ODLUKA

O NAČINU I POSTUPKU IMENOVANJA DIREKTORA JAVNIH PREDUZEĆA I JAVNO KOMUNALNIH PREDUZEĆA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD VRANJE

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 21/2013)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovom odlukom, u skladu sa zakonom, propisuje se način i postupak sprovođenja javnog konkursa za imenovanje direktora javnih preduzeća i javno komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Vranje (u daljem tekstu: javno preduzeće), sastav, organizacija i rad Komisije za imenovanje direktora javnih preduzeća i druga pitanja od značaja za sprovođenje postupka imenovanja direktora javnih preduzeća.

II NAČIN I POSTUPAK SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA

Član 2

Direktora javnog preduzeća imenuje Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština Grada), po sprovedenom javnom konkursu, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se statutom javnog preduzeća.

Član 3

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Odluku iz stava 1. ovog člana donosi Skupština Grada, na predlog Gradske uprave - Stručne službe za skupštinske poslove (u daljem tekstu: nadležna služba Gradske uprave), u skladu sa zakonom i aktom o organizaciji Gradske uprave grada Vranja.

Predlog iz stava 2. ovog člana može podneti i nadzorni odbor javnog preduzeća, preko nadležne službe Gradske uprave iz stava 2. ovog člana.

Oglas o javnom konkursu čini sastavni deo predloga odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Oglas o javnom konkursu priprema nadležna služba Gradske uprave iz stava 2. ovog člana, na čiji predlog se donosi odluka o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Oglas o javnom konkursu obavezno sadrži podatke: o javnom preduzeću (poslovno ime i sedište); radnom mestu; mestu rada; uslovima za imenovanje direktora javnog preduzeća; stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere; roku u kome se podnose prijave; podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu; adresi na koju se prijave podnose - sa naznakom da se radi o prijavi na javni konkurs za imenovanje direktora javnog preduzeća i napomenom da se prijave podnose u zatvorenim kovertama, kao i da se prijave moraju predati putem pošte ili na pisarnici Gradske uprave; i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.

Član 4

Nakon donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća, nadležna služba Gradske uprave dostavlja oglas o javnom konkursu radi objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, u roku od osam dana od dana donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa.

Oglas o javnom konkursu objavljuje se i na internet stranici Grada Vranja, s tim što se mora navesti kada je objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 5

Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".

III KOMISIJA ZA IMENOVANJE DIREKTORA JAVNIH PREDUZEĆA

Član 6

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanje (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje Skupština Grada, posebnim rešenjem, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Komisija ima predsednika i četiri člana, od kojih se jedan član imenuje na predlog Stalne konferencije gradova i opština i to za svako pojedinačno imenovanje direktora javnog preduzeća.

Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini Grada, kao i izabrana i imenovana lica u organima Grada, odnosno organima državne uprave.

Komisija se imenuje na period od tri godine.

Član 7

Komisija ima sekretara koji obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.

Sekretar Komisije je diplomirani pravnik.

Sekretar Komisije imenuje se aktom o imenovanju predsednika i članova Komisije.

Član 8

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Sednicu saziva predsednik Komisije.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Komisije, sednice Komisije saziva i njima predsedava najstariji član Komisije.

Član 9

Komisija može punovažno da radi i odlučuje ako sednicama prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.

Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.

Na sednici Komisije vodi se zapisnik. U zapisnik se obavezno unose: datum i mesto održavanja sednice; dnevni red; imena prisutnih i odsutnih članova Komisije; sve faze izbornog postupka; predlozi i stavovi izneti na sednici; rezultati svakog glasanja; kao i svako izdvojeno mišljenje.

Zapisnik Komisije potpisuje predsednik, odnosno predsedavajući Komisije i sekretar Komisije.

IV IZBORNI POSTUPAK

Član 10

Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, Komisija je u obavezi da evidentira i pregleda sve prispele prijave i podnete dokaze.

Komisija obavezno proverava: da li su prijave dostavljene u roku koji je određen oglasom o javnom konkursu; da li su prijave razumljive, odnosno da li se iz prijave može jasno zaključiti da se radi o prijavi na predmetni konkurs i da li su uz prijavu dostavljeni svi dokazi koji su u konkursu traženi.

Neblagovremene, nerazumljive i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi (nepotpune prijave), Komisija će odbaciti zaključkom, protiv koga nije dopuštena posebna žalba.

Član 11

Nakon izvršene provere u smislu člana 10. ove odluke, Komisija sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje i među njima sprovodi izborni postupak.

