PRAVILNIKO USLOVIMA, NAČINU I OBRASCIMA ZAHTEVA ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA REGRES ZA TROŠKOVE SKLADIŠTENJA POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA U JAVNIM SKLADIŠTIMA("Sl. glasnik RS", br. 61/2013) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju uslovi, način ostvarivanja prava na regres za troškove skladištenja poljoprivrednih proizvoda u javnim skladištima (u daljem tekstu: pravo na regres), kao i obrasci zahteva za ostvarivanje prava na regres.
Poljoprivredni proizvodi, u smislu ovog pravilnika, su:
1) pšenica, i to: A-1, A-2 i A-3 klase;
2) kukuruz, i to: A i B klase;
3) malina, i to: rolend, polublok, blok i griz kategorije;
4) kupina, i to: konfitura, polublok, blok i griz kategorije;
5) višnja, i to: sa košticom i bez koštice kategorije.
Uslovi za ostvarivanje prava na regres, koje u skladu sa zakonom ostvaruju pravno lice, preduzetnik i fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, su uslovi propisani zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, kao i sledeći uslovi:
1) da je površine pod poljoprivrednim proizvodima prijavio u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj;
2) da je poljoprivredne proizvode podigao iz javnog skladišta u periodu koji ne može biti duži od godinu dana pre podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na regres.
Lice iz stava 1. ovog člana pravo na regres ostvaruje za pun mesec od dana izdavanja robnog zapisa, a najduže za šest meseci od dana izdavanja robnog zapisa u skladu sa zakonom kojim se uređuju javna skladišta za poljoprivredne proizvode, u iznosu od 40% od troškova skladištenja za najviše 2 000 tona uskladištene pšenice i/ili kukuruza, odnosno za najviše 20 tona uskladištene maline i/ili kupine i/ili višnje.
Zahtev za ostvarivanje prava na regres iz člana 2. ovog pravilnika podnosi se jedanput godišnje, u dva primerka Ministarstvu finansija i privrede - Uprava za trezor (u daljem tekstu: Uprava) u periodu od 15. jula do 30. novembra tekuće godine, i to za pšenicu i kukuruz na Obrascu 1 - Zahtev za ostvarivanje prava na regres za troškove skladištenja pšenice i kukuruza u javnim skladištima (u daljem tekstu: Obrazac 1), a za malinu, kupinu i višnju na Obrascu 2 - Zahtev za ostvarivanje prava na regres za troškove skladištenja maline, kupine i višnje u javnim skladištima (u daljem tekstu: Obrazac 2).
Obrazac 1 i Obrazac 2 su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se original ili overena kopija ugovora o skladištenju, faktura za usluge skladištenja, kopija robnog zapisa izdatog u skladu sa zakonom kojim se uređuju javna skladišta za poljoprivredne proizvode i kopija otpremnice izdate u skladu sa propisom kojim se uređuje evidencija prometa robe i usluga.
Ispunjenost propisanih uslova za ostvarivanje prava na regres, upoređivanje podataka iz zahteva sa podacima iz Registra poljoprivrednih gazdinstava, odobravanje isplate i ispostavljanje naloga za prenos sredstava na namenski račun poljoprivrednog gazdinstva otvoren kod poslovne banke vrši Uprava.
Prenos sredstava na namenski račun poljoprivrednog gazdinstva otvoren kod poslovne banke vrši se prema redosledu podnošenja zahteva iz člana 3. ovog pravilnika.
