PRAVILNIK

O NAČINU I KRITERIJUMIMA RASPODELE DELA SREDSTAVA IZ NAMENSKIH PRIMANJA BUDŽETA REPUBLIKE KOJA SE OSTVARUJU PRIREĐIVANJEM IGARA NA SREĆU, A KORISTE ZA FINANSIRANJE LOKALNE SAMOUPRAVE

("Sl. glasnik RS", br. 54/2013)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se način i kriterijumi za raspodelu sredstava iz namenskih primanja budžeta Republike (u daljem tekstu: sredstva) koja se ostvaruju priređivanjem igara na sreću, a koriste za finansiranje lokalne samouprave, u skladu sa Zakonom o igrama na sreću ("Službeni glasnik RS", br. 88/11 i 93/12 - dr. zakon).

Upravljanje sredstvima

Član 2

Sredstvima iz člana 1. ovog pravilnika, u skladu sa članom 17. stav 2. Zakona o igrama na sreću, upravlja ministarstvo nadležno za poslove lokalne samouprave (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Ministarstvo upravlja sredstvima tako što njihovu raspodelu vrši na način, po kriterijumima i sprovedenom postupku utvrđenim ovim pravilnikom.

Ciljevi radi čijeg ostvarivanja se vrši raspodela sredstava

Član 3

Raspodela sredstava vrši se jedinicama lokalne samouprave, radi ostvarivanja sledećih ciljeva:

1) učešće u obezbeđivanju nedostajućeg dela sredstava u punom ili delimičnom iznosu za realizaciju novih ili završetak započetih projekata koji se finansiraju iz budžeta jedinice lokalne samouprave, a od posebnog su značaja za život građana na njenoj teritoriji;

2) pružanje tehničke i druge pomoći u cilju modernizacije rada organa jedinice lokalne samouprave i mesne zajednice;

3) pružanje pomoći jedinici lokalne samouprave koja je pogođena elementarnom nepogodom ili drugom nesrećom većih razmera.

Procenat izdvajanja sredstava za ostvarivanje ciljeva za koje se vrši raspodela sredstava

Član 4

Ukupan iznos sredstava raspodeljuje se za ostvarivanje ciljeva iz člana 3. ovog pravilnika na sledeći način:

1) 60% za cilj iz tačke 1);

2) 25% za cilj iz tačke 2);

3) 15% za cilj iz tačke 3).

Zahtevi za raspodelu sredstava, javni poziv i odluka o raspodeli sredstava

Član 5

Raspodela sredstava se vrši na osnovu podnetih zahteva zainteresovanih jedinica lokalne samouprave na objavljen javni poziv za ostvarivanje ciljeva iz člana 3. tač. 1) i 2) ovog pravilnika.

Raspodela sredstava za ostvarivanje cilja iz člana 3. tačka 3) ovog pravilnika vrši se nezavisno od objavljivanja javnog poziva.

Zahtevi iz stava 1. ovog člana podnose se Ministarstvu - Komisiji za sprovođenje postupka i utvrđivanje predloga za raspodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija) na osnovu javnog poziva.

Član 6

Odluku o raspodeli sredstava donosi ministar nadležan za poslove lokalne samouprave (u daljem tekstu: Ministar).

Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži: naziv jedinice lokalne samouprave kojoj su sredstva dodeljena, za ostvarivanje kojih ciljeva su sredstva dodeljena i u kom iznosu.

Odluka o raspodeli sredstava se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 7

Ministarstvo će, na osnovu odluke o raspodeli sredstava, zaključiti ugovor o korišćenju bespovratnih sredstava sa jedinicama lokalne samouprave kojima su sredstva dodeljena.

Ugovor naročito sadrži novčani iznos koji se dodeljuje korisniku sredstava, namene za koje se sredstva dodeljuju i obavezu korisnika da ukoliko sredstva ne koristi namenski, ista vrati u skladu sa ugovorom.

Obrazovanje i sastav Komisije

Član 8

Komisiju obrazuje Ministar rešenjem.

Komisija ima predsednika i četiri člana.

Komisija donosi poslovnik o svom radu.

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Ministarstvo.