U izbornom postupku se, ocenjivanjem stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata, utvrđuje rezultat kandidata prema merilima propisanim za imenovanje direktora, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

V NAČIN PROVERE STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINA KANDIDATA I MERILA

Član 12

U izbornom postupku, Komisija može izvršiti proveru stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata (u daljem tekstu: stručnost): pisanom proverom; usmenom proverom (razgovorom); ocenom priložene dokumentacije ili na drugi pogodan način.

Izborni postupak može da se sprovede u više delova, kombinovanjem načina iz stava 1. ovog člana, odnosno sprovođenjem jednog načina, kao samostalnog načina provere stručnosti kandidata.

U slučaju pisane, odnosno usmene provere stručnosti kandidata, Komisija blagovremeno, u pisanom obliku, obaveštava kandidate o danu, mestu i vremenu početka pisane, odnosno usmene provere, a najkasnije pet dana pre dana određenog za pisanu, odnosno usmenu proveru stručnosti kandidata.

O načinu provere stručnosti kandidata odlučuje Komisija.

Član 13

Pisana provera stručnosti kandidata vrši se rešavanjem testa, koji priprema Komisija.

Test iz stava 1. ovog člana, sačinjava se tako što se formulišu pitanja na koja se bira jedan ili više ponuđenih odgovora.

Pitanja koja su sastavni deo testa iz stava 1. ovog člana, odnose se na poznavanje sistema lokalne samouprave i sistema javnih i javno komunalnih preduzeća, kao i proveru znanja iz opšte kulture.

Rezultat testa se brojčano iskazuje, tako što kandidat za svaki tačan odgovor na testu dobija po jedan bod, a na kraju se svi bodovi testa sabiraju, što predstavlja ukupan broj bodova koji je kandidat osvojio na testu.

Član 14

Usmena provera stručnosti kandidata vrši se razgovorom Komisije sa kandidatima.

Za usmenu proveru, Komisija unapred priprema pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.

Komisija može u toku razgovora da postavi dodatna pitanja, ukoliko su potrebna dodatna objašnjenja.

Ukoliko se usmena provera utvrdi kao samostalan način provere, maksimalan broj pitanja može biti 15, a ukoliko je u kombinaciji sa drugim načinima provere maksimalan broj pitanja je pet.

Prilikom usmene provere, svaki član Komisije, bodovima od 1 do 5, boduje svakog kandidata ponaosob.

Nakon završene provere utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije, koje je osvojio jedan kandidat, a zatim se utvrdi prosečna ocena, podelom dobijenog zbira sa brojem članova Komisije.

Član 15

Ocena priložene dokumentacije vrši se pregledom i bodovanjem priloženih predloga programa rada, vezanih za poslovanje i razvoj javnog preduzeća; za unapređenje rada i funkcionisanje javnog preduzeća; za kvalitetnije, efikasnije i ekonomičnije obavljanje delatnosti javnog preduzeća; kao i druge dokumentacije koja se odnosi na njegovu stručnost i kvalifikovanost za obavljanje funkcije na koju konkuriše.

Prilikom ocene, svaki član Komisije bodovima od 1 do 5 boduje svakog kandidata ponaosob, s tim što je merilo za bodovanje kvalitet a ne kvantitet dostavljene dokumentacije.

Nakon ocene iz stava 1. i 2. ovog člana, utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije, koje je osvojio jedan kandidat, a zatim se utvrdi prosečna ocena, podelom dobijenog zbira sa brojem članova Komisije.

Član 16

Ukoliko se stručnost kandidata utvrđuje kombinacijom više načina provere, konačna ocena kandidata predstavlja zbir pojedinačnih ocena, koje je osvojio kandidat nakon svake provere.

Član 17

Odlukom o sprovođenju javnog konkursa mogu biti određeni i drugi načini provere stručnosti kandidata, s tim što će se tom odlukom propisati merila i način bodovanja kandidata.

VI RANG LISTA I LISTA ZA IMENOVANJE

Član 18

Nakon sprovedenog izbornog postupka, Komisija sastavlja rang listu svih kandidata koji su bodovani u izbornom postupku.

Rang lista se sastavlja na osnovu ukupnog broja bodova koji je osvojio svaki kandidat.

Na osnovu rang liste iz stava 1. ovog člana, Komisija sastavlja listu za imenovanje sa najviše tri najbolje rangirana kandidata sa brojčano iskazanim i utvrđenim rezultatima prema merilima propisanim za imenovanje direktora javnog preduzeća i dostavlja je nadležnoj službi Gradske uprave.

