ODLUKAO NAČINU I POSTUPKU IMENOVANJA DIREKTORA JAVNIH PREDUZEĆA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD UŽICE("Sl. list grada Užica", br. 13/2013) |
Odlukom o načinu i postupku imenovanja direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice (u daljem tekstu: Odluka) propisuje se način i postupak sprovođenja javnog konkursa za imenovanje direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice (u daljem tekstu: preduzeće), sastav, organizacija i rad Komisije za imenovanja kao i druga pitanja od značaja za sprovođenje postupka imenovanja direktora.
II NAČIN I POSTUPAK SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA
Postupak za imenovanje direktora preduzeća (u daljem tekstu: Izborni postupak) sprovodi se u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima i ovom Odlukom.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada, po sprovedenom javnom konkursu.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnih preduzeća.
Odluku iz stava 3. ovog člana donosi Skupština grada na predlog Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava).
Predlog iz stava 4. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor preduzeća, preko nadležne gradske uprave.
Odluka o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora preduzeća, sadrži: poslovno ime i sedište javnog preduzeća u kome se raspisuje javni konkurs za imenovanje direktora.
Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Užica".
Oglas o javnom konkursu, obavezno sadrži podatke o:
- javnom preduzeću (poslovno ime i sedište),
- radnom mestu,
- mestu rada,
- uslovima za imenovanje direktora (opšte i posebne),
- stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i način njihove provere,
- roku u kome se podnose prijave
- adresa na koju se prijave podnose,
- dokazima i dokumentaciji koja se prilažu uz prijavu na konkurs,
- licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu.
Uz prijavu za konkurs kandidat podnosi:
- Program poslovanja i razvoja preduzeća za mandatni period od 4 godine.
- Dokaze koji se odnose na ispunjenost uslova.
Nakon donošenja Odluke o sprovođenju javnog konkursa, oglas o javnom konkursu objavljuje se u "Službenom glasniku RS" i jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije.
Oglas o javnom konkursu objavljuje se u roku od 8 dana od dana donošenja Odluke o sprovođenju javnog konkursa.
Oglas o javnom konkursu, objavljuje se i na zvaničnoj internet prezentaciji grada Užica, s tim što se mora navesti kada je oglas objavljen u "Službenom glasniku RS".
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku RS" i ne može biti kraći od 15 dana.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, posebnim rešenjem u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Komisija ima predsednika i četiri člana od kojih:
- predsednika i tri člana imenuje Skupština grada,
- jedan član se imenuje na predlog Stalne konferencije gradova i opština.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije imenuje se iz reda diplomiranih pravnika zaposlenih u nadležnoj Gradskoj upravi.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Komisija se imenuje na period od tri godine.
Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini grada, kao ni imenovana lica u organima grada i organima državne uprave.
Komisija može imati naknadu za rad, koja se utvrđuje posebnim aktom Administrativno mandatne komisije.
Pre donošenja akta iz stava 3. ovog člana Administrativno mandatna komisija mora pribaviti mišljenje Gradskog veća i gradske uprave nadležne za poslove finansija.
IV NAČIN RADA I ODLUČIVANJA KOMISIJE
Komisija radi i odlučuje na sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Komisije, sednice komisije saziva i njima predsedava najstariji član Komisije.
Komisija može punovažno da radi i odlučuje ako sednicama prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.
Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.
Na sednici Komisije vodi se zapisnik. U zapisnik se obavezno unose: datum i mesto održavanja sednice, dnevni red, imena prisutnih i odsutnih članova Komisije, sve faze izbornog postupka, predlozi i stavovi izneti na sednici, rezultati svakog glasanja, kao i svako izdvojeno mišljenje.
Zapisnik Komisije potpisuje predsednik, odnosno predsedavajući Komisije.
Komisija može doneti Poslovnik o radu, kao i druga akta koja su neophodna za rad i funkcionisanje Komisije.
Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, predsednik Komisije, odnosno lice iz člana 10. ove Odluke, zakazuje sednicu Komisije, na kojoj će se evidentirati i pregledati sve prispele prijave i podneti dokazi.
Na sednici iz stava 1. ovog člana Komisija obavezno proverava:
- da li su sve prijave dostavljene u roku koji je određen oglasom o javnom konkursu,
- da li su prijave razumljive, odnosno da li se iz prijave može jasno zaključiti da se radi o prijavi na predmetni konkurs i
- da li su uz prijavu dostavljeni svi dokazi koji su u konkursu traženi.
U slučaju ako Komisija utvrdi da prijava ima neki od nedostataka bliže definisanih članom 12. ove Odluke, zaključkom će odbaciti prijavu kao neblagovremenu, nerazumljivu ili nepotpunu.
Protiv zaključka iz stava 1. ovog člana, nije dopuštena posebna žalba.
Nakon izvršene provere Komisija, posebnim aktom sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje i među njima sprovodi izborni postupak.
U izbornom postupku iz stava 1. ovog člana, Komisija vrši ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata radi sastavljanja rang liste kandidata.
Komisija u vršenju poslova iz stava 2. ovog člana treba da bude stručna, nezavisna i nepristrasna.
U izbornom postupku, Komisija vrši proveru i ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata:
- usmenom proverom,
- ocenom Programa poslovanja i razvoja Preduzeća i dokaza koji su podobni za proveru i ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata.
