci. U opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može doneti odluku o imenovanju na period od još šest meseci.
(Brisan)
UTVRĐIVANJE I RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA
Dobit Preduzeća raspoređuje se:
- za povećavanje osnovnog kapitala,
- za rezerve Preduzeća,
- za zarade zaposlenih.
Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.
Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.
Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima bez ograničenja.
Direktor može na osnovu punomoćja preneti pravo za zastupanje Preduzeća na drugo lice.
Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.
Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća odnosno planirani način pokrića gubitka preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga kao i politike zarada i zaposlenosti u Preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način kojim se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovede potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštita i unapređenja životne sredine u skladu sa Zakonom i Statutom.
U Preduzeću pravo na štrajk zaposlenih ostvaruje se u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom i drugim aktima.
U slučaju da se u Preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, Gradsko veće grada Kruševca preduzima neophodne mere, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi i ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne posledice, i to:
1) uvođenje radne obaveze;
2) radno angažovanje zaposlenih iz drugih tehničko-tehnoloških sistema ili zapošljavanje i radno angažovanje novih lica;
3) pokretanje postupka za utvrđivanje odgovornosti direktora i predsednika i članova Nadzornog odbora javnog preduzeća.
"Preduzeće će uskladiti svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje sa odredbama ove Odluke u roku od 30 dana od dana donošenja ove Odluke.
Samostalni član Odluke o dopuni
Odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Kruševac" Kruševac
("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2010)
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Kruševac" Kruševac
("Sl. list grada Kruševca", br. 4/2013)
Član 27
Ovlašćuje se Komisija za propise Skupštine grada Kruševca da utvrdi prečišćen tekst ove Odluke.
Član 28
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".
Prečišćen tekst Odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Kruševac" Kruševac obuhvata:
Odluku o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Kruševac" Kruševac objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 1/02), kao i izmene i dopune Odluke objavljene u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 8/02, 8/03, 6/06) i ("Službenom listu grada Kruševca", broj 14/08 i 15/08).