PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL AVIO-TEHNIČAR ZA ELEKTRONSKU OPREMU VAZDUHOPLOVA("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 9/2010 i 12/2013) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil avio-tehničar za elektronsku opremu vazduhoplova, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06, 12/06, 8/08, 1/09, 3/09, 10/09, 5/10 i 8/10), i to sa nastavnim programom iz sledećih predmeta:
1) Srpski jezik i književnost,
2) Fizičko vaspitanje,
3) Istorija,
4) Građansko vaspitanje,
2. Pravilnikom o izmenama i dopunama Pravilnika o nastavnom planu i programu za sticanje obrazovanja u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju u stručnoj školi za područje rada mašinstvo i obrada metala ("Prosvetni glasnik", broj 1/94), i to sa nastavnim programom predmeta hemija za obrazovni profil mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje,
3. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
Samostalni članovi Pravilnika
o izmeni
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil avio-tehničar za elektronsku opremu vazduhoplova
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 12/2013)
Član 3
Učenici upisani u srednju školu zaključno sa školskom 2012/2013. godinom stiču obrazovanje po Pravilniku o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil avio-tehničar za elektronsku opremu vazduhoplova ("Prosvetni glasnik", broj 9/10).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: MAŠINSTVO I OBRADA METALA
Obrazovni profil: avio - tehničar za elektronsku opremu vazduhoplova
Trajanje obrazovanja: četiri godine
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA: |
- Cilj stručnog obrazovanja za ogledni obrazovni profil AVIO - TEHNIČAR ZA ELEKTRONSKU OPREMU VAZDUHOPLOVA je osposobljavanje učenika za obavljanje pregleda ispravnosti, analizu kvara, otklanjanje manjih neispravnosti i podešavanje elemenata, komponenata elektronskih sistema borbenih vazduhoplova koji se koriste u Vazduhoplovstvu i protivvazduhoplovnoj odbrani Vojske Srbije uz mogućnost njihovog zaposlenja u Vojsci Srbije kao profesionalnih podoficira. S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada i razvoja savremenih borbenih vazduhoplova, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoja karijere, unapređenja mogućnosti zaposlenja, učenici će biti osposobljeni za: |
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu |
Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat: |
- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Radne kompetencije |
Znanja |
Veštine |
Stavovi |
Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: |
|||
- pregled ispravnosti, analiza kvara i otklanjanje manjih neispravnosti elemenata, komponenata elektronskih sistema borbenih vazduhoplova |
- razlikuje elemente elektronske opreme vazduhoplova: |
- osposobi za rad i održava elektronsku opremu vazduhoplova |
- savesno, odgovorno i uredno obavlja poverene mu poslove |
Nastavni plan za ogled - AVIO - TEHNIČAR ZA ELEKTRONSKU OPREMU VAZDUHOPLOVA
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
|||||||||||||||||||||||||||
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
godišnje |
||||||||||||||||||||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
B |
|
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Srpski jezik i književnost |
3 |
|
|
105 |
|
|
|
3 |
|
|
105 |
|
|
|
3 |
|
|
105 |
|
|
|
3 |
|
|
96 |
|
|
|
411 |
|
|
|
2. Engleski jezik |
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
274 |
|
|
|
3. Matematika |
4 |
|
|
140 |
|
|
|
4 |
|
|
140 |
|
|
|
3 |
|
|
105 |
|
|
|
3 |
|
|
96 |
|
|
|
481 |
|
|
|
4. Fizika |
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
5. Istorija |
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
6. Fizičko vaspitanje |
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
274 |
|
|
7. Računarstvo i informatika |
|
3 |
|
|
105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
105 |
|
|
8. Koordinatna geometrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
9. Integralni račun sa primenama |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
64 |
|
|
|
B: STRUČNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Osnove elektrotehnike i elektronike |
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
2. Materijali vazduhoplova |
1 |
1 |
|
35 |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35 |
35 |
|
|
3. Stručni engleski jezik |
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
274 |
|
|
4. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima |
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
5. Zaštita životne sredine |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
6. Borbeni avioni |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
7. Tehnička mehanika sa mehanizmima |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
35 |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35 |
35 |
|
|
8. Računari |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
9. Aerodinamika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
10. Borbeni helikopteri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
11. Primena računara u održavanju letelica |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
134 |
|
|
12. Ljudski faktor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
64 |
|
|
|
13. Vazduhoplovni propisi i organizacija održavanja borbenih vazduhoplova |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
64 |
|
|
|
14. Alati i merenja |
1 |
|
2 |
16 |
|
32 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
32 |
30 |
15. Elementi letelica |
1 |
|
2 |
19 |
|
38 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
38 |
30 |
16. Električna i elektronska merenja |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
16 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
|
|
17. Struktura aviona |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
16 |
|
18. Konstrukcija aviona |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
16 |
30 |
19. Digitalna elektronika |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
19 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
19 |
|
|
20. Tehnologija elektromaterijala |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
19 |
19 |
30 |
21. Osnove automatizacije |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
19 |
19 |
|
22. Impulsna elektronika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
3 |
16 |
|
48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
48 |
|
23. Instrumenti vazduhoplova |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
16 |
16 |
48 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
48 |
30 |
24. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
3 |
19 |
|
57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
57 |
|
25. Pogonske grupe vazduhoplova |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
19 |
19 |
57 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
19 |
57 |
30 |
26. Radarski uređaji i sistemi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
3 |
32 |
|
96 |
30 |
32 |
|
96 |
