ODLUKA

O OBJEDINJENOJ NAPLATI KOMUNALNIH I DRUGIH USLUGA I NAKNADA

("Sl. list grada Užica", br. 12/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom se, u cilju ekonomičnije i efikasnije naplate usluga koje pružaju javna preduzeća i drugi vršioci delatnosti od opšteg interesa, komunalnih i drugih delatnosti:

- određuju poslovi i uređuje način organizovanja i vršenja poslova iz delatnosti objedinjene naplate usluga i naknada,

- određuju davaoci i korisnici usluga u sistemu objedinjene naplate i uređuju prava i obaveze davaoca usluga u sistemu objedinjene naplate,

- uređuju prava i obaveze korisnika usluga u sistemu objedinjene naplate,

- uređuje način utvrđivanja visine naknade za vršenje poslova objedinjene naplate i

- druga pitanja od značaja za vršenje poslova u sistemu objedinjene naplate.

Član 2

Poslove objedinjene naplate usluga i drugih obaveza obavlja Javno preduzeće "Stan" Užice, u svoje ime a za račun davaoca usluga pod uslovima, na način i u rokovima uređenim ovom odlukom, u skladu sa zakonom i posebnim propisom kojim se uređuje obavljanje delatnosti davaoca usluge i ugovorom o međusobnim odnosima davaoca usluga i SON-a (u daljem tekstu: ugovor).

Član 3

Pod sistemom objedinjene naplate, u smislu ove odluke, podrazumeva se skup povezanih poslova potrebnih za njegovo funkcionisanje, odnosno redovnu i prinudnu naplatu naknade za primljene usluge od korisnika usluga.

Davaocem usluge, u smislu ove odluke, smatra se javno preduzeće čiji je osnivač Skupština grada Užica, koje obavlja delatnost od opšteg interesa i komunalnu delatnost (u daljem tekstu: javno preduzeće) ili privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt kome je Skupština grada Užica poverila obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

Davaocem druge usluge, u smislu ove odluke, smatraju se javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt koji ne obavljaju delatnost od opšteg interesa i komunalnu delatnost, a koji pružaju usluge iz njihove registrovane delatnosti korisnicima po osnovu ugovora zaključenih sa fizičkim i pravnim licima.

Korisnikom usluge, u smislu ove odluke, smatra se fizičko lice koje je obveznik plaćanja naknade za pružene usluge.

Delatnost objedinjene naplate usluga od fizičkih lica određuje se kao komunalna delatnost od interesa za Grad.

Davaoci usluga od opšteg interesa i komunalnih usluga vrše naplatu od pravnih lica i preduzetnika.

Član 4

Sistem objedinjene naplate se uvodi za redovnu i prinudnu naplatu naknade za usluge iz delatnosti od opšteg interesa i komunalne delatnosti koju vrši davalac usluge, i to:

- naknade troškova za održavanje zajedničkih delova, uređaja, instalacija i opreme stambenih zgrada i zakupnine za korišćenje stanova,

- naknade za isporučenu, odnosno utrošenu toplotnu energiju,

- naknade za iznošenje komunalnog otpada,

- naknada za odlaganje komunalnog otpada,

- naknade za isporučenu, odnosno utrošenu vodu i odvođenje otpadnih voda,

- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta i

- druge naknade i usluge davaoca komunalne usluge koja se naplaćuje od korisnika usluge i dospeva mesečno.

Član 5

Sistemom objedinjene naplate mogu se obuhvatiti naknade za usluge davaoca druge usluge, kao što su naknade za:

- utrošenu zajedničku električnu energiju u stambenim zgradama,

- zakupnina za korišćenje poslovnog prostora, garaža i garažnog prostora u gradskoj javnoj svojini,

- higijensko održavanje komunikacija i zajedničkih prostorija u stambenim zgradama i površina oko ovih zgrada i

- druge usluge, u skladu sa ovom odlukom i posebnom odlukom Nadzornog odbora JP "Stan".

