ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "RADIO-TELEVIZIJA KRAGUJEVAC"("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2013 - prečišćen tekst) |
Osniva se Javno preduzeće "Radio-televizija Kragujevac" (u daljem tekstu: Preduzeće), radi pravovremenog, potpunog i objektivnog informisanja emitovanjem radio i televizijskog programa.
Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode broj 3.
Preduzeće će poslovati pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Radio-televizija Kragujevac".
Skraćeni naziv poslovnog imena glasi: JP "RTK" Kragujevac.
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Branka Radičevića br. 9, Kragujevac.
Preduzeće se osniva u cilju ostvarivanja programske orijentacije koja:
- obezbeđuje istinito, blagovremeno i nepristrasno informisanje građana, koje doprinosi slobodnom formiranju njihovih mišljenja;
- doprinosi opštem obrazovanju, stručnom uzdizanju i širenju znanja iz svih oblasti;
- doprinosi razvijanju kulturnog, umetničkog i nacionalnog stvaralaštva na teritoriji grada Kragujevca i Šumadije.
Programska orijentacija Preduzeća je nestranačka i zasniva se na blagovremenom, nepristrasnom i istinitom informisanju građana sa težnjom ka zadovoljavanju njihovih obrazovnih, kulturnih i drugih potreba i interesa.
Radi ostvarivanja programske orijentacije Preduzeća svi novinari su dužni da u obavljanju svoje delatnosti poštuju načela istinitosti, nezavisnosti od stranačkih interesa, blagovremenog i nepristrasnog informisanja, u skladu sa propisima o javnom informisanju i Kodeksom novinara.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži naziv i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom preduzeća.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta bliže se uređuje Pravilnikom.
Pretežna delatnost Preduzeća je:
- 60.10 - emitovanje radio - programa;
- 60.20 - proizvodnja i emitovanje televizijskog programa;
Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja sledeće delatnosti:
- 58.13 - izdavanje novina;
-58.14 - izdavanje časopisa i periodičnih izdanja;
- 58.19 - ostala izdavačka delatnost;
- 63.91 - delatnost novinskih agencija;
- 74.20 - fotografske usluge;
- 59.11 - proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa;
- 59.20 - snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike;
- 61.10 - kablovske telekomunikacije;
- 61.20 - bežične telekomunikacije;
- 61.30 - satelitske telekomunikacije;
- 61.90 - ostale telekomunikacione delatnosti;
- 73.20 - istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja;
- 73.11 - delatnost reklamnih agencija;
- 73.12 - medijsko predstavljanje;
- 77.39 - iznajmljivanje i lizing ostalih mašina, opreme i materijalnih dobara;
- 77.22 - iznajmljivanje video-kaseta i kompakt diskova;
- 77.29 - iznajmljivanje i lizing ostalih predmeta za ličnu upotrebu u domaćinstvu;
- 90.01 - izvođačka umetnost;
- 90.02 - druge umetničke delatnosti u okviru izvođačke umetnosti;
- 90.03 - umetničko stvaralaštvo;
- 32.99 - proizvodnja ostalih predmeta;
- 58.11 - izdavanje knjiga;
- 58.12 - izdavanje imenika i adresara;
- 59.20 - snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike;
- 17.23 - proizvodnja kancelarijskih predmeta od papira;
- 18.12 - ostalo štampanje;
- 18.13 - usluge pripreme za štampu;
- 18.20 - umnožavanje snimljenih zapisa;
- 47.61 - trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.62 - trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.41 - trgovina na malo računarima, perifernim jedinicama i softverom u specijalizovanim prodavnicama;
-47.42 - trgovina na malo telekomunikacionom opremom u specijalizovanim prodavnicama;
- 70.21 - delatnost komunikacija i odnosa sa javnošću.
O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće može bez upisa u sudski registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u sudski registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom i osnivačkim aktom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital iz člana 10. ove Odluke sastoji se od državnog kapitala.
Osnovni kapital Preduzeća iznosi 7.165.200,00 dinara državnog kapitala, odnosno 714.319,89 US dolara po srednjem kursu NBJ - na dan 31.12.1998. (1 USD = 10.0308 din), odnosno 11.942 obračunske akcije, utvrđena na osnovu godišnjeg računa za 1998. god. i iznos od 793.000,00 dinara državnog kapitala prema proceni iz 2003. godine.
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća, samo u slučajevima propisanim zakonom.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće Kragujevca može preduzeti mere u skladu sa Zakonom kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između Preduzeća i osnivača urediće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA
Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje delatnosti, prodajom i pružanjem usluga na tržištu i drugih izvora u skladu sa Zakonom.
Prihod i dobit se utvrđuju godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.
Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima iz Kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora.
Na odluku Nadzornog odbora o raspodeli dobiti saglasnost daje Skupština grada.
Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima donosi odluku o pokriću gubitka i dostavlja je osnivaču na saglasnost.
U Preduzeću se može obrazovati interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.
Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.
Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Bliži uslovi za zaduživanje iz stava 3. ovog člana, biće definisani Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor u skladu sa zakonom.
Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom.
Direktor preduzeća, uz saglasnost osnivača, može određenom licu dati prokuru, u skladu sa zakonom.
Upravljanje Preduzećem je jednodomno.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor
2. Direktor.
Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Preduzeću.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava osnivač u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom preduzeća.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti preduzeća;
4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti preduzeća.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u postupku imenovanja dostave dokaze o ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana (original ili overena fotokopija).
