AKCIONI PLANPRISTUPAČNOSTI GRADA NOVOG SADA (2013 - 2018. GODINE)("Sl. list Grada Novog Sada", br. 35/2013) |
Akcioni plan pristupačnosti Grada Novog Sada 2013-2018. godine (u daljem tekstu: Akcioni plan), donosi se na osnovu Strategije pristupačnosti Grada Novog Sada (2012 - 2018. godine), koju je usvojila Skupština Grada Novog Sada, na sednici održanoj 30. marta 2012. godine ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 21/12).
Strategijom pristupačnosti Grada Novog Sada (2012 - 2018. godine), definisani su:
- vizija,
- misija,
- strateški pravci razvoja,
- strateški ciljevi,
- specifični ciljevi, i
- zadaci.
Akcioni plan predstavlja skup mera i aktivnosti kojima je osnovni cilj stvaranje uslova za primenu pristupačnosti u Gradu Novom Sadu, u skladu sa "Dizajn za sve", utvrđuje način ostvarivanja postavljenih ciljeva, kao i konkretne zadatke pojedinih izvršilaca za odabrano budžetsko razdoblje.
Primena Strategije kroz realizaciju ovog akcionog plana predstavlja kompleksan i složen proces koji zahteva vrlo visok stepen međusektorske saradnje, uključujući organe Grada Novog Sada, javna i javna komunalna preduzeća, ustanove, institucije, strukovne organizacije, organizacije civilnog društva i pojedince/ke.
Ulaganjem zajedničkih napora svih ključnih aktera na doslednoj primeni zacrtanih ciljeva može se obezbediti da Novi Sad bude grad pristupačan za sve.
METODOLOGIJA IZRADE AKCIONOG PLANA
Akcioni plan se donosi za period od 2013. do 2018. godine. Ovim akcionim planom preciznije su određeni prioriteti, definisane aktivnosti u ostvarivanju Strategijom definisanih ciljeva, kao i vremenski okvir, očekivani rezultati, indikatori za proveru uspešnosti, sredstva verifikacije za potvrdu sprovedenih aktivnosti, nosioci aktivnosti i izvori finansiranja.
Nosioci pojedinih aktivnosti iz Akcionog plana definisani su tako što se za svaku aktivnost određuju nosioci, i to oni koji predlažu i realizuju te aktivnosti. Nosioci aktivnosti određuju saradnike u sprovođenju aktivnosti. Na ovaj način se želi postići precizno definisana odgovornost nosilaca za sprovođenje aktivnosti u utvrđenom roku.
Akcioni plan je usklađen sa sadržajem i ciljevima Strategije pristupačnosti Grada Novog Sada (2012 - 2018. godine), koji je usvojila Skupština Grada Novog Sada.
Osnovni ciljevi koji se žele postići Akcionim planom jesu sprovođenje Strategijom utvrđenih strateških ciljeva:
Strateški cilj 1
Stvoriti uslove za primenu pristupačnosti u Gradu Novom Sadu, u skladu sa konceptom "Dizajn za sve", na javnim površinama, u javnom prevozu, u javnim objektima i u oblasti informacija i komunikacija.
Strateški cilj 2
Planskim pristupom povećavati nivo pristupačnosti svih javnih površina i javnog prevoza u Gradu Novom Sadu.
Strateški cilj 3
Planskim pristupom povećati nivo pristupačnosti objekata za javnu upotrebu u Gradu Novom Sadu.
Strateški cilj 4
Planskim pristupom povećati nivo pristupačnosti svih informacija, komunikacija i usluga u Gradu Novom Sadu.
Akcionim planom postiže se definisana odgovornost nosilaca aktivnosti u realizaciji ciljeva Akcionog plana.
Tabelarno prikazane aktivnosti u Akcionom planu izvršene su prema strateškim i specifičnim ciljevima i zadacima definisanim Strategijom.
Većina planiranih aktivnosti u ovom akcionom planu su dugoročne ili kontinuirane, i prevazilaze vremenski okvir od šest godina, na koliko je projektovan Akcioni plan.
