ODLUKA
O PRAVIMA I USLUGAMA U SOCIJALNOJ ZAŠTITI GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 4/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se prava i usluge u socijalnoj zaštiti o čijem se obezbjeđivanju, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti (u daljem tekstu: Zakon), stara Grad Novi Pazar (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Socijalna zaštita, iz člana 1. ove Odluke, predstavlja organizovanu društvenu djelatnost od javnog interesa čiji je cilj pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključivosti.

Prava i usluge socijalne zaštite, pored Centra za socijalni rad i ustanova čiji je osnivač Grad, korisniku može pružati i druga ustanova, udruženje, preduzetnik, privredno društvo i drugi oblik organizovanja utvrđen Zakonom, sa kojom Grad potpisuje ugovor o međusobnim pravima i obavezama.

Član 3

Korisnici socijalne zaštite su lica koja imaju prebivalište na teritoriji Grada, kao i lica koja nemaju prebivalište na teritoriji Grada, a koja se nađu u stanju socijalne potrebe: lica iz drugih opština i gradova, lica bez državljanstva i strani državljani u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.

Korisnik, u skladu sa zakonom, ima pravo na socijalnu zaštitu koja se zasniva na socijalnoj pravdi, odgovornosti i solidarnosti, koja mu se pruža uz poštovanje njegovog fizičkog i psihičkog integriteta, bezbednosti, kao i uz uvažavanje njegovih moralnih, kulturnih i religijskih ubeđenja, u skladu sa zajemčenim ljudskim pravima i slobodama.

II PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE

Član 4

Pravo na socijalnu zaštitu ima svaki pojedinac i porodica kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba.

Prava na socijalnu zaštitu obezbjeđuju se materijalnom podrškom i pružanjem usluga socijalne zaštite.

A) PRAVO NA MATERIJALNU PODRŠKU

Član 5

Pravo na različite oblike materijalne podrške u cilju obezbjeđivanja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj integraciji pojedinca i porodice.

Prava na materijalnu pomoć utvrđena ovom Odlukom su:

1. Pravo na jednokratnu pomoć;

2. Pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu ili drugu porodicu;

3. Pravo na naknadu troškova sahrane;

4. Pravo na besplatan obrok.

1. Pravo na jednokratnu pomoć

Član 6

Jednokratna pomoć je pomoć koja se može priznati pojedincu ili porodici, licu koje se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe, kao i licu koje se upućuje na domski ili porodični smještaj, a koje nema sredstava da obezbjedi odeću, obuću i troškove prijevoza neophodne za realizaciju smještaja.

Pravo na jednokratnu pomoć može se priznati pojedincu ili porodici u obliku osnovnih životnih potreba (nabavka namirnica, ogreva, higijenskih paketa), naknada za troškove zdravstvene zaštite (nabavka lijekova, medicinskih pomagala, pomoć u lečenju), naknada troškova stanarine i smeštaja, troškova za udžbenike i školski pribor, naknada za druge troškove radi prevazilaženja stanja socijalne potrebe.

Član 7

Jednokratna pomoć može biti novčana ili u naturi o čijem se obezbjeđivanju stara Grad.

Postupak za ostvarivanje i isplatu jednokratne novčane pomoći sprovodi Centar za socijalni rad, a postupak za ostvarivanje prava na pomoć u naturi sprovodi Gradska uprava Grada.

Iznos jednokratne novčane pomoći ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom u Gradu u mjesecu koji prethodi mjesecu u kome se vrši isplata.

Član 8

U budžetu Republike Srbije obezbeđuju se sredstva za dodelu jednokratne pomoći u slučajevima izuzetnog ugrožavanja životnog standarda velikog broja građana, o čemu odlučuje Vlada.

2. Pravo na opremu korisnika za smještaj u ustanovu ili drugu porodicu

Član 9

Pravo na opremu korisnika za smještaj u ustanovu ili drugu porodicu priznaje se licu koje se smešta u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, pod uslovom da nema opremu, niti je može obezbjediti, a ne mogu mu je obezbjediti ni srodnici koji su, prema propisima o porodičnim odnosima, dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.

