ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "VODOVOD KRUŠEVAC" - KRUŠEVAC

("Sl. list grada Kruševca", br. 5/2013 - prečišćen tekst)

Član 1

Ovom Odlukom usklađuje se Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za vodovod i kanalizaciju "Vodovod Kruševac" - Kruševac ("Sl. list grada Kruševca" br. 1/09 - Prečišćen tekst, 6/11 i 4/13) sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS", br. 119/2012).

Član 2

Preduzeće je osnovano i posluje radi:

- obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode, prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda za područje grada Kruševca;

- razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- sticanja dobiti;

- ostvarivanje drugih zakonom utvrđenih interesa.

Član 3

Preduzeće je osnovano na neodređeno vreme. Preduzeće posluje u skladu sa Zakonom, ovom Odlukom, dobrim poslovnim običajima i poslovnim moralom.

POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 4

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće za vodovod i kanalizaciju "Vodovod Kruševac" - Kruševac.

Skraćeni naziv poslovnog imena je JKP "Vodovod Kruševac" Kruševac.

Sedište preduzeća je u Kruševcu, Ul. Dušanova br. 46.

O promeni naziva i sedišta preduzeća odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Skupštine grada Kruševca.

DELATNOST

Član 5

Preduzeće obavlja pretežnu delatnost:

36.00 - sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode.

Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

37.00 - uklanjanje otpadnih voda;

39.00 - sanacija rekultivacija i dr. usluge u oblasti upravljanja otpadom zaštita vode od zagađenja. Otklanjanje štetnih posledica, havarijskih zagađivanja vodnih tokova. Vršenje sanitarne zaštite i dezinfekcije vodovodne mreže, rezervoara, bazena, instalacija i drugih objekata vodosnabdevanja, kao sastavni deo delatnosti, proizvodnje i prerade vode;

71.20 - tehničko ispitivanje i analiza

tehnička i hemijska merenja, ispitivanja i analize sastava i čistoće vode;

42.91 - izgradnja hidrotehničkih objekata

izgradnja i rekonstrukcija manjih objekata i postrojenja za zaštitu od štetnog dejstva vode. Održavanje objekata i postrojenja za zaštitu od štetnog dejstva vode; izrada tehničke dokumentacije;

71.12 - inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

projektovanje građevinskih i drugih objekata za niskogradnju, hidrogradnju i vodosnabdevanje;

71.11 - arhitektonska delatnost

inženjering vođenja projekata i druge tehničke aktivnosti vezane za niskogradnju i hidrogradnju;

74.90 - ostale stručne naučne i tehničke delatnosti

geodetska istraživanja, geodetsko premeravanje terena, hidrografsko merenje, podzemna merenja, premeravanja granica i kartografska i prostorno informisanje industrijska i građevinska premeravanja;

42.21 - izgradnja cevovoda;

43.22 - postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizovanih sistema;

42.91 - izgradnja hidrotehničkih objekata;

43.11 - rušenje objekata;

43.99 - ostali nepomenuti građevinski radovi

ostali građevinski radovi uključujući i specijalizovane specifične i grube građevinske radove;

33.12 - popravka mašina;

95.25 - popravka satova i nakita

opravka i baždarenje vodomera i drugih sudova za transport tečnosti i gasova;

01.11 - gajenje žita, leguminoza i uljarica;

01.13 - gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka;

01.19 - gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka;

01.28 - gajenje začinskog aromatičnog i lekovitog bilja;

01.29 - gajenje ostalih višegodišnjih biljaka;

01.25 - gajenje ostalog drvenastog, žbunastog i jezgrastog voća;

01.24 - gajenje jabučastog i koštičavog voća;

01.30 - gajenje sadnog materijala

gajenje voćnih sadnica;

45.11 - trgovina automobilima i lakim motornim vozilima;

45.19 - trgovina ostalim motornim vozilima;

45.20 - održavanje i popravka motor opremom za motorna vozila;

45.32 - trgovina na malo delovima i opremom za motorna vozila;

46.71 - trgovina na veliko čvrstim, tečnim, gasovitim gorivima i sl. proizvodima

trgovina proizvodima za podmazivanje i hlađenje;

46.43 - trgovina na veliko električnim aparatima;

46.73 - trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom;

46.74 - trgovina na veliko metalno robom, instalacionim materijalima, opremom i priborom za grejanje;

46.90 - nespecijalizovana trgovina na veliko

trgovina na veliko gumama i pneumaticima za motorna vozila, kao i trgovina vodomerima;

46.51 - trgovina na veliko računarima, računarskom opremom i softverima;

46.52 - trgovina na veliko elektronskim i telekomunikacionim delovima i opremom;

47.19 - ostala trgovina na malo

prodaja vodomera;

46.66 - trgovina na veliko ostalim kancelarijskim mašinama i opremom;

46.65 - trgovina na veliko kancelarijskim nameštajem;

46.34 - trgovina alkoholnim i drugim pićima.

Član 6

Pored delatnosti navedenih u čl. 5. ove Odluke, Preduzeće može da obavlja i druge delatnosti uz saglasnost Skupštine grada.

Član 7

Preduzeće je dužno da kvalitetno, blagovremeno, trajno i nesmetano pruža komunalne usluge korisnicima pod utvrđenim uslovima, odnosno da obavlja komunalne delatnosti za koje je organizovano.

Za slučaj poremećaja u proizvodnji i distribuciji higijenski ispravne vode usled više sile (havarije, elementarnih nepogoda, epidemija i sl.) isporuka vode vršiće se prema Planu za vanredne prilike.