Stvoriti uslove za primenu pristupačnosti u Gradu Novom Sadu, u skladu sa konceptom "Dizajn za sve", na javnim površinama, u javnom prevozu, u javnim objektima i u oblasti informacija i komunikacija |
Stvoriti uslove za kontinuirano uklanjanje svih postojećih barijera, putem sistemskog, planskog i multisektorskog rada |
ZADATAK 1.1.1. Izraditi i usvojiti opštu gradsku odluku o pristupačnosti u skladu sa konceptom "dizajn za sve" |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.1.1.1. |
2013. |
Obrazovan |
Odgovornost i stručnost članova Tima, broj radnih sastanaka |
Rešenje o obrazovanju Tima i rešenje o imenovanju članova Tima |
Gradska uprava za socijalnu i dečiju zaštitu, |
- |
1.1.1.2. |
2013. |
Identifikovane su ključne oblasti kojim će se dokument baviti |
Stvoreni preduslovi za primenu standarda i rad u oblasti pristupačnosti |
Dokument (tekst) Nacrta odluke |
Tim, |
|
1.1.1.3. |
2013 -2014. |
Obrađeni su svi tehnički elementi pristupačnosti |
Stvoreni preduslovi za primenu standarda i rad u oblasti pristupačnosti |
Dokument (tekst) Nacrta pravilnika |
||
ZADATAK 1.1.2. Osmisliti i uvesti obaveznu obuku o osnovama pristupačnosti o gradskoj odluci za pristupačnosti za zaposlene u svim GU, JP, JKP i drugim nadležnim gradskim službama, i za sva stručna lica koja učestvuju u planiranju, projektovanju i izvođenju |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.1.2.1. |
2013 |
Donet je stručni program obuke, pripremljen štampani materijal i prezentacije za učesnike |
Stručnost i sveobuhvatnost programa obuke, sveobuhvatnost pisanog materijala koji će se deliti učesnicima obuke, prezentacije |
Dokument programa obuke, štampani materijal, prezentacije |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.1.2.2. |
2013 |
Usaglašeni termini, |
Broj GU, JP i JKP koji su uključeni u program obuke, |
Kalendar, |
||
ZADATAK 1.1.3. Izraditi katastar pristupačnosti javnih površina i javnih objekata, uz obuku angažovanog osoblja za njegovu izradu i kontinuirano održavanje |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.1.3.1. |
2013 -2014. |
Osmišljen je sistem i odgovarajući softver za mapiranje i obeležavanje stepena pristupačnosti |
Ocene od strane korisnika o kvalitetu i primenljivosti "ček lista" i softvera u praksi |
Softverski program za unošenje i korišćenje podataka |
Tim |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.1.3.2. |
2013-2014. |
Na osnovu ažuriranih podataka, postoji jasan uvid u kvalitet i stepen pristupačnosti javnih površina |
Broj analiziranih ulica, saobraćajnica i drugih javnih površina |
Izveštaji o postojećem stanju iz softvera |
||
1.1.3.3. |
2013-2014. |
Na osnovu ažuriranih podataka, postoji jasan uvid u kvalitet i stepen pristupačnosti javnih objekata |
Broj i kvalitet analiziranih objekata |
Izveštaji o postojećem stanju iz softvera |
||
ZADATAK 1.1.4. Izraditi analizu stanja, na osnovu parametara dobijenih iz izrađenog katastra, radi kontinuiranog uklanjanja svih postojećih barijera |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.1.4.1. |
2013-2015. |
Urađena procena kvaliteta i stepena pristupačnosti postojećih javnih površina i definisani prioriteti |
Broj ažuriranih podataka u softveru |
Izveštaji o analizi stanja |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.1.4.2. |
2013-2015. |
Urađena procena kvaliteta i stepena pristupačnosti postojećih javnih objekata i definisani prioriteti |
Broj ažuriranih podataka u softveru |
Izveštaji o analizi stanja |
Tim, |
Uspostaviti sistem kontrole o ispunjenosti standarda pristupačnosti radi sprečavanja stvaranja novih barijera |
ZADATAK 1.2.1. Osmisliti i izraditi kriterijume za kontrolu i monitoring u primeni standarda pristupačnosti, prilikom planiranja, projektovanja i izgradnje javnih površina, javnih objekata, javnog prevoza, informacija i usluga na nivou Grada |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.2.1.1. |
2013 -2014. |
Postoji jasna procedura kontrole i monitoringa pristupačnosti |
Vrsta programa, |
Program za vršenje kontrole i monitoringa pristupačnosti |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.2.1.2. |
2013 -2018. |
Uspostavljena je stalna i redovna kontrola prilikom izrade projekata, dobijanja dozvola i izvođenja radova |
Broj izvedenih projekata koji su primenili standarde pristupačnosti, u odnosu na ukupan broj projekata, koji su pokrenuti tokom jedne godine |
Izveštaji nadležnih JP, JKP i inspekcija |
||
ZADATAK 1.2.2. Vršiti kontinuirani monitoring primene pravilnika o pristupačnosti, analizu urađenog i pratiti napredak/rezultate, na svim aktuelnim projektima održavanja i investicija |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.2.2.2. |
2014-2018. |
Redovna provera ispunjenosti standarda pristupačnosti u svim projektima i radovima koje sprovodi Grad |
Broj izvršenih provera projekata tokom jedne godine |
Izveštaji o radu nadležnih GU, JP i JKP |
Tim, nadležne GU, JP, JKP i komunalna policija |
- |
ZADATAK 1.2.3. Uvesti pojam "pristupačnosti" kao obavezan, prilikom definisanja svih gradskih konkursa, tenderskih uslova, javnih nabavki ili potpisivanja ugovora o projektovanju, izgradnji javnih površina i/ili objekata od strane grada, uprava, JP i JKP |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.2.3.1. |
2013. |
Jasno su definisane obaveze, kako i na koji način da ispoštuju standarde pristupačnosti |
