ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG STAMBENOG PREDUZEĆA "KRAGUJEVAC"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2013 - prečišćen tekst)

Član 1

Javno stambeno preduzeće "Kragujevac" u Kragujevcu, sa potpunom odgovornošću, čiji je osnivač Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg Slobode broj 3. nastavlja da radi kao Javno stambeno preduzeće "Kragujevac", Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).

Član 2

Preduzeće se osniva i posluje radi:

1. obezbeđivanja pružanja stambenih usluga i radi izvođenja radova na održavanju stambenih zgrada u skladu sa zakonom, na teritoriji grada Kragujevca, radi zadovoljavanja potreba korisnika usluga;

2. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

3. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;

4. sticanja dobiti;

5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

POSLOVNO IME, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 3

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno stambeno preduzeće "Kragujevac", Kragujevac.

Skraćeni naziv poslovnog imena je: JSP "Kragujevac" Kragujevac.

Član 4

Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.

Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Nikole Pašića broj 2, Kragujevac.

Član 5

O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.

Član 6

Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.

Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.

Član 7

Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta bliže se uređuje Pravilnikom, na koji saglasnost daje Nadzorni odbor.

DELATNOST

Član 8

Pretežna delatnost Preduzeća je:

4339 Ostali završni radovi

Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

6490 - Ostale finansijske usluge, osim osiguranja i penzijskih fondova

6800 - Poslovanje nekretninama

6810 - Kupovina i prodaja vlastitih nepokretnosti

6820 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima

6830 - Upravljanje nekretninama za naknadu

6831 - Delatnost agencije za nekretnine

6311 - Obrada podataka, hosting i sl.

6312 - Veb portali

6399 - Informacione usluge delatnosti na drugom mestu nepomenute

7110 - Arhitektonske i inženjerske delatnosti-inženjersko ispitivanje i analize

7112 - Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

8120 - Usluge čišćenja

8121 - Usluge redovnog čišćenja zgrada

4310 - Rušenje i demontaža zgrada i dr. objekata

4391 - Krovni radovi

4320 - Instalacioni radovi u građevinarstvu

4321 - Postavljanje električnih instalacija

4329 - Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu

4331 - Malterisanje

4332 - Ugradnja stolarije

4333 - Postavljanje podnih i zidnih obloga

4334 - Bojenje i zastakljivanje

4660 - Trgovina na veliko mašinama, opremom i priborom

4643 - Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo

4644 - Trgovina na veliko porculanom, staklom i sredstvima za čišćenje

4690 - Nespecijalizovana trgovina na veliko

4671 - Trgovina na veliko, čvrstim, tečnim i gasovitim gorivom i sl. proizvodima

4673 - Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom

4674 - Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalom, opremom i priborom za grejanje

4675 - Trgovina na veliko hemijskim proizvodima

4677 - Trgovina na veliko otpacima i ostacima

4752 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama u specijalizovanim prodavnicama

4759 - Trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje, ostalim predmetima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama

4770 - Trgovina na malo i ostalom robom u specijalizovanim prodavnicama.

O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 9

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.

IMOVINA I OSNOVNI KAPITAL

Član 10

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.

Član 11

Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.

Član 12

Osnovni kapital Preduzeća iznosi 77.174.712,00 dinara, odnosno 7.693.774 US dolara, po srednjem kursu NBJ na dan 31.12.1999. godine, (1 US dolara = 10,0308 dinara), utvrđen od strane Preduzeća.

Član 13

Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 14

Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.

Član 15

Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća, samo u slučajevima propisanim zakonom.

Član 16

U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.

Član 17

U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.

Član 18

U slučaju štrajka u preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada Kragujevca.

Član 19

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, odnosno vršeći nadzor Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.

Član 20

Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća uradiće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.

STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA

Član 21

Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje privredne delatnosti, prodajom usluga na tržištu (iz cene komunalnih i drugih usluga) i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 22

Prihod i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.

Član 23

Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima iz Kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preuzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora.

Odluka o raspodeli dobiti Nadzornog odbora dostavlja se na saglasnost osnivaču.

Član 24

Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima donosi odluku o pokriću gubitka i dostavlja je osnivaču na saglasnost.

U Preduzeću se može obrazovati interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.

Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.

Član 25

Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.

Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.

Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.

Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Bliži uslovi za zaduživanje iz stava 3. ovog člana, biće definisani Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU

Član 26

Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.

Član 27

Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.

Član 28

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 29

Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor u skladu sa zakonom.

Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom.

Član 30

Direktor preduzeća, uz saglasnost osnivača, može određenom licu dati prokuru, u skladu sa zakonom.

UPRAVLJANJE PREDUZEĆEM

Član 31

Upravljanje Preduzećem je jednodomno.

Član 32

Organi Preduzeća su:

1. Nadzorni odbor;

2. Direktor.

1. Nadzorni odbor

Član 33

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Preduzeću.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen statutom Preduzeća.

Član 34

Za Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti preduzeća;

4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti preduzeća.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u postupku imenovanja dostave dokaze o ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana (original ili overena fotokopija).

Član 35

Mandat Predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice u Preduzeću deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog Predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Član 36

Nadzorni odbor:

1. utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji, donošenjem dugoročnog i srednjeročnog plana rada i razvoja;

2. usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3. donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4. vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;

5. nadzire rad direktora;

6. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7. utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8. donosi Statut, uz saglasnost osnivača;

9. donosi druge opšte akte Preduzeća, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom;

10. odlučuje o statusnim promenama, uz saglasnost osnivača;

11. donosi odluku o utvrđivanju cena usluga i tarifni sistem za prodaju usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

12. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima koja su preneta u svojinu Preduzeća veće vrednosti, koja su u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

13. donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga uz saglasnost osnivača, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

14. odlučuje o ulaganju kapitala, uz saglasnost osnivača;

15. donosi akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama ili udelima, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji uz saglasnost osnivača;

16. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost osnivača;

17. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira pretežne delatnosti preduzeća uz saglasnost osnivača;

18. odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala uz saglasnost osnivača;

19. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike;

20. daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i ovom odlukom;

21. zaključuje ugovor o radu sa direktorom preduzeća;

22. donosi poslovnik o svom radu;

23. donosi investicione odluke;

24. usvaja godišnji račun, periodične izveštaje o poslovanju i godišnji popis sredstava;

25. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Član 37

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na akte Nadzornog odbora preduzeća iz člana 36. saglasnost daje:

1. Skupština grada na akte iz tačka 3, 7, 8, 10, 14, 15, 16, 17 i 18.

2. Gradsko veće na akt iz tačke 11 i 13.

3. Na tačku 12. saglasnost daju:

- Gradsko veće kada se odlučuje o raspolaganju imovinom preduzeća vrednosti od 500.000,00 dinara do iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;

- Skupština grada Kragujevca preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Član 38

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Merila i kriterijumi za utvrđivanje visine naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se posebnom odlukom Skupštine grada.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se rešenjem Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća i odluke iz stava 2. ovog člana.

2. Direktor

Član 39

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 40

Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;

3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili na poslovima za koje je osnovano Preduzeće i najmanje jednu godinu na rukovodećim položajima;

5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

6. da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;

7. da mu nije izrečena mere bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost preduzeća;

Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora preduzeća.

Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Član 41

Direktor Preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje Preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6. predlaže finansijske izveštaje;

7. izvršava odluke Nadzornog odbora i učestvuje u njegovom radu;

8. donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Preduzeća i sistematizaciji radnih mesta, na koji saglasnost daje Nadzorni odbor;

9. predlaže investicione programe;

10. vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Član 42

Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa Zakonom.

Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.

Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.

Član 43

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.

Izborni postupak sprovodi se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Član 44

Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.

Član 45

Direktor ima pravo na naknadu za rad koja ima karakter zarade.

Direktor ima pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Uslove i kriterijume za utvrđivanje visine stimulacije i odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja.

Član 46

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom.

Član 47

Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim Zakonom.

Član 48

U Preduzeću se može imenovati vršilac dužnosti direktora, u slučajevima i po postupku predviđenim Zakonom, kao i u slučaju da Skupština grada, nakon sprovedenog konkursa, u skladu sa Zakonom, ne prihvati predlog Komisije, na period koji nije duži od 6 meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, može biti imenovan na još jedan period od 6 meseci.

Vršioca dužnosti direktora imenuje Skupština grada.

PROGRAMI POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE

Član 49

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.

Program sadrži: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u Preduzeću, koji se utvrđuje u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Usvojeni Program iz stava 1. ovog člana dostavlja se ministarstvu nadležnom za poslove građevinarstva i urbanizma, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.

Član 50

Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 49. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 49. ove Odluke.

Član 51

Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti Preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 49. ove Odluke.