Zadaci Komisije

Član 9

Komisija:

1) razmatra zahteve jedinica lokalne samouprave za raspodelu sredstava (zahteve koji su blagovremeno podneti i sadrže svu potrebnu dokumentaciju);

2) utvrđuje predlog odluke za raspodelu sredstava i dostavlja ga Ministru u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje zahteva po objavljenom javnom pozivu;

3) razmatra izveštaje jedinica lokalne samouprave iz člana 21. ovog pravilnika;

4) prati realizaciju ciljeva radi kojih su sredstva raspodeljena i način utroška sredstava na osnovu izveštaja, kao i na drugi pogodan način;

5) sačinjava izveštaj o realizaciji ciljeva, radi čijih ostvarivanja je vršena raspodela sredstava i dostavlja ga Ministru.

Sadržina javnog poziva

Član 10

Ministarstvo objavljuje javni poziv za raspodelu sredstava dva puta u toku kalendarske godine u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na sajtu Ministarstva.

Ministarstvo objavljuje jedan javni poziv u toku kalendarske godine ukoliko proceni da je to ekonomičnije, imajući u vidu visinu sredstava iz člana 1. ovog pravilnika, koja su predviđena za tu kalendarsku godinu.

U javnom pozivu jedinicama lokalne samouprave za raspodelu sredstava navode se naročito:

1) iznos sredstava koji se raspodeljuje za ostvarivanje pojedinih ciljeva iz člana 3. tač. 1) i 2) ovog pravilnika;

2) da maksimalni iznos sredstava koji se može raspodeliti po jednom zahtevu iznosi 5.000.000 dinara;

3) kriterijumi za utvrđivanje predloga za raspodelu sredstava za ciljeve iz člana 3. tač. 1) i 2) ovog pravilnika;

4) potrebna dokumentacija koju su jedinice lokalne samouprave dužne da podnesu uz zahteve za dodelu sredstava.

Rokovi za dostavljanje i odlučivanje po zahtevu

Član 11

Rok za dostavljanje zahteva jedinica lokalne samouprave za raspodelu sredstava je 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Rok za odlučivanje po zahtevima jedinica lokalne samouprave za raspodelu sredstava je 30 dana od dana isteka roka za podnošenje zahteva po objavljenom javnom pozivu.

Poseban slučaj raspodele sredstava

Član 12

Kada je jedinica lokalne samouprave pogođena elementarnom nepogodom ili drugom nesrećom većih razmera, Ministar može doneti odluku o raspodeli sredstava kao pomoć za otklanjanje nastalih posledica, tokom čitave godine.

Raspodela sredstava za projekte

Član 13

Prilikom sprovođenja postupka i utvrđivanja predloga za raspodelu sredstava, radi ostvarivanja cilja iz člana 3. tačka 1) ovog pravilnika Komisija:

1) ceni u kojoj meri projekti, u vezi sa kojima je podnet zahtev za raspodelu sredstava, doprinose ostvarivanju izvornih poslova jedinice lokalne samouprave;

2) ostvaruje uvid u dostavljenu dokumentaciju, a naročito ceni izveštaj nadzornog organa koji sadrži podatke: kolika je ukupna finansijska, odnosno ugovorena vrednost projekta, u kom roku se predviđa završetak projekta, u kojoj fazi realizacije se nalazi projekat, količina i vrsta izvedenih radova, neophodna sredstva za realizaciju započetog projekta sa specifikacijom radova;

3) ostvaruje uvid u projektnu dokumentaciju: građevinsku dozvolu, akt nadležnog organa na osnovu kojeg započinje izvođenje radova na projektu za koji je podnet zahtev, zaključene ugovore, specifikacije radova i dokumentaciju koja se odnosi na sprovedene postupke javne nabavke koji su prethodili zaključivanju ugovora;

4) ostvaruje uvid u odluku o budžetu jedinice lokalne samouprave u delu kojim su utvrđena sredstva za realizaciju konkretnog projekta;

5) ostvaruje uvid u stanje na terenu;

6) ocenjuje opravdanost projekta, sa stanovišta poboljšanja životnog standarda i uslova života građana na teritoriji jedinice lokalne samouprave.

Raspodela sredstava za modernizaciju rada organa

Član 14

Prilikom sprovođenja postupka i utvrđivanja predloga za raspodelu sredstava, radi ostvarivanja cilja iz člana 3. tačka 2) ovog pravilnika, Komisija naročito uzima u obzir uticaj pružanja pomoći na povećanje efikasnosti pružanja usluga građanima, obavljanje poverenih poslova, na podsticanje novih investicija koje doprinose razvoju jedinice lokalne samouprave, kao i potrebu za podizanjem postojećeg nivoa tehničko-informatičke i prostorne opremljenosti organa jedinice lokalne samouprave i mesnih zajednica.