Broj nadležnih ustanova koje primenjuju/poštuju uvedenu obavezu |
Dokument odluke i izveštaji nadležnih GU, JP, JKP i drugih ustanova čiji je osnivač Grad Novi Sad |
Tim, |
- |
ZADATAK 1.2.4. Obezbediti resurse za Tim za pristupačnost grada (znanja, veštine, alate i opremu) za kontrolu i razvoj pristupačnosti na teritoriji Grada |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.2.4.1. |
2013-2018. |
Članovi tima su informisani i vladaju novim informacijama i znanjima iz oblasti pristupačnosti |
Broj edukacija koje su članovi prošli, stručna literatura koju su dobili |
Izveštaji članova tima o radu |
Tim, nadležne GU, JP, JKP i ustanove čiji je osnivač Grad Novi Sad |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.2.4.2. |
2013-2018. |
Postoji pristup stručnoj literaturi, informacijama i novim metodama |
Količina/broj i kvalitet dostupne stručne literature |
Izveštaji članova tima o korišćenju literature |
||
1.2.4.3. |
2013-2018. |
Razmenjuju se iskustva iz oblasti pristupačnog okruženja sa drugim opštinama i gradovima iz zemlje i inostranstva |
Broj i sadržaj ostvarenih kontakata u zemlji i inostranstvu, broj inicijativa, zajedničkih projekata i/ili investicija |
Izveštaji o saradnji sa drugim gradovima i opštinama Pokrenuti projekti ili investicije |
||
ZADATAK 1.2.5. Utvrditi okvir za sankcionisanje i kažnjavanje onih pojedinaca ili pravnih lica koja se ne pridržavaju standarda pristupačnosti |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.2.5.1. |
2014. |
Pojedinci i pravna lica koja rade u oblasti planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i/ili okruženja, izdavanja dozvola ili kontrole, upoznati su sa pravima i obavezama iz oblasti pristupačnosti |
Broj saopštenja |
Izveštaji o radu |
Tim |
- |
1.2.5.2. |
2014-2018. |
Uključeni pojedinci i pravna lica prepoznaju važnost pristupačnosti ali i jasnu opredeljenost Grada da postigne pristupačno okruženje |
Broj uručenih opomena/prijava pojedincima ili pravnim licima |
Izveštaji o radu od strane nadležnih GU |
Tim, nadležne GU |
|
ZADATAK 1.2.6. Razviti i realizovati program obuke nadležnih gradskih inspekcijskih službi i komunalne policije, na temu sprovođenja kontrole o ispunjenosti standarda pristupačnosti i konceptu "dizajn za sve" |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.2.6.1. |
2013 |
Donet je stručni program obuke, |
Stručnost i sveobuhvatnost programa obuke, sveobuhvatnost pisanog materijala koji će se deliti učesnicima obuke, prezentacije |
Dokument programa obuke, štampani materijal, prezentacije |
Tim |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.2.6.2. |
2013 |
Usaglašeni termini, Realizovane obuke |
Broj korisnika koji su uključeni u program obuke, |
Kalendar, |
Tim |
Povećati nivo svesti i znanja šire društvene javnosti, informisanjem o pristupačnosti |
ZADATAK 1.3.1. Formirati i redovno ažurirati sajt sa svim informacijama, znanjima, zakonskom regulativom i primerima iz prakse u oblasti pristupačnosti |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.3.1.1. |
2013-2018. |
Nadležni su informisani o aktuelnim dešavanjima u oblasti pristupačnosti |
Količina informacija (vesti, tekstova, primera i sl.) na sajtu, statistički podaci o posećenosti sajta, broj preuzetih informacija, publikacija |
Izveštaj - statistička obrada podataka sa sajta |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.3.1.2. |
2014-2018. |
Razmena (transfer) znanja i informacija sa građanima/kama |
Broj uključenih korisnika u sistem/forum, broj poseta, broj postavljenih pitanja |
Izveštaj - statistička obrada podataka sa sajta |
||
ZADATAK 1.3.2. Razviti i sprovesti program informisanja šire društvene javnosti o značaju pristupačnosti, putem kampanja, interneta, obuka i drugih javnih skupova |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.3.2.1. |
2014. |
Građani/ke su informisani o značaju pristupačnosti, strateškim planovima i drugim preduzetim merama |
Broj medijskih nastupa u vezi sa kampanjom, broj novinskih članaka posvećenih kampanji |
Izveštaj o sprovedenoj kampanji |
Tim |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.3.2.2. |
2014-2015. |
MZ i OCD uključene su u proces, edukovane su i informisane su o pristupačnosti i strateškim planovima Grada |
Broj održanih obuka, broj učesnika na obukama, kvalitet dobijenih informacija i zadovoljstvo učesnika obuka |
Izveštaji (evaluacije) sa održanih obuka |
Tim |
|
ZADATAK 1.3.3. Kontinuirano promovisati strategiju pristupačnosti Grada, njene ciljeve, zadatke i rezultate, ali i primere dobre prakse putem medijskih kampanja i organizacije javnih skupova |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.3.3.1. |
2013-2018. |
Šira javnost (građani/ke) su informisani o značaju pristupačnosti, strateškim planovima i preduzetim merama |
Broj pristupačnih medijskih nastupa (titlovane tv emisije, radio), broj novinskih članaka posvećenih ovoj temi |
Izveštaj o radu |
Tim |
- |
ZADATAK 1.3.4. Angažovati istaknute javne gradske ličnosti na promovisanju pristupačnog okruženja |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.3.4.1. |
2014. |
Uspostavljena je saradnja sa javnim ličnostima koji će doprineti širenju ideje o pristupačnosti |
Broj osoba sa kojima je dogovorena saradnja i koje su spremne da se uključe u proces promocije pristupačnog okruženja |
Izveštaji o radu |
Gradonačelnik i članovi Gradskog veća, |
- |
1.3.4.2. |
2014-2018. |
