ODLUKAO PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2013. GODINI("Sl. list Grada Novog Sada", br. 56/2012 i 34/2013) |
Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2013. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.
Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:
R. br |
Izvori prihoda |
u dinarima |
% udeo |
A. |
Sredstva iz budžeta Grada za 2013. godinu |
731.876.276,00 |
79,29 |
B. |
Dodatna sredstva iz budžeta Grada za 2013. godinu |
163.300.000,00 |
17,69 |
V. |
Prihodi od budžeta Republike Srbije |
10.000.000,00 |
1,08 |
G. |
Prihodi od AP "Vojvodine" |
7.500.000,00 |
0,82 |
D. |
Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
10.000.000,00 |
1,08 |
E. |
Prihodi od prodaje nefinansijske imovine |
360.000,00 |
0,04 |
|
Ukupno sredstva: (A+B+V+G+D+E) |
923.036.276,00 |
100 |
Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima (za programsku tačku pod oznakom A):
Prog. |
Pozicije rashoda po namenama |
u dinarima |
% udeo |
A |
Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada |
923.036.276,00 |
100,00 |
1. |
Rashodi na izgradnji poslovnih objekata |
402.397.268,00 |
43,59 |
1.1. |
Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (III faza) Rimski šančevi, Sentandrejski put bb |
10.000.000,00 |
1,08 |
1.2. |
Izgradnja Arhiva Grada Novog Sada (II faza) Filipa Višnjića 2a u Novom Sadu |
150.397.268,00 |
16,30 |
1.3. |
Izgradnja i kapitalno održavanje objekata od interesa lokalne samouprave |
35.000.000,00 |
3,79 |
1.4. |
Kupovina poslovnog prostora |
10.000.000,00 |
1,08 |
1.5. |
Izgradnja i kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora |
107.000.000,00 |
11,59 |
1.6. |
Izgradnja poslovnog prostora |
5.000.000,00 |
0,54 |
1.7. |
Rekonstrukcija Beogradske kapije |
35.000.000,00 |
3,79 |
1.8. |
Zajednička izgradnja poslovno stambenog objekta (ugao M. Gorkog - Stražilovska) |
50.000.000,00 |
5,42 |
2. |
Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora |
59.829.008,00 |
6,48 |
2.1. |
Javni objekti od interesa lokalne samouprave |
10.800.000,00 |
1,17 |
2.2. |
Poslovni objekti - poslovni prostori |
23.900.000,00 |
2,59 |
2.3. |
Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova |
10.000.000,00 |
1,08 |
2.4. |
Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima |
5.000.000,00 |
0,54 |
2.5. |
Ostali objekti od interesa lokalne samouprave i rekonstrukcija fasada |
9.129.008,00 |
0,99 |
2.6. |
Podgrađe Petrovaradinske tvrđave |
1.000.000,00 |
0,11 |
3. |
Rashodi na izradi projektne dokumentacije |
19.000.000,00 |
2,06 |
3.1. |
Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora |
3.000.000,00 |
0,33 |
3.2. |
Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora |
13.000.000,00 |
1,40 |
3.3. |
Izrada master plana i elaborata, studija izvodljivosti |
3.000.000,00 |
0,33 |
|
(Svega 1 + 2 + 3) |
481.226.276,00 |
52,13 |
4. |
Rashodi (izdaci) na realizaciji programa |
441.810.000,00 |
47,87 |
4.1. |
Troškovi osiguranja |
13.180.000,00 |
1,43 |
4.2. |
Porez na dobit preduzeća (akontacija) |
800.000,00 |
0,09 |
4.3. |
Porez na dodatu vrednost (PDV) |
139.200.000,00 |
15,08 |
4.4. |
Izdaci - troškovi Javnog preduzeća |
181.755.268,00 |
19,69 |
|
Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...) |
128.255.268,00 |
13,89 |
|
4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu |
10.500.000,00 |
1,14 |
|
4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Hala) |
20.000.000,00 |
2,17 |
|
4.4.3. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Bazen) |
17.000.000,00 |
1,84 |
|
4.4.4. Izdaci za korišćenje el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe" |
6.000.000,00 |
0,65 |
4.5 |
Izdaci za legalizaciju objekata |
3.000.000,00 |
0,33 |
4.6. |
Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor |
97.104.732,00 |
10,52 |
|
4.6.1. Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima |
89.097.732,00 |
9,65 |
|
4.6.2. Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora |
8.007.000,00 |
0,87 |
4.7. |
Izdaci za marketing |
2.970.000,00 |
0,32 |
4.8. |
Dotacije ostalim neprofitnim institucijama |
3.800.000,00 |
0,41 |
|
4.8.1. DaNS za štampanje časopisa |
1.200.000,00 |
0,13 |
|
4.8.2. Fond "Melanija Bugarinović" |
2.600.000,00 |
0,28 |
Svega A: |
923.036.276,00 |
100,00 |
Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske tačke A-1.1, A-1.2, A-1.3, A-1.4, A-1.5, A-1.6, A-1.7, A-1.8, A-3.1, A-3.2. i A-3.3. ovog člana su kapitalne investicije.
Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.4. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2013. godini vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava za iste, direktor je dužan obavestiti Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.
Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).