Član 52

Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu nadležnom za poslove građevinarstva i urbanizma, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji Programa.

Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima, utvrđenih zakonom kojim se određuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.

Izveštaji iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se i nadležnoj gradskoj upravi.

JAVNOST U RADU

Član 53

Javnost u radu Preduzeća obezbeđuje se redovnim obaveštavanjem javnosti o programu rada Preduzeća i realizaciji programa, o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenima direktora, o organizacionoj strukturi Preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.

Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja, tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja od značaja za javnost, objavi na svojoj internet stranici.

ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE

Član 54

Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.

Član 55

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.

POSLOVNA TAJNA

Član 56

Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.

Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.

Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.

Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.

Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.

OPŠTI AKTI PREDUZEĆA

Član 57

Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.

Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Član 58

Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.

STATUSNE PROMENE

Član 59

U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 60

Ovu Odluku objaviti u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" sadrži:
- Odluku o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 8a/90);
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 2/91):
- Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91):
- Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 15/93):
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 3/01);
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 5/02);
- Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 4/03);
- Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/05);
- Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 35/08);
- Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/2010);
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/2013);
- Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/2013);
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ne sadrži:
- odredbe člana 3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 2/91) kojim je uređeno da se ova Odluka objavljuje u "Službenom listu opštine Kragujevac";
- odredbe člana 7. Odluke o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91), kojim je uređeno da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kragujevac";
- odredbe člana 5. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 15/93), kojim je uređeno da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 1., 51. i 52. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01) kojima je: u članu 1. utvrđeno da se ovom Odlukom vrše izmene i dopune Odluke o osnivanju javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 8a/89 i "Službeni list opštine Kragujevac", broj: 2/91 i 12/91 i "Službeni list grada Kragujevca", broj 15/93) tako što se naziv odluke menja i glasi: Odluka o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a dosadašnje tačke I do XII zamenjuju članovima 2. do 52. ove Odluke, radi usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa ("Službeni glasnik RS", broj 25/00), u članu 51. uređeno da Preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa aktima koji su na snazi, do usaglašavanja sa odredbama ove Odluke i zakona, da je dužno da u roku propisanom zakonom usaglasi Statut preduzeća sa odredbama ove Odluke i da imenovani organi nastavljaju sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke, a u članu 52. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevaca";
- odredbe člana 3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/02) kojim je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe člana 2. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/03), kojim je uređeno da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 4. i 5. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/05) kojima je: u članu 4. utvrđena obaveza Odbora za organizaciju i normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a članu 5. uređeno da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 3. 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 35/08) kojima je:u članu 3. utvrđena obaveza Preduzeća u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, uskladi Statut Preduzeća sa odredbama ove odluke i dostavi osnivaču na saglasnost, u članu 4. dato ovlašćenje Odboru za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a u članu 5. uređeno da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- članove 2.,3. i 4. Odluke o dopuni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/2010); kojima je uređeno i to: članom 2 kojim su dodati novi članovi 51a i 51b, a kojima je u članu 51a uređena obaveza preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi osnivaču na saglasnost, a u članu 51b obaveza direktora preduzeća da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke donese akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u skladu sa ovom Odlukom i da do 01.04.2010 godine. preuzme i rasporedi u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta zaposlene iz Agencije za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga - Grad Kragujevac, članom 3. dato ovlašćenje Odboru za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a članom 4. uređeno da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- Članove 22., 23., 24., 25., 26. i 27. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/2013) kojima je uređeno i to: članom 22. da će Skupština grada Kragujevca imenovati nadzorni odbor Preduzeća iz člana 33. najkasnije u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, članom 23. obaveza Preduzeća da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost, članom 24. da će konkurs za direktora Preduzeća biti raspisan najkasnije do 30. juna 2013. godine, članom 25. ovlašćenje direktora Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre, članom 26. ovlašćenje Odbora za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" i članom 27. da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- članove 2. i 3. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/2013) kojima je uređeno i to: članom 2. ovlašćenje Odbor za normativna akta da izvrši pravno tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a članom 3. da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
U prečišćenom tekstu Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" izvršena je, kroz pravno tehničku redakciju, prenumeracija članova saglasno Jedinstvenim metodološkim pravilima za izradu propisa ("Službeni glasnik republike Srbije", broj 21/10) iz razloga što član 1. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01) nije unet u prečišćen tekst, kao i što su članovi koji su bili numerisani brojevima sa slovima sada numerisani samo brojevima.