OSNIVAČKI AKT

JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJA ZA IZGRADNJU GRADA SREMSKA MITROVICA"

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 2/2013 i 7/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

U cilju usklađivanja osnivačkog akta Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju Grada Sremska Mitrovica", stavlja se van snage Odluka o osnivanju javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju opštine Sremska Mitrovica" Sremska Mitrovica ("Sl. list opština Srema" br. 2/02) kojom je organizovano kao Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju opštine Sremska Mitrovica", upisano u registar u registar Agencije za privredne registre Rešenjem poslovni broj BD 18009/2005 od 09.06.2005. godine, i donosi se novi osnivački akt.

Osnivanje javnog preduzeća

Član 2

Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju Grada Sremska Mitrovica" Sremska Mitrovica, (u daljem tekstu: javno preduzeće), osnovano je u cilju uređivanja, korišćenja, unapređivanja i zaštite građevinskog zemljišta, izgradnje objekata od opšteg interesa, i objekata komunalne infrastrukture, prostornog i urbanističkog planiranja i projektovanja kao i održavanja stambenih zgrada i obavljanja drugih poslova u skladu sa zakonom.

Predmet odluke

Član 3

Ovim Osnivačkim aktom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulišu se naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište javnog preduzeća;

- pretežna delatnost javnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema javnom preduzeću i javnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja javnog preduzeća

- zastupanje javnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi javnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva javno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač javnog preduzeća je:

Grad Sremska Mitrovica, ulica Svetog Dimitrija broj 13, matični broj 08898774.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 7

Puno poslovno ime javnog preduzeća je: Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju Grada Sremska Mitrovica" Sremska Mitrovica.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 8

Sedište Javnog preduzeća je u Sremskoj Mitrovici, Kralja Petra I broj 5.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 9

Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj.

Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javnog preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 10

Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovim Osnivačkim aktom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 11

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

Na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova saglasnost daje Gradonačelnik Grada.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 12

Pretežna delatnost Javnog preduzeća

7111 - Arhitektonska delatnost

Javno preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

• 7120 - Tehničko ispitivanje i analiza

• 7490 - Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

• 7112 - Inžinjerske delatnosti i tehničko savetovanje

• 4211 - Izgradnja puteva i autoputeva

• 6832 - Upravljanje nekretninama za naknadu

• 6820 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima

• 6831 - Delatnost agencije za nekretnine

• 4110 - Razrada građevinskih projekata

• 4673 - Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom

• 4674 - Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima, opremom i priborom za grejanje

• 4676 - Trgovina na veliko ostalim poluproizvodima

• 6810 - Kupovina i prodaja vlastitih nekretnina

• 8130 - Usluge uređenja i održavanja okoline

• 8413 - Uređenje poslovanja i doprinos uspešnijem poslovanju u oblasti ekonomije

• 6920 - Računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi;poresko savetovanje

• 6203 - Upravljanje računarskom opremom

• 6910 - Pravni poslovi

Direkcija u okviru delatnosti vrši i sledeće poslove:

• pribavljanje (rešavanje imovinsko - pravnih odnosa, raseljavanje i sl.), pripremanje, komunalno opremanje i uređivanje građevinskog zemljišta,

• Izrada prostornih i urbanističkih planova, dokumenata za sprovođenje planova i projektovanje,

• vođenje informacione osnove o gradskom građevinskom zemljištu i svim izgrađenim objektima,

• vođenje investicija,

• izrada programa uređivanja građevinskog zemljišta i praćenje njegove realizacije,

• izrada svih potrebnih podloga i elaborata za ustupanje zemljišta, formiranje početne cene, sprovođenje postupka ustupanja i zaključivanje ugovora sa investitorom,

• ustupanje i kontrola poslova iz domena delatnosti Javnog komunalnog preduzeća i održavanje objekata javne rasvete,

• stručno - tehnički poslovi na obezbeđivanju, održavanju, zaštiti i korišćenju lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica u naseljima i drugim dobrima u opštoj upotrebi,

• stručni nadzor nad izgradnjom i održavanjem objekata komunalne infrastrukture i drugim objekata,

• tehnički pregled i prijem objekata,

• izgradnja objekata za tržište,

• procena građevinskih objekata,

• održavanje poslovnog prostora čiji je korisnik Grada Sremska Mitrovica,

• i druge poslove koje joj poveri osnivač.

Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 13

Osnivački ulog u Javno preduzeće ima ukupnu vrednost 173.207.268,63 dinara, a čine ga:

1. Nenovčani ulog u ukupnom iznosu od 173.206.268,63 dinara i to:

a) Građevinski objekti u vrednosti 36.439.519,87 dinara,

b) Oprema u vrednosti 7.032.103,17 dinara,

v) Prava (nematerijalna dobra) u vrednosti 211.555,94 dinara,

g) Nefinansijska imovina u pripremi i avansi u vrednosti 129.523.089,65 dinara.

2. Novčani ulog u vrednosti od 1000.

Osnovni kapital u iznosu od 173.207.268,63 dinara predstavlja jedan udeo 100% u vlasništvu Grada Sremska Mitrovica.

Pored sredstava iz prethodnog stava, Osnivač daje Javnom preduzeću na upravljanje i korišćenje, bez ulaganja u kapital, dobra u opštoj upotrebi u ukupnoj vrednosti od 3.284.787.573,18 dinara sa stanjem na dan 01.01.2013. godine.

Imovina javnog preduzeća

Član 14

Sredstva za osnivanje i rad Direkcije čine, pokretna i nepokretna imovina, prava, obaveze i finansijska sredstva utvrđena bilansom stanja na dan stupanja na snagu ove odluke.

Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Član 15

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana, grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 16

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 17

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije autonomne pokrajine i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Uslovi i način zaduženja javnog preduzeća

Član 18

Direkcija se ne može zaduživati po osnovu kratkoročnih i dugoročnih kredita niti može biti jemac odnosno garant za finansijske obaveze drugih organa ili organizacija.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 19

Cenovnik za obavljanje poslova koje su poverene javnom preduzeću određuje osnivač.

Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga dostavi osnivaču zajedno sa godišnjim program poslovanja, u skladu sa članom 21. ove Odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može, tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju se Skupštini grada.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 20

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ovog člana, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.

Planovi i programi

Član 21

Planovi i programi Javnog preduzeća su:

- plan i program razvoja Javnog preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi,

Za svaku kalendarsku godinu, javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga na saglasnost osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 22

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;

- pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća;

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 23

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut Javnog preduzeća;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim Osnivačkim aktom.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 24

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 25

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 26

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovim Osnivačkim aktom.

Član 27

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 28

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Raspodela dobiti

Član 29

Direkcija se osniva kao nedobitno Javno preduzeće, koje ne raspolaže sopstvenim finansijskim sredstvima, odnosno finansira se sredstvima budžeta Grada.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 30

Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 31

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Nadzorni odbor ima tri člana. Od ta tri člana osnivač jednog imenuje za predsednika.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 32

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 33

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 34

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 35

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

2) Direktor

Član 36

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa, a po postupku i na način utvrđen Zakonom.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom javnog preduzeća.

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 37

Direktor Javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeća;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 38

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Mandat direktora

Član 39

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 40

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 41

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 42

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 43

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 44

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 45

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 46

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim Osnivačkim aktom.

Radni odnosi

Član 47

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 48

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 49

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 50

Rad Javnog preduzeća je javan.

Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 51

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 52

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 53

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđena zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 54

Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Ostale opšte akte nadležni organi Javnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.

Član 55

Stupanjem na snagu ovog Osnivačkog akta, prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća Direkcije za izgradnju opštine Sremska Mitrovica ("Sl. list Opština Srema 2/2002).

Član 56

Ovaj Osnivački akt stupa na snagu osmog da od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".