Veća zainteresovanost šire javnosti za strategiju i uopšte za pristupačnost. Veći fokus stručne javnosti na probleme koji se odnose na pristupačnost |
Broj i kvalitet javnih nastupa u kojima su učestvovale istaknute javne ličnosti, učestalost teme pristupačnosti u medijima |
Izveštaji o radu |
Tim za pristupačnost Grada Novog Sada |
- |
ZADATAK 1.3.5. Organizovati kontinuirane radionice o pristupačnosti u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.3.5.1. |
2013-2015. |
Usaglašeni termini za realizaciju obuka sa predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama sa teritorije Grada |
Broj uključenih predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola sa teritorije Grada |
Dokument u vidu kalendara o usaglašenim terminima za realizaciju obuka po obrazovnim ustanovama |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
1.3.5.2. |
2013-2015. |
Realizovane obuke |
Broj predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola, broj učesnika obuka (nastavnika), kvalitet i primenljivost znanja |
Izveštaji i evaluacije sa realizovanih obuka |
||
1.3.5.3. |
2013-2015. |
Realizovane obuke |
Broj srednjih škola, broj učesnika obuka (učenika), kvalitet i primenljivost znanja |
Izveštaji i evaluacije sa realizovanih obuka |
Tim, |
|
ZADATAK 1.3.6. Obezbediti veću participativnost predstavnika/ca organizacija osoba sa invaliditetom i drugih organizacija civilnog društva u sprovođenju strategije, obukama o pristupačnosti |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
1.3.6.1. |
2013-2015. |
Usaglašeni termini za realizaciju obuka sa organizacijama sa teritorije Grada koje okupljaju ili se bave osobama sa invaliditetom |
Broj uključenih organizacija, broj učesnika obuka, količina informacija dobijenih na obuci, kvalitet i primenljivost znanja |
Dokument u vidu kalendara o usaglašenim terminima za realizaciju obuka sa organizacijama, |
Tim |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
Planskim pristupom povećavati nivo pristupačnosti svih javnih površina i javnog prevoza u Gradu Novom Sadu |
Stvoriti uslove za sistemski, multisektorski i multidisciplinarni rad u oblasti pristupačnosti javnih površina i javnog prevoza |
ZADATAK 2.1.1. Osmisliti i redefinisati komunikacijske kanale, odgovornost i nadležnosti u oblasti pristupačnosti između JP, JKP, GU i drugih gradskih službi koje su zadužene za javne površine i javni prevoz |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.1.1.1. |
2013. |
Između GU, JP, JKP i drugih službi jasno su podeljene uloge, nadležnost i odgovornosti, međusobno se razmenjuju informacije i zajednički se rešavaju problemi |
Broj zajedničkih sastanaka, broj uključenih predstavnika/ ca, kvalitet razmenjenih informacija |
Izveštaji sa sastanaka, |
Tim, |
- |
2.1.1.2. |
2013 -2014. |
Postoji jasna obaveza i odgovornost svih aktera |
Broj potpisnika protokola o saradnji |
Protokol o saradnji |
Tim |
|
ZADATAK 2.1.2. Razviti plan i program rada, u oblasti pristupačnosti javnih površina i javnog prevoza, na nivou Grada Novog Sada između JP, JKP, GU i drugih gradskih službi |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.1.2.1. |
Kontinuirano (2013 -2018.) do septembra tekuće godine za narednu godinu |
Predstavnici GU, JP, JKP i OCD su učestvovali u izradi plana i upoznati su sa planiranim aktivnostima |
Broj uključenih aktera u izradu plana, racionalnost i izvodljivost predviđenih aktivnosti, spremnost za saradnju i realizaciju |
Dokument godišnjeg plana i programa rada |
Tim |
Budžet Grada Novog Sada |
2.1.2.2. |
2013-2018. |
Nadležne službe na nivou Grada su informisane o planiranim i realizovanim aktivnostima |
Održani zajednički sastanci, a najmanje tri puta godišnje, broj predstavnika na sastancima, količina informacija |
Izveštaji sa održanih sastanaka |
Tim |
- |
ZADATAK 2.1.3. Izraditi potrebnu plansku, projektnu, tehničku i drugu dokumentaciju za rekonstrukciju postojećih barijera na javnim površinama i u javnom prevozu |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.1.3.1. |
2013-2018. |
Postoji ili se priprema odgovarajuća tehnička dokumentacija za uklanjanje barijera |
Broj pokrenutih izrada tehničke dokumentacije, broj predmeta koji su pokrenuti, kvalitet rešenja |
Tehnička dokumentacija, izveštaji o radu nadležnih GU, JP i JKP |
Tim |
Budžet Grada Novog Sada |
2.1.3.2. |
2013-2018. |
Uveden je novi sistem kontrole dokumentacije na lokalnom nivou. Sprečena je mogućnost da se dobiju odgovarajuće dozvole, a da standard pristupačnosti nije ispunjen |
Broj kontrolisanih predmeta, broj angažovanih osoba, broj predmeta koji su ispunili tražene standarde pristupačnosti |
Izveštaji o radu u vezi sa primenom standarda pristupačnosti |
Tim |
Obezbediti pristupačnost javnih površina i javnog prevoza, kroz redovno održavanje, rekonstrukciju i nove investicije, u skladu sa odlukom |
ZADATAK 2.2.1. Rekonstruisati raskrsnice i druge javne površine prema utvrđenim prioritetima na osnovu analize |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.1.1. |
2014-2018. |
U skladu sa analizom stanja definisan je plan i program delovanja po prioritetima, |
Broj pristupačnih raskrsnica, broj raskrsnica koje je potrebno rekonstruisati, |
Dokument plana i programa rekonstrukcije saobraćajnica, |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
2.2.1.2. |
2014-2018. |
Kontinuirano se vrši kontrola izgradnje svih novih saobraćajnica |