Član 6

Sistemom objedinjene naplate mogu se obuhvatiti i naknade kao i obaveze koje imaju građani po osnovu ugovora koje su zaključili sa privrednim društvom, preduzetnikom ili drugim privrednim subjektom koji pružaju različite usluge građanima, kao što je osiguranje, usluga kablovske televizije i slično, na način uređen posebnim ugovorom sa davaocem druge usluge, u skladu sa ovom odlukom i posebnom odlukom Nadzornog odbora JP "Stan".

II POSLOVI I NAČIN VRŠENJA POSLOVA OBJEDINJENE NAPLATE

Član 7

Poslovi delatnosti objedinjene naplate su naročito:

1. Vođenje, ažuriranje i unapređenje jedinstvene elektronske baze podataka, odnosno matične evidencije korisnika usluga u sistemu objedinjene naplate (u daljem tekstu: matična evidencija),

2. Obradu i unošenje dostavljenih podataka u matičnu evidenciju,

3. Obračun mesečnih obaveza korisnika usluga,

4. Izrada, odnosno obezbeđenje i dostavljanje mesečnih računa korisniku usluge putem jedinstvene mesečne uplatnice (u daljem tekstu: jedinstvena uplatnica),

5. Izrada i dostavljanje opomena za plaćanje dospelih obaveza i drugih akata korisniku usluge,

6. Redovna i prinudna naplata od korisnika usluga,

7. Prenošenje naplaćenih sredstava davaocu usluge,

8. Vođenje analitike naplate i zaduženja za davaoca usluge u sistemu objedinjene naplate,

9. Vođenje analitike naplate i zaduženja po korisniku usluga,

10. Sravnjivanje podataka davaoca usluga i JP "Stan",

11. Izrada i dostavljanje izveštaja davaocima usluga na osnovu podataka iz matične evidencije,

12. Drugi poslovi u vezi sa funkcionisanjem i razvojem sistema objedinjene naplate.

1. Matična evidencija i ažuriranje matične evidencije

Član 8

Matična evidencija se vodi na osnovu podataka iz evidencije davaoca usluge u sistemu objedinjene naplate.

Ažuriranje podataka matične evidencije se vrši na osnovu podataka davaoca, upoređivanja podataka svih davaoca usluge, podataka drugih nadležnih organa i službi.

Ažuriranje podataka po osnovu reklamacija korisnika usluge vrši se na osnovu podataka davaoca konkretne usluge.

Pod podacima za vođenje, odnosno ažuriranje matične evidencije, u smislu ovog člana, podrazumevaju se naročito: cena usluge, odnosno visina naknade i jedinica mere, potrošnja, odnosno isporuka komunalnog i drugog proizvoda i usluge, oslobađanja i olakšice, podaci o korisniku usluge (ime, prezime, adresa, JMBG, naziv poslodavca, i dr. podaci od značaja za određivanje korisnika usluge i naplatu obaveze), promene podataka i sl.

2. Obračun mesečnih obaveza korisnika

Član 9

Obračun obaveza korisnika usluge vrši se jednom mesečno na osnovu podataka davaoca usluge o akontativnoj i stvarnoj visini naknade za svakog korisnika usluge, u skladu sa zakonom i posebnim propisom o načinu obavljanja delatnosti davaoca usluge, drugim propisom i ovom odlukom.

Podatke iz stava 1. ovog člana davalac usluge je dužan dostaviti JP "Stan" najkasnije do 25-og u mesecu za tekući obračunski mesec.

U slučaju nedostavljanja, odnosno neblagovremenog dostavljanja podataka iz stava 1. ovog člana, JP "Stan" će izvršiti akontativni obračun mesečne obaveze korisnika usluge na osnovu obračuna iz prethodnog meseca a konačan obračun u prvom narednom mesečnom obračunu u odnosu na mesec u kome se podatak za obračun dostavi.

