ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 12/2013) |
Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti Grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuje se nadležnost organizacije i način rada Službe budžetske inspekcije Grada Leskovca (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom Grada.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.
Rad Službe je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana u skladu sa zakonom i Statutom Grada.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata, direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta.
Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom, u skladu sa zakonom, gradonačelnik kao izvršni organ Grada.
Godišnji plan rada usvaja gradonačelnik na predlog Službe.
Izveštaj o svom radu Služba periodično, a najmanje jednom godišnje dostavlja gradonačelniku, gradskom veću i skupštini grada u skladu sa Zakonom.
Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:
1. direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta lokalne vlasti,
2. javnim preduzećima osnovanim od strane jedinice lokalne samouprave, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima jedinica lokalne samouprave ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.
3. pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i drugo.
Služba vrši kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata navedenih u članu 1. ove Odluke.
Svi zakonom definisani subjekti kontrole iz člana 8. obavezni su da budžetskom inspektoru obezbede neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima, imovini i sredstvima i pruže sve neophodne informacije koje su u vezi sa sprovođenjem kontrole.
Služba dostavlja gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama.
Služba dostavlja Skupštini grada zapisnik o sprovedenoj inspekciji korisnika iz člana 8. ove Odluke, a radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.
U vršenju funkcije zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim kontrolama, nalažu mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja subjekata kontrole.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
Zvanja zaposlenih, zakonski uslova za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu Grada sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.
Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Leskovca".