Broj kontrolisanih raskrsnica |
Izveštaji o kontroli |
- |
|
ZADATAK 2.2.2. Rekonstruisati postojeća parking mesta namenjena osobama sa invaliditetom i povećati njihov broj u skladu sa normativima |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.2.1. |
2014.-2018. |
Širi se mreža pristupačnih parking mesta, |
Broj rekonstruisanih parking mesta u skladu sa prethodno definisanim planom i programom, Broj proverenih/ kontrolisanih parking mesta |
Izveštaji o rekonstrukciji postojećih parking mesta, |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada |
2.2.2.2. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki o mestima gde se nalaze pristupačna parking mesta |
Kvalitet i dostupnost informacija za građane/ke o tome gde se nalaze pristupačna parking mesta |
Posećenost sajtova ili različitih aplikacija na kojima se mogu dobiti te informacije |
- |
|
ZADATAK 2.2.3. Izvršiti rekonstrukciju postojećih taktilnih staza (traka) za osobe koje su slepe, po gradskim zonama |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.3.1. |
2014-2018. |
Kontinuirano se širi mreža taktilnih staza, Vrši se kontrola izgradnje taktilnih površina |
Broj rekonstruisanih i broj izgrađenih novih pešačkih staza, |
Izveštaji o rekonstrukciji i izgradnji novih pešačkih staza sa taktilnim trakama |
Tim, nadležne GU, JP, JKP |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
2.2.3.2. |
2014-2018. |
Povećana je informisanost građana/ki o tome gde se nalaze taktilne staze |
Kvalitet i dostupnost informacija za građane/ke o ulicama u kojima se nalaze taktilne staze |
Posećenost sajta (mapa) ili različitih aplikacija sa mapama na kojima se mogu dobiti te informacije |
||
ZADATAK 2.2.4. Rekonstruisati najmanje 50% (150) postojećih gradskih autobuskih stajališta i 10% (50) prigradskih stajališta u cilju njihovog prilagođavanja, a u skladu sa analizom: nivelaciono u odnosu na autobuse, i audio - taktilno - vizuelno informisanje putnika |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.4.1. |
2014-2018. |
Povećan je broj pristupačnih stajališta, |
Broj rekonstruisanih stajališta u skladu sa planom i programom |
Izveštaji o rekonstrukciji postojećih stajališta, |
Tim, nadležne JP, JKP, GU |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
2.2.4.2. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki o pristupačnim stajalištima |
Kvalitet i dostupnost informacija o tome gde se nalaze pristupačna stajališta |
Posećenost sajtova (mapa) ili različitih aplikacija sa mapama na kojima se mogu dobiti te informacije |
||
ZADATAK 2.2.5. Izvršiti rekonstrukciju postojećih niskopodnih autobusa javnog prevoza u Gradu, uvođenjem dodatne opreme koja povećavaju pristupačnost: audio - taktilno - vizuelno informisanje putnika u vozilima i automatskom opremom (automatskom rampom) za bezbedan i lak ulazak i izlazak |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.5.1. |
2014-2018. |
Povećan je broj pristupačnih vozila, |
Broj rekonstruisanih vozila, |
Izveštaji o rekonstrukciji, |
Tim, nadležne GU, JP |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
2.2.5.2. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki o linijama na kojima saobraćaju pristupačna vozila |
Kvalitet i dostupnost informacija za građane/ke o linijama javnog prevoza na kojima saobraćaju pristupačna vozila |
Posećenost sajtova (mapa) ili različitih aplikacija sa mapama na kojima se mogu dobiti te informacije |
||
ZADATAK 2.2.6. Rekonstruisati postojeće svetlosno signalisane raskrsnice uvođenjem zvučnih semafora za osobe koje su slepe, a u skladu sa analizom |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.6.1. |
2014-2018. |
Povećan je broj raskrsnica sa zvučnim signalima, |
Broj rekonstruisanih semafora, |
Izveštaji o rekonstrukciji semafora, |
Tim, nadležne GU, JP |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
2.2.6.2. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki u vezi sa zvučnim semaforima |
Kvalitet i dostupnost informacija za građane/ke o zvučnim semaforima |
Posećenost sajtova (mapa) ili različitih aplikacija sa mapama na kojima se mogu dobiti te informacije |
||
ZADATAK 2.2.7. Gradskom odlukom obezbediti da se deo voznog parka postojećih taksi službi opremi u skladu sa odgovarajućim standardima pristupačnosti |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
2.2.7.1. |
2015. |
Pokrenuta je inicijativa i urađen je predlog mera za davanje određenih olakšica taksi udruženjima u cilju povećanja broja pristupačnih taksi vozila |
Broj taksi udruženja uključenih u inicijativu |
Dokument odluke |
Tim, |
Budžet Grada domaći i strani donatori |
2.2.7.2. |
2015-2018. |
Građani/ke su informisani o mogućnostima korišćenja ovog vida prevoza |
Broj i kvalitet informacija o pristupačnom taksi prevozu |
Posećenost sajtova taksi udruženja, novinski članci i slično |
- |
Planskim pristupom povećati nivo pristupačnosti objekata za javnu upotrebu u Gradu Novom Sadu |
Stvoriti uslove za sistemski, multisektorski i multidisciplinarni rad u oblasti pristupačnosti javnih objekata |
ZADATAK 3.1.1. Osmisliti i redefinisati komunikacijske kanale, odgovornost i nadležnosti u oblasti pristupačnosti između JP, JKP, GU i drugih gradskih službi koje su zadužene za javne objekte |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.1.1.1. |
2013. |
Između GU, JP, JKP i drugih službi jasno su podeljene uloge, nadležnost i odgovornosti, međusobno se razmenjuju informacije i zajednički se rešavaju problemi |