Nadzorni odbor na predlog direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu može da izvrši preusmeravanje odobrenog iznosa u programskoj tački rashoda u iznosu 5% vrednosti za programsku tačku rashoda čiji se iznos umanjuje.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 01.01.2013. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2013. godini
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 34/2013)
Član 5
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2013. GODINI
Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2013. godini, ovim Programom definišu se objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:
Prog. |
Pozicije rashoda po namenama |
u dinarima |
1. |
Rashodi na izgradnji poslovnih objekata |
402.397.268,00 |
1.1. |
Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (III faza) Rimski šančevi, Sentandrejski put bb |
10.000.000,00 |
1.2. |
Izgradnja Arhiva Grada Novog Sada (II faza) Filipa Višnjića 2a u Novom Sadu |
150.397.268,00 |
1.3. |
Izgradnja i kapitalno održavanje objekata od interesa lokalne samouprave |
35.000.000,00 |
1.4. |
Kupovina poslovnog prostora |
10.000.000,00 |
1.5. |
Izgradnja i kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora |
107.000.000,00 |
1.6. |
Izgradnja poslovnog prostora |
5.000.000,00 |
1.7. |
Rekonstrukcija Beogradske kapije |
35.000.000,00 |
1.8. |
Zajednička izgradnja poslovno stambenog objekta (ugao M. Gorkog - Stražilovska) |
50.000.000,00 |
2. |
Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora |
59.829.008,00 |
2.1. |
Javni objekti od interesa lokalne samouprave |
10.800.000,00 |
2.2. |
Poslovni objekti - poslovni prostori |
23.900.000,00 |
2.3. |
Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova |
10.000.000,00 |
2.4. |
Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima |
5.000.000,00 |
2.5. |
Ostali objekti od interesa lokalne samouprave i rekonstrukcija fasada |
9.129.008,00 |
2.6. |
Podgrađe Petrovaradinske tvrđave |
1.000.000,00 |
3. |
Rashodi na izradi projektne dokumentacije |
19.000.000,00 |
3.1. |
Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora |
3.000.000,00 |
3.2. |
Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora |
13.000.000,00 |
3.3. |
Izrada master plana i elaborata, studija izvodljivosti |
3.000.000,00 |
(Svega 1 + 2 + 3) |
481.226.276,00 |
A. Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2013. godinu
4.1. Troškovi osiguranja
Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti na svakovremenu stvarnu vrednost, kao i obavezno osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od |
|
|
13.180.000,00 dinara. |
4.2. i 4.3. Zakonske obaveze
Na ime poreskih obaveza preduzeća (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost) planiraju se sredstva u iznosu od |
|
|
140.000.000,00 dinara. |
4.4. Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu (u daljem tekstu Preduzeće)
Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenja, kancelarijski materijal, veštačenje, platni promet, PTT, ugovori o delu, administrativna oprema, prevoz radnika, otpremnine prilikom odlaska radnika u penziju itd) planski se određuje iznos sredstava od |
|
|
128.255.268,00 dinara. |
U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 800.000,00 dinara, a služiće za potrebe Preduzeća.
4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu |
|
|
10.500.000,00 dinara. |
4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportske hale "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu |
|
|
20.000.000,00 dinara. |
4.4.3. Izdaci za korišćenje bazena "Slana bara" (električna energija, voda, grejanje, spoljno obezbeđenje, održavanje objekta) planiraju se u iznosu |
|
|
17.000.000,00 dinara. |
4.4.4. Izdaci za korišćenje električne energije na Gradskom stadionu "Karađorđe" planiraju se u iznosu |
|
|
6.000.000,00 dinara. |
4.5. Izdaci za legalizaciju objekata planirani su u iznosu |
|
|
3.000.000,00 dinara. |
4.6. Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora
Plate i dodaci za 61 radnika isplanirani su na nivou isplaćenih zarada za avgust mesec 2012. godine uvećanih za 5% i iznose |
|
|
89.097.732,00 dinara. |
Iznos naknada članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2013. godini planiran je u iznosu 8.007.000,00 dinara. Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:
- predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća
- članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća
- mesečna naknada članu Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5% zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.
Upravni odbor Preduzeća prestao je sa radom, a njegovom predsedniku i članovima prestao je mandat, dana 30. maja 2013. godine kada je doneto Rešenje Skupštine Grada Novog Sada o imenovanju predsednika i člana Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu.
Članom 19. Zakona o javnim preduzećima, utvrđeno je da predsednik i članovi nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru, kao i da visinu naknade utvrđuje osnivač Preduzeća na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Preduzeća.
Zaključkom Skupštine Grada Novog Sada od 21. juna 2013. godine utvrđena je visina naknade za rad u Nadzornom odboru predsedniku i članovima Nadzornog odbora javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća čiji je osnivač Grad Novi Sad u mesečnom neto iznosu od 25.000,00 dinara do utvrđivanja visine naknade na osnovu stepena realizacije programa poslovanja javnog komunalnog i drugog javnog preduzeća čiji je osnivač Grad Novi Sad.
4.7. Izdaci za marketing
Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od |
|
|
2.970.000,00 dinara. |
Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su:
- za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup
- reklamne i propagandne aktivnosti za promociju poslovnih prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu kao i prilikom izgradnje novog poslovnog prostora.
4.8. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama odnose se na sledeće:
- Društvu arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od |
|
|
1.200.000,00 dinara. |
- Fondu "Melanije Bugarinović"
od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, umanjene za porez na dodatu vrednost, i tako se prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od 2.600.000,00 dinara.