ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJA ZA URBANIZAM - KRAGUJEVAC"("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2013 - prečišćen tekst) |
Javno preduzeće Direkcija za urbanizam i izgradnju - Kragujevac nastavlja da radi kao "Javno preduzeće Direkcija za urbanizam - Kragujevac".
Osnivač Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam-Kragujevac" (u daljem tekstu: Preduzeće) je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg Slobode 3.
Preduzeće posluje u cilju trajnog obavljanja stručnih poslova prostornog i urbanističkog planiranja, kao i projektovanja na području Grada Kragujevca, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, a naročito za:
1. Praćenje i proučavanje pojava i promena u prostoru i naselju i obezbeđenje obavljanja prethodnih radova za potrebe pripreme izrade urbanističke dokumentacije;
2. Pripremanje programa za izradu prostornih i urbanističkih planova, kao i ostalih planskih dokumenata i predloga odluka za ove planove;
3. Izrade prostornih i urbanističkih planova;
4. Postupanje po primedbama Komisije za planove;
5. Izrade urbanističkih projekata za parcelaciju i preparcelaciju;
6. Prikupljanja, sređivanja, obrade, publikovanje podataka, od značaja za naselja i uređenje prostora i vođenje informacione osnove o prostoru;
7. Izrade tehničke dokumentacije za izgradnju prostora;
8. Geodezije;
9. Informaciono-geografskog sistema;
10. Vršenje poslova tehničkog pregleda objekata;
11. Izrade strateške procene uticaja na životnu sredinu, studija i analiza uticaja na životnu sredinu.
Obavljanje pojedinog stručnog posla iz člana 2. stava 1. tačke 1-5, ove Odluke, može se ustupiti preduzeću, odnosno organizaciji koja ispunjava uslove za izradu urbanističke dokumentacije propisane Zakonom, uz saglasnost osnivača, donošenjem pojedinačne o Odluke za svaki slučaj ponaosob.
POSLOVNO IME, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Direkcija za urbanizam-Kragujevac".
Skraćeno poslovno ime Preduzeća je JP "Direkcija za urbanizam-Kragujevac".
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Kralja Petra I br. 23, Kragujevac.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Poslovna akta Preduzeća namenjena trećim licima sadrže pored poslovnog imena i sedišta Preduzeća, registar i broj registarskog upisa, broj poslovnog računa i sedišta banke kod koje ima otvoren račun, kao i poreski identifikacioni broj.
Preduzeće obavlja svoje poslove kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova Preduzeća bliže se uređuje Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova.
Pretežna delatnost Preduzeća je 71.11 - Arhitektonska delatnost.
Pored delatnosti iz člana 9. ove Odluke, Preduzeće može obavljati i druge delatnosti, kao što su:
58.11 - Izdavanje knjiga
68.31 - Delatnost agencija za nekretnine
77.33 - Iznajmljivanje i lizing kancelarijskih mašina i opreme
77.39 - Iznajmljivanje i lizing ostalih mašina, opreme i materijalnih dobara
62.02 - Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije
62.01 - Računarsko programiranje
63.11 - Obrada podataka, hosting i sl.
63.12 - Veb portali
62.09 - Ostale usluge informacione tehnologije
69.10 - Pravni poslovi konsultacije i davanje saveta u pripremi pravnih dokumenata
70.22 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
71.1 - Arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
71.12 - Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
73.11 - Delatnost reklamnih agencija
82.11 - Kombinovane kancelarijsko-administrativne usluge i
82.19 - Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška.
O promeni ovih delatnosti Preduzeća, Odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Delatnost iz člana 10. ove Odluke, Preduzeće obavlja samostalno po ugovorima, ali je dužno da ih planira i obavlja tako da se time ne dovede u pitanje ukupno i blagovremeno obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinosi potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Sredstva za poslovanje Preduzeća obezbeđuju se obavljanjem delatnosti određene u članovima 9., 10. i 12. ove Odluke.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, Odlukom i ugovorom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnom svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini Grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital Preduzeća iznosi 12.992.619,18 dinara, odnosno 1.114.146,48 US dolara, po srednjem kursu NBJ na dan 31.12.1999. godine, koji revalorizovan na dan 31.12.2004. godine iznosi 37.280.199,70 dinara, odnosno 472.589,21 EUR, po srednjem kursu NBS na dan 31.12.2004. godine.
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća samo u slučajevima propisanim zakonom.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITKA
Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje delatnosti za potrebe Grada, obavljanjem poslova za treća lica i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Grad prenosi Preduzeću sredstva, pod uslovima i dinamici utvrđenoj programima i drugim odlukama Grada.