30 |
27. Radionavigacijski uređaji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
32 |
32 |
96 |
30 |
32 |
32 |
96 |
30 |
V: IZBORNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
|
|
35 |
|
|
|
1 |
|
|
35 |
|
|
|
1 |
|
|
35 |
|
|
|
1 |
|
|
32 |
|
|
|
137 |
|
|
|
2. Hemija / Psihologija adolescencije |
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
3. Fizika / Istorija vazduhoplovstva |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
4. Prva pomoć / Preduzetništvo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
5. Čvrstoća aviona / Motorna vozila |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
64 |
|
|
|
64 |
|
|
|
Ukupno A+B+V: |
18 |
12 |
2 |
630 |
420 |
70 |
60 |
20 |
10 |
2 |
700 |
350 |
70 |
60 |
19 |
7 |
6 |
665 |
245 |
210 |
60 |
19 |
7 |
6 |
608 |
224 |
192 |
60 |
2603 |
1239 |
542 |
240 |
|
Σ |
4624 |
Gantogram stručnih predmeta po razredima za ogled - AVIO-TEHNIČAR ZA ELEKTRONSKU OPREMU VAZDUHOPLOVA
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Prvi |
Alati i merenja |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
0 |
32 |
30 |
78 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Elementi letelica |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
0 |
38 |
30 |
87 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|||||||
|
|
Σ |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
35 |
0 |
70 |
60 |
165 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Drugi |
Električna i elektronska merenja |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
0 |
0 |
32 |
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Struktura aviona |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
16 |
0 |
48 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Konstrukcija aviona |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
16 |
30 |
78 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Digitalna elektronika |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
0 |
0 |
38 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Tehnologija elektromaterijala |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
19 |
30 |
87 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
30 |
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Osnove automatizacije |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
19 |
0 |
57 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Σ |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
105 |
105 |
70 |
60 |
340 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Treći |
Impulsna elektronika |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
0 |
48 |
0 |
64 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Instrumenti vazduhoplova |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
48 |
18 |
110 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Elektro oprema i sistemi vazduhoplova |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
0 |
57 |
0 |
76 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Pogonske grupe vazduhoplova |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
57 |
0 |
125 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
Σ |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
70 |
35 |
210 |
60 |
375 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Četvrti razred |
Radarski uređaji i sistemi |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
32 |
0 |
96 |
30 |
158 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Radionavigacijski uređaji |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
32 |
32 |
96 |
30 |
190 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|||||||
PN |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|||||||
|
|
Σ |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
0 |
0 |
0 |
64 |
32 |
192 |
60 |
348 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σ |
274 |
172 |
542 |
240 |
1228 |
Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Hemija / Psihologija adolescencije |
* |
|
|
|
2. Fizika / Istorija vazduhoplovstva |
|
* |
|
|
3. Prva pomoć / Preduzetništvo |
|
|
* |
|
4. Motorna vozila / Ljudski faktor |
|
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa i to:
- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;
- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje Programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):
Razred |
Predmet |
Godišnji fond časova |
Broj učenika u grupi |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Osnove elektrotehnike i elektronike |
70 |
|
|
12 |
Materijali vazduhoplova |
35 |
|
|
12 |
|
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
|
Računarstvo i informatika |
105 |
|
|
12 |
|
Tehničko crtanje sa mašinskim elementima |
70 |
|
|
12 |
|
Alati i merenja |
|
32 |
30 |
12 |
|
Elementi letelica |
|
38 |
30 |
12 |
|
II |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Tehnička mehanika sa mehanizmima |
35 |
|
|
12 |
|
Računari |
70 |
|
|
12 |
|
Električna i elektronska merenja |
16 |
|
|
8 |
|
Struktura aviona |
16 |
16 |
|
12 |
|
Konstrukcija aviona |
16 |
16 |
30 |
12 |
|
Digitalna elektronika |
19 |
|
|
8 |
|
Tehnologija elektromaterijala |
19 |
19 |
30 |
8 |
|
Osnove automatizacije |
19 |
19 |
|
8 |
|
III |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Primena računara u održavanju letelica |
70 |
|
|
12 |
|
Impulsna elektronika |
16 |
48 |
|
8 |
|
Instrumenti vazduhoplova |
16 |
48 |
30 |
8 |
|
Elektro oprema i sistemi vazduhoplova |
19 |
57 |
|
8 |
|
Pogonske grupe vazduhoplova |
19 |
57 |
30 |
8 |
|
IV |
Stručni engleski jezik |
64 |
|
|
12 |
Primena računara u održavanju letelica |
64 |
|
|
12 |
|
Radarski uređaji i sistemi |
|
96 |
30 |
8 |
|
Radionavigacijski uređaji |
32 |
96 |
30 |
8 |
Ostali obavezni oblici obrazovno - vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
70 |
70 |
70 |
64 |
274 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Društveno korisni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
Fakultativni oblici obrazovno - vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
IV |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
do 7 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
Razred |
Razredno časovna nastava |
Mentorski rad (nastava u bloku, praksa) |
Obavezne vannastavne aktivnosti |
Ostalo (matura) |
Ukupno radnih nedelja |
I |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
II |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
III |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
IV |
32 |
2 |
2 |
3 |
39 |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil AVIO-TEHNIČAR ZA ELEKTRONSKU OPREMU VAZDUHOPLOVA - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91).
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (filmove, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, odgovarajuće elektronske publikacije);
- internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje:
- računara i projektora za Power Point prezentacije;
- skenera;
- televizora;
- očiglednih nastavnih sredstava;
- školske radionice.
Detaljna uputstva za ostvarivanje programa data su uz svaki predmet pojedinačno.