Član 10

Oprema korisnika obuhvata nabavku najnužnije odeće, obuće, naknadu troškova za prijevoz korisnika do ustanove, odnosno porodice i druge nužne troškove po proceni Centra za socijalni rad.

Pravo na opremu korisnika može se priznati do iznosa stvarnih troškova opreme.

3. Pravo na troškove sahrane

Član 11

Pravo na troškove sahrane može se priznati:

- za lica bez prihoda smještena u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu za čiji smještaj troškove snosi budžet Republike Srbije;

- za korisnike prava na novčanu socijalnu pomoć u skladu sa Zakonom;

- za lica neutvrđenog identiteta;

- za lica koja nemaju srodnike koji su po zakonu obavezni na izdržavanje;

- za lica koja imaju srodnike za koje je Centar za socijalni rad utvrdio da nisu u mogućnosti da snose troškove sahranjivanja;

- za lica nepoznatog prebivališta / boravišta, koja se u trenutku smrti nađu na području Grada;

- izuzetno za lica koja nisu u sistemu socijalne zaštite, a nalazila su se u stanju socijalne potrebe po proceni Centra za socijalni rad.

Član 12

Pravo na troškove sahrane može se priznati, uz priložene dokaze o troškovima, licu koje je izvršilo sahranjivanje.

Naknada troškova sahrane se utvrđuje u visini stvarnih troškova za nabavku najneophodnije pogrebne opreme, prevoza pokojnika, sahranjivanje i druge troškove.

O pravu na troškove sahrane odlučuje Centar za socijalni rad.

4. Pravo na besplatan obrok

Član 13

Pravo na besplatan obrok ima pojedinac ili porodica iz kategorije najugroženijih građana i realizuje se kao obrok u narodnoj kuhinji.

Obrok u narodnoj kuhinji sadrži jedan topli obrok dnevno ili paket namirnica. Količina namirnica zavisi od broja članova porodičnog domaćinstva koji ostvaruju ovo pravo.

Korisnici besplatnog obroka u narodnoj kuhinji mogu biti korisnici novčane socijalne pomoći (nesposobni za rad, samohrani roditelji, višečlane porodice sa maloletnom decom).

Pravo na besplatan obrok u narodnoj kuhinji utvrđuje Crveni krst.

B) USLUGE U SOCIJALNOJ ZAŠTITI

Član 14

Usluge u socijalnoj zaštiti su aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincima i njihovim porodicama radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika, nepovoljnih životnih okolnosti, kao i razvoja potencijala korisnika za samostalan život.

Usluge koje se utvrđuju ovom odlukom, u skladu sa mogućnostima i stvarnim potrebama su:

1. Dnevne usluge (dnevni boravak, pomoć i njega u kući);

2. Usluge smještaja;

3. Savetodavno-terapeutske i socijalno-edukativne usluge;

4. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima;

5. Usluge podrške za samostalan život;

6. Usluge za mlade;

7. Druge usluge.

Za svaku od navedenih usluga, Grad vrši izbor pružaoca usluga i utvrđuje konkretne uslove za organizovanje i realizaciju usluga.

1. Dnevne usluge

Član 15

Dnevne usluge u smislu ove Odluke su dnevni boravak, pomoć i njega u kući, koje se pružaju u skladu sa Zakonom i mogućnostima Grada.

1.1 Dnevni boravak

Član 16

Dnevni boravak predstavlja uslugu za: djecu i mlade sa smetnjama u razvoju, djecu iz porodica u riziku, djecu i mlade sa problemima u ponašanju, odrasla lica sa smetnjama u razvoju i stara lica.

Ova usluga se može pružati delimično odnosno samo za neke kategorije lica iz st. 1 ovog člana ukoliko ne postoje uslovi za njeno pružanje u cjelosti.

Član 17

Dnevni boravak za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju obezbjeđuje strukturirane aktivnosti usmjerene na sticanje praktičnih veština, podsticanje razvoja i održavanja socijalnih, kognitivnih i fizičkih funkcija korisnika, u skladu sa njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenim interesovanjima.

U okviru dnevnog boravka mogu se pružati socijalne, zdravstvene, edukativne i usluge podrške i pomoći u aktivnostima svakodnevnog života.