Uvećani troškovi naplate nastali nedostavljanjem, odnosno neblagovremenim dostavljanjem podataka, terete davaoca usluge.

3. Sadržina, dostavljanje i redovna naplata po jedinstvenoj uplatnici

Član 10

Naknade za izvršene usluge davaocima usluge u sistemu objedinjene naplate obračunavaju se korisnicima usluga jednom mesečno.

Korisnici usluga vrše plaćanje jedinstvenom uplatnicom u kojoj su posebno iskazani: mesec na koji se obaveza odnosi, visina obaveze po svakoj vrsti komunalne i druge obaveze sa obračunatim porezom na dodatnu vrednost (PDV), dug iz prethodnih meseci, datum dospeća, odgovarajuću kamatu za docnju korisnika i ukupan zbir obaveza po svim osnovama.

Član 11

Jedinstvena uplatnica se smatra računom.

Jedinstvena uplatnica dostavlja se korisniku usluge poštanskom pošiljkom, neposrednim dostavljanjem ili na drugi pogodan način, do 8-mog u mesecu za prethodni obračunski mesec.

Korisnik usluge, kome se ne dostavi jedinstvena uplatnica u roku iz prethodnog stava ovog člana, dužan je da bez odlaganja, a najkasnije do 15-og u mesecu za prethodni obračunski mesec, od JP "Stan" zahteva odgovarajuću uplatnicu.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana, JP "Stan" će izdati jedinstvenu uplatnicu sa rokom dospeća od 8 dana od dana podnošenja zahteva korisnika, a najkasnije zaključno sa 25-im u mesecu za obaveze iz prethodnog obračunskog meseca.

Neizmirene obaveze po obračunima iz prethodnog meseca, odnosno meseci, iskazuju se posebno na jedinstvenoj uplatnici u visini glavnog duga a obračunata kamata, pripisuje računu za mesec na koji se jedinstvena uplatnica odnosi.

4. Prinudna naplata

Član 12

JP "Stan" pokreće postupak prinudne naplate za dospele i neplaćene obaveze korisnika usluga.

Postupak prinudne naplate pokreće se u roku od 3 do 6 meseci od dospelosti jedinstvenog računa a najmanje jednom godišnje po neplaćenim računima sa niskim iznosima zaduženja (koji su kumulativno niži od visine sudskih taksi).

Prinudna naplata naknade za korišćenje građevinskog zemljišta vrši se po propisima za prinudnu naplatu javnih prihoda.

Pre pokretanja postupka prinudne naplate, korisniku usluge JP "Stan" dostavlja pisanu opomenu za plaćanje ukupno dospelog duga sa PDV i troškovima opomene, sa rokom plaćanja od 8 dana od dana prijema opomene.

JP "Stan" tromesečno dostavlja izveštaj iz evidencije o predmetima i kretanju predmeta u postupku prinudne naplate.

5. Prenos naplaćenih sredstava davaocu usluge

Član 13

Poslove u sistemu objedinjene naplate JP "Stan" vrši preko posebnog računa (u daljem tekstu: račun objedinjene naplate).

Nalogodavac za račun objedinjene naplate je direktor JP "Stan".

Sredstva na računu objedinjene naplate JP "Stan" ne može koristiti za svoje redovno poslovanje, niti ova sredstva mogu biti predmet prinudne naplate za obaveze JP "Stan".

Sredstva naplaćena po osnovu jedinstvene uplatnice prenose se davaocu usluge narednog radnog dana od dana uplate na račun iz stava 1. ovog člana.

U slučaju delimične uplate po jedinstvenoj uplatnici, prenos naplaćenih sredstava davaocu usluge, izvršiće se u roku iz stava 4. ovog člana, u iznosu i to:

- u naplaćenom iznosu, u slučaju kad korisnik usluge opredeli vrstu usluge za koju vrši plaćanje ili

- u iznosu obračunatom srazmerno visini potraživanja davaoca usluge u odnosu na ukupno mesečno zaduženje korisnika usluge po jedinstvenoj uplatnici, u slučaju kad nije opredeljena vrsta usluge za koju se vrši plaćanje.