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Present tenses |
• Upoznavanje učenika sa osnovama komunikacije |
• se predstavi |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu sadašnjeg vremena |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju sadašnje prosto i trajno vreme |
|||
Past tenses |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu prošlih vremena |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju prosto prošlo i trajno prošlo vreme |
||
Quantity |
• Upoznavanje sa kvantifikatorima i brojevima |
• upotrebljava kvantifikatore (some, any, much, many, a few, a little) |
||
Future intentions |
• Upoznavanje sa izrazima pomoću kojih se izražavaju želje i planovi za budućnost |
• izrazi želje i planove za budućnost (want / hope to) |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway, Pre-Intermediate, John and Liz Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva nadležnog za oblast prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Računari
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Perfect Tenses |
• Obnavljanje: Present Perfect Tense, for & since, adverbs, short answers |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju The Present Perfect Tense |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
• Upotreba vremena - The Present Perfect Continuous Tense |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju The Present Perfect Continuous Tense u potvrdnim, upitnim i negativnim rečenicama |
|||
Modals |
• Upotreba modala - have to, must, should, might |
• pravilno upotrebljava modalne glagole - have to, should, must i might |
||
Time clauses |
• Upotreba vremenskih rečenica (as soon as, when, while, until) |
• razlikuje značenje veznika as soon as, when, while, until i pravilno ih upotrebljava u kontekstu |
||
Conditional sentences |
• Upotreba kondiconalnih rečenica (O + I) |
• upotrebljava kondicionalne rečenice nultog i prvog tipa |
||
• Upotreba kondiconalnih rečenica (II) |
• upotrebljava kondicionalne rečenice drugog tipa |
|||
Passive voice |
• Upotreba pasivnih rečenica |
• upotrebljava pasivne rečenice |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway, Pre-Intermediate, John and Liz Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva nadležnog za oblast prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Računari
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Tenses |
• Revizija obrađenih gramatičkih oblasti |
• upotrebljava ranije obrađene gramatičke jedinice - tenses: Present Simple, Present Continuous |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Past Perfect Tense |
• Upotreba vremena - The Past Perfect Tense |
• upotrebljava davno prošlo vreme u potvrdnim, odričnim i negativnim rečenicama |
||
Auxiliary verbs |
• Upotreba pomoćnih glagola - do, be, have |
• upotrebljava pomoćne glagole do, be, have u odgovarajućem kontekstu |
||
Active and Passive voice |
• Obnavljanje: sadašnja vremena aktiva i pasiva |
• upotrebljava sadašnja vremena aktiva i pasiva |
||
Modals |
• Sticanje znanja o upotrebi modalnih glagola koji izražavaju obavezu i dozvolu |
• upotrebljava modalne glagole (have (got) to, can, be allowed to, should, must) da izrazi obavezu ili dozvolu |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway Intermediate, Liz and John Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva nadležnog za oblast prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Računari
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
64 časa |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Tenses |
• Obnavljanje: Present Perfect active and passive |
• pravilno upotrebljava Present Perfect Tense aktiva i pasiva i neke frazalne glagole |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Conditionals |
• Obnavljanje: kondicionalne rečenice, pridevi |
• pravilno upotrebljava nulti, prvi i drugi kondicional |
||
Modals |
• Sticanje znanja o upotrebi modalnih glagola koji izražavaju verovatnoću |
• pravilno upotrebljava modalne glagole (must, could, might, can’t) da izrazi stepen verovatnoće |
||
Indirect questions |
• Upotreba indirektnih pitanja |
• pravilno postavlja i upotrebljava indirektna pitanja |
||
Reported speech |
• Obnavljanje: Indirektan govor |
• pravilno upotrebljava indirektan govor u kontekstu |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway Intermediate, Liz and John Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva nadležnog za oblast prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Računari
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
140 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Vektori |
• Osposobljavanje za izvođenje osnovnih računskih operacija sa vektorima u ravni |
• objasni šta je vektor i kada su dva vektora jednaka |
• Sabiranje, oduzimanje vektora i množenje skalarom |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi
|
Trigonometrijske funkcije |
• Osposobljavanje za rešavanje pravouglog trougla, kao i za izračunavanje vrednosti osnovnih trigonometrijskih funkcija na trigonometrijskoj kružnici |
• objasni šta su sinus, kosinus, tangens i kotangens oštrog ugla u pravouglom trouglu, izračuna ih ako su date stranice (ili se mogu izračunati) i obrnuto, konstruiše oštar ugao ako je poznata jedna njegova trigonometrijska funkcija |
• Definicije trigonometrijskih funkcija oštrog ugla u pravouglom trouglu |
|
Logika i skupovi |
• Sticanje znanja o iskazima i obavljanju osnovnih logičkih operacija |
• određuje istinitosnu vrednost logičke formule |
• Iskazi i operacije sa njima |
|
Racionalni algebarski izrazi |
• Sticanje znanja o radu sa razlomcima |
• objasni šta je monom, binom, trinom, polinom, prepozna slične monome, sabira ih i oduzima |
• Sređivanje, sabiranje i množenje polinoma |
|
Proporcionalnost i sličnost |
• Sticanje osnovnih znanja iz rešavanja i primena proporcija |
• samostalno postavlja i rešava proporcije |
• Rešavanje proporcije |
|
Podudarnost |
• Sticanje osnovnih znanja o mnogouglovima i kružnici uz elementarne konstrukcije |
• konstruiše i prenosi uglove |
• Osnovne osobine trougla |
|
Linearne jednačine, nejednačine i funkcija |
• Obnavljanje i dopunjavanje osnovnih znanja o rešavanju jednačina, nejednačina i sistema jednačina |
• rešava linearne jednačine |
• Rešavanje linearnih jednačina |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Đorđe Dugošija i Marko Šegrt: Matematika
2. Dr Pavle Miličić: Matematika za gimnazije i stručne škole sa četiri časa nedeljno
3. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za prvi razred srednje škole
4. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za prvi razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima
3. Aerodinamika