Korisnici usluge mogu biti đeca i mladi sa smetnjama u razvoju (tjelesnim, intelektualnim, mentalnim, senzornim, govorno-jezičkim, socio-emocionalnim, višestrukim).

Član 18

Usluga Dnevnog boravka za djecu iz porodica u riziku obezbjeđuje organizovanje slobodnog vremena u vidu zabavnih, sportskih, rekreativnih aktivnosti, kreativnih radionica, pomoć u učenju, kao i druge sadržaje u skladu sa sposobnostima, sklonostima i ispoljenim interesovanjima korisnika.

Usluga se obezbjeđuje djeci od 7 do 15 godina iz porodica koje nisu u stanju da na adekvatan način zadovolje razvojne potrebe deteta.

Ovom uslugom obezbjeđuje se prevencija asocijalnog ponašanja, pomoć i podrška porodici i deci koja su izložena riziku od zanemarivanja i smještaja u ustanovu socijalne zaštite.

Član 19

Usluga Dnevnog boravka za djecu i mlade sa problemima u ponašanju obezbjeđuje strukturirane aktivnosti kroz podršku u obrazovanju i razvoju socijalnih vještina, radno-okupacionim, savetodavno-terapijskim tretmanima, edukativnim, sportsko-rekreativnim sadržajima i drugim aktivnostima, u skladu sa sposobnostima, sklonostima i ispoljenim interesovanjima korisnika.

Korisnici usluge mogu biti djeca i mladi uzrasta od 7 do 18 godina koji manifestuju probleme u ponašanju, po proceni organa starateljstva, i djeca i mladi uzrasta od 14 do 18 godina, odnosno do 21 godine po odluci tužilaštava ili sudova u okviru primjene vaspitnog naloga, vaspitne mjere ili posebne obaveze.

Član 20

Usluga Dnevnog boravka za odrasla lica sa smetnjama u razvoju obezbjeđuje pomoć i podršku u obavljanju aktivnosti svakodnevnog života, radno-okupacionu terapiju, socijalno-edukativne, sportsko-rekreativne aktivnosti, ishranu, zdravstveni nadzor i druge aktivnosti u skladu sa sposobnostima, sklonostima i ispoljenim interesovanjima korisnika.

Član 21

Uslugom Dnevnog boravka za stara lica obezbjeđuje se boravak, prijevoz, ishrana, zdravstveni nadzor, okupaciona terapija, fizioterapija, kreativno-rekreativne aktivnosti i druge usluge u zavisnosti od potreba korisnika.

Usluga Dnevnog boravka za stara lica obezbjeđuje se licima starijim od 60 godina, mentalno očuvanim ili u početnim fazama demencije koja su oboljela od hroničnih bolesti, polupokretna ili poluzavisna od njege i pomoći drugih lica ili su u određenom stepenu invalidnosti.

1.2. Pomoć i njega u kući

Član 22

Usluga Pomoći i njege u kući za odrasla i stara lica obezbjeđuje podršku u zadovoljavanju svakodnevnih životnih potreba u stanu korisnika, kako bi se unapredio kvalitet života starih lica i spriječio odlazak u instituciju. Pomoć u kući pruža se kada je porodična podrška nedovoljna ili nije raspoloživa, u skladu sa identifikovanim individualnim potrebama starih lica koja usled nemoći ili smanjenih funkcionalnih sposobnosti nisu u stanju da žive bez pomoći drugih lica.

Član 23

Korisnici usluge mogu biti lica koja imaju ograničenja fizičkih i psihičkih sposobnosti, žive sama i nisu u stanju da se staraju o sebi, ili žive sa srodnicima koji nisu u stanju da im pruže adekvatnu pomoć.

Uslove za ostvarivanje ove usluge utvrđuje Centar za socijalni rad.

Član 24

Pomoć i njega u kući predstavlja angažovanje gerontodomaćica radi održavanja lične higijene korisnika i higijene stana, nabavke namirnica, pripremanja obroka, plaćanja računa, pomoći pri kretanju i obavljanju drugih poslova u zavisnosti od potreba korisnika.