Sredstva naplaćena po osnovu naknade za korišćenje građevinskog zemljišta prenose se na poseban namenski račun javnih prihoda.

JP "Stan" ima obavezu da utvrdi stvarno naplaćenu kamatu na iznos usluga svakog davaoca po plaćenom računu i stvarno naplaćen iznos kamate prenosi svakom davaocu usluge mesečno.

6. Izveštaji i analitika naplate i zaduženja za davaoca usluge

Član 14

Usaglašavanje stanja zaduženja, stanja naplate, analitike uplata pojedinih korisnika usluga, korekcija zaduženja po osnovanim reklamacijama korisnika usluga sa dnevnim prenosom sredstava davaocu usluge vrši se svakog meseca do 25-og u mesecu za prethodni mesec na osnovu izveštaja na posebnom obrascu koji priprema JP "Stan".

Po isteku obračunskog perioda za koji su izdate jedinstvene uplatnice sa obračunom akontativnih troškova komunalnih i drugih usluga (troškovi održavanja zgrada, utroška vode, zajedničke električne energije u zgradi i dr.), davalac usluge dostavlja podatke o stvarnoj visini, odnosno potrošnji za obračunski mesec najkasnije do 25-og u tekućem mesecu.

O stanju i rezultatima naplate podnosi se izveštaj davaocu usluge sa: sintetički obrađenim podacima o zaduženju, redovnoj i prinudnoj naplati, podacima o glavnom dugu, kamati, troškovima postupka, kretanju predmeta i sl.

Dostavljanje izveštaja o stanju i rezultatima naplate komunalnih i ostalih obaveza davaocu usluge, bliže se uređuje ugovorom.

III NAKNADA ZA VRŠENJE POSLOVA OBJEDINJENE NAPLATE

Član 15

Za obavljanje poslova objedinjene naplate usluga iz člana 4, 5. i 6. ove odluke JP "Stan" pripada mesečna naknada.

Član 16

Obračun obaveza korisnika SON-a, iz člana 4. ove Odluke, utvrdiće se početkom tekuće godine na osnovu podataka iz meseca decembra prethodne godine, na osnovu primene sledećih kriterijuma:

1. pregled troškova SON-a za decembar prethodne godine

2. broj izdatih faktura korisnika u decembru prethodne godine

3. naplaćena realizacija u decembru prethodne godine

4. korektivni faktor od jednog do drugog korisnika, što se utvrđuje na osnovu ukupno utvrđenih troškova:broja izdatih faktura i prihoda ostvarenih u decembru prethodne godine, na osnovu kojih se dobija mesečna usluga korisnika u nominalnom iznosu.

Obračunata usluga korisnika na mesečnom nivou (koja pored navedenih troškova sadrži troškove obezbeđenja i raznošenja faktura) je mesečna naknada.

Mesečna naknada iz stava 2. ovog člana je fiksna za tekuću godinu, koju utvrđuje nadzorni odbor, u nominalnom iznosu, uz saglasnost Gradskog veća.

Obračunata usluga će se uvećati za procenat inflacije a korekcija će se vršiti kao i kod cena usluga i roba na osnovu projektovane politike Vlade i Uredbom, za naredne godine, uz saglasnost Gradskog veća.

Davalac usluga JP "STAN" - SON za obavljene poslove objedinjene naplate korisnicima usluga izdavaće mesečne fakture u utvrđenom iznosu.

Član 17

Mesečna naknada za usluge iz člana 5. i 6. ove odluke utvrđuje se ugovorom koji davalac usluge zaključuje sa JP "Stan".

Saglasnost na visinu ugovorene cene iz stava 1. ovog člana daje Nadzorni odbor JP "Stan".