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Primena računara u održavanju letelica
7. Integralni račun sa primenama
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Stepenovanje i korenovanje |
• Sticanje znanja o stepenima i korenima i operacijama sa njima |
• definiše stepen i operacije sa stepenima |
• Pojam stepena |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Kompleksni brojevi |
• Sticanje osnovnih znanja o kompleksnim brojevima i operacijama sa njima |
• definiše kompleksan broj u algebarskom obliku i odredi realni i imaginarni deo kompleksnog broja predstavi kompleksan broj u kompleksnoj ravni |
• Algebarski oblik kompleksnog broja i osnovne operacije |
|
Kvadratna funkcija |
• Sticanje znanja o rešavanju kvadratnih jednačina i nejednačina |
• objasni šta je diskriminanta i odredi prirodu rešenja kvadratne jednačine |
• Kvadratna jednačina |
|
Trigonometrijske funkcije |
• Rešavanje trigonometrijskih jednačina i obavljanje elementarnih transformacija trigonometrijskih izraza |
• predstavi vrednosti trigonometrijskih funkcija na trigonometrijskoj kružnici |
• Trigonometrijska kružnica |
|
Eksponencijalna i logaritamska funkcija |
• Sticanje znanja o rešavanju jednačina i nejednačina sa eksponencijalnim i logaritamskim izrazima |
• skicira i daje opis grafika eksponencijalne funkcije |
• Eksponencijalna funkcija i njen grafik i osobine |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Branimir Šešelja: Matematika za opštu gimnaziju i gimnaziju društvenog smera i četvorogodišnje stručne škole sa četiri časa nedeljno
2. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za drugi razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za drugi razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima
3. Aerodinamika
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Primena računara u održavanju letelica
7. Integralni račun sa primenama
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
105 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Poliedri |
• Obnavljanje i upotpunjavanje znanja o obimu i površini mnogouglova, površini i zapremini poliedara i primena |
• primeni formule za izračunavanje obima i površine: pravougaonika, kvadrata, paralelograma, trougla, četvorougla sa normalnim dijagonalama, jednakostraničnog trougla, trapeza, pravilnog šestougla |
• Površine ravnih figura |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Obla tela |
• Upotpunjavanje znanja o obimu i površini kruga i delova kruga, površini i zapremini oblih tela i primena |
• napiše i primeni formule za izračunavanje obima i površine kruga i delova kruga |
• Površina kruga i delova kruga |
|
Sistemi jednačina |
• Sticanje znanja o rešavanju i diskusiji po parametru sistema linearnih jednačina |
• izračuna determinantu trećeg reda |
• Determinante drugog i trećeg reda |
|
Vektori |
• Sistematizacija stečenog znanja o vektorima i primena |
• odredi vektor položaja tačke u prostoru |
• Osnovne računske operacije sa koordinatno zadatim vektorima u ravni i prostoru |
|
Nizovi |
• Sticanje osnovnih znanja o nizovima i primena |
• izvodi lakše dokaze matematičkom indukcijom |
• Matematička indukcija |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Dušan Georgijević i dr Dušan Obradović: Matematika za četvorogodišnje stručne škole mašinsku, elektrotehničku, saobraćajnu, građevinsku, rudarsku, drvoprerađivačku i hemijsku
2. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za treći razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za treći razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima
3. Aerodinamika
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Primena računara u održavanju letelica
7. Integralni račun sa primenama
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
96 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Funkcija |
• Sistematizacija znanja o funkcijama datim analitičkim izrazom |
• odredi domen, kodomen, nule, znak, parnost racionalne funkcije |
• Domen, kodomen, nule, znak, parnost |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Izvod funkcije |
• Sticanje znanja o izvodu funkcije i znanja neophodnih za ispitivanje i crtanje grafika jednostavnih funkcija |
• izračuna izvod ma koje kombinacije elementarnih funkcija primenom pravila za izračunavanje izvoda |
• Izračunavanje izvoda funkcije |
|
Kombinatorika |
• Sticanje osnovnih znanja o načinima prebrojavanja skupova i primeni binomnog obrasca |
• razlikuje varijacije od kombinacija |
• Permutacije, varijacije, kombinacije |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Endre Pap, dr Ratko Tošić, dr Zagorka Lozanov-Crvenković: Matematika sa zbirkom zadataka za stručne škole sa tri časa nedeljno
2. Dr Milutin Obradović i dr Dušan Georgijević: Matematika sa zbirkom zadataka za gimnazije i stručne škole sa četiri časa nedeljno
3. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za četvrti razred srednje škole
4. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za četvrti razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima
3. Aerodinamika
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Primena računara u održavanju letelica
7. Integralni račun sa primenama
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANjA PROGRAMA |
Osnovne fizičke veličine i vektori |
• Osposobljavanje učenika da objasni mesto i značaj fizike za razvoj društva |
• objasni značaj fizike kao fundamentalne nauke i njen uticaj na razvoj tehničkih nauka i disciplina |
• Fizika - oblast i priroda naučne discipline |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama
|
Kinematika |
• Sticanje osnovnih znanja iz kinematike |
• razlikuje vrste kretanja materijalne tačke |
• Mehaničko kretanje, referentni sistem, vektor položaja, vektor pomeraja |
|
Dinamika |
• Sticanje osnovnih znanja iz dinamike |
• navede osnovne zakone dinamike materijalne tačke |
• Sila, masa i impuls |
|
Supstancija i agregatna stanja |
• Sticanje osnovnih znanja o supstanciji i agregatnim stanjima |
• razlikuje strukturu supstancije |
• Priroda supstancije, hemijski elementi i jedinjenja |
|
Mehanika fluida |
• Sticanje osnovnih znanja iz mehanike fluida |
• objasni pojam fluida |
• Pojam fluida, potisak, pritisak, barometri |
|
Termodinamika |
• Sticanje osnovnih znanja iz termodinamike |
• objasni pojam idealnog gasa i veličine koje opisuju stanje gasa |
• Pojam idealnog gasa termodinamičke veličine |
|
Oscilacije |
• Sticanje osnovnih znanja o oscilacijama |
• objasni pojam oscilacija, njihov nastanak i karakteristične veličine oscilatornog kretanja (period, učestanost, amplituda) |
• Oscilacije u mehanici, harmonijske oscilacije |
PREPORUČENA LITERATURA
1. E. Danilović, M. Raspopović, S. Boćin, Fizika za prvi razred gimnazije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd 2000.