Preduzeće je odgovorno za funkcionalnu ispravnost komunalnih objekata, njihovo održavanje i unapređivanje.

Član 8

Gradsko veće na predlog Nadzornog odbora Preduzeća utvrđuje minimum procesa rada u slučaju štrajka.

Član 9

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti, Preduzeće obezbeđuje iz cena proizvoda i komunalnih usluga, dela naknade za uređivanje građevinskog zemljišta kao i drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 10

Cene komunalnih usluga Preduzeće utvrđuje uz saglasnost Gradskog veća grada Kruševca, na osnovu elemenata predviđenih Zakonom o komunalnim delatnostima.

IMOVINA PREDUZEĆA

Član 11

Osnovni kapital Preduzeća iznosi 1.000,00 dinara koji se uplaćuje na račun Preduzeća kod ovlašćene poslovne banke.

Član 12

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa Zakonom uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini, grad Kruševac stiče udele ili akcije u Preduzeću i prava po osnovu tih udela ili akcija.

Grad Kruševac je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Preduzeća.

Član 13

Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski kreditno sposobno da preuzme otplatu kredita.

Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima preduzeća.

Ukupan iznos zaduživanja iz stava 2. ovog člana, mora se vratiti pre kraja poslovne godine u kojoj je ugovoreno i ne može se refinansirati ili preneti u narednu poslovnu godinu.

Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenim programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.

Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda Preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda Preduzeća u prethodnoj godini.

Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 14

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga korisnicima.

Član 15

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut;

- godišnji program poslovanja;

- finansijski izveštaj i izveštaj o realizaciji programa poslovanja;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, veće vrednosti (preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama), koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

- ulaganje kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

- odluku o dugoročnom zaduženju;

- odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, i

- akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.

Gradsko veće daje saglasnost na:

- odluku o cenama usluga;

- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i

- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.

Član 16

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća, ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.

Poremećajem u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u stalnom kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Preduzeća i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI U PRAVNOM PROMETU

Član 17

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i druge pravne poslove kao i da preduzima druge pravne radnje u okviru svoje delatnosti i iz tih odnosa preuzima prava i obaveze.

Član 18

Preduzeće odgovora za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

Član 19

Upravljanje u Preduzeću organizuje se kao jednodomno.

Organi Preduzeća su: Nadzorni odbor i direktor.

Član 20

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana, koje imenuje Skupština grada Kruševca na period od 4 godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom.

Nadzorni odbor čine 2 predstavnika osnivača i jedan predstavnik iz reda zaposlenih u Preduzeću.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način i po postupku utvrđenim Statutom Preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade utvrđuje Skupština grada na osnovu stepena realizacije Programa poslovanja Preduzeća.

Član 21

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće;

4. da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Član 22

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća;

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Član 23

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća i imenuje komisiju za reviziju u skladu sa Zakonom;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi Statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa Zakonom, Statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Član 24

Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada Kruševca na osnovu sprovedenog konkursa, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Statutom Preduzeća, i na način i u postupku propisanim Zakonom.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja koju imenuje Skupština grada Kruševca.

Komisija ima predsednika i četiri člana. Jedan član Komisije mora biti imenovan na predlog Stalne konferencije gradova i opština. Jedan član Komisije imenuje se za svako pojedinačno imenovanje direktora i mora biti član Nadzornog odbora.

Članovi Komisije imenuju se na period od tri godine. Mandat direktora preduzeća traje 4 godine. Direktor preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Član 25

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje i izveštaje o realizaciji programa poslovanja;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta uz saglasnost Nadzornog odbora;

9) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Preduzeća.

Član 26

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor Preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 27

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u slučajevima predviđenim zakonom.

Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene za imenovanje direktora, na period koji nije duži od šest meseci. U opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može doneti odluku o imenovanju na period od još šest meseci.

UTVRĐIVANJE I RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA

Član 28

Dobit Preduzeća raspoređuje se:

- za povećavanje osnovnog kapitala,

- za rezerve Preduzeća,

- za zarade zaposlenih.

Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.

Član 29

Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.

ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 30

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Član 31

Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima bez ograničenja.

Direktor može na osnovu punomoćja preneti pravo za zastupanje Preduzeća na drugo lice.

UNAPREĐENJE RADA I RAZVOJA

Član 32

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga kao i politike zarada i zaposlenosti u Preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 33

Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način kojim se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovede potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštita i unapređenja životne sredine u skladu sa Zakonom i Statutom.

Član 34

U Preduzeću pravo na štrajk zaposlenih ostvaruje se u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom i drugim aktima.

U slučaju da se u Preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, Gradsko veće grada Kruševca preduzima neophodne mere, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne posledice, i to:

1) uvođenje radne obaveze;

2) radno angažovanje zaposlenih iz drugih tehničko-tehnoloških sistema ili zapošljavanje i radno angažovanje novih lica;

3) pokretanje postupka za utvrđivanje odgovornosti direktora i predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Član 35

Preduzeće će uskladiti svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod Kruševac" Kruševac ("Sl. list grada Kruševca" br. 4/13).

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod Kruševac" - Kruševac obuhvata Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod Kruševac"- Kruševac - prečišćen tekst koji je objavljen u "Službenom listu grada Kruševca", broj 1/09, a koji obuhvata:
Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod Kruševac"- Kruševac objavljenu u "Službenom listu opštine Kruševac", broj 7/01, kao i izmene i dopune Odluke objavljene u "Službenom listu opštine Kruševac", broj 8/02 i 6/06 i "Službenom listu grada Kruševca ", broj 14/08, 15/08, 1/2009, 6/2011 i 4/2013.
Prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Kruševca".