Usluga Pomoći i njege u kući se može pružati integrisano sa zdravstvenim uslugama koje se obezbjeđuju u skladu sa propisima u oblasti zdravstvene zaštite.

2. Usluge smještaja

Član 25

Usluga smještaja obezbjeđuje se smeštajem korisnika u: prihvatilište; srodničku, hraniteljsku ili drugu porodicu za odrasle i starije (porodični smeštaj); domski smještaj i druge vrste smještaja.

Usluge smještaja obezbjeđuje Republika Srbija i jedinica lokalne samouprave, u skladu sa zakonom.

Član 26

Prihvatilište predstavlja privremeni smještaj za djecu i mlade, za žrtve nasilja u porodici i za odrasla i stara lica.

Smještaj u prihvatilište realizuje se na osnovu uputa od strane Centra za socijalni rad, drugih socijalnih ustanova i udruženja, dovođenjem od strane službenih lica i samoinicijativnim dolaskom.

Usluga smještaja u Prihvatilište se pruža do uspostavljanja odgovarajućeg oblika zaštite za bezbjedan i samostalan život i uključivanje u zajednicu, najduže do 30 dana, a može se produžiti kada za to postoje opravdani razlozi.

Član 27

Prihvatilište za djecu i mlade obezbjeđuje privremeni smještaj djeci i mladima čiji je razvoj ometen porodičnim prilikama, ili se nalaze u drugim socijalnim rizicima u kojima je potreban hitan kratkotrajni prihvat ili smještaj do obezbjeđivanja adekvatnog oblika zaštite.

Ova usluga obezbjeđuje smještaj, ishranu korisnika, procenu aktuelnih potreba, zdravstvenu zaštitu korisnika, obrazovno-vaspitne, kulturno zabavne i druge aktivnosti.

Korisnici usluge mogu biti: djeca i mladi napušteni od roditelja ili staratelja, djeca i mladi koji se nađu u skitnji, prosjačenju, djeca i mladi žrtve nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja, trgovine ljudima, djeca i mladi izloženi drugim socijalnim rizicima.

Član 28

Prihvatilište za žrtve nasilja u porodici obezbjeđuje privremeni smještaj licima u slučajevima akutnog stanja nasilja u porodici, kojima su po sopstvenoj proceni ili po proceni nadlježnih državnih organa ugroženi bezbjednost, zdravlje i život.

Akutno stanje nasilja u porodici obuhvata nanošenje ili pokušaj nanošenja tjelesnih povreda, izazivanje straha prijetnjom, prisiljavanje ili navođenje na seksualni odnos, ograničavanje slobode kretanja ili komuniciranja sa trećim licima, vrijeđanje, kao i svako drugo bezobzirno ponašanje.

Ovom uslugom obezbjeđuje se smještaj, ishrana, zdravstvena zaštita, pravna pomoć, savjetovanje i konsultacije, psihosocijalna podrška, upućivanje na osposobljavanje za rad, povezivanje sa drugim nadlježnim institucijama.

Član 29

Prihvatilište za odrasla i stara lica obezbjeđuje privremeni smještaj, zadovoljavanje osnovnih potreba, pristup drugim uslugama u zajednici i vremenski ograničene usluge intervencije u kriznim situacijama za odrasla i stara lica.

Ovom uslugom obezbjeđuju se smještaj, ishrana, zdravstvena zaštita, savjetovanje i konsultacije, psihosocijalna podrška, povezivanje sa drugim službama u zajednici.

Korisnici usluge mogu biti: beskućnici, lica zatečena u skitnji i prosjačenju, egzistencijalno ugrožena lica bez ličnih dokumenata, lica bez utvrđenog identiteta, žrtve trgovine ljudima i lica kojima je iz drugih razloga neophodan privremeni smještaj.

3. Savjetodavno-terapeutske i socijalno-edukativne usluge

Član 30

Savjetovalište predstavlja uslugu kojom se obezbjeđuje stručna pomoć i podrška pojedincima i porodicama u krizi, kroz savjetodavno terapijski rad, socijalno edukativne i informativne usluge u cilju unapređenja porodičnih odnosa, rješavanja životnih teškoća, kako bi se spriječili socijalni problemi i ublažile posljedice.