2. J. Janjić, M. Pavlov, B. Radivojević: Fizika za prvi razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja, Naučna knjiga Beograd 2000.
3. M. Raspopović i dr., Fizika sa zbirkom zadataka i priručnikom za laboratorijske vežbe, za I razred četvorogodišnjih stručnih škola Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd 1998.
4. Grupa autora: Fizika za drugi razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja, Naučna knjiga Beograd 2000.
5. Grupa autora: Fizika za treći razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja, Naučna knjiga Beograd 2000.
6. Nataša Čaluković: Fizika II, Zbirka zadataka za drugi razred gimnazije, KRUG, Beograd, 2003.
7. Nataša Čaluković: Fizika III, Zbirka zadataka za treći razred gimnazije, KRUG, Beograd, 2003.
8. Grupa autora: Fizika za četvrti razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja, Naučna knjiga Beograd 2000.
9. Nataša Čaluković: Fizika, Zbirka zadataka za četvrti razred gimnazije, KRUG, Beograd, 2003.
10. Kvark media, Multimedijalni edukativni programi Fizika 1 i 2 Multisoft+, Užice 1999.
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Matematika
2. Materijali vazduhoplova
3. Tehnička mehanika sa mehanizmima
4. Aerodinamika
5. Osnove elektrotehnike i elektronike
6. Integralni račun sa primenama
7. Alati i merenja
8. Električna i elektronska merenja
9. Digitalna elektronika
10. Tehnologija elektromaterijala
11. Osnove automatizacije
12. Impulsna elektronika
13. Osnove raketne tehnike
14. Pogonske grupe vazduhoplova
15. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
105 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Uvod u informatiku |
• Upoznavanje učenika sa značajem i ulogom informatike u savremenom društvu |
• shvati značaj i primenu informatike |
• Predmet izučavanja informatike |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Računarski sistemi i operativni sistemi |
• Upoznavanje učenika sa osnovnim delovima računarskih sistema i njihovom funkcijom |
• razlikuje osnovne elemente računarskog sistema i njihovu ulogu |
• Računarski sistemi i njihovi elementi |
|
Aplikativni softver |
• Osposobljavanje učenika da koriste programe za obradu teksta, tabelarna izračunavanja, i korišćenje Interneta |
• kreira željeni tekstualni dokument |
• Program za obradu teksta |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Nikola Klem, Nikola Perin, Nataša Praščević: Informatika i računarstvo za gimnazije i stručne škole
2. Ron White: Kako rade računari
3. Grupa autora: Excel - korak po korak
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Engleski jezik
2. Računari
3. Primena računara u održavanju letelica
4. Električna i elektronska merenja
5. Digitalna elektronika
6. Osnove automatizacije
7. Impulsna elektronika
8. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Analitička geometrija |
• sticanje znanja o rešavanju elementarnih problema sa krivim i pravim linijama u koordinatnoj ravni |
• odredi rastojanje između dve tačke |
• Rastojanje između dve tačke |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Vene Bogoslavov: Zbirka zadataka iz matematike za treći razred srednje škole
2. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka zadataka iz matematike za treći razred srednje škole
3. Dr Jovan D. Kečkić: Matematika sa zbirkom zadataka za treći razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Matematika
2. Fizika
3. Aerodinamika
4. Računari
5. Integralni račun sa primenama
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
64 časa |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Neodređeni integral |
• Sticanje znanja o rešavanju neodređenih integrala |
• reši primenom tabličnih integrala i pravila integracije neodređene integrale |
• Definicija primitivne funkcije, pravila integracije, tablica integrala |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Određeni integral |
• Sticanje znanja o rešavanju i primeni određenih integrala |
• izačuna određene integrale primenom Njutn - Lajbnicove formule |
• Izračunavanje određenog integrala (Njutn-Lajbnicova formula, osnovne osobine određenog integrala) |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Milutin Obradović i dr Dušan Georgijević: Matematika sa zbirkom zadataka za gimnazije i stručne škole sa četiri časa nedeljno
2. Vene Bogoslavov: Zbirka zadataka iz matematike za četvrti razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka zadataka iz matematike za četvrti razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Matematika
2. Fizika
3. Aerodinamika
4. Koordinatna geometrija
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Elektrostatika |
• Sticanje osnovnih znanja o elektromagnetici |
• definiše i objasni elektrostatičke veličine: statičko naelektrisanje, Kulonov zakon, električno polje, potencijal i napon u električnom polju i njihove merne jedinice |
• Pojam naelektrisanja |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Elektrodinamika i jednosmerne veličine |
• Osposobljavanje učenika za primenu pravila i zakona za rešavanje kola jednosmernih struja |
• razlikuje jednosmerne od naizmeničnih veličina |