Broj zajedničkih sastanaka, broj uključenih predstavnika/ ca, kvalitet razmenjenih informacija |
Izveštaji sa sastanaka, |
Tim |
- |
3.1.1.2. |
2013 -2014. |
Postoji jasna obaveza i odgovornost svih aktera |
Broj potpisnika protokola o saradnji |
Protokol o saradnji |
Tim |
|
ZADATAK 3.1.2. Izvršiti analizu postojećeg stanja sa aspekta pristupačnosti po grupama objekata i napraviti selekciju prioritetnih javnih objekata |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.1.2.1. |
2013-2015. |
Postoji ažurirani katastar |
Broj objekata koji su ažurirani u katastru |
Podaci iz katastra |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada |
3.1.2.2. |
2014-2018. |
Postoji lista prioriteta po kojoj će se rekonstruisati objekti po fazama |
Broj objekata koje treba rekonstruisati |
Dokument liste prioriteta |
||
ZADATAK 3.1.3. Razviti plan i program rada, u oblasti pristupačnosti javnih objekata, na nivou Grada između odgovarajućih JP, JKP, GU i drugih gradskih službi |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.1.3.1. |
2014-2018. |
Postoji plan i program rada koji olakšava praćenje faznog procesa uklanjanja barijera u javnim objektima |
Broj uključenih aktera u izradu plana, racionalnost i izvodljivost predviđenih aktivnosti, spremnost za saradnju i realizaciju |
Dokument godišnjeg plana i programa rada |
Tim |
- |
3.1.3.2. |
2014-2018. |
Nadležne službe na nivou Grada informisane su o planiranim i realizovanim aktivnostima |
Održani zajednički sastanci, a najmanje tri puta godišnje, broj predstavnika na sastancima, količina informacija |
Izveštaji sa sastanaka |
||
ZADATAK 3.1.4. Izraditi potrebnu projektnu, tehničku i drugu dokumentaciju za rekonstrukciju postojećih barijera na izabranim prioritetnim javnim objektima |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.1.4.1. |
2014-2018. |
Postoji ili se priprema odgovarajuća tehnička dokumentacija za uklanjanje barijera |
Broj predmeta koji su pokrenuti, broj izrađenih tehničkih dokumentacija, kvalitet predloženih rešenja |
Tehnička dokumentacija, izveštaji nadležnih službi |
Tim nadležne GU, JP, JKP, |
Budžet Grada Novog Sada |
3.1.4.2. |
2014-2018. |
Uveden je novi sistem kontrole dokumentacije Sprečena je mogućnost da se dobiju odgovarajuće dozvole za javne objekte, a da standard pristupačnosti nije ispunjen |
Broj kontrolisanih predmeta/ objekata, broj angažovanih osoba, broj predmeta koji su ispunili standarde pristupačnosti |
Izveštaji o radu nadležnih GU, JP, JKP |
- |
|
ZADATAK 3.1.5. Definisati pravni okvir na nivou Grada Novog Sada, za pribavljanje dokumentacije i subvencionisanje troškova za rekonstrukciju, u cilju poboljšanja pristupačnosti prioritetnih javnih objekata |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.1.5.1. |
2014. |
Pokrenuta inicijativa i urađen je predlog mera za davanje određenih olakšica vlasnicima objekata namenjenih javnom korišćenju kako bi isti bili pristupačniji, |
Broj uključenih u inicijativu |
Dokument inicijative, Dokument paketa mera |
Tim, |
- |
3.1.5.2. |
2014. |
Vlasnici objekata namenjenih javnom korišćenju su više stimulisani da obezbede pristupačnost istih |
Broj uključenih u inicijativu, |
Povećati pristupačnost postojećim javnim objektima |
ZADATAK 3.2.1. Obezbediti fizičku pristupačnost putem rekonstrukcije po fazama u objektima: predškolskih ustanova; osnovnog, srednjeg, višeg i visokog obrazovanja; primarne zdravstvene zaštite; socijalne zaštite; javne administracije |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.2.1.1. |
2014-2018. |
Povećan je broj javnih objekata koji su delom ili potpuno pristupačni, |
Broj rekonstruisanih objekata, |
Izveštaji o rekonstrukciji postojećih objekata, fotografije objekata, |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, |
3.2.1.2. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki u vezi sa pristupačnošću objekata ove grupe |
Kvalitet i dostupnost informacija za građan/ke |
Broj brošura i/ili sajtova na kojima se mogu dobiti informacije |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
|
ZADATAK 3.2.2. Kreirati stimulativne mere za povećanje pristupačnosti objekata za javno korišćenje, kao što su: objekti iz oblasti kulture; objekti iz oblasti sporta i rekreacije; pijace; groblja; verski i drugi slični objekti |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.2.2.1. |
2014-2018. |
Povećan je broj javnih objekata iz ove grupe koji su delom ili potpuno pristupačni za sve građan/ke, |
Broj rekonstruisanih objekata u skladu sa prethodno definisanim planom i programom, |
Izveštaji o rekonstrukciji postojećih objekata, fotografije objekte (pre i posle rekonstrukcije), |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, |
3.2.2.2. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki u vezi sa pristupačnošću objekata ove grupe |
Kvalitet i dostupnost informacija za građane/ke |
Broj brošura i/ili sajtova na kojima se mogu dobiti informacije |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
|
ZADATAK 3.2.3. Kreirati stimulativne mere za povećanje pristupačnosti objekata za javno korišćenje koji nisu u državnom vlasništvu, kao što su: ugostiteljstvo; trgovina; turizam i drugi slični objekti |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
3.2.3.1. |
2014. |
Pokrenuta inicijativa i predlog mera za davanje olakšica, |