VI NAČIN PROVERE I OCENJIVANJA
Usmena provera stručnosti kandidata vrši se razgovorom Komisije sa kandidatom.
Za usmenu proveru Komisija unapred priprema pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.
Komisija može u toku razgovora da postavi dodatna pitanja ako su neophodna dodatna objašnjenja.
Maksimalan broj pitanja može biti 15, i to iz oblasti programa poslovanja i razvoja preduzeća, oblasti lokalne samouprave i sistema javnih i javno komunalnih preduzeća.
Prilikom usmene provere, svaki član Komisije, bodovima od 1 do 5 boduje svakog kandidata ponaosob.
Nakon završene usmene provere, utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije koje je osvojio jedan kandidat a zatim se utvrdi prosečna ocena podelom dobijenog zbira sa brojem članova Komisije koji su vršili proveru.
O datumu, vremenu i mestu obavljanja usmene provere Komisija obaveštava kandidate najkasnije 3 dana pre dana određenog za proveru.
Ocena priložene dokumentacije vrši se pregledom i bodovanjem priloženih pisanih predloga:
- Program poslovanja i razvoja preduzeća, vezanih za unapređenje rada i funkcionisanja preduzeća, za kvalitetnije, efikasnije i ekonomičnije obavljanje delatnosti od opšteg interesa preduzeća kao i
- drugih pisanih predloga koje je kandidat dostavio u dokumentaciji a odnose se na njegovu stručnost i kvalifikovanost za obavljanje funkcije na koju konkuriše.
Prilikom ocene, svaki član Komisije, bodovima od 1 do 5 boduje svakog kandidata ponaosob, s tim što je merilo za bodovanje kvalitet dostavljene dokumentacije.
Nakon ocene priložene dokumentacije, utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije koje je osvojio jedan kandidat a zatim se utvrdi prosečna ocena podelom dobijenog zbira sa brojem članova Komisije koji su vršili proveru.
Konačna ocena kandidata predstavlja zbir prosečnih ocena koje je kandidat dobio nakon svake provere propisane članovima 16. i 17. ove Odluke.
VII RANG LISTA I LISTA ZA IMENOVANJE
Nakon sprovedenog izbornog postupka, Komisija sastavlja rang listu svih kandidata koji su bodovani u izbornom postupku.
Rang lista se sastavlja na osnovu konačne ocene koju je osvojio svaki kandidat.
Na osnovu rang liste iz stava 1. ovog člana, Komisija sastavlja Listu za imenovanje (u daljem tekstu: Lista) sa najviše tri najbolje rangirana kandidata i dostavlja je nadležnoj gradskoj upravi.
Istovremeno sa dostavljanjem Liste iz stava 3. ovog člana, Komisija dostavlja i Zapisnik o izbornom postupku.
VIII POSTUPAK IMENOVANJA DIREKTORA
Nadležna gradska uprava, na osnovu Liste i zapisnika o izbornom postupku, priprema predlog akta o imenovanju direktora i dostavlja ga sa Listom, Skupštini grada na odlučivanje.
Skupština grada, nakon razmatranja dostavljene Liste i predloga akta iz člana 20. ove Odluke, donosi rešenje o imenovanju predloženog kandidata ili nekog drugog kandidata sa Liste.
Rešenje o imenovanju direktora je konačno.
Rešenje o imenovanju direktora sa obrazloženjem:
- dostavlja se licu koje je imenovano, kao i svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku
- objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada Užica.
Rešenje o imenovanju direktora objavljuje se i u "Službenom glasniku Republike Srbije" i "Službenom listu grada Užica".
Kandidat, koji je učestvovao u izbornom postupku, ima pravo da podnese zahtev za uvid u dokumentaciju javnog konkursa, u roku ne dužem od 30 dana od dana objavljivanja rešenja iz člana 22. ove Odluke u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva, kandidatu iz stava 1. ovog člana, omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa pod nadzorom Komisije.
O datumu, vremenu i mestu uvida u dokumentaciju, Komisija će obavestiti podnosioca zahteva pisanim putem.
Rešenje o imenovanju direktora, u skladu sa zakonom sadrži odredbe o stupanju na rad direktora, s tim što se u obrazloženju rešenja navode razlozi koji opravdavaju eventualno produženje roka.
Ako imenovani direktor ne stupi na rad u roku određenom za stupanje na rad, Skupština grada može da imenuje nekog drugog kandidata sa Liste.
Nadzorni odbor Preduzeća, svojim aktom utvrđuje ili konstatuje dan početka rada imenovanog direktora, odnosno dan prestanka funkcije direktora koji je razrešen.
Nadzorni odbor dužan je da Skupštinu grada pisanim putem obavesti o datumu stupanja, odnosno nestupanju na rad imenovanog direktora.
Rok za dostavljanje obaveštenja iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 3 dana od dana stupanja na rad direktora, odnosno 3 dana od dana isteka roka za stupanje na rad.
Ako niko od kandidata sa Liste za imenovanje ne stupi na rad, u roku određenom za stupanje na rad, nadležna gradska uprava odlučiće o daljem toku postupka.
Ako ni posle sprovedenog javnog konkursa:
- Skupštini grada ne bude predložen kandidat za imenovanje zbog toga što je Komisija utvrdila da nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanje ili
- ako Skupština grada ne imenuje predloženog kandidata ili drugog kandidata sa liste, sprovodi se novi javni konkurs na način i po postupku propisanom ovom odlukom.
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".