• Električno kolo |
|
Elektromagnetika |
• Sticanje osnovnih znanja o elektromagnetici |
• objasni magnetno polje i definiše vektor magnetne indukcije |
• Sila između dva provodnika kroz koje protiču električne struje |
|
Naizmenične struje |
• Primeni stečena znanja iz elektromagnetike i objasni proizvodnju i potrošnju električne energije |
• navede parametre naizmeničnih veličina |
• Nastanak naizmeničnih struja |
|
Poluprovodničke komponente: diode i tranzistori |
• Sticanje osnovnih znanja o poluprovodničim komponentama |
• objasni i definiše način rada dioda |
PN spojevi |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Milosava Piroćanac: "Osnove elektrotehnike za prvi razred elektrotehničke škole"
2. Branko Popović: "Eletromagnetika" i "Osnove Elektrotehnike"
3. Ratko Opačić: "Elektronika 1" za srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Matematika
3. Alati i merenja
4. Električna i elektronska merenja
5. Digitalna elektronika
6. Tehnologija elektromaterijala
7. Osnove automatizacije
8. Impulsna elektronika
9. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova
10. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Vazduhoplovni materijali - gvožđe |
• Sticanje znanja o karakteristikama, svojstvima i identifikaciji tehničkog gvožđa |
• objasni vrste i podelu tehničkih materijala |
• Vrste i podela tehničkih materijala |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama
|
Vazduhoplovni materijali - materijali koji ne sadrže gvožđe |
• Sticanje znanja o karakteristikama, svojstvima i identifikaciji obojenih metala |
• objasni karakteristike i svojstva obojenih metala |
• Karakteristike, svojstva i identifikacija uobičajenih negvozdenih materijala upotrebljavanih u vazduhoplovu |
|
Vazduhoplovni materijali - kompoziti i nemetali |
• Sticanje znanja o karakteristikama, svojstvima i identifikaciji kompozitnih i nemetalnih materijala |
• objasni karakteristike, svojstva i indentifikaciju kompozitnih i nemetalnih materijala |
• Karakteristike, svojstva i identifikacija uobičajenih kompozita i nemetala, izuzev drveta i platna, upotrebljavanih u vazduhoplovu |
|
Korozija |
• Sticanje znanja o tipovima korozije, njenom prepoznavanju i zaštiti |
• objasni tipove korozije |
• Osnove hemije |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Risto Asentić: Vazduhoplovni materijali, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 2002.
2. General textbook, Jeppesen
3. Airframe textbook, Jeppesen
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Zaštita životne sredine
3. Stručni engleski jezik
4. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima
5. Osnove elektrotehnike i elektronike
6. Borbeni helikopteri
7. Borbeni avioni
8. Primena računara u održavanju letelica
9. Alati i merenja
10. Električna i elektronska merenja
11. Tehnologija elektromaterijala
12. Osnove raketne tehnike
13. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Start point |
• Upoznavanje sa osnovama komunikacije |
• se predstavi, upozna sa sagovornikom i upotrebi uobičajene fraze koje se koriste u toj situaciji |
• My name’s Hanif |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama
|
Boot camp |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu sadašnjeg vremena |
• koristi vojni alfabet |
• US Army basic combat training |
|
To be a soldier |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu prošlog vremena |
• opiše vojnu uniformu |
• Great military leaders |
|
Military organisation |
• Upoznavanje sa osnovnom vojnom terminologijom |
• navede činove u vojsci |
• Army organisation |
|
Sports and fitness |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu sadašnjeg trajnog vremena |
• pravilno upotrebljava izraze sa play i do |
• Sports |
|
A visitor to the base |
• Upoznavanje sa osnovnom vojnom terminologijom |
• imenuje objekte u vojnoj bazi |
• Tidworth camp |
|
Military technology |
• Upoznavanje sa osnovnom vojnom terminologijom |
• nabroji neke vojne izume |
• Military inventions |
PREPORUČENA LITERATURA
• Campaign - English for the military, Level 1, Simon Mellor-Clark, Yvonne Baker de Altamirano, Macmillan
• Campaign Dictionary of Military Terms, Richard Bowyer, Macmillan
• Campaign - Check Your Vocabulary for Military English, Richard Bowyer, Macmillan
• Sajtovi: |
(http://www.learnenglish.org.uk/militaryenglish/, http://www.un.org/, http://www.nato.int/, http://www.mod.uk/, http://www.army.mod.uk/, http://www.royal-navy.mod.uk/, http://jdw.janes.com/, http://www.ssvc.com/bfbs/index.htm, http://www.dtic.mil/doctrine/jel/new_pubs/jp1_02.pdf, http://www.military.com/, http://www.fas.org/news/reference/lexicon/mildef.htm, http://www2.janes.com/public/login.html, http://www.national-army-museum.ac.uk/, http://www.afa.org/magazine/magz.asp, http://library.nps.navy.mil/home/militaryinfo.htm...) |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Engleski jezik
2. Materijali vazduhoplova
3. Aerodinamika
4. Istorija vazduhoplovstva
5. Borbeni helikopteri
6. Borbeni avioni
7. Primena računara u održavanju letelica
8. Ljudski faktor
9. Vazduhoplovni propisi i organizacija održavanja borbenih vazduhoplova