Korisnici usluge Savetovališta mogu biti lica sa prebivalištem / boravištem na području Grada.

Usluge Savetovališta mogu se koristiti po preporuci/uputu Centra za socijalni rad, institucija obrazovanja, zdravstvene i socijalne zaštite, pravosudnih organa i samoinicijativnim dolaskom.

Usluge Savetovališta mogu koristiti i lica sa prebivalištem / boravištem van područja Grada, po uputu nadležnog Centra za socijalni rad. Međusobna prava i obaveze Grada, pružaoca usluge i uputnog centra regulišu se posebnim ugovorom.

4. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

Član 31

Usluga socijalnog stanovanja se obezbjeđuje pojedincu i porodici u stanju socijalne potrebe, koji nemaju rješeno pitanje stanovanja i pruža se u namenski izgrađenim objektima i drugim stambenim jedinicama, koje su u vlasništvu Grada, bez mogućnosti otkupa i sticanja stanarskog prava.

Korisniku socijalnog stanovanja obezbjeđuje se:

- stanovanje u namenski izgrađenim objektima, stanovanje u stanovima čiji je vlasnik grad Novi Pazar, koji su namjenjeni za smještaj korisnika socijalne zaštite;

- stručna podrška i odgovarajući oblici pomoći u samostalnom življenju.

Korisnici socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima mogu biti:

- korisnici novčane socijalne pomoći;

- samohrani roditelji;

- stara lica;

- lica koja su kao maloletna bila pod posebnom zaštitom države (starateljstvo, hraniteljstvo, smještaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu;

- osobe sa invaliditetom;

- izbegla i interno raseljena lica;

- druga lica po stručnoj proceni Centra za socijalni rad.

Član 32

Odluku o dodjeli smještaja iz prethodnog člana ove Odluke donosi Centar za socijalni rad.

Ostvarivanje prava i usluga socijalne zaštite bliže se uređuju pravilnikom o uslovima, postupku i načinu njihovog ostvarivanja.

Član 33

Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima, kao i drugim stambenim jedinicama iz člana 31. ove Odluke prestaje:

- ako licu ili porodici koje je koristilo stanovanje iz bilo kojih razloga prestanu uslovi za dalje korišćenje stanovanja,

- ako se ne pridržava propisanih odredaba kućnog reda,

- ako ustupi smještaj za stanovanje drugom licu ili ga izdaje pod zakup,

- ako nastupe i drugi razlozi na osnovu koji Centar za socijalni rad proceni da su prestali uslovi za korišćenje socijalnog stanovanja.

Rješenje o prestanku boravka u dođeljenom stanu, odnosno prestanku socijalnog stanovanja donosi direktor Centra za socijalni rad.

5. Usluge podrške za samostalan život

Član 34

Usluge podrške za samostalan život pružaju se pojedincu da bi se njegove mogućnosti za zadovoljenje osnovnih potreba izjednačile s mogućnostima ostalih članova društva da bi mu se poboljšao kvalitet života i da bi mogao da vodi aktivan i samostalan život u društvu.

Usluge podrške za samostalan život obezbjeđuje se u skladu sa mogućnostima Grada, na vremenski ograničen rok u namenski opređeljenim prostorima i stručnu pomoć.

Korisnici ove usluge su lica, odnosno mladi koji se osamostaljuju po prestanku smještaja u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici, pod uslovom da ne mogu da se vrate u svoju ili srodničku porodicu.

6. Usluge za mlade

Član 35

Usluge za mlade čini niz aktivnosti, edukativnog, obrazovnog, zabavnog, rekreativnog, radioničarskog i drugog karaktera, koje se odvijaju prema uzrastu, nivou znanja, interesovanjima, sklonostima, ispoljenim talentima.

Usluge za mlade se mogu koristiti po preporuci socijalne ustanove ili po ličnom izboru djece i mladih, i mogu biti realizovane na više lokacija u Gradu i selu u adekvatnim prostorima.

Pružalac usluge može biti ustanova za mlade, socijalna ustanova i drugi oblici, u skladu sa zakonskim propisima.

7. Druge usluge

Član 36

Korisnicima usluga socijalne zaštite mogu se obezbjediti i druge usluge, kao i druge vrste podrške neophodne za aktivno učešće korisnika u društvu.