IV PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA KOMUNALNIH I DRUGIH USLUGA

Član 18

Naknade za izvršene usluge po jedinstvenoj uplatnici (u daljem tekstu: obaveze) dospevaju 20-og u mesecu za prethodni mesec.

Uplata obaveza po jedinstvenoj uplatnici vrši se na račun sistema objedinjene naplate.

Uplata obaveze ili dela obaveze po jedinstvenoj uplatnici na račun davaoca usluge ne smatra se izmirenjem obaveze, odnosno dela obaveze.

Član 19

Korisnik usluge je dužan da ukupan, odnosno nesporan iznos obaveze, uplati na šalteru ili na račun sistema objedinjene naplate.

U slučaju docnje sa plaćanjem obaveze, korisnik je dužan platiti zakonsku zateznu, odnosno propisanu kamatu, obračunatu na ukupan iznos duga počev od dana njegovog dospeća do dana izmirenja duga u celosti.

Član 20

Korisnik usluge je dužan da o svakoj promeni od značaja za utvrđivanje visine obaveze za primljenu uslugu obavesti davaoca usluge, u roku od 8 dana od dana nastanka promene.

Korisnik usluge može uložiti pisani prigovor davaocu konkretne usluge na obračun obaveze u roku od 5 dana od dana dostavljanja računa, odnosno jedinstvene uplatnice (reklamacija), uz obavezno navođenje činjenica i dokaza na kojim se prigovor zasniva.

Reklamaciju iz prethodnog stava ovog člana davalac usluge će (u celini ili delimično) prihvatiti ili odbiti, u roku od 7 dana od dana njenog dostavljanja i o tome izvestiti korisnika usluge i JP "Stan".

U slučaju propuštanja obaveze iz prethodnog stava ovog člana, davalac usluge će snositi uvećane troškove objedinjene naplate.

Obaveza na koju je uložena prihvaćena reklamacija dospeva i pripisuje se računu za naredni obračunski mesec.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Rok za zaključenje ugovora iz člana 2. ove odluke je 30 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 22

Sastavni deo ove Odluke je Tabela I - Model obračuna obaveza korisnika usluga SON-a koja je polazna osnova za buduća usaglašavanja u skladu sa članom 16. ove Odluke.

Član 23

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o objedinjenoj naplati komunalnih i drugih usluga i naknada ("Službeni list opštine Užice", broj 13/05) i drugi akti doneti na osnovu ove odluke.

Član 24

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".

 

Tabela I

MODEL OBRAČUNA OBAVEZA KORISNIKA USLUGA SON-A

 

Korisnik usluga

Broj faktura izdatih u dec. 2012. god.

Naplaćena realizacija u dec. 2012. god.

Mesečna usluga po kor. sa prim. kr. dec. 2012. god.

Mesečna usluga napl. prih. dec. 2012. god.

Povećanje mes. usluge dec. za 5,5% za 2013. god.

Mesečna usluga korisnika za 2013. god. sa uvećanjem za 5,5%

1

2

3

4

5 (4/3)

6 (4 x 5,5%)

7 (4+6)

JKP "Vodovod"

18.378

15.513.167,00

630.000,00

4,06%

34.650,00

664.650,00

JKP "Bioktoš"

18.825

4.638.921,00

490.000,00

10,56%

26.950,00

516.950,00

JKP "Gradska Toplana Užice

5.727

24.624.770,00

436.000,00

1,77%

23.980,00

459.980,00

JKP "Deponija"

18.826

2.372.829,00

320.000,00

13,49%

17.600,00

337.600,00

JP "Direkcija za izgradnju"

16.195

1.236.716,00

250.000,00

20,21%

13.750,00

263.750,00

JP "Stan"
- ZR Lift servis
- Ekonomik inženjeri.

6.919
1.173
875
∑ 8.967

2.800.000,00
60.000,00
47.000,00
∑ 2.907.000,00

286.354,00

9,84%

15.749,00

302.103,00

Ukupno:

86.918

51.293.403,00

2.412.354,00

 

132.679,00

2.545.033,00