10. Alati i merenja
11. Elementi letelica
12. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova
13. Pogonske grupe vazduhoplova
14. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
STRUČNI ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
The NATO school |
• Upoznavanje sa osnovnom vojnom terminologijom |
• kratko opiše istoriju NATO-a |
• The history of NATO |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Fit to fight |
• Upoznavanje sa osnovnom terminologijom vezanom za hranu i bolesti |
• diskutuje na temu zdravstvenih problema i navede postupke prve pomoći prilikom lakših povreda |
• An army marches on its stomach |
|
War games |
• Upoznavanje sa terminologijom vezanom za vojne vežbe |
• Prevede i u usmenom i pismenom izlaganju koristi terminologiju koja je vezana za temu vojnih vežbi |
• Exercise Bright Star |
|
Peacekeeping |
• Upoznavanje sa vojnom terminologijom |
• kratko opiše mirovne operacije UN |
• UN peacekeeping operations |
|
Headquarters |
• Upoznavanje sa vojnom terminologijom |
• imenuje delove puške |
• Sector HQ West |
|
Convoy |
• Upoznavanje sa vojnom terminologijom |
• ukratko opiše konvoj sa humanitarnom pomoći i vozila |
• Convoy briefing |
|
Patrol |
• Opis situacije ili osobe |
• opiše datu situaciju |
• The briefing |
PREPORUČENA LITERATURA
• Campaign - English for the military, Level 1, Simon Mellor-Clark, Yvonne Baker de Altamirano, Macmillan
• Campaign Dictionary of Military Terms, Richard Bowyer, Macmillan
• Campaign - Check Your Vocabulary for Military English, Richard Bowyer, Macmillan
• Sajtovi: |
(http://www.learnenglish.org.uk/militaryenglish/, http://www.un.org/, http://www.nato.int/, http://www.mod.uk/, http://www.army.mod.uk/, http://www.royal-navy.mod.uk/, http://jdw.janes.com/, http://www.ssvc.com/bfbs/index.htm, http://www.dtic.mil/doctrine/jel/new_pubs/jp1_02.pdf, http://www.military.com/, http://www.fas.org/news/reference/lexicon/mildef.htm, http://www2.janes.com/public/login.html, http://www.national-army-museum.ac.uk/, http://www.afa.org/magazine/magz.asp, http://library.nps.navy.mil/home/militaryinfo.htm ...) |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Engleski jezik
2. Materijali vazduhoplova
3. Aerodinamika
4. Istorija vazduhoplovstva
5. Borbeni helikopteri
6. Borbeni avioni
7. Primena računara u održavanju letelica
8. Ljudski faktor
9. Vazduhoplovni propisi i organizacija održavanja borbenih vazduhoplova
10. Alati i merenja
11. Elementi letelica
12. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova
13. Pogonske grupe vazduhoplova
14. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
STRUČNI ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Parachute regiment |
• Diskusija o vojnoj bazi, treningu, činovima u vojsci |
• diskutuje na temu vojne baze i treninga |
• The parachute regiment |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
The battalion |
• Opis vojnih jedinica |
• opiše vojne jedinice |
• Battalion organisation |
|
Military observer |
• Proširenje vokabulara |
• ukratko opiše UNMO |
• UNMO |
|
March or die |
• Proširenje vokabulara |
• ukratko opiše Legiju stranaca |
• Life in the Legion |
|
The 3d Armored Regiment |
• Proširenje vokabulara |
• opiše tenk |
• Regimental history |
|
International HQ |
• Proširenje vokabulara |
• ukratko opiše procedure prilikom zvanične posete |
• Joint Headquarters |
|
Military airport |
• Upoznavanje učenika sa karakteristikama vojnog aerodroma |
• navede i ukratko opiše osnovne odlike, elemente i objekte vojnog aerodroma |
• Airport Layout |
|
Military aircraft |
• Upoznavanje učenika sa terminologijom vezanom za vojne avione |
• ukratko opiše osnovne karakteristike vojnih aviona, njihove osnovne delove i komponente i da koriste terminologiju vezanu za njih u govoru, pisanju i datom kontekstu |
• Aircraft Basics: Parts of an Airplane |
|
Helicopters |
• Upoznavanje učenika sa terminologijom vezanom za helikoptere |
• ukratko opiše osnovne karakteristike i vrste vojnih helikoptera, njihove osnovne delove i komponente i da koriste terminologiju vezanu za njih u govoru, pisanju i datom kontekstu |
• Helicopters |
|
Rocket and radar techniques |
• Upoznavanje sa terminologijom radarske i raketne tehnike |
• prevede i u usmenom i pismenom izlaganju koristi terminologiju radarske i raketne tehnike |
• Aircraft: Cruise Missiles |
PREPORUČENA LITERATURA
• Campaign - English for the military, Level 2, Simon Mellor-Clark, Yvonne Baker de Altamirano, Macmillan
• Air Force, Level 1,2,3 Gregory L. Gross Col UASAF (Ret) - Jeff Zetter, Express Publishing
• Navy, John Taylor - James Goodwell, Express Publishing
• Command & control, John Taylor - Jeff Zeter, Express Publishing
• Campaign Dictionary of Military Terms, Richard Bowyer, Macmillan
• Campaign - Check Your Vocabulary for Military English, Richard Bowyer, Macmillan
• Sajtovi: |