Usluge iz stava 1. ovog člana obezbjeđuju se na osnovu akta Gradskog veća Grada sa Zakonom i mogućnostima budžeta Grada.

III PROGRAM UNAPREĐENJA SOCIJALNE ZAŠTITE

Član 37

Program unapređenja socijalne zaštite donosi Skupština Grada. Program mora biti usaglašen sa strategijom razvoja, koju donosi Vlada.

Program iz stava 1. ovog člana obuhvata mere i aktivnosti za podsticaj i razvoj postojećih i novih usluga socijalne zaštite.

Član 38

Grad utvrđuje mjere i aktivnosti za podsticaj i razvoj postojećih i novih usluga socijalne zaštite.

Sredstva za finansiranje programa unapređenja socijalne zaštite obezbjeđuju se u budžetu Grada.

IV POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA I USLUGA

Član 39

Postupak za priznavanje prava i korišćenje usluga sprovodi Centar za socijalni rad po službenoj dužnosti ili na zahtjev korisnika ili drugi socijalni akter odabran od strane Grada kao pružalac usluga.

Pružanje usluga vrše pružaoci usluga socijalne zaštite u skladu sa zakonom.

Pružalac usluge dužan je da uslugu pruža u skladu sa najboljim interesom korisnika i propisanim standardima u socijalnoj zaštiti.

Član 40

Postupak za ostvarivanje prava i pružanje usluga iz ove Odluke vodi se po odredbama Zakona o opštem upravnom postupku i odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti.

Član 41

O žalbi na rješenje Centra za socijalni rad ili drugog pružaoca usluga, odlučuje Gradsko vijeće grada u roku od 30 dana.

Žalba ne odlaže izvršenje rješenja.

Član 42

Reviziju rješenja i uputa o priznatim pravima i pruženim uslugama iz ove Odluke, po potrebi, vrši nadležna Gradska uprava.

Član 43

Centar za socijalni rad, odnosno drugi pružalac usluga, dužan je da vodi evidenciju o priznatim pravima i izdatim uputima, dostavlja godišnje izvještaj o radu Gradskom veću i Skupštini grada.

V OBEZBJEĐIVANJE SREDSTAVA

Član 44

Sredstva za ostvarivanje prava i pružanje usluga iz ove odluke obezbjeđuju se u budžetu Republike Srbije i budžetu Grada, vršenjem djelatnosti ustanove, od donatora, donatorskih organizacija, fondova namjenjenih smanjenju socijalnog siromaštva i razvijanju novih oblika zaštite, učešćem korisnika i lica koja su u skladu sa zakonom dužna da učestvuju u njihovom izdržavanju i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Imovina namenjena socijalnoj zaštiti može se koristiti isključivo za obezbjeđenje usluga socijalne zaštite.

Član 45

Finansiranje prava i usluga iz ove Odluke, vrši se u skladu sa ugovorima koje zaključuje Grad sa Centrom za socijalni rad i drugim pružaocima usluga.

Obim i uslovi za ostvarivanje prava iz ove Odluke, zavise od raspoloživih sredstava u budžetu Grada.

Metodologiju formiranja cena usluga socijalne zaštite predviđenih ovom odlukom propisuje Gradsko vijeće.

Uslove za korišćenje usluga socijalne zaštite predviđenih ovom odlukom, cenu usluga i kriterijume i merila za učešće korisnika u cijeni, odnosno troškovima usluga, uređuje Gradsko vijeće.

Član 46

Na broj i strukturu stručnih radnika potrebnih za izvršenje poslova iz ove Odluke saglasnost daje Gradsko vijeće.

VI PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Bliži uslovi, postupak i način za ostvarivanje prava i pružanje usluga utvrđuju se posebnim Pravilnikom, koji donosi Gradsko vijeće grada Novog Pazara u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 48

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pravima u socijalnoj zaštiti grada Novog Pazara ("Opštinski službeni glasnik opštine Novi Pazar", br. 3/97, "Službeni list opštine Novi Pazar", br. 2/08 i "Službeni list grada Novog Pazara", br. 5/10).

Član 49

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".