Prihod i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.
Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima iz Kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora.
Odluka o raspodeli dobiti Nadzornog odbora, dostavlja se na saglasnost Osnivaču.
Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima donosi odluku o pokriću gubitka i dostavlja je osnivaču na saglasnost.
U Preduzeću se može obrazovati interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.
Preduzeća se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.
Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Bliži uslovi za zaduživanje, iz stava 3. ovog člana, biće definisani Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor u skladu sa zakonom.
Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom.
Direktor Preduzeća, uz saglasnost osnivača, može određenom licu dati prokuru u skladu sa zakonom.
Upravljanje Preduzećem je jednodomno.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor;
2. Direktor.
Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Preduzeću.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Za Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti preduzeća;
4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti preduzeća.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u postupku imenovanja dostave dokaze o ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana (original ili overena fotokopija).
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice u Preduzeću deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog Predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1. utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji, donošenjem dugoročnog i srednjeročnog plana rada i razvoja;
2. usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3. donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4. nadzire rad direktora;
5. vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;
6. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7. utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8. donosi Statut, uz saglasnost osnivača;
9. donosi druge opšte i pojedinačne akte Preduzeća, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom;
10. odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
11. odlučuje o promeni delatnosti Preduzeća uz saglasnost osnivača;
12. donosi odluku o utvrđivanju cena svojih usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
13. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima koja su preneta u svojinu Preduzeća veće vrednosti, koja su u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
14. odlučuje o ulaganju kapitala, uz saglasnost osnivača;
15. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala, uz saglasnost osnivača;
16. donosi akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama ili udelima, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji uz saglasnost osnivača;
17. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost osnivača;
18. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira pretežne delatnosti preduzeća uz saglasnost osnivača;
19. donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
20. odlučuje o poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima, ustanovama i pravnim subjektima;
21. donosi investicione odluke;
22. odlučuje o raspolaganju akcijama i udelima preduzeća uz saglasnost osnivača;
23. donosi odluke neophodne za realizaciju odobrenih programa;
24. daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i ovom Odlukom;
25. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike,
26. zaključuje ugovor o radu sa direktorom preduzeća i odlučuje o drugim pitanjima vezanim za radno-pravni status direktora;
27. donosi Poslovnik o svom radu;
28. daje saglasnost na Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Preduzeću;
29. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na akte Nadzornog odbora preduzeća iz člana 40. saglasnost daje:
1. Skupština grada na akte iz tačaka 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18. i 22.
2. Gradsko veće na akt iz tačke 12. i 19.
Na tačku 13. saglasnost daju:
- Gradsko veće kada se odlučuje o raspolaganju imovinom preduzeća vrednosti od 500.000,00 dinara do iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu Zakonom o javnim nabavkama;
- Skupština grada Kragujevca preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu Zakonom o javnim nabavkama.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Merila i kriterijumi za utvrđivanje visine naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se posebnom odlukom Skupštine grada.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se rešenjem Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća i odluke iz stava 2. ovog člana.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;
3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili na poslovima za koje je osnovano Preduzeće i najmanje jednu godinu na rukovodećim položajima;
5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
6. da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
7. da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost preduzeća.
Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora Preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada;
3. vodi poslovanje Preduzeća;
4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;
5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6. predlaže finansijske izveštaje;
7. izvršava odluke Nadzornog odbora i učestvuje u njegovom radu;
8. predlaže investicione programe;
9. donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova u preduzeću, uz saglasnost Nadzornog odbora;
10. donosi opšta i pojedinačna akta iz oblasti rada i radnih odnosa;
11. vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa Zakonom.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na naknadu za rad koja ima karakter zarade.
Direktor ima pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeća posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje visine stimulacije i odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.
U Preduzeću se može imenovati vršilac dužnosti direktora, u slučajevima i po postupku predviđenim Zakonom, kao i u slučaju da Skupština grda nakon sprovedenog konkursa u skladu sa Zakonom ne prihvati predlog Komisije, na period koji nije duži od 6 meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, može biti imenovan na još jedan period od 6 meseci.
Vršioca dužnosti direktora imenuje Skupština grada.
PROGRAMI POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.
Program sadrži: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u preduzeću, koji se utvrđuje u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.
Usvojeni Program iz stava 1. ovog člana dostavlja se nadležnom ministarstvu obrazovanom za oblast u kojoj je delatnost za koju je osnovano Preduzeće, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 53. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 53. ove Odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 53. ove Odluke.
Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu obrazovanom za oblast u kojoj je delatnost za koju je osnovano Preduzeće, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji Programa.
Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima, utvrđenih zakonom kojim se određuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.
Izveštaji iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se i nadležnoj gradskoj upravi.
Javnost u radu Preduzeća obezbeđuje se redovnim obaveštavanjem javnosti o programu rada Preduzeća i realizaciji programa, o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj i posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenima direktora, o organizacionoj strukturi Preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.
Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja, tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja od značaja za javnost, objavi na svojoj internet stranici.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednost imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima, koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
STATUSNE PROMENE I PRESTANAK PREDUZEĆA
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Opšti akti Preduzeća su: Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća. Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" sadrži:
1. Odluku o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora (" Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 23/89);
2. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91);
3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01),
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/02),
5. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/03),
6. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju ("Službeni list grada Kragujevca", broj 11/05),
7. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 35/08),
8. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 10/11),
9. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/13),
10. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/13),
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ne sadrži:
- odredbe člana 8. Odluke o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora (" Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91) kojim je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kragujevac";
- odredbe članova 1., 57. i 58. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/ 01) kojima je: u članu 1. utvrđeno da se vrše izmene i dopune Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenja prostora (" Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 23/89 i "Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91) tako što se naziv odluke menja i glasi: Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju", a dosadašnji članovi 1. do 10. zamenjuju članovima 2. do 58. ove Odluke, radi usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u članu 57. uređeno da Preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa aktima koji su na snazi, do usklađivanja sa odredbama ove Odluke i Zakonom, da je Preduzeće dužno da u roku propisanom Zakonom usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i da imenovani organi Preduzeća nastavljaju sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke, a u članu 58. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službeni list grada Kragujevca";
- odredbe člana 3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/02), kojim je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana po objavljivanju u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe člana 2., 3. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 4/03) kojim je članom 2. brisan član 5. Odluke, članom 3. brisan član 16. Odluke, a članom 5. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službeni list grada Kragujevca";
- odredbe članova 1., 19., 20., 21., 22. i 23. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 11/ 05), kojima je: u članu 1. uređeno da se vrše izmene i dopune Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju (" Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj 23/89, "Službeni list opštine Kragujevac", broj 12/91, "Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01, 5/02, 4/03), tako što se naziva Odluke menja i glasi "Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", u članu 19. uređeno da imenovani organi Preduzeća nastavljaju sa radom u skladu sa odredbama ove odluke, u članu 20. utvrđeno da je Preduzeće dužno da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut i druga akta sa odredbama ove Odluke, u članu 21. ovlašćen vršilac dužnosti direktora Preduzeća da podnese prijavu promena i prevođenje Preduzeća u registar privrednih subjekata, u članu 22. ovlašćen Odbor za organizaciju i normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", a u članu 23. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u " Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 3., i 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam-Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 35/08), kojim je u članu 3. utvrđena obaveza Preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, uskladi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi osnivaču na saglasnost, u članu 4. ovlašćen Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", a u članu 5. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 3., 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 10/11), kojima je: u članu 3. utvrđena obaveza Preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke uskladi Statut sa odredbama ove Odluke, u članu 4. ovlašćen Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", a u članu 5. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 18., 19., 20., 21., 22. i 23. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 6/ 13), kojim je u članu 18 uređeno da će Skupština grada imenovati Nadzorni odbor Preduzeća iz člana 39. najkasnije u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, u članu 19. uređena obaveza preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost, u članu 20. uređeno da će konkurs za direktora Preduzeća biti raspisan do 30. juna 2013. godine, u članu 21, ovlašćen direktor Preduzeća da izvrši upis promena podataka kod Agencije za privredne registre, u članu 22. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac i u članu 23. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca" i
- odredbe članova 2. i 3. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/13), kojim je u članu 2. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac, a u članu 3. utvrđeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službeni list grada Kragujevca".
U prečišćenom tekstu Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac izvršena je, kroz pravno tehničku redakciju, prenumeracija članova saglasno Jedinstvenim metodološkim pravilima za izradu propisa (" Službeni glasnik Republike Srbije", broj 21/10) iz razloga što član 1. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01) nije unet u prečišćen tekst, što su članovi 5. i 16. pomenute Odluke brisani, a u samom prečišćenom tekstu nema naznake da su isti brisani, kao i što su članovi koji su bili numerisani brojevima sa slovima sada numerisani samo brojevima.