(http://www.learnenglish.org.uk/militaryenglish/, http://www.un.org/, http://www.nato.int/, http://www.mod.uk/, http://www.army.mod.uk/, http://www.royal-navy.mod.uk/, http://jdw.janes.com/, http://www.ssvc.com/bfbs/index.htm, http://www.dtic.mil/doctrine/jel/new_pubs/jp1_02.pdf, http://www.military.com/, http://www.fas.org/news/reference/lexicon/mildef.htm, http://www2.janes.com/public/login.html, http://www.national-army-museum.ac.uk/, http://www.afa.org/magazine/magz.asp, http://library.nps.navy.mil/home/militaryinfo.htm...) |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Engleski jezik
2. Materijali vazduhoplova
3. Aerodinamika
4. Istorija vazduhoplovstva
5. Borbeni helikopteri
6. Borbeni avioni
7. Primena računara u održavanju letelica
8. Ljudski faktor
9. Vazduhoplovni propisi i organizacija održavanja borbenih vazduhoplova
10. Alati i merenja
11. Elementi letelica
12. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova
13. Pogonske grupe vazduhoplova
14. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
STRUČNI ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
64 časa |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Carrier |
• Proširenje vokabulara |
• ukratko nabroji vodena prevozna sredstva |
• City at sea |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Fearless warrior |
• Proširenje vokabulara |
• da opiše vojnu vežbu i diskutuje na temu vojnih vežbi |
• Exercise planning |
|
Operation orders |
• Proširenje vokabulara |
• odredi svoj položaj u odnosu na okolinu |
• The battalion operation order |
|
United Nations Police |
• Proširenje vokabulara |
• diskutuje na temu kriminala |
• Crimes and criminals |
|
Combat Search and Rescue |
• Proširenje vokabulara |
• imenuje delove helikoptera |
• 101st helicopter detachment |
|
Lessons learned |
• Proširenje vokabulara |
• diskutuje o svojim očekivanjima, planovima i namerama |
• Peace support operation |
|
Rocket systems |
• Upoznavanje učenika sa terminologijom vezanom za raketne sisteme |
• prevede i u usmenom i pismenom izlaganju koristi terminologiju radarskih sistema |
• Targeting the Enemy: Targets |
|
Radar computer systems |
• Upoznavanje učenika sa terminologijom vezanom za radarskoračunarske sisteme |
• prevede i u usmenom i pismenom izlaganju koristi terminologiju radarskoračunarskih sistema |
• Radar systems |
|
AEW&C systems - Airborne early warning and control |
• Upoznavanje učenika sa terminologijom vezanom za AVAKS sisteme |
• prevede i u usmenom i pismenom izlaganju koristi terminologiju AVAKS sistema |
• Modern AEW&C systems characteristics |
PREPORUČENA LITERATURA
• Campaign - English for the military, Level 2, Simon Mellor-Clark, Yvonne Baker de Altamirano, Macmillan
• Air Force , Level 1,2,3 Gregory L. Gross Col UASAF (Ret) - Jeff Zetter, Express Publishing
• Navy, John Taylor - James Goodwell, Express Publishing
• Campaign Dictionary of Military Terms, Richard Bowyer, Macmillan
• Campaign - Check Your Vocabulary for Military English, Richard Bowyer, Macmillan
• Sajtovi: |
(http://www.learnenglish.org.uk/militaryenglish/, http://www.un.org/, http://www.nato.int/, http://www.mod.uk/, http://www.army.mod.uk/, http://www.royal-navy.mod.uk/, http://jdw.janes.com/, http://www.ssvc.com/bfbs/index.htm, http://www.dtic.mil/doctrine/jel/new_pubs/jp1_02.pdf, http://www.military.com/, http://www.fas.org/news/reference/lexicon/mildef.htm, http://www2.janes.com/public/login.html, http://www.national-army-museum.ac.uk/, http://www.afa.org/magazine/magz.asp, http://library.nps.navy.mil/home/militaryinfo.htm ...) |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Engleski jezik
2. Materijali vazduhoplova
3. Aerodinamika
4. Istorija vazduhoplovstva
5. Borbeni helikopteri
6. Borbeni avioni
7. Primena računara u održavanju letelica
8. Ljudski faktor
9. Vazduhoplovni propisi i organizacija održavanja borbenih vazduhoplova
10. Alati i merenja
11. Elementi letelica
12. Elektro oprema i sistemi vazduhoplova
13. Pogonske grupe vazduhoplova
14. Naoružanje borbenih vazduhoplova
Naziv predmeta: |
|
Godišnji fond: |
70 časova |
|
TEMA | CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Tehnički crteži |
• Sticanje znanja o standardima i primeni tehničkog crtanja |
• pravilno koristi pribor za tehničko crtanje |
• Materijal i pribor za tehničko crtanje |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Pravila tehničkog crtanja |
• Sticanje znanja o pravilima tehničkog crtanja |
• čita tehnički crtež |
• Prikazivanje predmeta na tehničkom crtežu |
|
Mašinski elementi |
• Osposobljavanje učenika da razlikuje karakteristične mašinske elemente, poznaje principe njihovog funkcionisanja |
• razume neophodnost uvođenja tolerancija i ostvarivanja naleganja |
• Standardi i standardizacija mašinskih elemenata |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dušan Đorđević, mr Željko Papić: Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom za sve profile
2. S. Drapić, D. Gačić, M. Danilović, Z. Damjanac: Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
3. G. Dulić, M. Jevtić: Zbirka zadataka iz nacrtne geometrije
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Materijali vazduhoplova
2. Računari
3. Primena računara u održavanju letelica
4. Alati i merenja
5. Elementi letelica
6. Struktura aviona
7. Konstrukcija aviona
8. Pogonske grupe vazduhoplova