ODLUKAO OSNIVANJU KANCELARIJE ZA MLADE GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 8/2013 i 19/2013) |
Ovom odlukom osniva se Kancelarija za mlade Grada Subotice (u daljem tekstu: Kancelarija).
Naziv Kancelarije za mlade je:
Kancelarija za mlade Grada Subotice
Szabadka Város Ifjúsági Irodája
Ured za mlade Grada Subotice.
Sedište Kancelarije je u Subotici, Trg Lazara Nešića 1.
Ciljevi Kancelarije su:
- afirmisanje mladih i njihovo uključivanje u društvo,
- obezbeđivanje jednakog položaja mladih u društvu,
- organizovani pristup problemima mladih,
- organizovanje društvenog života mladih,
- unapređenje bezbednosti mladih,
- pomoć mladima u njihovoj profesionalnoj orijentaciji,
- pružanje podrške u realizaciji projekta mladih,
- uključivanje mladih u kulturni i sportski život Grada Subotice,
- afirmisanje različitih kulturnih vrednosti, razumevanja, tolerancije, sagledavanje problema mladih i njihovo rešavanje,
- pružanje podrške inicijativama i projektima mladih i pronalaženje načina za njihovo finansiranje,
- edukovanje mladih o problemima i izazovima odrastanja,
- informisanje mladih,
- promovisanje sporta, zdravog i odgovornog načina života,
- podržavanje aktivne saradnje Grada Subotice, škola, nevladinih organizacija, sportskih i omladinskih organizacija i klubova,
- promovisanje značaja volonterskog rada.
Kancelarija realizuje ciljeve iz stava 1. ovog člana u skladu sa Nacionalnom strategijom za mlade i Lokalnim akcionim planom za mlade.
Zadaci Kancelarije su:
- izrada planskih dokumenata,
- stvaranje uslova i ostvarivanje komunikacije svih relevantnih i odgovornih subjekata za razvoj mladih na lokalnom, pokrajinskom i republičkom nivou,
- organizovanje kreativnih radionica iz različitih oblasti,
- pružanje podrške omladinskim organizacijama na teritoriji Grada Subotice,
- pronalaženje novih mogućnosti finansiranja programa za mlade,
- izrada programa i projekata koje će kreirati i realizovati u zavisnosti od potrebe mladih,
- drugi zadaci u realizaciji ciljeva iz člana 3. ove odluke.
Sredstva za finansiranje Kancelarije obezbeđuju se iz:
1. budžeta Grada Subotice,
2. realizovanih projektnih aktivnosti,
3. donacija, priloga, sponzorstva, poklona i drugih prihoda koje Kancelarija ostvari u skladu sa zakonom i
4. drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Sredstva Kancelarije vode se na računu kod Uprave za trezor.
Sredstva Kancelarije troše se na osnovu Programa rada i Finansijskog plana na koje saglasnost daje Gradonačelnik Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Kancelarijom za mlade rukovodi Koordinator Kancelarije.
Koordinatora Kancelarije postavlja i razrešava Gradonačelnik na osnovu sprovedenog konkursa.
Za Koordinatora Kancelarije postavlja se lice koje pored opštih uslova propisanih zakonom za zaposlene u organima jedinice lokalne samouprave, ispunjava i sledeće uslove:
1) da ima stečeno visoko obrazovanje na studijama prvog stepena (osnovne akademske ili strukovne studije) ili drugog stepena (master akademske studije ili specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, oblast društveno-humanističkih nauka;
2) da ima najmanje dve godine iskustva rada u nevladinim organizacijama ili rada sa mladima;
3) znanje engleskog jezika i jezika sredine - srednji nivo znanja;
4) poznavanje pisanja projekata i implementacije kao i izveštavanja.
Mandat Koordinatora Kancelarije je četiri godine, sa mogućnošću ponovnog postavljenja.
Konkurs za postavljenje Koordinatora raspisuje se najkasnije 60 dana pre isteka mandata.
Kancelariju predstavlja i zastupa Koordinator Kancelarije.
Koordinator Kancelarije može dati ovlašćenja jednom ili više lica za sprovođenje aktivnosti - projekata Kancelarije za mlade.
Koordinator Kancelarije:
1. zastupa Kancelariju,
2. organizuje rad Kancelarije i rukovodi njenim radom,
3. stara se o zakonitosti rada Kancelarije,
4. stara se o realizaciji ciljeva Kancelarije,
5. vrši i druge poslove utvrđene zakonom i drugim aktima.
(Brisan)
Javnost rada Kancelarije za mlade ostvaruje se javnošću rada i podnošenjem izveštaja o radu i drugih izveštaja Skupštini grada Subotice.
Gradonačelnik će raspisati konkurs za izbor i imenovanje Koordinatora Kancelarije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Do imenovanja Koordinatora Kancelarije po sprovedenom konkursu za prvog Koordinatora Kancelarije imenuje se Dejana Bibić, profesor razredne nastave.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".