Istovremeno, sa dostavljanjem liste iz stava 3. ovog člana, Komisija dostavlja i zapisnik o izbornom postupku.

Član 19

U slučaju da dva ili više kandidata imaju jednak broj bodova, tako da nije moguće odrediti listu za imenovanje sa tri najbolja rangirana kandidata, Komisija će odrediti dodatnu usmenu proveru kandidata sa istim brojem bodova.

Za dodatnu usmenu proveru Komisija unapred priprema pet dodatnih pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu. U pogledu načina bodovanja i utvrđivanja ukupnog rezultata svakog kandidata u dodatnoj usmenoj proveri primenjuje se odredba člana 14. ove odluke.

Ukoliko se i nakon dodatne usmene provere ne može sastaviti lista za imenovanje, Komisija će izvršiti dodatno bodovanje kandidata sa istim brojem bodova, tako što će dodatnih pet bodova ostvariti kandidat koji je obavljao poslove direktora preduzeća (bez obzira na oblik organizovanja i strukturu kapitala) duže od tri godine; odnosno kandidat čije je preduzeće, ili on lično, za vreme njegovog rukovođenja, dobilo međunarodno, državno ili gradsko priznanje.

VII POSTUPAK IMENOVANJA DIREKTORA

Član 20

Nadležna služba Gradske uprave, na osnovu liste za imenovanje i zapisnika o izbornom postupku, priprema predlog akta o imenovanju.

Predlog akta o imenovanju utvrđuje Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje Skupštine Grada i dostavlja ga, zajedno sa listom za imenovanje, Skupštini grada na odlučivanje.

Uz predlog akta i liste za imenovanje, za kandidate koji obavljaju političku funkciju u političkoj stranci obavezno se dostavlja i akt političke stranke o mirovanju političke funkcije kandidata u toj političkoj stranci za mandatni period na koji se imenuje za direktora javnog preduzeća, sa važnošću od dana stupanja na rad imenovanog kandidata.

Član 21

Skupština Grada, nakon razmatranja dostavljene liste za imenovanje i predloga akta iz člana 20. stav 2. ove odluke, odlučuje o imenovanju direktora javnog preduzeća, donošenjem rešenja o imenovanju predloženog kandidata ili nekog drugog kandidata sa liste.

Rešenje o imenovanju direktora je konačno.

Član 22

Rešenje o imenovanju direktora javnog preduzeća sa obrazloženjem obavezno se objavljuje na internet stranici Grada i dostavlja se imenovanom licu i svim kandidatima koji su učestvovali u postupku javnog konkursa.

Rešenje o imenovanju direktora objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i "Službenom glasniku grada Vranja".

Član 23

Kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ima pravo da podnese zahtev za uvid dokumentaciju javnog konkursa, u roku ne dužem od 15 dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju direktora u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva, kandidatu iz stava 1. ovog člana, omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa pod nadzorom Komisije.

O datumu, mestu i vremenu uvida u dokumentaciju, Komisija će obavestiti podnosioca zahteva pisanim putem.

Član 24

Rešenje o imenovanju direktora, u skladu sa zakonom, sadrži odredbu o stupanju na rad direktora u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Ukoliko Skupština Grada produži rok za stupanje na rad direktora za još osam dana, u skladu sa zakonom, u obrazloženju rešenja se obavezno navode razlozi koji opravdavaju produženje ovog roka.

Član 25

Ako imenovano lice ne stupi na rad u roku koji mu je određen, Skupština Grada može da imenuje nekog drugog kandidata sa liste kandidata za imenovanje.

Nadzorni odbor svojim aktom konstatuje dan stupanja, odnosno nestupanja na rad imenovanog direktora i isti dostavlja Skupštini Grada, u roku koji ne može biti duži od tri dana od dana stupanja, odnosno nestupanja na rad imenovanog direktora.

Ako niko od kandidata sa liste za imenovanje ne stupi na rad u roku koji mu je određen, odlučiće se o daljem toku postupka, u skladu sa zakonom.

Član 26

Ako ni posle sprovedenog javnog konkursa Skupštini Grada ne bude predložen kandidat za imenovanje zbog toga što je Komisija utvrdila da ni jedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanje, ili ako Skupština Grada ne imenuje predloženog kandidata ili drugog kandidata sa liste, sprovodi se novi javni konkurs na način i po postupku propisanim zakonom i ovom odlukom.

VIII ZAVRŠNA ODREDBA

Član 27

Odluka stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom glasniku grada Vranja".