Uprava dostavlja podatke o regresiranoj količini poljoprivrednih proizvoda i isplaćenom iznosu sredstava ostvarenom po osnovu prava na regres ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede radi upisivanja u Registar podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
________________________________________________________________________________________
Naziv i sedište (mesto, ulica i broj) pravnog lica ili preduzetnika/ ime, prezime i
prebivalište (mesto, ulica i broj) nosioca porodičnog poljoprivrednog gazdinstva
MB (JMBG) |
|
BPG |
|
MINISTARSTVO FINANSIJA I PRIVREDE
UPRAVA ZA TREZOR
FILIJALA ____________________
ZAHTEV
ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA REGRES ZA TROŠKOVE SKLADIŠTENJA PŠENICE I KUKURUZA U JAVNIM SKLADIŠTIMA
Uskladištena pšenica u javnom skladištu |
|||
Količina u tonama |
Klasa |
Predato na skladištenje |
Podignuto sa skladištenja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uskladišten kukuruz u javnom skladištu |
|||
Količina u tonama |
Klasa |
Predato na skladištenje |
Podignuto sa skladištenja |
|
|
|
|
|
|
|
|
Podaci o javnom skladištu u kome je uskladišten poljoprivredni proizvod |
||
Naziv |
|
|
Sedište |
|
|
Šifra skladišta (popunjava radnik Uprave za trezor) |
|
Uz zahtev, prilažem fakturu javnog skladišta broj i datum: ____________________________________
_________________________________________________________________________________,
kopiju otpremnice broj i datum: ________________________________________________________,
original ili overenu kopiju ugovora o skladištenju broj i datum: ________________________________
________________, kao i kopiju robnog zapisa serijski broj: _________________________________
_________________________________________________________________________________.
Pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću IZJAVLJUJEM da sam pre popunjavanja obrasca isti pažljivo pročitao i razumeo, kao i da su gore navedeni podaci tačni.
UPRAVA ZA TREZOR |
|
U _______________, ______ 20__. godine |
|
Zahtev broj: |
Datum i vreme prijema: |
|
|
Datum isplate: |
|
|
|
Iznos isplaćenih sredstava: |
|
|
________________________________ |
Zahtev obradio: |
Kontrolisao: |
|
(Potpis podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica u pravnom licu i pečat) |
__________________________________________________________________________
Naziv i sedište (mesto, ulica i broj) pravnog lica ili preduzetnika / ime, prezime
i prebivalište (mesto, ulica i broj) nosioca porodičnog poljoprivrednog gazdinstva
MB (JMBG) |
|
BPG |
|
MINISTARSTVO FINANSIJA I PRIVREDE
UPRAVA ZA TREZOR
FILIJALA ____________________
ZAHTEV
ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA REGRES ZA TROŠKOVE SKLADIŠTENJA MALINE, KUPINE I VIŠNJE U JAVNIM SKLADIŠTIMA
Količina u tonama |
Kategorija |
Predato na skladištenje (dan, mesec i godina) |
Podignuto sa skladištenja (dan, mesec i godina) |
USKLADIŠTENA MALINA U JAVNOM SKLADIŠTU |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
USKLADIŠTENA KUPINA U JAVNOM SKLADIŠTU |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
USKLADIŠTENA VIŠNJA U JAVNOM SKLADIŠTU |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
Podaci o javnom skladištu u kome je uskladišten poljoprivredni proizvod |
||
Naziv |
|
|
Sedište |
|
|
Šifra skladišta (popunjava radnik Uprave za trezor) |
|
Uz zahtev, prilažem fakturu javnog skladišta broj i datum: ______________________________________
___________________________________________________________________________________,
kopiju otpremnice broj i datum: __________________________________________________________,
original ili overenu kopiju ugovora o skladištenju broj i datum: __________________________________
_____________________________, kao i kopiju robnog zapisa serijski broj: ______________________
___________________________________________________________________________________.
Pod punom prekršajnom i krivičnom odgovornošću IZJAVLJUJEM da sam pre popunjavanja obrasca isti pažljivo pročitao i razumeo, kao i da su gore navedeni podaci tačni.
UPRAVA ZA TREZOR |
|
U _______________, ______ 20__. godine |
|
Zahtev broj: |
Datum i vreme prijema: |
|
|
Datum isplate: |
|
|
|
Iznos isplaćenih sredstava: |
|
|
________________________________ |
Zahtev obradio: |
Kontrolisao: |
|
(Potpis podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica u pravnom licu i pečat) |