ODLUKA

O USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PARKING SERVIS" LOZNICA

("Sl. list Grada Loznice", br. 5/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom vrši se usklađivanje Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica ("Službeni list grada Loznice", br. 6/2009 i 7/2009) sa Zakonom o javnim preduzećima.

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica, upisano u registar Agencije za privredne registre rešenjem br. BD 135575/2009, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke.

Cilj osnivanja javnog preduzeća

Član 2

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica osnovano je radi obavljanja delatnosti od opšteg interesa, odnosno komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, odnosno stvaranja i održavanja uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa, u skladu sa osnivačkim aktom iz člana 1. ove Odluke.

Predmet odluke

Član 3

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su međusobna prava i obaveze osnivača i Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača,

- poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica,

- pretežna delatnost Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica,

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom komunalnom preduzeću "Parking servis" Loznica i Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica prema osnivaču,

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika,

- uslovi i način zaduživanja Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica,

- zastupanje Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica,

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga,

- organi Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica,

- imovina koja se ne može otuđiti,

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica u skladu sa zakonom,

- zaštita životne sredine,

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica.

-

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica je Grad Loznica (u daljem tekstu: osnivač), ulica Karađorđeva broj 2, matični broj 07171412.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Loznice.

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 6

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 7

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 8

Javno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Parking servis".

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 9

Sedište Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica je u Loznici, Bulevar Dositeja Obradovića br. 6.

O promeni sedišta Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 10

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica i mesto za datum i broj.

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica ima svoj znak koji sadrži poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica, a koji je definisan Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 11

Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Loznica (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, odnosno komunalne delatnosti utvrđene ovom Odlukom, i upisano u registar u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 12

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Pravilnikom o sistematizaciji poslova i radnih zadataka koji donosi direktor Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 13

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

5221 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju.

Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 14

Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kada nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti,

2) kadrovske osposobljenosti,

3) bezbednosti i zdravlja na radu,

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 13. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Loznica, kao osnivač, prema Javnom preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni kapital Javnog preduzeća čini ulog u novcu u iznosu od 5.000.000,00 dinara.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini osnivača.

Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća, sa jedne, i osnivača, sa druge strane.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Skupština grada u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Raspodela dobiti

Član 21

Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom Odlukom.

Uslovi i način zaduživanja javnog preduzeća

Član 22

Javno preduzeće može se zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.

Prioritetne investicije, koje Javno preduzeće namerava da finansira zaduživanjem, moraju biti definisane u planskim aktima Javnog preduzeća, sa procenjenom vrednošću, izvorom finansiranja, obimom sredstava koja će biti obezbeđena zaduživanjem i dinamikom otplate zaduženja.

U cilju zaduženja po najpovoljnijim tržišnim uslovima, nabavka finansijskih usluga - zajmova, kredita vršiće se u otvorenom postupku javnih nabavki, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 23

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja koje donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima.

Planovima iz stava 1. i programom poslovanja iz stava 2. ovog člana, utvrđuje se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju mere i sredstva za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima koje obavlja Javno preduzeće.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 24

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća,

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća,

- pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća,

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđivanje opšteg interesa

Član 25

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada Loznice daje saglasnost na:

- Statut Javnog preduzeća,

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

- ulaganja kapitala,

- statusne promene,

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Nadležni organ osnivača daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, uključujući i zarade zaposlenih i prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih u Javnom preduzeću.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 26

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 27

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 28

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,

- ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 29

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, nadležni organ osnivača, u okviru svojih nadležnosti, preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 30

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 31

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Loznice.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti i način pokrića gubitka

Član 32

Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Odlukom iz stava 3. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 33

Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor i

2) direktor.

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 34

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na predlog Javnog preduzeća, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Nadzorni odbor ima tri člana od kojih jednog člana osnivač imenuje za predsednika.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 35

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno,

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće,

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja,

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 36

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko Javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 37

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji,

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja,

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača,

4) nadzire rad direktora,

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća,

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima,

7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti,

8) donosi statut uz saglasnost osnivača,

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača,

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača,

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača,

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Javnog preduzeća,

13) vrši druge poslove u skladu sa ovom Odlukom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 38

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

2) Direktor

Član 39

Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Za direktora Javnog preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano Javno preduzeće;

3) da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva;

5) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

6) da nije osuđivano za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;

7) da licu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Javnog preduzeća.

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 40

Direktor Javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća,

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje,

6) predlaže finansijske izveštaje,

7) izvršava odluke nadzornog odbora,

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Zarada direktora

Član 41

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Mandat direktora

Član 42

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 43

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor Javnog preduzeća ili Gradsko veće.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 44

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 45

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 46

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata,

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora,

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 47

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada može preduzeti mere propisane zakonom radi obezbeđivanja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća,

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća,

- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 48

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, podzakonskim i drugim aktima.

U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje nadležni organ, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 49

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Radni odnosi

Član 50

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 51

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 52

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 53

Rad Javnog preduzeća je javan.

Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 54

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 55

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom Nadzornog odbora Javnog preduzeća, na predlog direktora, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 56

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Statut, po dobijanju saglasnosti osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 57

Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Ostale opšte akte nadležni organi Javnog preduzeća dužni su da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.

Član 58

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis" Loznica ("Službeni list grada Loznice", br. 6/2009 i 7/2009).

Član 59

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".