ODLUKAO USKLAĐIVANJU ODLUKE O ORGANIZOVANJU KOMUNALNOG JAVNOG PREDUZEĆA "NAŠ DOM" LOZNICA("Sl. list Grada Loznice", br. 5/2013) |
Ovom Odlukom vrši se usklađivanje Odluke o organizovanju Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica ("Službeni list opštine Loznica", br. 8/1989, 4/1993, 4/1995, 6/1997, 1/1998, 5/1998, 5/1999, 3/2001, 2/2003, 2/2008 i "Službeni list grada Loznice, br. 6/2009 i 7/2009) sa Zakonom o javnim preduzećima.
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica, upisano u registar Agencije za privredne registre rešenjem br. BD 27229/2005, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke.
Cilj osnivanja javnog preduzeća
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica osnovano je i posluje radi obezbeđenja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa: upravljanje komunalnim otpadom, upravljanje grobljima i pogrebne usluge, upravljanje pijacama, održavanje čistoće na površinama javne namene, održavanje javnih zelenih površina, dimničarskih usluga i delatnosti zoohigijene na teritoriji grada Loznice, u skladu sa osnivačkim aktom iz člana 1. ove Odluke.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su međusobna prava i obaveze osnivača i Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- naziv i sedište osnivača,
- poslovno ime i sedište Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica,
- pretežna delatnost Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica,
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Komunalnom javnom preduzeću "Naš dom" Loznica i Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica prema osnivaču,
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika,
- uslovi i način zaduživanja Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica,
- zastupanje Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica,
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga,
- organi Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica,
- imovina koja se ne može otuđiti,
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica u skladu sa zakonom,
- zaštita životne sredine,
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica.
Osnivač Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica je Grad Loznica (u daljem tekstu: osnivač), ulica Karađorđeva broj 2, matični broj 07171412.
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Loznice.
Pravni status javnog preduzeća
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javnog preduzeća
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica zastupa i predstavlja direktor.
Javno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica.
Skraćeno poslovno ime je KJP "Naš dom" Loznica.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica, uz saglasnost osnivača.
Sedište Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica je u Loznici, Bulevar Dositeja Obradovića 6.
O promeni sedišta Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica i mesto za datum i broj.
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica ima svoj znak koji sadrži poslovno ime i sedište Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica, a koji je definisan Statutom Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica.
Upis javnog preduzeća u registar
Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, odnosno komunalne delatnosti utvrđene ovom Odlukom, i upisano u registar u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog preduzeća
Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Pravilnikom o sistematizaciji poslova i radnih zadataka koji donosi direktor Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
38.11 - Skupljanje otpada koji nije opasan.
Ostale delatnosti Javnog preduzeća su:
38.21 - Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan,
38.32 - Ponovna upotreba razvrstanih materijala,
39.00 - Sanacija, rekultivacija i druge usluge upravljanja otpadom,
81.30 - Usluge uređenja i održavanja okoline,
96.03 - Pogrebne i srodne delatnosti,
81.10 - Usluge održavanja objekata,
81.21 - Usluge redovnog čišćenja zgrada,
81.22 - Usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme,
81.29 - Usluge ostalog čišćenja,
91.04 - Delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti,
96.09 - Ostale nepomenute lične uslužne delatnosti,
47.81 - Trgovina na malo hranom, pićima i duvanskim proizvodima na tezgama i pijacama,
47.99 - Ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca,
93.21 - Delatnost zabavnih i tematskih parkova,
56.10 - Delatnost restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata,
56.21 - Ketering,
56.29 - Ostale usluge pripremanja i posluživanja hrane,
46.77 - Trgovina na veliko otpacima i ostacima,
47.11 - Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom,
43.11 - Rušenje objekata,
47.21 - Trgovina na malo voćem i povrćem u specijalizovanim prodavnicama,
47.25 - Trgovina na malo pićima u specijalizovanim prodavnicama,
47.26 - Trgovina na malo proizvodima od duvana u specijalizovanim prodavnicama,
47.29 - Ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama,
47.52 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama,
47.79 - Trgovina na malo polovnom robom u prodavnicama,
01.13 - Gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka,
01.19 - gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka,
01.30 - Gajenje sadnog materijala.
Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kada nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti,
2) kadrovske osposobljenosti,
3) bezbednosti i zdravlja na radu,
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 13. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Loznica, kao osnivač, prema Javnom preduzeću.
Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.
Osnovni kapital Javnog preduzeća čini ulog u novcu u iznosu od 39.145.470,00 dinara.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini osnivača.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća, sa jedne, i osnivača, sa druge strane.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Skupština grada u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom Odlukom.
Uslovi i način zaduživanja javnog preduzeća
Javno preduzeće može se zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Prioritetne investicije, koje Javno preduzeće namerava da finansira zaduživanjem, moraju biti definisane u planskim aktima Javnog preduzeća, sa procenjenom vrednošću, izvorom finansiranja, obimom sredstava koja će biti obezbeđena zaduživanjem i dinamikom otplate zaduženja.
U cilju zaduženja po najpovoljnijim tržišnim uslovima, nabavka finansijskih usluga - zajmova, kredita vršiće se u otvorenom postupku javnih nabavki, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Načela za određivanje cene usluga
Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost nadležnog organa osnivača, u skladu sa zakonom.
Cene komunalnih usluga formiraju se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:
1) načelom "potrošač plaća",
2) načelom "zagađivač plaća",
3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode,
4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti i
5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, osim ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.
Cene proizvoda i usluga preduzeća
Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima,
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima Javnog preduzeća na koje je osnivač dao saglasnost,
3) dobit Javnog preduzeća.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Javno preduzeće je obavezno da predlog za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 26. ove Odluke.
Odluku o promeni cena proizvoda i usluga donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.
Saglasnost na odluku iz stava 2. ovog člana daje Gradsko veće grada Loznice, u skladu sa zakonom.
Kada se značajnije promene vrednosti elemenata koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može u toku poslovne godine da podnese osnivaču predlog izmene godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena dostavljaju se Skupštini grada.
Unapređenje rada i razvoja preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja koje donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.
Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima.
Planovima iz stava 1. i programom poslovanja iz stava 2. ovog člana, utvrđuje se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju mere i sredstva za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima koje obavlja Javno preduzeće.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća,
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća,
- pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća,
- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada Loznice daje saglasnost na:
- Statut Javnog preduzeća,
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
- ulaganja kapitala,
- statusne promene,
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Nadležni organ osnivača daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, uključujući i zarade zaposlenih i prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih u Javnom preduzeću.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, nadležni organ osnivača, u okviru svojih nadležnosti, preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Loznice.
Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Raspodela dobiti i način pokrića gubitka
Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Odlukom iz stava 3. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.
Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.
Organi preduzeća su:
1) Nadzorni odbor i
2) direktor.
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na predlog Javnog preduzeća, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor ima tri člana od kojih jednog člana osnivač imenuje za predsednika.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno,
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće,
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja,
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko Javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji,
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja,
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača,
4) nadzire rad direktora,
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća,
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima,
7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti,
8) donosi statut uz saglasnost osnivača,
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača,
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača,
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača,
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Javnog preduzeća,
13) vrši druge poslove u skladu sa ovom odlukom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.
Naknada za rad
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.
Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora Javnog preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano Javno preduzeće;
3) da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva;
5) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
6) da nije osuđivano za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
7) da licu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Nadležnosti direktora
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće,
2) organizuje i rukovodi procesom rada,
3) vodi poslovanje Javnog preduzeća,
4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća,
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje,
6) predlaže finansijske izveštaje,
7) izvršava odluke nadzornog odbora,
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Zarada direktora
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Mandat direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Razrešenje direktora
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor Javnog preduzeća ili Gradsko veće.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata,
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora,
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.
U naročito opravdanim slučajevima, Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada može preduzeti mere propisane zakonom radi obezbeđivanja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća,
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća,
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, podzakonskim i drugim aktima.
U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje nadležni organ, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Javnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom Nadzornog odbora Javnog preduzeća, na predlog direktora, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Statut, po dobijanju saglasnosti osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.
Drugi opšti akti stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Javnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Ostale opšte akte nadležni organi Javnog preduzeća dužni su da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica ("Službeni list opštine Loznica", br. 8/1989, 4/1993, 4/1995, 6/1997, 1/1998, 5/1998, 5/1999, 3/2001, 2/2003, 2/2008 i "Službeni list grada Loznice", br. 6/2009 i 7/2009).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".