Broj uključenih u inicijativu |
Dokument inicijative i paketa mera |
Tim, |
- |
3.2.3.2. |
2014-2018. |
Povećan je broj javnih objekata koji su delom ili potpuno pristupačni za sve građane/ke, |
Broj rekonstruisanih objekata, |
Izveštaji o adaptaciji postojećih objekata, fotografije objekte (pre i posle rekonstrukcije), |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori, vlasnici objekata |
|
3.2.3.3. |
2014-2018. |
Povećan je stepen informisanosti građana/ki u vezi sa pristupačnošću objekata ove grupe |
Kvalitet i dostupnost informacija za građan/ke |
Broj brošura i/ili sajtova na kojima se može dobiti ta informacija |
|
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
Planskim pristupom povećati nivo pristupačnosti svih informacija, komunikacija i usluga u Gradu Novom Sadu |
Stvoriti uslove za sistemski, multisektorski i multidisciplinarni rad u oblasti pristupačnosti javnih informacija i usluga |
ZADATAK 4.1.1. Osmisliti i redefinisati komunikacijske kanale, odgovornost i nadležnosti u oblasti pristupačnosti između JP, JKP, GU i drugih gradskih službi koje su zadužene za pružanje informacija, komunikacija i usluga |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.1.1.1. |
2013. |
Između GU, JKP, JP i drugih službi jasno su podeljene uloge, nadležnost i odgovornosti, međusobno se razmenjuju informacije i zajednički se rešavaju problemi |
Broj zajedničkih sastanaka, broj uključenih predstavnika/ ca, kvalitet razmenjenih informacija |
Izveštaji sa sastanaka, |
Tim, nadležne GU, JP, JKP |
- |
4.1.1.2. |
2013 -2014. |
Postoji jasna obaveza i odgovornost svih aktera |
Broj potpisnika protokola o saradnji |
Protokol o saradnji |
||
ZADATAK 4.1.2. Izvršiti analizu postojećeg stanja sa aspekta pristupačnosti informacija |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.1.2.1. |
2013 -2014. |
Urađena analiza, definisani problemi |
Vrsta i broj analiziranih sistema informacija za građane/ke |
Izveštaj o izvršenoj analizi |
Tim, nadležne GU, JP i JKP |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
ZADATAK 4.1.3. Razviti plan i program rada na osnovu analize sa ciljem pojednostavljivanja procedura, u oblasti pristupačnosti javnih informacija i komunikacija, na nivou Grada Novog Sada između odgovarajućih JP, JKP, GU i drugih gradskih službi |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.1.3.1. |
2014. |
Definisan je plan i program za obezbeđivanje pristupačnih informacija, unapređenje sistema informisanja i obaveštavanja građana/ki u hitnim situacijama, u objektima i na javnim površinama |
Broj informacija koje je potrebno izmeniti/rekonstruisati |
Dokument utvrđenog plana i programa |
Tim, |
- |
ZADATAK 4.1.4. Razviti i potencirati korišćenje komunikacijskog kanala između građana/ki i lokalne samouprave, radi povećanja pristupačnosti informacija, komunikacija i usluga |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.1.4.1. |
2014. |
Izvršena analiza i definisani prioriteti |
Broj informacija koje je potrebno izmeniti/ rekonstruisati |
Izveštaj o analizi |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.1.4.2. |
2014. |
Povećana komunikacija između građana/ki i organa Grada |
Broj predloga od strane građana/ki |
Pisani predlozi građana/ki |
- |
|
4.1.4.3. |
2014-2018. |
Građani/ke su informisani o svim promenama i novim uslugama koje se uvode |
Broj novih uvedenih usluga |
Broj novinskih članaka, brošura, flajera ili posećenost sajtova preko kojih su građani/ke informisani o novim uslugama |
Unaprediti pristupačnost informacija i usluga kroz redovno održavanje, ažuriranje, praćenje i investiranje u komunikacione sisteme |
ZADATAK 4.2.1. Kreiranje i objedinjavanje pristupačnih servisnih informacija Grada Novog Sada za sve građane/ke |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.1.1. |
2015. |
Unapređena je pristupačnost servisnih informacija za različite korisnike Većina servisnih informacija može se dobiti na jednom mestu i pojednostavljena je procedura dobijanja informacija, |
Količina izvršenih izmena, |
Izveštaj o izvršenim promenama, |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
ZADATAK 4.2.2. Obezbediti pristupačnost /dostupnost javnih dokumenata, u različitim formatima (pristupačni e-dokumenti, Brajevo pismo, jezici manjina i sl.) |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.2.1. |
2014-2018. |
Utvrđeno je u kojim sve formatima (van postojećih) se može izraditi određeni dokument |
Broj različitih formata |
Primeri dokumenata u različitim formatima |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.2.2. |
2014-2018. |
Građani/ke_su informisani o novim uslugama na kojima se dokumenti i/ili informacije mogu dobiti |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na sajtovima i sl. preko kojih se građani/ke informišu |
- |
|
ZADATAK 4.2.3. Obezbediti pristupačnost svih informacija bez obzira na fizičke, senzorne i druge karakteristike ljudi koje se nude putem e-usluga na nivou Grada (e-uprava) | ||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.3.1. |
2014. |
Povećana je pristupačnost poratala e-uprave |
Broj izvršenih izmena na portalu na portalu e-uprave Grada |
Izveštaj o izvršenoj kontroli |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.3.2. |
2014-2018. |
Građani/ke su edukovani kako i na koji način mogu da koriste portal e-uprave |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na sajtu e-uprave, priručnici i sl. preko kojih se građani/ke edukuju i informišu o korišćenju portala |