Raspodela sredstava za saniranje elementarne nepogode i druge nesreće većih razmera

Član 15

Prilikom sprovođenja postupka i utvrđivanja predloga za raspodelu sredstava, radi ostvarivanja cilja iz člana 3. tačka 3) ovog pravilnika, potrebno je voditi računa da se pruži pomoć jedinicama lokalne samouprave srazmerno visini štete koja je pričinjena elementarnom nepogodom ili drugom nesrećom većih razmera.

Postupak rada Komisije

Član 16

Komisija, polazeći od ukupnog iznosa sredstava za raspodelu, pre objavljivanja javnog poziva, obračunava visinu iznosa sredstava za ostvarivanje pojedinih ciljeva u skladu sa članom 4. ovog pravilnika.

Po isteku roka za podnošenje zahteva Komisija:

1) razmatra sve blagovremeno podnete zahteve;

2) proverava da li je uz svaki zahtev podneta tražena dokumentacija i ukoliko je potrebno zahteva dopunu dokumentacije;

3) primenom kriterijuma iz ovog pravilnika utvrđuje predlog odluke za raspodelu sredstava i dostavlja ga Ministru.

Utvrđivanje prioriteta za raspodelu sredstava

Član 17

U slučaju da su ukupni zahtevi jedinica lokalne samouprave koji ispunjavaju uslove za raspodelu sredstava radi ostvarivanja određenog cilja veći od iznosa sredstava namenjenih za raspodelu po tom osnovu, Komisija prilikom utvrđivanja predloga odluke za raspodelu sredstava, pored ocene kriterijuma za svaki cilj za čije ostvarivanje je podnet zahtev ceni:

1) stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave, u skladu sa važećom uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave;

2) da su konstituisani organi, službe i tela jedinice lokalne samouprave predviđeni Zakonom o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", broj 129/07) i statutom jedinice lokalne samouprave;

3) stepen efikasnog korišćenja sredstava odobrenih po odlukama donetim po ranijim javnim pozivima;

4) značaj projekta za poboljšanje uslova života i rada građana, kao i značaj projekta za građane više jedinica lokalne samouprave.

Delimično prihvatanje zahteva

Član 18

U slučaju da Komisija utvrdi da su zahtevi više jedinica lokalne samouprave opravdani, ali da za raspodelu nema dovoljno sredstava kako bi se udovoljilo svim zahtevima, može predložiti da se jedinici lokalne samouprave dodeli deo zahtevanih sredstava ako bi se i na taj način doprinelo ostvarivanju cilja zbog koga je zahtev podnet.

Raspodela sredstava u slučaju nedovoljnog broja zahteva u odnosu na opredeljena sredstva

Član 19

U slučaju da su ukupni zahtevi jedinica lokalne samouprave koji ispunjavaju uslove za raspodelu sredstava radi ostvarivanja određenog cilja, manji od iznosa sredstava namenjenih za raspodelu po tom osnovu, Komisija prilikom utvrđivanja predloga odluke za raspodelu sredstava po tom javnom pozivu, za neraspodeljeni iznos sredstava po određenom cilju, predlaže raspodelu sredstava u okviru drugog cilja.

Konkretizacija zahteva

Član 20

Zahtev za raspodelu sredstava po javnom pozivu koji se podnosi radi ostvarivanja ciljeva iz člana 3. tač. 1) i 2) ovog pravilnika, može se odnositi samo na jedan predviđen slučaj.

Obaveza podnošenja izveštaja

Član 21

Jedinica lokalne samouprave koja je ostvarila pravo na raspodelu sredstava dužna je da Ministarstvu podnese privremeni izveštaj o utrošku sredstava, za namenu za koju su sredstva dodeljena, na svaka dva meseca od dana izvršenog prenosa sredstava na račun jedinice lokalne samouprave do utroška sredstava.

Konačni izveštaj o načinu utroška sredstava i realizaciji namene za koju su sredstva dodeljena jedinica lokalne samouprave dostavlja Ministarstvu u roku od sedam dana od dana utroška sredstava.

Član 22

Ministarstvo dostavlja Vladi, radi informisanja, jednom godišnje, izveštaj o realizaciji ciljeva, radi čijih ostvarivanja je vršena raspodela sredstava jedinicama lokalne samouprave u toku kalendarske godine.

Stupanje na snagu

Član 23

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".