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice u Preduzeću deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1. utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2. usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3. donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4. nadzire rad direktora;
5. vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;
6. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7. utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8. donosi Statut uz saglasnost osnivača;
9. donosi druge opšte akte Preduzeća u skladu sa ovom Odlukom i Statutom;
10. odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, kao i o promeni delatnosti Preduzeća, uz saglasnost osnivača;
11. donosi odluku o cenama i tarifni sistem za prodaju usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
12. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima veće vrednosti koja su preneta u svojinu Preduzeća, a koja su u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
13. donosi akt o opštim uslovima za obavljanje usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
14. odlučuje o ulaganju kapitala uz saglasnost osnivača;
15. donosi akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u udelima, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji uz saglasnost osnivača;
16. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost osnivača;
17. daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i ovom Odlukom;
18. zaključuje ugovor o radu sa direktorom preduzeća;
19. donosi poslovnik o svom radu;
20. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira pretežne delatnosti Preduzeća, uz saglasnost osnivača;
21. imenuje i razrešava odgovornog urednika na predlog direktora;
22. odlučuje o povećanju i smanjenju kapitala, uz saglasnost osnivača;
23. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na akte Nadzornog odbora Preduzeća iz člana 36. saglasnost daje:
1. Skupština grada Kragujevca na akte iz tačaka 3, 7, 8, 10, 14, 15, 16, 20 i 22;
2. Gradsko veće na akte iz tačaka 11. i 13.
Na tačku 12. saglasnost daju:
- Gradsko veće kada se odlučuje o raspolaganju imovinom Preduzeća vrednosti od 500.000,00 dinara i
- Skupština grada Kragujevca preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se posebnom odlukom Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Preduzeća.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;
3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili na poslovima za koje je osnovano Preduzeće i najmanje jednu godinu na rukovodećim položajima;
5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
6. da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
7. da mu nije izrečena mere bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Preduzeća.
Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora Preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada;
3. vodi poslovanje Preduzeća;
4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;
5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6. predlaže finansijske izveštaje;
7. izvršava odluke Nadzornog obora;
8. donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova uz saglasnost Nadzornog odbora;
9. vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Komisija ima sekretara koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor može da zasnuje radni odnos na neodređeno ili određeno vreme, što se određuje odlukom o sprovođenju konkursa za imenovanje direktora Preduzeća.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na naknadu za rad koja ima karakter zarade.
Direktor ima pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Postupak prestanka mandata direktora podnošenjem ostavke i razrešenjem sprovodi se u skladu sa zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.
U Preduzeću se može imenovati vršilac dužnosti, u slučajevima i po postupku predviđenim zakonom, kao i u slučaju da Skupština grada nakon sprovedenog javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, u skladu sa zakonom, ne prihvati predlog Komisije, na period koji nije duži od 6 meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, može biti imenovan na još jedan period od 6 meseci.
Vršioca dužnosti direktora imenuje Skupština grada.
PROGRAM POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.
Program sadrži: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u Preduzeću, koji se utvrđuje u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se Program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.
Usvojeni Program iz stava 1. ovog člana dostavlja se ministarstvu nadležnom za oblast u kojoj je delatnost za koju je osnovano Preduzeće, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 49. ove Odluke do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu, sve do donošenja Programa u skladu sa članom 49. ove Odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti Preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 49. ove Odluke.
Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu nadležnom za oblast u kojoj je delatnost za koju je osnovano Preduzeće, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji Programa.
Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima, utvrđenih zakonom kojim se uređuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.
Izveštaji iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se gradskoj upravi nadležnoj za poslove lokalne samouprave.
Javnost u radu Preduzeća obezbeđuje se redovnim obaveštavanjem javnosti o programu rada Preduzeća i realizaciji programa, o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenima direktora, o organizacionoj strukturi Preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.
Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja, tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja od značaja za javnost, objavi na svojoj internet stranici.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenja životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima, koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva, u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.
Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa aktima koji su na snazi do usaglašavanja sa odredbama ove Odluke i Zakona.
Preduzeće je dužno da u roku propisanom zakonom usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke.
Organi u Preduzeću nastavljaju sa radom, u skladu sa odredbama ove Odluke.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac"
2. ("Službeni list grada Kragujevca", br. 33/09 - prečišćen tekst),
3. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 3/11),
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 6/13),
5. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca" br. 9/13).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" ne sadrži:
1. Odredbe člana 2, 3. i 4. Odluke o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 3/11), kojima je: u članu 2. obavezano Preduzeće da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke, u članu 3. utvrđena obaveza Odbora za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac", a u članu 4. uređeno je da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
2. Odredbe člana 20., 21., 22., 23., 24. i 25. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 6/13), kojima je: u članu 20. utvrđena obaveza Skupštine grada da imenuje Nadzorni odbor Preduzeća najkasnije u roku od 90 dana od stupanja na snagu ove Odluke, u članu 21. obavezano Preduzeće da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost, u članu 22. utvrđeno je da će konkurs za direktora Preduzeća biti raspisan najkasnije do 30. juna 2013. godine, u članu 23. ovlašćen je direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre, u članu 24. ovlašćen je Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac" i u članu 25. uređeno je da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u " Službenom listu grada Kragujevca";
3. Odredbe člana 2. i 3. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac"
4. ("Službeni list grada Kragujevca", br. 9/13), kojima je u članu 2. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac", a u članu 3. uređeno je da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
U prečišćenom tekstu Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio-televizija Kragujevac", kroz pravno tehničku redakciju, izvršena je prenumeracija članova saglasno Jedinstvenim metodološkim pravilima za izradu propisa ("Službeni glasnik republike Srbije", broj 21/10) iz razloga što su članovi koji su bili numerisani brojevima i slovima sada numerisani samo brojevima.