- |
|
ZADATAK 4.2.4. Obezbediti pristupačnost svih informacija i usluga koje se pružaju građani/ke/kema/kama u objektima javne administracije |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.4.1. |
2014-2018. |
Povećana je pristupačnost informacija i usluga za različite korisnike u objektima javne administracije, |
Broj kontrolisanih informacija i usluga u objektima javne administracije |
Izveštaj o kontroli |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.4.2. |
2014-2018. |
Građani/ke su informisani o novim uslugama koje se nude u objektima javne administracije |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na sajtovima i sl. preko kojih se građani/ke informišu |
- |
|
ZADATAK 4.2.5. Obezbediti adekvatan način obaveštavanja, informisanja i komunikacije svih građana/ki u hitnim slučajevima |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.5.1. U skladu sa (4.1.3.1.), dopuniti postojeće sisteme informisanja i obaveštavanja građana/ki u hitnim slučajevima, (npr. pozivanje hitnih ili spasilačkih službi putem sms poruka, vizuelno obaveštavanje na opasnost, i sl.) |
2014-2018. |
Povećana je pristupačnost informisanja i obaveštavanja građana/ki u hitnim slučajevima, |
Broj dodatnih sistema za informisanje i obaveštavanje građana/ki u hitnim slučajevima, |
Izveštaj o kontroli |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.5.2. |
2014-2018. |
Građani/ke su informisani o novim uslugama koje se nude u oblasti hitnih situacija (npr. pozivanje hitnih službi putem sms poruka) |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na sajtovima i sl. preko kojih se građani/ke informišu |
- |
|
ZADATAK 4.2.6. Obezbediti adekvatno postavljanje informacija i simbola/piktograma (jasno vidljivih, upotrebljivih, razumljivih) u svim javnim objektima i javnim površinama, za sve građane/ke |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.6.1. |
2014-2018. |
Povećana je pristupačnost informacija i usluga za različite korisnike u javnim objektima i na površinama javne namene, |
Broj javnih objekata broj intervencija na površinama javne namene gde su izvršene rekonstrukcije, |
Izveštaji o rekonstrukcijama sistema informacija, fotografije objekata i javnih površina, mišljenja građana/ki o sprovedenim izmenama, |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.6.2. |
2014-2018. |
Građani/ke su informisani o novim sistemima informacija u objektima i na javnim površinama |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na sajtovima i sl. preko kojih se građani/ke informišu |
- |
|
ZADATAK 4.2.7. Usavršiti i promovisati postojeće usluge institucija čiji je osnivač Grad Novi Sad sa aspekta pristupačnosti informacija (postojeći veb sajtovi) |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.7.1. |
2014-2018. |
Povećana je pristupačnost svih veb sadržaja institucija čij i je osnivač Grad Novi Sad, |
Posećenost unapređenih sajtova, količina izvršenih izmena na sajtovima, |
Sajtovi gradskih institucija, |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.6.2. |
2014-2018. |
Građani/ke su informisani o izmenama na sajtovima |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na navedenim sajtovima i sl. preko kojih se građani/ke informišu |
- |
|
ZADATAK 4.2.8. Kreiranje novih usluga i servisa podrške u oblasti pristupačnih informacija i komunikacija (veb sadržaji, softveri, aplikacije, programi, i sl.) |
||||||
Aktivnost |
Period realizacije |
Očekivani rezultat |
Indikator |
Sredstvo verifikacije |
Nosioci aktivnosti i partneri |
Izvori sredstva za realizaciju |
4.2.8.1. |
2014-2018. |
Povećan je broj pristupačnih usluga u Gradu |
Broj novouvedenih pristupačnih usluga, |
Nove usluge, Izveštaj o kontroli |
Tim, |
Budžet Grada Novog Sada, domaći i strani donatori |
4.2.6.2. |
2014-2018. |
Građani/ke su informisani o novim uslugama |
Broj i mesto informacija gde se građani/ke informišu |
Novinski članci, lifleti, brošure, informacije na sajtovima i sl. preko kojih se građani/ke informišu |
- |
FINANSIJSKA SREDSTVA POTREBNA ZA SPROVOĐENJE AKCIONOG PLANA
Finansijska sredstva potrebna za realizaciju ciljeva Akcionog plana u 2013. godini su opredeljena Odlukom o budžetu Grada Novog Sada za 2013. godinu, u okviru nadležnih gradskih uprava i javnih i javno komunalnih preduzeća, u skladu sa njihovim planiranim aktivnostima.
U redovnom postupku donošenja odluka o budžetu Grada Novog Sada za svaku narednu godinu, razmatraće se zahtevi za obezbeđenje sredstava potrebnih za sprovođenje ciljeva Akcionog plana, u skladu sa bilansnim mogućnostima Grada Novog Sada.
Finansijska sredstva potrebna za realizaciju ciljeva Akcionog plana obezbeđivaće se i od donatora i međunarodnih partnera, uključujući i privatni sektor.
GODIŠNJI PROGRAMI ZA SPROVOĐENJE AKCIONOG PLANA
Godišnje programe za sprovođenje aktivnosti iz Akcionog plana donosi Gradsko veće Grada Novog Sada.
Godišnjim programima, na predlog nadležnih gradskih uprava i javnih i javno komunalnih preduzeća, u skladu sa ciljevima i aktivnostima utvrđenim u Akcionom planu, definisaće se ciljevi, glavne aktivnosti, konkretni programi i projekti za realizaciju glavnih aktivnosti, indikatori, nosioci aktivnosti, izvori finansiranja i vremenski okvir za njihovo sprovođenje.
Ovaj akcioni plan objaviće se u "Službenom listu Grada Novog Sada".